Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


For å snu på det: Hva gjør Stabæk for å skape større oppslutning i lokalmiljøet?

Det er det aller viktigste spørsmålet, og det flest mulig burde engasjere seg med fremover. Jeg mener at vi trenger nye, yngre personer som trer frem som profiler for klubben. Jeg har den største respekt for Ingo og de som satte dette i gang, men jeg tror ikke de appellerer så mye til den yngre generasjon. Det samme gjelder vel daglig og sportslig leder. De er flinke folk, men ikke akkurat noen moroklumper eller noen som f.eks. barna mine tenker på som forbilder. Det virker som det er noen som jobber med salg/marked i klubben, i hvertfall hvis man skal stole på informasjonen på nettsiden. De gjør ikke akkurat en imponerende jobb, selv om de for tiden kan selge den aller mest spennende pakken i Tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For å snu på det: Hva gjør Stabæk for å skape større oppslutning i lokalmiljøet?

Det er det aller viktigste spørsmålet, og det flest mulig burde engasjere seg med fremover. Jeg mener at vi trenger nye, yngre personer som trer frem som profiler for klubben. Jeg har den største respekt for Ingo og de som satte dette i gang, men jeg tror ikke de appellerer så mye til den yngre generasjon. Det samme gjelder vel daglig og sportslig leder. De er flinke folk, men ikke akkurat noen moroklumper eller noen som f.eks. barna mine tenker på som forbilder. Det virker som det er noen som jobber med salg/marked i klubben, i hvertfall hvis man skal stole på informasjonen på nettsiden. De gjør ikke akkurat en imponerende jobb, selv om de for tiden kan selge den aller mest spennende pakken i Tippeligaen.

De jobber nok 24/7 og gjør så godt de kan. Klubben er akutt underbemannet. Bedre økonomi kan kanskje gi rom for en eller flere nye stillinger? I så fall bør arbeid med det som nevnes her prioriteres høyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har vært innom det før, men vil bare understreke det P7 skriver.

 

At det kommer så få folk på stadion når laget gjør det så bra er en knallhard dom over klubbens arbeid med å få lokalt fotfeste de siste fem årene. I perioden 2005-2010 synes jeg det surret og gikk i Stabæk over alt, jeg hadde f.eks. flere elever som spilte for Stabæk (mest for moro skyld), det var stadige reportasjer i budstikka om barnehager med Stabæk-tema, eller barneskoler som fikk besøk av Daniel, Morten, Veigar, Alan osv. Det meste av det der virker å være borte nå. Vi virker å være jævlig gode på å rekruttere kommende toppspillere, men elendige på å rekruttere kommende publikummere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

De jobber nok 24/7 og gjør så godt de kan.

Da er jeg redd de ikke kan det godt nok, for dette er for dårlig.

 

 

Rolig nå.

 

Først må kamptidene fikses, og stadion må være litt mer behagelig. Nadderud er tross alt solgt ut/fylt med ganske så høy prosent hver kamp. Hadde disse to kriteriene vært på plass hadde vi lett hatt 7-8000 på kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er forståelig at vi har mistet en del publikum de siste årene av åpenbare grunner. Jeg er veldig tilhenger av Ingo's gjentagende tips til å øke tilskuertallet: Ta med en venn på kamp. Et problem som jeg møter da er billettprisen. Det er en del som svarer: Ja, det hadde vært gøy, men jeg gidder ikke betale 280 spenn (eller hva det nå er) for en kamp. Det skjønner jeg godt. Uten å vite noe om budsjett eller lignende mener jeg prisen for en billett på nadderud ikke burde overstige 150,- på øvre og ikke over 100,- på resten av station.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, Morten Pedersen er ikke verdt å ta seriøst, uansett hva han sier om Stabæk. Enten det måtte være positivt eller negativt. Det tror jeg hele Norge kan skrive under på.

Han har faktisk i hele år vært veldig positiv til oss. Vi skal ikke være så hårsåre når han treffer spikeren på hodet ift tilskuere. Det er for dårlig ferdig med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å snu på det: Hva gjør Stabæk for å skape større oppslutning i lokalmiljøet? Det virker liksom å være litt mer stas å få besøk fra AC Milan en gang i året og samarbeide med norske forretningsmenn som driver et akademi i Elfenbenskysten enn å bygge opp noe ordentlig i Asker og Bærum.

Dessverre ligger dett vår daglige leder nært til hjerte å da blir det fort sånn

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

 

 

De jobber nok 24/7 og gjør så godt de kan.

 

Da er jeg redd de ikke kan det godt nok, for dette er for dårlig.

Rolig nå.

