Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Noen som kan legge ut dagens Plus-artikkel fra Budstikka om å flytte Tyrving og skape intimarena for Stabæk?

Dette er Budstikkas lederartikkel mandag 4. november 2013:

Ta veien opp i eliteserien igjen. Samtidig som jentene gikk helt til topps i toppserien. Det er bare å gjøre som supporterne på Nadderud i går; gi seg over av begeistring. Og gratulere.

 

At jentene kanskje kroner verket med også å vinne cupen, vet vi om noen få dager. Men «The Double» kan ingen ta fra klubben.

 

Søndag ble det dramatikk til siste sekund. Det holdt med uavgjort – og det ble 1–1 mot allerede opprykksklare Bodø/Glimt. Stabæk har igjen vist at samling i bunn gir resultater.

En gjeng unge spillere vaklet i starten, men med talent og samhold som grunnpilarer begynte laget å klatre. Til slutt ble det direkte opprykk til eliteserien. Dermed ble oppholdet i vår nest beste divisjon bare på ett år.

Les alt om Stabæk-suksessen her

For jentene var det annerledes. De var favoritter fra sesongstart, og tross presset har de levert sesongen gjennom. Gull i serien og storfavoritter i cupfinalen forteller om et lag fullt av kvaliteter. At Stabæk befester sin ledende posisjon i norsk kvinnefotball samtidig som vi internasjonalt opplever en renessansetid, er interessant.

Det mest spennende med Stabæk som eliteserielag, er at det er bygget nedenifra. Det ikke så mange trodde var mulig, å komme tilbake i norsk herrefotball uten en bulende lommebok eller en stenrik onkel, har likevel skjedd. Det er et meget ungt lag som gjennom årets sesong har spilt på seg både erfaring og kraft. Det imponerer, og det viser samtidig at Stabæks intense satsing i de yngre avdelinger bærer frukter.

Les flere meninger og debattinnlegg her

Igjen har Stabæk vist en enestående evne til å komme tilbake. Etter et knalltøft år utenfor banen har smilene vendt tilbake. Spillere og trener klarte å holde fokus – og tenke på neste kamp. Nå kan klubben igjen sanke sponsormidler, samtidig som tidligere styremedlemmer og sportslig ansvarlig kan gå med rak rygg etter frifinnelsesdommen.

Av de mange utfordringene Stabæk fotball fortsatt har, er Nadderud stadion høyst sannsynlig den viktigste. Kvaliteten holdt første gang Stabæk entret eliteserien, men ikke for kommende sesong. Det meste er i skrøpelig forfatning. Garderobe-kvalitetene, publikumstilbudet, sponsor- og presseområdene. Intet holder 2014-standard.

Det er en utfordring kommunen må ta sammen med klubben. Stikkord for å få det til er god dialog. Det beste både for fotballen og friidretten vil være at de to så ulike idrettsgrenene skiller lag. Tyrving til en ny arena i idrettsparken på Rud. Stabæk til en intim bane som kun blir bygget for fotball. Publikum må tettere på enn det som er tilfellet i dag.

Dette er Budstikkas lederartikkel mandag 4. november 2013.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.mot.no/vis/2013/11/a-fa-kjenne-pa-en-sann-glede-er-verdt-det-meste/

 

Stab%C3%A6k-600x500.jpg
Stabæk ble i dag klar for Tippeligaen.
“Det er dette her det dreier seg om. Å få kjenne på en sånn glede er verdt det meste. Jeg er imponert over alle gutta”, sa Petter Belsvik til CMore etter kampslutt.
Stabæk er et MOT-lag. De spilte med MOT på ryggen også i MOTs oppstartsår, 1997. Vi har gjort mye moro og verdifullt sammen med Stabæk i mange år.
Sist torsdag deltok jeg i møte sammen med ledelsen i Stabæk. Det er så moro å samarbeide med Stabæk. De gløder og de vil gjøre så mange aktiviteter sammen med MOT. De var så veldig spente på dagen i dag. Men nå kan følelsene gi slipp, og det gjorde det til mange Stabæk-folk. Det er så herlig å se mennesker vise følelser… MOT jubler sammen med Stabæk!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne stod i VG+ i går (kan ikke se at den har blitt lagt ut tidligere)

 

  • 1983854.jpg
    VELKOMMEN TIL LIDELSEN: I dag klokken ett flokker vi lokalpatrioter oss på nytt for å lide i fellesskap.
I dag har vi det vondt

I mitt neste liv skal jeg arbeide hardt for ikke å bli interessert i fotball.

 

Av Tom Staavi 3. november 2013

Den intense lysten til at mitt lag skal vinne, kommer dypest sett fra et lokalt engasjement. Vi som er bitt av en for sterkt fotballinteresse, følger ofte flere lag internasjonalt. Men, det er det lokale laget som virkelig kan ødelegge flere dager for oss hvis det går dårlig.

Jeg vet ikke helt hvor dere som gir blanke i fotball får utløp for å dele lokalt engasjement sammen med mange andre. Det skal jeg finne ut i mitt neste liv.

Beklageligvis, vil mange si, kommer jeg fra Bærum. Jeg er født, oppvokst og har aner mange generasjoner tilbake i en kommune resten av Norge i beste fall bare misliker.

