Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Odd lager bare mere møll en hva som er nødvendig

 

Det er flere her som har vært på fest med Frode/Frank og oppdaget grensa for hva som er nødvendig mengde Møll. Det er ikke for alle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka i morgen:

 

Må tåle verbal juling

 

Stabæk-leder Lars Hjorth mener at Odd-trener Dag-Eilev Fagermo må tåle å få verbal kjeft fra supporterne.

 

Odd-trener Dag-Eilev Fagermo ble hetset av Stabæk-supporterne etter søndagens kamp på Nadderud. Bob Bradley var neppe fornøyd med det som ble prestert på banen under kampen.

Jeg har stor respekt for alle trenerne i eliteserien, men er det en som ber om juling, så er det Dag-Eilev Fagermo, sier daglig leder i Stabæk Fotball, Lars Hjorth.

 

Han sier at han ikke forsvarer språkbruken til Stabæk-supporterne etter kampen, men at han forstår hvorfor de reagerer.

 

Dag-Eilev Fagermo viste knyttneven til våre supportere etter kampen, og da må han også tåle at han får litt tilbake. Og at det kanskje er en annen supporterkultur i Stabæk og andre klubber, enn det er i Skien, sier Hjorth.

 

Det var etter søndagens eliteserieoppgjør på Nadderud, der Odd slo Stabæk 2-1, at det kokte over for noen hver. Ved garderobeutgangen på baksiden av hovedtribunen, ble Odd-trener Dag-Eilev Fagermo hetset av flere Stabæk-supportere som hadde samlet seg. Blant annet ropte Stabæk-supporterne «Hater, hater, hater Fagermo».

 

Eliteserien et sirkus

Hjorth sier at Dag-Eilev Fagermo nærmest ber om å bli hetset av supportere.

 

Fagermo har jo en tendens til å fortelle hvor dårlige banene er rundt omkring, hvor dårlig talentutvikling det er i Molde og hvor dårlig det er at Stabæk bruker så mange utlendinger. Og det er det helt greit at han gjør. Eliteserien er en sirkusarena, det er jeg ikke redd for å si. Vi skal underholde, og det er Dag-Eilev Fagermo flink til. Han er litt som Tom Nordlie. Han byr på seg selv, sier Hjorth og fortsetter:

 

Men når han går ut som han gjør, så må han også tåle å få det tilbake. Slik er fotballen, hevder Hjorth.

 

Politiet måtte komme for å roe gemyttene?

 

Det er for å sikre at noe galt ikke skjer. Der gjør vår sikkerhetsansvarlig det helt rette, mener Hjorth.

 

Einar Håndlykke er direktør i Odd. Han sier at klubben vil reagere overfor Stabæk.

 

Vi er ikke fornøyd med opplegget. Det går på sikkerheten og tryggheten til våre folk. Vi reagerer på at aggressive Stabæk-supportere kommer så nærmer vår buss. Hadde de vært 20 meter unna, hadde det vært greit. Men 2 meter unna, er ikke greit. Det er helt greit med engasjement og temperatur, men det må ikke utarte, sier Einar Håndlykke som håper at Stabæk bedrer forholdene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En vond, men ganske viktig matchball.

 

Regner med at du sikter til Matchball på TV2 der situasjonen fra i går ikke overraskende ble tatt opp. For å oppsummere ble SS slaktet både i det konkrete tilfellet og generelt. Særlig Rekdal fremhevet SS som den verste supportergruppen i Norge når det gjelder språkbruk og hets av motstandere. Videre ble manglende humor og kreativitet trukket frem før SS ble oppfordret til å bruke mer tid på å støtte eget lag.

 

I overkant negativ fremstilling, men jeg synes de har noen poenger. Nå er jeg spent på om noen klarer å kommentere kritikken uten å skulle hate TV2, Rekdal, og si at Matchball er et drittprogram.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vært situasjoner der Stabæk Support har fått fortjent tyn i media, og det har vært situasjoner der media har sett sin mulighet til å spille opp under "the usual suspects" og blåse saken ut av proporsjoner. Dekningen av gårsdagens hendelse var av den siste sorten.

 

Jeg er rimelig sikker på at språkbruken på feltet vårt ikke er spesielt mye verre enn på andre felt, til gjengjeld finnes det ingen andre stadion i landet der supporterne er såpass tett på trenerbenkene som på Nadderud. Det finnes helt klart elementer av Stabæk Supports kultur som kan bli bedre, men den diskusjonen bør tas på styremøter, på årsmøter, eventuelt her på forumet - alle andre steder enn i en offentlig skittentøyvask på TV2 (Der SS selv ikke har anledning til å snakke for seg)

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

En vond, men ganske viktig matchball.

Regner med at du sikter til Matchball på TV2 der situasjonen fra i går ikke overraskende ble tatt opp. For å oppsummere ble SS slaktet både i det konkrete tilfellet og generelt. Særlig Rekdal fremhevet SS som den verste supportergruppen i Norge når det gjelder språkbruk og hets av motstandere. Videre ble manglende humor og kreativitet trukket frem før SS ble oppfordret til å bruke mer tid på å støtte eget lag.