 

Først må kamptidene fikses, og stadion må være litt mer behagelig. Nadderud er tross alt solgt ut/fylt med ganske så høy prosent hver kamp. Hadde disse to kriteriene vært på plass hadde vi lett hatt 7-8000 på kamp.

Dessverre har jeg ikke tro på at ny stadion er det ultimate. Jo det vil hjelpe men jeg har i år faktisk ikke EN gang sett at alle seter på Naddetud har hatt en rompe på sete også sett bort fra bortesupporterene Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Altså, Morten Pedersen er ikke verdt å ta seriøst, uansett hva han sier om Stabæk. Enten det måtte være positivt eller negativt. Det tror jeg hele Norge kan skrive under på.

Han har faktisk i hele år vært veldig positiv til oss. Vi skal ikke være så hårsåre når han treffer spikeren på hodet ift tilskuere. Det er for dårlig ferdig med det.

 

 

Det er for dårlig, men poenget mitt om Morten Pedersen står. Ja, jeg vet at han har sagt mye positivt om oss i år. Dette går ikke på hårsårhet, dette går på at Bærum fortjener et Tippeligalag og det er i vår ende problemet ligger, ikke i kommunens innbyggere.

 

 

 

 

De jobber nok 24/7 og gjør så godt de kan.

Da er jeg redd de ikke kan det godt nok, for dette er for dårlig.

 

 

Rolig nå.

 

Først må kamptidene fikses, og stadion må være litt mer behagelig. Nadderud er tross alt solgt ut/fylt med ganske så høy prosent hver kamp. Hadde disse to kriteriene vært på plass hadde vi lett hatt 7-8000 på kamp.

 

 

Kamptidene kan vi ikke gjøre noe med.

Stadion kan vi kanskje gjøre noe med i 5-10-årsperspektiv.

 

Hva med å ta noe vi kan gjøre noe med i et 1-2-årsperspektiv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å betale 150 - 250 for en voksen synes jeg er helt greit.

 

At prisen på JR-support har gått opp til 90/110 er derimot for drøyt. Har tidligere tatt med en nabo-unge eller to på kamp (sammen med mine egne tre som selvfølgelig har årskort). Når jeg plutselig måtte ut med 110 i bua, og selvfølgelig litt ekstra til kiosken (som også har blitt dyr), da begynner det å bli litt drøyt å dra med andres unger på mange kamper. Og dette er forhåpentligvis framtidens supportere.

 

Samtidig går "selvfølgelig" snitt ned når vi har flere TV-kamper og tidspunkt som passer dårligere for enten hyttefolket eller barnefamilier. Økonomisk dekkes dette forhåpentligvis godt opp av medieavtalen, men det hjelper ikke til å skape stemning på stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Altså, Morten Pedersen er ikke verdt å ta seriøst, uansett hva han sier om Stabæk. Enten det måtte være positivt eller negativt. Det tror jeg hele Norge kan skrive under på.

 

Han har faktisk i hele år vært veldig positiv til oss. Vi skal ikke være så hårsåre når han treffer spikeren på hodet ift tilskuere. Det er for dårlig ferdig med det.

Det er for dårlig, men poenget mitt om Morten Pedersen står. Ja, jeg vet at han har sagt mye positivt om oss i år. Dette går ikke på hårsårhet, dette går på at Bærum fortjener et Tippeligalag og det er i vår ende problemet ligger, ikke i kommunens innbyggere.

 

 

 

 

De jobber nok 24/7 og gjør så godt de kan.

 

Da er jeg redd de ikke kan det godt nok, for dette er for dårlig.

Rolig nå.

 

Først må kamptidene fikses, og stadion må være litt mer behagelig. Nadderud er tross alt solgt ut/fylt med ganske så høy prosent hver kamp. Hadde disse to kriteriene vært på plass hadde vi lett hatt 7-8000 på kamp.

Kamptidene kan vi ikke gjøre noe med.

Stadion kan vi kanskje gjøre noe med i 5-10-årsperspektiv.

 

Hva med å ta noe vi kan gjøre noe med i et 1-2-årsperspektiv?

Følger deg på din presisering

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Altså, Morten Pedersen er ikke verdt å ta seriøst, uansett hva han sier om Stabæk. Enten det måtte være positivt eller negativt. Det tror jeg hele Norge kan skrive under på.

Han har faktisk i hele år vært veldig positiv til oss. Vi skal ikke være så hårsåre når han treffer spikeren på hodet ift tilskuere. Det er for dårlig ferdig med det.

Det er for dårlig, men poenget mitt om Morten Pedersen står. Ja, jeg vet at han har sagt mye positivt om oss i år. Dette går ikke på hårsårhet, dette går på at Bærum fortjener et Tippeligalag og det er i vår ende problemet ligger, ikke i kommunens innbyggere.

