Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg håper, for Stabæks skyld at de ikke har inngått en opsjonsavtale av den sorten som fantomet beskriver, hvor VIF kan blokkere ethvert salg frem til og med 2014. Det vil i så fall kunne ødelegge eller kraftig forsinke karrieren til den uskyldige Stengel. Hvis Stabæk mister lisense, så blir han tvunget til å være med ned, ganske enkelt fordi det er for dyrt å kjøpe ut opsjonsavtalen. Siden opsjonsbeløpene er så høye, vil antagelig heller ikke VIF ta seg råd til å kjøpe spilleren. En slik avtale vil være i nærheten av menneskehandel. Hittil har jeg pga Stabæks kritiske økonomiske situasjon kunne forstå det finansielle krumspringet de tok, selv om jeg mener det klart er ulovlig og bør straffes. Men hvsi avtalen er som fantomet beskriver, da er ledelsen i klubben så råtten, at de til og med er verre en VIF's ledere som har gjort dette kun for å sikre seg en god spiller.

 

Sett fra Stengels side, så er det en fordel om Stabæk går konkurs, hvis hans arbeidsavtale er så kraftig bundet opp som fantomet hevder.

 

Hvem faen bryr seg om hva RvBKFans TROR om denne opsjonsavtalen?

 

Ikke vi.

 

åtten ledelse kan du vel alt om med skutle, hoftun og jjj som frontfigurer i klubben.

 

Bruk ditt eget forum, du finner det på kjernen.com eller rbk.no

 

Desverre vet jeg lite om råtne ledere i RBK. Eneste jeg har sett om det, er noen vage konspirasjonsteorier rundt på nett.

 

Hvis du derimot snakker om ledere som til tider er svært inkompetente, da vet vi mye om det. Vil du ha en relativt god oversikt kan du gå på rbkweb.no og lese alt om det. Supporterne som er aktive der, setter klubben høyere enn ledelsen, og er derfor temmelig kritiske til sin egen ledelse.

 

Du har forøvrig helt rett i at det ikke betyr noe hva jeg tror om opsjonsavtalen. Men har du tenkt over hva ledelsen i den klubben dere skal kjøpe talenter fra i fremtiden tenker?

 

Du bidrar til at Stabæk ikke fremstår bare som en klubb med ledere som svindler, men en klubb som også har medlemmer/supportere som synes det er helt greit. Da hjelper det lite om lederne går av etter skandalen. Hvis du derimot gjør det klart at supportere/medlemmer ikke aksepterer slik, så vil ryktet deres gjenopprettes iallefall delvis når lederne blir tvunget til å gå av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4. Dersom en annen klubb ønsker å betale arbeidsgiverklubben 1mill, 10mill, eller 100mill for å få rett til å skrive kontrakt med spilleren, må arbeidsgiverklubben Stabæk takke NEI, med mindre Stabæk har kjøpt / kan kjøpe opsjonsdokumentet tilbake fra Vålerenga.

 

 

Feil igjen. Får Stabæk et tilbud de ønsker å akseptere, må de varsle VIF. VIF har da muligheten til å legge 12,5/15 mill på bordet. Gjør de ikke det, kan Stabæk fritt selge spilleren.

 

 

Jeg vil gjerne like å se det dokumentert, for jeg skjønner virkelig ikke hvor du har det fra. Inntil videre så lever jeg i den troen at en opsjon fungerer slik fantomet beskriver den, alt annet vil være fullstendig verdiløst. Vålerenga har kjøpt førsteretten på Stengel, det er uavhengig om det kommer andre klubber å ønsker den spilleren idag eller om to år. Skulle, la oss si Rosenborg, komme med et tilbud på 2,5 millioner i morgen da vil dette være et bud Stabæk må godta. Det er det ingen tvil om hvis man legger den økonomiske katastrofen klubben er i til grunn. Da vil, så vidt jeg vet, Stabæk også måtte videreformidle dette budet til VIF og gi dem muligheten til å legge inn et bud av samme størrelse, det vil ikke automatisk tvinge dem til å bla opp det femdoble.

