Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Hmpf,

 

Han burde hatt konstuktivitet eller kanskje snarere baller nok til å konkretisere hvilke grep han mener klubben burde gjøre... Så lenge han ikke gjør det, blir artikkelen like ullent vag som han anklager klubben for å være.

 

Hvilke realistiske grep finnes det innenfor de rammene som klubben har?

Har man råd til å bytte trener? I såfall, hvem har kompetanse, er tilgjengelig og interessert?

Spillestil - hva kan gjøre oss mer effektive, uten at vi mister den gode defensiven vi har vist så langt?

Lag, kan dette komponeres annerledes? Hvordan og hvorfor?

Nye spillere, hvilke spillere skal kubben hente, hvorfor og hvordan kan dette finansieres uten å sette klubben i ytterligere økonomisk uføre?

 

Det er alt for mye innlegg av typen Belsvik er rævva, han må gå. IAO er udugelig, la oss sparke ham. Uten at vi balanserer dette med gode analyser på hvem vi ønsker istedenfor, hvorfor vi mener det er en god ide og hvordan dette skal kunne løses økonomisk. Og blir vi svar skyldig på disse punktene, ja så lener vi oss tilbake og sier - det er da styrets oppgave å løse dette. Vel, jeg er redd at det ikke bringer oss videre folkens.

 

Det gjorde ikke artikkelen i budstikka heller.

 

@ringo

Helt enig.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 006

Bra de slet seg videre igår.

 

Ildprøven kommer på lørdag, Belsvik må klare å få gutta til å slippe seg løs på Nadderud slik at publikum kan få

 

noen gode opplevelser. Ellers tør jeg ikke tenke på publikums-tallet og dertil billettinntekter utover i denne

 

Adecco-sesongen.

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


  1. – Klarer vi å gjenskape det vi gjør i 1. omgang mot Bryne, vil det resultere i så mange sjanser at vi er nødt til å score. Da blir det et godt resultat, kommenterer Belsvik.

     

    Etter fem seriekamper står Stabæk med fire uavgjorte og ett tap. Torsdagens motstander Follo har tre tap på tre kamper og ligger helt i bunnen.

    Belsvik går ikke så langt som å fastslå at Stabæk må vinne i morgen om ikke det virkelig skal begynne å bli ubehagelig.

    – Det er ikke til å stikke under en stol at vi ønsker flere poeng. Vi ønsker minimum å vinne hjemme og uavgjort borte. Vi er ikke fornøyde siden vi ikke har vunnet, sier Belsvik og legger til:

    – Vi skal fortsatt ha tro på spillet vårt – det har skaffet oss mange sjanser. Så må effektiviteten bli bedre.

     

     

    LES OGSÅ: Martin Andresen skadet igjen

    Lærer bort egen målteft

    Forrige helg sølte Stabæk-spissene vekk flere gedigne muligheter.

    – Det der går på ro. Jeg har snakket med alle angrepsspillerne. Innenfor 16-meteren går vi ikke på kraft. Da er det vanskeligere og mer tilfeldig.

    Belsvik scoret selv 159 mål i eliteserien. Han har analysert hva slags sjanser spissene hans kommer til for å hjelpe dem å finne veien til nettet.

    – Vi må jobbe spesifikt med hva slags sjanser Mads Stokkelien, Franck Boli og de andre kommer til. Så er det opp til hver enkelt å terpe og terpe slik at vi får se det igjen i kamp.

    Ifølge Belsvik er det mulig å lære seg målteft.

    – Løsningen er å automatisere gjennom trening hva slags type teknikk du skal bruke ut ifra hvilke sjanser du kommer til. Boli er 19 år og utfører mye bra på trening. Så er det om å gjøre å gjenta det i kamp når man har høyere puls og det betyr mer, påpeker Petter Belsvik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Løsningen er å automatisere gjennom trening hva slags type teknikk du skal bruke ut ifra hvilke sjanser du kommer til. Boli er 19 år

og utfører mye bra på trening. Så er det om å gjøre å gjenta det i kamp når man har høyere puls og det betyr mer, påpeker Petter Belsvik"

 

Kanskje det ville være en ide å få opp pulsen og intensiteten på treningene slik at de ble mer lik kampsituasjon.

Husk; man blir god på det man trener på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


litt suppekoking fra budstikka+

 

Stabæk håper på forsterkninger i sommer

Tierrullingen blant Stabæk-tilhengerne kan gi Petter Belsvik en ny spiss i sommer.

 

 

– Vi vil gjerne ha en spiss og gjerne en rutinert midtbanespiller. Det er ønskelisten, smiler Petter Belsvik.