I disse dager vinner vi nyhetsfokuset på jihad og en nikkersadel som helst vil bygge så lite som mulig i kommunen fordi det er så dyrt med innflyttere. Når bygdas beste lag, Stabæk, gjør det bra, får vi i det minste noe å være stolte over vi også. Problemet for oss ektefødte er at innflytterne, som det er mange av, ikke skifter lag. De bor her, men lokalengasjementet deres er igjen i Bergen, Trondheim, Stavanger eller i Bodø.

I dag gjelder det retten til å rykke opp i Tippeligaen med mange lokale gutter, og en spillertropp som nylig sto til konfirmasjon.

Etter en nærdøden opplevelse for klubben der budsjettet er slanket fra 80 til 8 millioner, etter en spektakulær rettssak som ebbet ut i ingenting, håper vi tre-fire-fem tusen på tribunen så inderlig at de lykkes.

Vi er få, men ikke alene, vi som av lokalpatriotisme holder med lag i Norges nest øverste divisjon. Vi kan ikke vinne noe trofe eller penger i dag, men vi kan vinne retten til å spille med de beste i landet. Eller vi kan bli degradert til et lavere nivå der summen av dem som bryr seg får plass i én buss.

Klokken ett i dag sitter alvorlige plagede lokalpatrioter i Mjøndalen, i Ulsteinvik, på Hamar, i Ranheim, i Haugesund, på Romerike, i Bryne og Sandefjord for å nevne noen steder. Vi håper at våre skal lykkes. Enten det gjelder å unngå nedrykk, eller kjempe om opptrykk.

Den eneste suttekluten jeg har funnet, er å forsikre humøret mitt hos Norsk Tipping. Jeg setter et passe stort beløp på kombinasjonen av dårlige resultater for mitt lag.

Inntreffer resultater som betyr tap og elendighet for mine gutter, får jeg i det minste en økonomisk kompensasjon til å døyve smertene. Men, jeg taper gjerne de pengene.

Suksess for bygda er verdt så uendelig mye mer.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Generelt spørsmål; Hvorfor ikke boikotte TV2...? Etter alt som vi har vært igjenom kommer jeg aldri til å se en kamp på TV2 igjen, finner heller stream på nettet. Aldri mer innom tv2sporten.no heller. Aksjoner som fotball i helgen, eller drittsnakking om TV2 har ingen ting for seg om man fortsetter å gi de klikk, eller fortsetter å betale for produktene deres!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Generelt spørsmål; Hvorfor ikke boikotte TV2...? Etter alt som vi har vært igjenom kommer jeg aldri til å se en kamp på TV2 igjen, finner heller stream på nettet. Aldri mer innom tv2sporten.no heller. Aksjoner som fotball i helgen, eller drittsnakking om TV2 har ingen ting for seg om man fortsetter å gi de klikk, eller fortsetter å betale for produktene deres!

Enig med at det har vært mye negativt om tv2. Men å boikotte Tv2 vil ikke ha noe for seg, vil ikke skade tv2 på noen som helst måte. >Da får du heller finne på andre metoder å demonstrere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Budstikka har laget en seks minutter lang målkavalkade.. deilig!

For meg er aarets maal det andre i den kavalkaden, mange pene maal, men den var for meg penest. Nyter aa se det samspillet som ledet til maalet :)

 

 

Dette er jo fullstendig udiskutabelt. Kunne like gjerne ha vært Özil, Cazorla, Giroud og Walcott som spilte rollene til Boli, Kassi, Stokkelien og Brustad der. Et ekte praktmål. Entouchspill av ypperste merke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Budstikka har laget en seks minutter lang målkavalkade.. deilig!

For meg er aarets maal det andre i den kavalkaden, mange pene maal, men den var for meg penest. Nyter aa se det samspillet som ledet til maalet :)

 

 

Dette er jo fullstendig udiskutabelt. Kunne like gjerne ha vært Özil, Cazorla, Giroud og Walcott som spilte rollene til Boli, Kassi, Stokkelien og Brustad der. Et ekte praktmål. Entouchspill av ypperste merke

 

 

Dama spurte meg nettopp "hvor mange ganger skal du se det målet der". Jeg svarte ikke, men hoppet bare tilbake for å se det en gang til.

Helt enig, årets mål!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2-2 målet mot Ham-Kam er nydelig!

 

Ellers synes jeg Kassi's mål mot Sandefjord og Elverum og alle målene til Trondsen er fine.

 

Synes det er tydelig at vi har utviklet oss når man ser denne kavalkaden og hvor mange mål som har kommet på innlegg og headinger i år. Tidligere synes jeg at vi har vært begredelige på innlegg og dødballer. Vant knapt noen dueller i offensivt felt for noen år siden. Kommer nesten kun på Palmi's mål i Bergen og Nannskogs brasse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra dagens dagbok på vpn.no;

 

Adecco

Vi må nesten gratulere det resten av verden mente var vår «brother in crime» med opprykk til Tippeligaen etter en thrilleravslutning i adeccoligaen.

Hyggelig gest!

Spørs om de blir like positive når det forstår at de skal tilbake til Nadderud og svingen neste år! (med mindre de rykker ned da...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Davys "stang ut" i FX gikk til $$ og banneret "sammen mot opprykk"..

 

 

Mye småpirk fra bergenseren der, ikke helt fornøyd med opprykket

 

Likevel klarte han å lire av seg at "Vi unner alle Stabæk dette opprykket". Jeg ble faktisk fysisk kvalm over at han klarte å sitte der og gi inntrykk av å mene det han sa. Davy har ikke unnet noen i Stabæksfæren noe annet enn kronisk blodpropp siden JJ-sagaen begynte å rulle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...