Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Det er jo god reklame for Budstikka å trykke negative artikler om Stabæk på B+ sidene. Nå får jeg virkelig lyst til å abbonnere på B+

 

I og med at Budstikka er sponsor for Stabæk bør de da for h****** se å trykke Stabæk-artiklene på åpent nett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norsk sportspresse har en flokkmentalitet som begynner å bli lite kledelig. De presterer ikke bedre håndtverk enn å låne såkalte eksperter fra hverandre. Hvis jeg vil høre hva Wathne har å si så skrur jeg på TV2 (hvilket jeg sjeldent gjør nå for tiden). Å få servert Davy-show i lokalavisen var det siste jeg trodde jeg skulle oppleve. Heldigvis slipper jeg å lese det ettersom Budstikka har "plusset" artikkelen. Jeg er villig til å betale for godt journalistisk håndtverk som bærer preg av selvstendig arbeid og eksklusivitet, men å betale for resirkulering av Davy Wathne kommer jeg aldri til å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei Budstikka journalister, vi vet dere leser her inne. Noen av dere har også registrerte brukere på forumet. Gratulerer med enda en gladsak. Jeg kan tenke meg det er deilig å lene seg tilbake, tenne cigaren, slå seg på brystet og ringe kjente og ukjente og fortelle at dere fikk selveste Wathne i tale. Mannen som har lagt Stabæk for hat, mannen som flere ganger har havnet i twitterkrig med Stabækfans, mannen som er forhatt blant majoriteten av Stabækfans! Gratulerer! Ord blir fattige!

 

Håper dere snart tar betalt for å gå inn på selve siden, så slipper man.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"...som blant annet har ført til tre tiltaler."

 

I "blant annet" ligger også tre henleggelser. Men bildet er fint da. Håper vi kan gå sammen om å ta den gratisuka på B+ i rekke og rad for å i det minste være orienterte om hva de skriver. Men ingen burde betale for at en gammel traver i Budstikka rekker å ringe kjeften i tv2 før han eller hun rusler fra jobb kl 15:30.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det så rart at Budstikka lager litt negative saker om dagen? Er ikke så mye positivt som skjer rundt klubben, og de kan jo ikke finne på saker heller. Det blir vanskelig for klubben å overleve. Davy Wathne har helt rett. Vi kommer til å slite med å rykke opp igjen, vi kommer til å slite med å overleve, vi kan forsvinne. Færre og færre kommer til å gidde å dra på matcher. Hvor mange var det mot Viking, 1000 pers? Blir ikke mange fler neste år heller er jeg redd.

 

Det er jo bedre at de lager saker om at det går dårlig enn at de ikke lager saker i det hele tatt?

 

Alle venter på at dette skal snu, jeg ser ikke helt at det skjer med det første dessverre. Det er jo lov å håpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enig med Fullemann her, når det ikke skjer noen som helst positive ting, hva skal man da skrive om? Lyve om at man har fått finansiering på plass eller at man ikke snart er konkurs? At somen og keller er på vei tilbake?

Føler mye negativitet mot budstikka er gammelt oppgulp for tiden, for akkurat nå er det enten saker som forteller ståa slik den er i dag eller ingen artikler i det hele tatt. Ikke vet jeg hva som er best, men det virker som om flertallet her helst ikke vil ha noen dekning i det hele tatt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det handler vel litt om perspektiv også. Skriver man om 12 spillere som kanskje forsvinner eller 14 spillere som er under kontrakt?

 

@ringo

Endret av Slum
æåø fix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enig med Fullemann her, når det ikke skjer noen som helst positive ting, hva skal man da skrive om? Lyve om at man har fått finansiering på plass eller at man ikke snart er konkurs? At somen og keller er på vei tilbake?

Føler mye negativitet mot budstikka er gammelt oppgulp for tiden, for akkurat nå er det enten saker som forteller ståa slik den er i dag eller ingen artikler i det hele tatt. Ikke vet jeg hva som er best, men det virker som om flertallet her helst ikke vil ha noen dekning i det hele tatt

Selvfølgelig kan de ikke juge, men artikkelen med Davy (som sikkert er noe som utgis i flere medier) kunne de spart seg for. Gjennomgående i år har det vært et kritisk fokus (som ikke er det samme som kritisk journalistikk, for det er vel nesten fraværende), og som "allmenkringkaster" i Asker og Bærum kan dette bidra til at det blir færre på kamper og dårligere med sponsorkroner. Det er vel flere som har lært at når man skal gi kritikk skal man si en bra ting for hver negative... Kanskje kunne klubben vært mer proaktiv i forhold til Budstikka, hatt "pressekonferanse" et par ganger i mnd. I stedenfor at Budstikka teller opp hvem som kanskje ikke er i klubben neste år, kunne man fått lagd en artikkel der man faktisk får vite hvordan klubben arbeider (hvor mange regner de med å resignere, hvor mange nye og fra hvilket nivå, etc) frem mot neste år.