Gjennom en innsamlingsaksjon kalt «Den magiske tieren» med Ingebrigt Steen Jensen i spissen har klubben kunnet skrive kontrakt med tre nye spillere foran årets sesong. Da Stabæk-guruen nylig oppdaterte status for aksjonen, fortalte han at månedlige bidrag nå er over 60.000 kroner og at klubben trenger ytterligere 50–60 givere for å kunne forsterke laget foran høstsesongen.

 

 

– Det er fantastisk, hvis det blir mulig å hente en til. Vi ser etter erfarne spillere som kan være med og løfte vårt unge mannskap og gjøre de bedre raskere. Så en rutinert herremann inn i troppen tas imot med takk, kommenterer Petter Belsvik.

Han røper at han ikke bare har posisjoner på ønskelisten, men også navn som kan fylle plassene.

– Vi har flere aktuelle spillere, selvfølgelig. Så gjelder det at det passer for begge parter og at vi eventuelt får økonomi på plass.

– Vi måtte vinne

Både Stabæk og Follo trengte sårt poeng i gårsdagens kamp på Ski stadion. Stabæk fikk en fryktelig åpning på kampen og lå under 0–2 etter 12 minutter. Men bortelaget nektet å gi opp, og på en svært vanskelig bane kjempet Stabæk seg inn i kampen.

Mads Stokkelien reduserte etter et innlegg fra Fredrik Brustad etter 26 minutter. Samme Brustad styrte inn 2–2 med hodet tre minutter før pause.

Etter hvilen var det Stabæk som dominerte. Det var fullt fortjent da Brustad bredsidet inn 3–2 for Stabæk etter et fint forarbeid fra Franck Boli. Det ble også sluttresultatet, og dermed tok Stabæk sesongens første seier i årets 1. divisjon.

Stor, stor lettelse

– 267 kilo forsvant fra skuldrene mine og på spillerne, tror jeg. For da vi kom under 2–0 er det ikke til å stikke under stol at man kan begynne å tvile. Gutta skal ha sinnssykt honnør for å takle presset, sier trener Belsvik.

Les også: – I dag måtte vi vinne

Han jublet hemningsløst og legger ikke skjul på at seieren var ubeskrivelig viktig.

– Jeg så Fagermo (trener i Odd) sa at det var vinne eller forsvinne ved en kamp, og jeg følte litt det samme. Vi måtte vinne for å holde liv i målsettingen – å være med blant de seks beste. Hadde vi røket her, hadde det vært så langt frem at det hadde blitt tøft. Pluss at vi er lei av ikke å vinne fotballkamper, sier Stabæk-trener Petter Belsvik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er sikkert bare Budstikkas måte å svare på kritikken om at de ikke tør være kritiske til Stabæk. Kritikk for kritikkens skyld, selv når ting peker rett vei og stemningen generelt positivt. Tullete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit for meg at de skriver det de skriver sålenge spillerne gidder å gå i dueller i kampene framover. Det var ganske slapt en stund i Follo, og vi hadde ikke nødvendigvis snudd kampen mot et av de andre lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns ikke dette var så ille fra stikka jeg. Forhåpentligvis vil det ha irritert nevnte spillere såpass at de går i krigen på søndag. Jævlig skummelt og tro vi så fantastisk gode etter en knepen seier mot dårlige follo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


+1 på stephanois.

 

stikka er ikke "Stabæksupporteren". De skal skrive medjournalistisk integritet. dvs at dersom keiseren ikke har klær, skal de ikke skrive at keiseren har fått nye flotte klær, selvom mange måtte mene akkurat det. Et lag som spilte i tippeligaen i fjor skal normalt feie over tabelljumbo med 0 poeng i Adeccoligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde heller ikke villet falle på en gressmatte som var mettet med grus og sand. Tydligvis påstrødd for å få snøen til å tine hurtigere. Jeg så grusfraksjoner på oppimot en cm på gressmatta i Ski

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Belsvik: – Boli kan bli mye bedre enn meg

Han kan bli mye bedre enn det jeg var, sier Petter Belsvik om Franck Boli etter at Stabæk vant to seriekamper på rad for første gang siden august 2011.

– Den siste tiden har 159-måls-Belsvik stått på treningsfeltet og hamret inn målteft i spissene sine. Og nå hamrer spissene inn mål. Mads Stokkelien scoret et flott mål mot Follo. I går var Boli strålende da han scoret 2–0.

– Vi har terpet mye på detaljene foran mål i det siste, og i dag gjør han akkurat det han skal. Han er rolig og triller ballen kontrollert ned i hjørnet, sier Stabæk-trener Petter Belsvik.