Det er ihvertfall det jeg tror jeg vet om opsjoner og det stemmer voldsomt dårlig med det du sier. Skal kaste meg i støvet om du kan vise til håndfaste regler eller kontrakter, men inntil videre så velger jeg å tro på det jeg vet fra før.

 

Jeg håper, for Stabæks skyld at de ikke har inngått en opsjonsavtale av den sorten som fantomet beskriver, hvor VIF kan blokkere ethvert salg frem til og med 2014. Det vil i så fall kunne ødelegge eller kraftig forsinke karrieren til den uskyldige Stengel. Hvis Stabæk mister lisense, så blir han tvunget til å være med ned, ganske enkelt fordi det er for dyrt å kjøpe ut opsjonsavtalen. Siden opsjonsbeløpene er så høye, vil antagelig heller ikke VIF ta seg råd til å kjøpe spilleren. En slik avtale vil være i nærheten av menneskehandel. Hittil har jeg pga Stabæks kritiske økonomiske situasjon kunne forstå det finansielle krumspringet de tok, selv om jeg mener det klart er ulovlig og bør straffes. Men hvsi avtalen er som fantomet beskriver, da er ledelsen i klubben så råtten, at de til og med er verre en VIF's ledere som har gjort dette kun for å sikre seg en god spiller.

 

.

 

Sorry, men VIF har ingen mulighet til å blokkere salg av Stengel, det tar du ut fra løse lufta. Om det skulle komme et bud på 2,5 mill på Stengel må Stabæk videreformidle dette til VIF. Om VIF da ikke ønsker å benytte seg av muligheten til å slenge inn et bud av samme størrelse betyr IKKE det at Stengel ikke kan selges. Det betyr kort og greit at Vålerenga melder seg av budrunden.

 

Når det gjelder alt det andre du påstår velger jeg å være åpen for at det kan være riktig, men du overbeviser ingen før du faktisk kommer med noen form for dokumentasjon for at det du sier er riktig. Mulig jeg er navlebeskuende, men jeg velger å tro best mulig om klubben i mitt hjerte. Jeg skal ikke krangle om vi får straff, for all del. Det har skjedd feil i denne saken og det innser jo alle her på forumet, men du kan ikke klandre for oss for at vi også hører på klubbens egen versjon av saken. Og det er det faktisk INGEN andre som gjør, noe som i bunn grunn er horribelt med tanke på hvor stor sak dette kan være. Da får det heller være at andre supportere kaller oss rotter. Det tåler vi, og vi forlater ikke skipet selv om det synker.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper, for Stabæks skyld at de ikke har inngått en opsjonsavtale av den sorten som fantomet beskriver, hvor VIF kan blokkere ethvert salg frem til og med 2014. Det vil i så fall kunne ødelegge eller kraftig forsinke karrieren til den uskyldige Stengel. Hvis Stabæk mister lisense, så blir han tvunget til å være med ned, ganske enkelt fordi det er for dyrt å kjøpe ut opsjonsavtalen.

Ja, her var det rette ræva som feis!

Dette er ikke Stabæks modus operandi, det er vel heller en klubb drøyt 50 mil nordover som har for vane å grafse til seg talenter for så å tviholde på dem til krampa tar dem. Det finnes neppe noen klubb i Norge som har forsinket flere karrierer opp gjennom årene enn RBK.

 

Måten du kommer inn på vårt forum for å belære oss om alt og alle, får meg til å forstå hvorfor dere bruker uttrykket "Troillongan".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Desverre vet jeg lite om råtne ledere i RBK. Eneste jeg har sett om det, er noen vage konspirasjonsteorier rundt på nett.

 

Hvis du derimot snakker om ledere som til tider er svært inkompetente, da vet vi mye om det. Vil du ha en relativt god oversikt kan du gå på rbkweb.no og lese alt om det. Supporterne som er aktive der, setter klubben høyere enn ledelsen, og er derfor temmelig kritiske til sin egen ledelse.

 

Du har forøvrig helt rett i at det ikke betyr noe hva jeg tror om opsjonsavtalen. Men har du tenkt over hva ledelsen i den klubben dere skal kjøpe talenter fra i fremtiden tenker?