 

TA-sagaen er også et eksempel der Budstikka velger å være kritisk til økonomisk skakkkjørte Stabæk fremfor å være kritisk til eier som presset igjennom endring av leieavtale (som etterhvert ble dødsstøtet for TL i TA 2012). Kommunestyremøtene der TA blir referert blir knapt nevnt, og om media fremdeles ser på seg selv som samfunnets vaktbikkje, eller 4. statsmakt, synes jeg det er litt viktigere å se hvordan felleskapets verdier gis til en investor som bruker ufine midler enn om Stabæk snøt Nancy for litt penger eller ikke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømnes hadde en leder for noen dager siden om den negative trenden i tilskuertall, ikke bare for oss men også for håndballen, Haslum og Frisk Asker. Konklusjonen var at man som "det bankende hjerte for Asker og Bærum" ønsker at dette skal snu, og det er naturligvis hyggelig. Jeg skulle ønske at Budstikka heller satte mer fokus på hvorfor næringslivet i kommunen vår gir helt faen i de få samlende institusjonene vi har her. Vi huser noen av landets største selskaper, men hvorfor ønsker ingen å sponse idretten? Og det er ikke bare vi som sliter, Bærum SK sliter, alle sliter. Stabæk Håndball spurte tynt om kanskje næringslivet kunne bidra så de fikk råd til overnatting ifm bortecupkamp mot Våg. Selvsagt ingen respons. Hva er årsaken til det? Hvorfor er det så utrolig tungt å få næringslivet på banen her? Dette er et langt viktigere spørsmål enn hvorfor publikum uteblir. Og kanskje er det også en viss sammenheng mellom de to spørsmålene.

 

Om ikke dette snur, og man får til et mye tettere samarbeid med næringslivet enn idag, så er jeg også redd Davy får rett. Grunnen til at vi nå igjen holder på å gå konkurs er en formidabel inntektssvikt som ikke rettes opp av økte billettinntekter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:( Det er jo noen som trøster seg med at Stabæk hadde så fryktelig godt av ett år i Adecco i 2005, og det hadde vi vel kanskje. Det er bare det at situasjonen nå virker helt anneledes.... Borte er mange av ildsjelene (Loe/ Schelvan/ Ingebrikt etc), økonomisk er vi skak- kjørt, sponsorer er skeptiske etc. Man hører veldig lite fra klubben om hvordan vi skal ta oss opp i tipppeligaen, hva det eventuelt jobbes med, planer/ visjoner etc. Ja, selvfølgelig har det vært ett ekstremt vanskelig år, som har sugd all tid ut av en hardt presset klubb. Men, jeg er likevel redd for at Davy er inne på noe og at ett opprykk fremstår veldig fjernt akkurat nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før vi maler fanden på veggen er det viktig å få fakta på bordet. Det er så mange "sannheter" der ute som sier både det ene og det andre.

 

Jeg var i et møte med flere mennesker i og rundt klubben i går og uten å lufte alt som ble sagt der så tillater jeg meg å si så mye som at det blir et sterkere fokus på det lokale næringslivet - de små og mellomstore bedriftene - som i større grad er lokalt forankret. I tillegg til dette vil det selvsagt være fokus på de store og sterke fiskene i havet. Jeg har troen på at vi skal klare å øke sponsorinntektene våre i forhold til året som har gått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:rolleyes: Høres veldig bra ut! Poenget mitt var bare at jeg tror veldig mange synes det er noe anonymt og dødt over hele linjen, og en liten gladmelding eller to kunne ha gjort underverker for sesong kort salget ihvertfall.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk lest det som var lagt ut her på forumet fra Budstikka+ (herre for en løsning, men kanskje like greit at oppgulpene deres rundt Stabæk skjermes hva hvermannsen). Må faktisk innrømme at dette er noe av det mer saklige som har kommet fra Davy, og deler faktisk en del av hans nevnte punkter. Her er det som har bekymret meg i det siste (og generelt gjort meg lei av hele Stbsirkuset i nyere tid):

- Vi har en mangel på synlige ildsjeler med gode lederegenskaper som klarer å skape optimisme og blest rundt en klubb

- Vi driver åpenlys økonomisk nedskjæring til å bli en permanent 1-3.div klubb. Hvor ble det av visjonærene som klarte å selge produktet vårt inn til de største bedriftene? (sponsorjobbing mot småbedrifter ser jeg dessverre liten hensikt i, fungerer dòg sikkert fint i 2.-3. div for å drifte en krittmann)

- Klarer vi å holde kvaliteten på spillerutviklingen gjennom hele kjeden - eller vil det bli for stort gap mellom jr./4. div og adeccodassen (,vil dette i det hele tatt vært fristende nok for de kommende talentene vi ønsker å ta inn?)