 

I overkant negativ fremstilling, men jeg synes de har noen poenger. Nå er jeg spent på om noen klarer å kommentere kritikken uten å skulle hate TV2, Rekdal, og si at Matchball er et drittprogram.

Misliker TV2, Reka, og Matchball! At det i det hele tatt er lov til å holde på sånn uten å ha en forsvarende part i studio er for meg helt hårreisende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke Matchball, så kan ikke mene noe om det. Når det gjelder oppførselen på feltet er det sjelden hatet for motstanderen overskygger jobben med å heie frem eget lag. Igår var en av de sjeldne gangene. Hjemmekampen mot Enga ifjor er en av de andre.

 

I utgangspunktet mener jeg derfor vi er flinke til å støtte eget lag, men ingen er ufeilbarlige, ikke engang vi.

 

Men vi måikke glemme at supporterkultur dreier seg om engasjement og sjel. Hvis man ikke lar seg rive med, eller ikke tåler at andre lar seg rive med, burde man nok se kampene fra sofaen og ikke fra feltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PFU? (ref. VVPL 4.14 om samtidig imøtegåelse). Kan slenge på 4.7 og 4.12 (aktsomhet, identifisering og bilder).

Mulig 4.14 kan brukes, men tviler på at 4.7 og 4.12 vil anses som relevante.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke Matchball, så kan ikke mene noe om det. Når det gjelder oppførselen på feltet er det sjelden hatet for motstanderen overskygger jobben med å heie frem eget lag. Igår var en av de sjeldne gangene. Hjemmekampen mot Enga ifjor er en av de andre.

 

I utgangspunktet mener jeg derfor vi er flinke til å støtte eget lag, men ingen er ufeilbarlige, ikke engang vi.

 

Men vi måikke glemme at supporterkultur dreier seg om engasjement og sjel. Hvis man ikke lar seg rive med, eller ikke tåler at andre lar seg rive med, burde man nok se kampene fra sofaen og ikke fra feltet.

Var vel ikke akkurat på feltet dette opptrinnet var.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje bare la dette passere nå?

 

Tror neppe man vil få mer sympati av å komme trekkende med vær varsom-plakaten i denne saken.

 

I morgen er dette glemt uansett, når aviser og tv vil vende fokus mot landskampen.

 

Og så har man jo nesten et år på å forberede en herlig tifo til neste møte med Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så ikke Matchball, så kan ikke mene noe om det. Når det gjelder oppførselen på feltet er det sjelden hatet for motstanderen overskygger jobben med å heie frem eget lag. Igår var en av de sjeldne gangene. Hjemmekampen mot Enga ifjor er en av de andre.

 

I utgangspunktet mener jeg derfor vi er flinke til å støtte eget lag, men ingen er ufeilbarlige, ikke engang vi.

 

Men vi måikke glemme at supporterkultur dreier seg om engasjement og sjel. Hvis man ikke lar seg rive med, eller ikke tåler at andre lar seg rive med, burde man nok se kampene fra sofaen og ikke fra feltet.

Var vel ikke akkurat på feltet dette opptrinnet var.

Tror du seriøst at jeg ikke er klar over det, eller har du bare fritidsproblemer?

 

Mitt poeng her var at det kun er på feltet $$ kan forventes å ha "kontroll" på folket. Skjønner du ikke relevansen?

 

Jeg skjønner virkelig ikke at du sliter sånn med at det finnes folk som er uenig med deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Så ikke Matchball, så kan ikke mene noe om det. Når det gjelder oppførselen på feltet er det sjelden hatet for motstanderen overskygger jobben med å heie frem eget lag. Igår var en av de sjeldne gangene. Hjemmekampen mot Enga ifjor er en av de andre.

 

I utgangspunktet mener jeg derfor vi er flinke til å støtte eget lag, men ingen er ufeilbarlige, ikke engang vi.

 

Men vi måikke glemme at supporterkultur dreier seg om engasjement og sjel. Hvis man ikke lar seg rive med, eller ikke tåler at andre lar seg rive med, burde man nok se kampene fra sofaen og ikke fra feltet.

Var vel ikke akkurat på feltet dette opptrinnet var.
Tror du seriøst at jeg ikke er klar over det, eller har du bare fritidsproblemer?

 

Mitt poeng her var at det kun er på feltet $$ kan forventes å ha "kontroll" på folket. Skjønner du ikke relevansen?

 

Jeg skjønner virkelig ikke at du sliter sånn med at det finnes folk som er uenig med deg.

Virker litt som at du sliter veldig med at folk er uenig med deg og. Og du ingen fritidsproblemer her. Skjønner godt forskjellen jeg, skjønner jo at holdningene I SS er at dette er helt greit noe jeg mener det ikke er. Og hvis du tror at jeg kommer til å holde kjeft fordi du blir irritert fordi jeg ikke tar poengene dine, tar poengene dine jeg men er ikke enig med deg. Trodde litt på at det var det et forum var til for, lufte meninger og uenigheter? Mulig jeg tar feil...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...