 

Du bidrar til at Stabæk ikke fremstår bare som en klubb med ledere som svindler, men en klubb som også har medlemmer/supportere som synes det er helt greit. Da hjelper det lite om lederne går av etter skandalen. Hvis du derimot gjør det klart at supportere/medlemmer ikke aksepterer slik, så vil ryktet deres gjenopprettes iallefall delvis når lederne blir tvunget til å gå av.

 

RBKfan er visstnok han til høyre her. Sjarmerende type!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4. Dersom en annen klubb ønsker å betale arbeidsgiverklubben 1mill, 10mill, eller 100mill for å få rett til å skrive kontrakt med spilleren, må arbeidsgiverklubben Stabæk takke NEI, med mindre Stabæk har kjøpt / kan kjøpe opsjonsdokumentet tilbake fra Vålerenga.

 

 

Feil igjen. Får Stabæk et tilbud de ønsker å akseptere, må de varsle VIF. VIF har da muligheten til å legge 12,5/15 mill på bordet. Gjør de ikke det, kan Stabæk fritt selge spilleren.

 

 

Jeg vil gjerne like å se det dokumentert, for jeg skjønner virkelig ikke hvor du har det fra. Inntil videre så lever jeg i den troen at en opsjon fungerer slik fantomet beskriver den, alt annet vil være fullstendig verdiløst. Vålerenga har kjøpt førsteretten på Stengel, det er uavhengig om det kommer andre klubber å ønsker den spilleren idag eller om to år. Skulle, la oss si Rosenborg, komme med et tilbud på 2,5 millioner i morgen da vil dette være et bud Stabæk må godta. Det er det ingen tvil om hvis man legger den økonomiske katastrofen klubben er i til grunn. Da vil, så vidt jeg vet, Stabæk også måtte videreformidle dette budet til VIF og gi dem muligheten til å legge inn et bud av samme størrelse, det vil ikke automatisk tvinge dem til å bla opp det femdoble.

Det er ihvertfall det jeg tror jeg vet om opsjoner og det stemmer voldsomt dårlig med det du sier. Skal kaste meg i støvet om du kan vise til håndfaste regler eller kontrakter, men inntil videre så velger jeg å tro på det jeg vet fra før.

 

Jeg håper, for Stabæks skyld at de ikke har inngått en opsjonsavtale av den sorten som fantomet beskriver, hvor VIF kan blokkere ethvert salg frem til og med 2014. Det vil i så fall kunne ødelegge eller kraftig forsinke karrieren til den uskyldige Stengel. Hvis Stabæk mister lisense, så blir han tvunget til å være med ned, ganske enkelt fordi det er for dyrt å kjøpe ut opsjonsavtalen. Siden opsjonsbeløpene er så høye, vil antagelig heller ikke VIF ta seg råd til å kjøpe spilleren. En slik avtale vil være i nærheten av menneskehandel. Hittil har jeg pga Stabæks kritiske økonomiske situasjon kunne forstå det finansielle krumspringet de tok, selv om jeg mener det klart er ulovlig og bør straffes. Men hvsi avtalen er som fantomet beskriver, da er ledelsen i klubben så råtten, at de til og med er verre en VIF's ledere som har gjort dette kun for å sikre seg en god spiller.

 

.

 

Sorry, men VIF har ingen mulighet til å blokkere salg av Stengel, det tar du ut fra løse lufta. Om det skulle komme et bud på 2,5 mill på Stengel må Stabæk videreformidle dette til VIF. Om VIF da ikke ønsker å benytte seg av muligheten til å slenge inn et bud av samme størrelse betyr IKKE det at Stengel ikke kan selges. Det betyr kort og greit at Vålerenga melder seg av budrunden.