- Hvor ble det av folkene i og rundt klubben som sørget for at vi var best i landet på det meste? Hvor er det blitt av kompetansen?

Denne spiralen vi er inne i nå ser jeg dessverre ingen lys ende på uansett hvor naiv jeg prøver å være - visjonen er borte, kjenningene er borte, de konkrete målene er borte, økonomien er borte, men hovedpoenget mitt er: hvor er planene og entusiasmen for å gjenreise dette skipet? Kan neppe huske å ha sett ett eneste intervju med klubbfolk i år hvor kroppsspråket ikke har lyst noe annet enn mangel på glød og tro. Jeg krever ingen ting, men jeg bekymrer meg over dette som neppe bidrar til å endre noen fremtidig tred i hvor vi skal styre skuten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med alt det som har kommet av dritt i år så har det vært vanskelig, ja tilnærmet umulig, å gjøre annet enn å drive fra dag til dag og forsøke å overleve. Det finnes selvsagt planer for de større sponsorene også, men man velger samtidig å dra med seg det lokale næringslivet - de som driver business og lever rundt klubben - for å utvikle samhold og relasjoner i bygda. De har for eksempel gjort mye av det samme i Strømsgodset.

 

Nå er man i startgropen for en ny fase etter å ha blitt teppebombet over lengre tid. Det kommer til å vokse frem ny entusiasme og glød, visjoner, planer og økonomi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er det jeg og håper, og ut ifra den pressede situasjonen vil jeg nok tro at mye av det jeg kritiserer har vært tilnærmet umulig å kunne gjøre noe med. Men jeg har savnet en klubb som gjør seg litt mer synlig i mediebildet (dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener her...) og lokalsamfunnet. En åpen dialog ut (der det tillater seg) er noe jeg har savnet litt, og noe jeg tror er veldig viktig for "lokale bedrifter" av STBs størrelse - gjerne med innslag av visjonærene og andre som er med på å gi håpet tilbake til den allmene mann på gaten (ikke den nærmeste kjærnen, men de titusenvis med en klubbtilhørlighet hit). Så krysser man jo fingrene for at dette er bunnen og ikke starten på stupet, men jeg tror det er i disse perioder man må tillate seg å stille spørsmålene knyttet til min forrige post, det er her de kan være avgjørende for fremtiden. Savner et blogginnlegg av Ingo på hjemmesiden nå, den varmer nok lenger og bedre enn en dram utover vinteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mail sendt til redaktør Gjølme!

 

Etter 24 timer er denne mailen fortsatt ikke besvart.

 

Det skal bli spennende å se om han kommer til å svare i det hele tatt.

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mail sendt til redakt�r Gj�lme!

 

Etter 24 timer er denne mailen fortsatt ikke besvart.

 

Det skal bli spennende � se om han kommer til � svare i det hele tatt.

 

Hvis ikke får vi andre bare spamme han med samme mail, til det rabler for han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sendte en høflig men direkte mail. Nå vet ikke jeg hvor stor pågang Gjølme har på jobben om dagen, men å kunne besvare en slik mail i løpet av 24 timer bør være mulig.

 

Ingen fare for at sponsoratet ryker:)

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På hjemmesiden til NFF står det at de er ferdig med å granske Gunnarsson-lekkasje: et advoktakontor har snakket med noen av de ansatte og kommet frem til at det ikke er noen fra nff som har lekket. Så vet vi det. For et supperåd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På hjemmesiden til NFF står det at de er ferdig med å granske Gunnarsson-lekkasje: et advoktakontor har snakket med noen av de ansatte og kommet frem til at det ikke er noen fra nff som har lekket. Så vet vi det. For et supperåd.

 

Det var noen som foreslo en dopinghøring i sykkelmiljøet også. Wohoo, handlingskraftige Norge!

 

bergenpd.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det så rart at Budstikka lager litt negative saker om dagen? Er ikke så mye positivt som skjer rundt klubben, og de kan jo ikke finne på saker heller. Det blir vanskelig for klubben å overleve. Davy Wathne har helt rett. Vi kommer til å slite med å rykke opp igjen, vi kommer til å slite med å overleve, vi kan forsvinne. Færre og færre kommer til å gidde å dra på matcher. Hvor mange var det mot Viking, 1000 pers? Blir ikke mange fler neste år heller er jeg redd.