 

 

 

 

De jobber nok 24/7 og gjør så godt de kan.

Da er jeg redd de ikke kan det godt nok, for dette er for dårlig.

Rolig nå.

 

Først må kamptidene fikses, og stadion må være litt mer behagelig. Nadderud er tross alt solgt ut/fylt med ganske så høy prosent hver kamp. Hadde disse to kriteriene vært på plass hadde vi lett hatt 7-8000 på kamp.

Kamptidene kan vi ikke gjøre noe med.

Stadion kan vi kanskje gjøre noe med i 5-10-årsperspektiv.

 

Hva med å ta noe vi kan gjøre noe med i et 1-2-årsperspektiv?

Følger deg på din presisering

 

Hvor mange innlegg kan man quote før IP.Board sier stopp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I pausen på Tromsø-kampen, var det vel, ble det presentert en ny samarbeidsklubb (belset??).

Har ikke klart å finne noe mer info om det, men det er kanskje ett steg i retning av mer lokalt engasjement / forankring?

Men det hjelper vel ikke så mye dersom det forblir en hemmelighet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Publikumssvikt og sponsorsvikt stikker dypere enn billettpriser, stadionfasiliteter, hytteferier og båtpuss.

 

1) Vi må ta bedre vare på våre egne i blå drakt. Mange bitre og skuffede familier etter uttak til G12 og G19. Dette rammer mange i nærmiljøet og kan løses med breddetilbud, 2.lag junior og bedre samarbeide med naboklubber.

2) Rettsaken har gjort skade. Vi må bli troverdige som en klubb drevet etter gode forretningsmessige og etiske prinsipper. Synes vi er på rett vei, men det tar tid.

3) Lokale tiltak slik vi gjorde tidligere. Morten på skolebesøk er gull. Få en $$ ansatt på alle SFOer i Asker og Bærum og få fart på Juniorsupport igjen. En 10-åring går ikke på kamp alene, og om 5 år har har han/hun tatt med seg et par til.

 

Det dreier seg først og fremst om holdninger til klubben - ikke stadionfasiliteter

 

 

1308344882_resized.jpg?width=1280&height

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamptidene kan vi ikke gjøre noe med.

Stadion kan vi kanskje gjøre noe med i 5-10-årsperspektiv.

 

Hva med å ta noe vi kan gjøre noe med i et 1-2-årsperspektiv?

 

--

 

Min påstand er at vi i hovedsak snakker om de dårligste 500 plassene. Disse plassene koster ca 150 kroner for en voksen. De er uten tak, i vind og med litt dårlig perspektiv til matta. Godt vandte bæringer som oss tar kun til takke med disse plassene når det er en kamp man virkelig vil se, som f. eks første seriekamp, enga, rbk eller siste kampen for sesongen.

 

Så er spørsmålet, hva er det klubben vil med disse plassene? hvis svaret er noe annet en salg til vanlige personer, blir dette et veldig stort tema.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I pausen på Tromsø-kampen, var det vel, ble det presentert en ny samarbeidsklubb (belset??).

Har ikke klart å finne noe mer info om det, men det er kanskje ett steg i retning av mer lokalt engasjement / forankring?

Men det hjelper vel ikke så mye dersom det forblir en hemmelighet?

Det var vel BVH som er Bærums Verk Hauger idrettsforening, ble slått sammen ifjor. Bærums Verk er forøvrig moder klubben til MMS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I pausen på Tromsø-kampen, var det vel, ble det presentert en ny samarbeidsklubb (belset??).

Har ikke klart å finne noe mer info om det, men det er kanskje ett steg i retning av mer lokalt engasjement / forankring?

Men det hjelper vel ikke så mye dersom det forblir en hemmelighet?

Det var vel BVH som er Bærums Verk Hauger idrettsforening, ble slått sammen ifjor. Bærums Verk er forøvrig moder klubben til MMS.

 

Er det ikke det Helset som er moderklubben til Messi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

I pausen på Tromsø-kampen, var det vel, ble det presentert en ny samarbeidsklubb (belset??).

Har ikke klart å finne noe mer info om det, men det er kanskje ett steg i retning av mer lokalt engasjement / forankring?

Men det hjelper vel ikke så mye dersom det forblir en hemmelighet?

Det var vel BVH som er Bærums Verk Hauger idrettsforening, ble slått sammen ifjor. Bærums Verk er forøvrig moder klubben til MMS.

Er det ikke det Helset som er moderklubben til Messi?

Kom fra Helset til Stabæk men før det var han i Bærums verk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamptidene kan vi ikke gjøre noe med.