 

Når det gjelder alt det andre du påstår velger jeg å være åpen for at det kan være riktig, men du overbeviser ingen før du faktisk kommer med noen form for dokumentasjon for at det du sier er riktig. Mulig jeg er navlebeskuende, men jeg velger å tro best mulig om klubben i mitt hjerte. Jeg skal ikke krangle om vi får straff, for all del. Det har skjedd feil i denne saken og det innser jo alle her på forumet, men du kan ikke klandre for oss for at vi også hører på klubbens egen versjon av saken. Og det er det faktisk INGEN andre som gjør, noe som i bunn grunn er horribelt med tanke på hvor stor sak dette kan være. Da får det heller være at andre supportere kaller oss rotter. Det tåler vi, og vi forlater ikke skipet selv om det synker.

 

Jeg kjenner ikke detaljene om opsjonen bedre enn noen andre. Men jeg både regner med og håper dere tar feil. Dessto mindre rettigheter denne opsjonen gir VIF, mindre er den verdt. Hvis opsjonen bare gir VIF mulighet til å være med på fremtidige budrunder, så har denne bare verdi hvis noen byr over avtalt pris i avtalt tidsperiode.

 

Hvis opsjonen gir VIF mulighet til å blokkere alle salg frem til 2014, så kan VIF selge tilbake opsjonen hvis det åpner seg en relevant salgsmulighet. Dette gir opsjonen en verdi, og Veigar/Stengel transaksjonen er kanskje ikke like ille som holocaust alikevell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg konkludert med at det inntil nå IKKE er kommet ETT kvalifisert intelligent motargument mot mitt forrige innlegg i denne tråden.

 

Da kan jeg tilfreds fortsette dagen med "en stenkare".

 

Før tidligere tiders promillegrenser passeres i doble intervaller er det kanskje på sin plass å belære vår nye trøndervenn om logikken bak det som i de klassiske derivatmarkedene har fått betegnelsen "amerikanske opsjoner" og "europeiske opsjoner". (i disse begrepene ligger selve distinksjonen mellom rettigheter som må/bør utøves på forfallstidspunktet, og rettigheter som kan utøves i hele "den åpne" perioden frem til forfallstidspunkt).

Eller er det like greit å la ham drodle litt rundt dette selv, før han/hun selv åpner opp for å bli tatt med buksene nede?

Dog kan vel noen tips gis: Er dette sannsynlig en omsettelig opsjon i forhold til tredjepart? Har den sitt fundament fra hensynet til omsetningshastigheten og transaksjonskostnadene på den markedsplass som derivatmarkedene simulerer - om enn "simulerer" med reelle transaksjoner -?

Det som av "vennen" omtales som "vanlig" -er den mest uvanlige opsjonsformen ved derivatmarkedene world wide (estimert til i underkant av 9%, uavhengig av om "leveransen" og "oppgjørsmekanismen" da både kan og ikke kan avvike fra forfallstidspunktet). Nå er det selvfølgelig en helt begrenset relevans derivatmarkedene for verdipapirer, så som NYSE, OSE, LSE, Nasdaq, etc., har på denne selvkonstruerte opsjon uten normgitt opsjonsformular, men som Stabæk og Vålerenga her har latt utarbeide. I denne typer opsjoner hadde det vært morsomt å få et belegg for hva som er "vanlig" eller standardisert. Idddiot!

Dog er det andre forhold som kun peker èn vei i forhold til de, for oss, underliggende opsjonskriteriene, og det kan "vennen" prøve forstå selv. Gir han 48t - hvis ikke ber jeg ham da om et veddemål hvor han gjerne må få odds 1:10. Dette kan bli gøy. Sorry - TOM STENKARE

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Redaktøren i Dine Penger - Tom Staavi - har et reflektert innlegg i Budstikka papir i dag, hvor han fremhever viktigheten av TA som et potensielt viktig sted for mangfoldig utfoldelse for mange grupper i kommunen vår.

 

Og henstiller vår nye ordfører til at en innsats fra henne kan bidra til oppfyllelse av manges ønsker, behov og drømmer. Uavhegig av Stabæk eller ei. Jeg opplever det som en selvfølgelighet satt i pennen av en fornuftig person.

 

I grell kontrast til Schnitzlers oppgulp og fremtreden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Redaktøren i Dine Penger - Tom Staavi - har et reflektert innlegg i Budstikka papir i dag, hvor han fremhever viktigheten av TA som et potensielt viktig sted for mangfoldig utfoldelse for mange grupper i kommunen vår.