 

Det er jo bedre at de lager saker om at det går dårlig enn at de ikke lager saker i det hele tatt?

 

Alle venter på at dette skal snu, jeg ser ikke helt at det skjer med det første dessverre. Det er jo lov å håpe.

 

Tiltredes. Husk at Stikka ikke er en Stabækfanzine, men en uavhengig avis som selvsagt skal ha sin integritet i behold selv om de sponser klubben vår. At Davy Watne på sin sedvanlige breikjefta måte påpeker at keiseren ikke har klær kan vi selvsagt irritere oss over. Men det er da akkurat slik det er? Det hadde vært atskillig mer uspiselig om Stikka skrev det samme på lederplass. La oss heller ta dette som det det er - et debattinnlegg - og heller bruke det som en utfordring til å mestre utfordringene i 2013 i stedet for å klage at noen mener at det kan gå klubben riktig galt. Uten slike artikler har ikke Stikka noe påskudd til å formidle intervjuer med Åndal som kan være positiv og entusiastisk og gi honnør til våre sponsorer, fans og publikum som lojalt støtter opp om klubben i en vanskelig situasjon og har tro på framtida.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For 1.250 kroner i måneden kan barna bli hentet tre ganger i uken rett etter skolen. Barna får utstyrspakke, tilbys trening i motorikk og koordinasjon i tillegg til fotball. Det vil også være tilbud om en lørdags- eller søndagstrening innimellom. Barna får dessuten skolering i alt fra oppførsel for å forebygge mobbing til kosthold.

 

 

Utdanning av atleter, ta sosialt ansvar, forebygge mobbing, tilby tilrettelagt trening, frigjøre tid, tilby høy kompetanse og topp treningsforhold er de syv bæresøylene i tilbudet.

 

– Bakgrunnen er at barn og unge ikke er like mye aktive som de var tidligere. Får vi dessuten frigjort tid vil det gi mer rom for allsidighet. Dette handler om å gi dem en basis som barn og unge vil ha glede av resten av livet. Aktivitet gir energi, kommenterer Stabæks sportslige leder Inge André Olsen.

 

B +: Inge André Olsen: – Tøffere å rykke opp enn å holde plassen

 

 

– Misforståelse

I invitasjonen til å delta som gikk ut 1. november, sto det at akademiet vil erstatte dagens ordning med trening på kveldstid og være det eneste tilbudet Stabæk vil gi gutter i alderen 8–12 år. Det resulterte i sterke reaksjoner fra en del voksne. Den 7. november sendte klubben ut en ny e-post der det ble beklaget og presisert at det vil bli opprettholdt et tilbud som før på kveldstid for de som ikke ønsker å benytte seg av tilbudet.

 

LES OGSÅ: Skadet Rogne holder tett.

 

Olsen sier at det aldri har vært meningen å ekskludere noen.

 

– Dette er ikke laget for å ekskludere, men for å inkludere.

 

Den 14. november har klubben invitert til informasjonsmøte og dialog om hvilke tilbud de vil gi klubben vil gi barn fra 6–12 år. Olsen sier det vil avhenge av hva folk vil ha.

 

– Vi har ikke konkludert hverken den ene eller andre veien. Vi må se hvilken interesse det er for opplegget. Hvis alle i en årgang ønsker å være med bare på akademiet – ja, så blir det tilbudet vi gir.

 

– Hvis noen vil ha det og andre ikke vil, så opprettholder vi selvsagt det vanlige tilbudet om trening på kveldstid, sier Olsen og legger til:

 

– Vi kan ikke skreddersy produkter hvis folk ikke vil ha dem. Da må vi legge de ned. Jeg forventer at folk kommer på møtet. Så finner vi de beste løsningene for Stabæk.

 

LES OGSÅ: Flere Stabæk-nyheter.

 

Vil ikke tjene store penger

 

Han understreker at ingen vil stå uten tilbud i Stabæk. Og at økonomi ikke skal være ekskluderende for om barn kan bli med akademiet eller ikke.

 

– I de tilfellene vil vi forsøke å se på løsninger for hva vi kan få til.

Olsen understreker at det nye akademiet vil koste Stabæk betydelig å drive.

 

– Dette er ikke et prosjekt som Stabæk vil tjene store penger på, sier sportssjefen og legger til:

 

– Vi må hele tiden forsøke å utvikle oss og fornye oss.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...