Boli bekrefter at han har fått spesialtrening i det siste.

Vi jobber med Petter så ofte vi har mulighet og jeg har jobbet hardt for dette, sier Boli som kunne punktert kampen til 3–0 da han var helt alene med Mjøndalen-keeper Anders Rotevatn.

– Jeg går ikke rundt og irriterer meg over at jeg ikke scoret der. Jeg forsøkte det jeg bestemte meg for, men klarte det ikke. Neste gang scorer jeg på den, sier Boli.

– Vi kan ikke klage. Han setter én av to sjanser i dag, og om han fortsetter å være like effektiv, kommer han til å nå langt, mener trener Belsvik.

Solid seier

– 1. omgang var jevnspilt uten mange store sjanser. Begge lag hadde én stor sjanse hver. Mande Sayouba reddet da Mjøndalens Pål A. Kirkevold kom alene med ham.

– Mads Stokkelien skjøt utenfor da han kom seg til Stabæks største sjanse før hvilen. Etter hvilen tok hjemmelaget tak i kampen. Etter bare fire minutter av omgangen leverte Anders Trondsen en knallperle. Skuddet suste i nettet og Stabæk var foran.

Etter én time viste Franck Boli at han har trent mye avslutninger i det siste. Spissen skaffet seg en halvmeter inne i feltet og plasserte ballen lekkert i det borteste hjørnet.

– Stabæk spilte klokt den siste halvtimen og trygget den andre seieren på rad og den første på hjemmebane i årets 1. divisjon.

– – Dette var et resultat av moralen vår, at vi har god mentalitet og jobber hardt hver dag, mener Boli.

Utrolig deilig

– Petter Belsvik legger ikke skjul på at to seire på rad er enormt viktig for Stabæk.

– – Dette var utrolig deilig. Vi legger grunnlaget for dagens seier gjennom strålende defensiv innsats over hele banen. Spesielt de fire bak gjør det godt, der Jørgen Hammer går inn i midten og tar styringen, sier Belsvik.

– Ikke siden august 2011 hadde Stabæk vunnet to på rad i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

– Ikke siden august 2011 hadde Stabæk vunnet to på rad i serien.

 

Nuvel, vi slo Lillestrøm 4-1 etterfulgt av en 1-2 seier over Vålerenga i fjor.

 

Ellers er det deilig å lese positive sportslige nyheter om Stabæk igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra skrevet! Jeg er også redd for at STB selv er i ferd med å skape en dramatisk endring av supporterkulturen rundt laget om det ikke tas grep umiddelbart. Jeg merker at vi er i ferd med å overta de utallige bortforklaringene på manglende resultater og prestasjoner såpass at vi bruker de samme bortforklaringene for ikke å synge, for ikke å gå på match...

 

Enten må leget ned på et nivå (2. div?) hvor de kan levere gode relative prestasjoner eller så må det som sagt tas harde grep. STB av i dag er like engasjerende som underholdningstilbudet på et eldresenter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra skrevet! Jeg er også redd for at STB selv er i ferd med å skape en dramatisk endring av supporterkulturen rundt laget om det ikke tas grep umiddelbart. Jeg merker at vi er i ferd med å overta de utallige bortforklaringene på manglende resultater og prestasjoner såpass at vi bruker de samme bortforklaringene for ikke å synge, for ikke å gå på match...

 

Enten må leget ned på et nivå (2. div?) hvor de kan levere gode relative prestasjoner eller så må det som sagt tas harde grep. STB av i dag er like engasjerende som underholdningstilbudet på et eldresenter.

 

Da er det godt det finnes alternativ underholdning. Juniorene ( som har slått A-laget i treningskamp) slo Skeid 9-1i dag. Før det 8-0 mot Ull Kisa og 11-0 mot Hercules (NM). Stort sett de samme gutta som leder 3.div.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig, en god situasjonbeskrivelse som vi alle kan kjenne oss igjen i.

 

Alt starter og stopper med sportslig fremgang, eller mangel på sådan. Men veien frem til stabile sportslige prestasjoner, synes lang og kronglete. Spørsmålet er om vi må starte med å justere våre egne forventninger til dette laget. Vi har tross alt heng på kvalikkplassen og det er fakisk mulig at dette er "as good as it gets"...

 

Personlig synes jeg det er fryktelig vanskelig å peke på noen quick fixes. Det er sammensatte problemstillinger og hver gang man skreller av et lag i søken etter kjernen til problemene, dukker det opp overraskelser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...