 

Og henstiller vår nye ordfører til at en innsats fra henne kan bidra til oppfyllelse av manges ønsker, behov og drømmer. Uavhegig av Stabæk eller ei. Jeg opplever det som en selvfølgelighet satt i pennen av en fornuftig person.

 

I grell kontrast til Schnitzlers oppgulp og fremtreden.

Bra mann, som som oftest er på Stabækmatcher

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 kunne spurt Platini om hva han synes om at TA skal bli en messehall fremfor synspunkt på Gunnarsson-saken.

 

Flott at han har såpass respekt og tillit til rettsinstanser og involverte parter at han konkluderer med at det er bedrageri sånn på sparket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 kunne spurt Platini om hva han synes om at TA skal bli en messehall fremfor synspunkt på Gunnarsson-saken.

– Jeg må si at jeg håper arenaen på Fornebu forblir en fotballarena, for i dette landet med tøff vinter og barskt vær er det fint å ha en innendørsarena som det.

 

Fra saken til NRK, utrolig nok tatt fra samme pressekonferanse som saken til TV2.

 

Dette er nok en sak i den laaange rekken med saker som TV2 ikke klarer å rapportere på profesjonelt vis. De vrenger på sannheten for å passe sitt eget jag etter sensasjoner og krisemaksimering. Dessverre er det mange som tar deres versjon for god fisk.

 

Denne typen saker gjør meg glad for at TV2 mister fotballrettighetene. Ikke fordi det har vært dårlige sendinger, men fordi de stadig viser at de på mange områder er en lite profesjonell aktør, og at de ofte har en agenda som skinner igjennom reportasjene de lager.

 

Måtte de brenne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Redningen?

ManU ønsker å signere PSVs Andreas Pereira. 15-åringen har aldersbestemte landskamper og betegnes som "Europas beste 15-åring", men har ikke A-kamper for PSV.

Nå er jeg spent på hva overgangssummen ender på, aller helst håper jeg på en opsjonsavtale, så kan man få et visst inntrykk av hva Stengel kan være verdt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det kan bli et ganske spennende vinter for oss supportere.

 

Ambisjonene får foreløpig være å legge minst 2 lag bak oss på tabellen. For å få til det skal vi sannsynligvis ha et nytt trenerteam og helt sikkert en halv ny spillerstall. Vi kommer til å få tidenes Silly Season - det kommer til å bli slitsomt til stunder, men også jævlig spennende og interessant. Jeg GLEDER meg!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det kan bli et ganske spennende vinter for oss supportere.

 

Ambisjonene får foreløpig være å legge minst 2 lag bak oss på tabellen. For å få til det skal vi sannsynligvis ha et nytt trenerteam og helt sikkert en halv ny spillerstall. Vi kommer til å få tidenes Silly Season - det kommer til å bli slitsomt til stunder, men også jævlig spennende og interessant. Jeg GLEDER meg!

 

@ringo

Tipper "Hvem skal bort-tråden" blir flitting brukt framover, ja...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får håpe at de ikke klarer å innføre kvalliken igjen i 2012...

 

Med siste serierunde 18. november (og cupfinalen uka etter) kan jeg garantere at de ikke gjeninnfører en kvalifisering som inkluderer tippeligalag. De burde derimot ha en kvalifisering blant adeccolagene (f.eks. lag 3 - 6 på tabellen som spiller om en plass). Men det vil jo bety ytterliggere et lag som rykker ned, og det er vel ikke det vi trenger neste år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det kan bli et ganske spennende vinter for oss supportere.

 

Ambisjonene får foreløpig være å legge minst 2 lag bak oss på tabellen. For å få til det skal vi sannsynligvis ha et nytt trenerteam og helt sikkert en halv ny spillerstall. Vi kommer til å få tidenes Silly Season - det kommer til å bli slitsomt til stunder, men også jævlig spennende og interessant. Jeg GLEDER meg!

 

@ringo

Tipper "Hvem skal bort-tråden" blir flitting brukt framover, ja...

For ikke å snakke om nye spillere tråden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...