Stadion kan vi kanskje gjøre noe med i 5-10-årsperspektiv.

 

Hva med å ta noe vi kan gjøre noe med i et 1-2-årsperspektiv?

 

--

 

Min påstand er at vi i hovedsak snakker om de dårligste 500 plassene. Disse plassene koster ca 150 kroner for en voksen. De er uten tak, i vind og med litt dårlig perspektiv til matta. Godt vandte bæringer som oss tar kun til takke med disse plassene når det er en kamp man virkelig vil se, som f. eks første seriekamp, enga, rbk eller siste kampen for sesongen.

 

Så er spørsmålet, hva er det klubben vil med disse plassene? hvis svaret er noe annet en salg til vanlige personer, blir dette et veldig stort tema.

 

Jeg har alltid stusset en del på det der... OM man skrur ned prisene for å få flere på kamp (og det funker) går jo bilettinntektene opp i opp. Og det må jo være ønskelig?

Evt; dele ut 200 billetter til hver eneste hjemmekamp rundgang mellom skoler osv. De plassene blir ikke solgt uansett, men blir således en liten utgift til fremtidig inntekt. Må jo være lurt så lenge vi har kapasitet og det ikke går til de samme gang etter gang. Da kanskje man klarer å rekruttere noen!

 

Men å ta med en venn er alltid lurt. Jeg har fått solgt enda et sesongkort til neste år, så har foreløpig gjort mitt for kommende sesong. Har flere gjort det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om man kan få med en gratisbillett hvis man kjøper (f.eks.) 3 eller 4 billetter til en kamp? Eller som et kaffekort, hvor 4 billetter (til fire forskjellige kamper eller én og samme kamp) utløser to gratisbilletter til samme eller neste kamp? Å redusere prisene kraftig per billett er jo veldig sympatisk, men tror det kan bli vanskelig å få det til å gå opp i opp (økt tilskuertall vs lavere pris) hvis man skal ta i litt på prisreduksjonen. Hovedpoenget her må jo være å få med folk som sjelden eller aldri går på kamp, og da tror jeg de fort må få prøve seg på kamp en gang eller to helt gratis.

 

Ellers er jeg enig mht breddefotball for lokal forankring, men det høres jo ut som at også folk internt i klubben er enige i dette og gjør noe med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk at utstrakt bruk av gratisbilletter også senker folks vilje til å ville betale for å gå på kamp! Hvis du hele tiden hører om folk som har gratisbilletter, og stadig har tilgang på det sjøl gidder du ikke betale 200 kroner for å dra på kamp.

 

Jeg var sammen med noen 16-17åringer fra Bærum forrige helg, og da praten naturlig kom inn på Stabæk fikk jeg inntrykk av at det stort sett var veldig lett å få tak i gratisbilletter - flere av dem skulle på kamp, men alle skulle fordi noen hadde gratisbilletter. Nå er ikke betalingsevnen særlig stor i den aldersgruppen uansett, så det er jo i grunn fint at de kommer seg på kamp. Men tror neppe mange av dem gidder å ønske seg sesongkort til jul, for å si det sånn:-P

 

Er det utstrakt praksis å dele ut det, og til hvem i så fall?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva om man kan få med en gratisbillett hvis man kjøper (f.eks.) 3 eller 4 billetter til en kamp? Eller som et kaffekort, hvor 4 billetter (til fire forskjellige kamper eller én og samme kamp) utløser to gratisbilletter til samme eller neste kamp? Å redusere prisene kraftig per billett er jo veldig sympatisk, men tror det kan bli vanskelig å få det til å gå opp i opp (økt tilskuertall vs lavere pris) hvis man skal ta i litt på prisreduksjonen. Hovedpoenget her må jo være å få med folk som sjelden eller aldri går på kamp, og da tror jeg de fort må få prøve seg på kamp en gang eller to helt gratis.

 

Ellers er jeg enig mht breddefotball for lokal forankring, men det høres jo ut som at også folk internt i klubben er enige i dette og gjør noe med det.

Eetterlyser fortsatt det nevnte strategidokumentet. Noen som vet om det finnes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I gamle dager kostet det 20 kroner å komme inn i kikkertsvingen. Hadde det vært mulig å ha student/ungdomsbilletter for 50 kroner nederst og på kantene av Hovis? Så er det jo alltid en fare med billige/gratis billetter at folk får tak i billett og bare går dersom det er sol, 25 grader og tomt for øl hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I gamle dager kostet det 20 kroner å komme inn i kikkertsvingen. Hadde det vært mulig å ha student/ungdomsbilletter for 50 kroner nederst og på kantene av Hovis? Så er det jo alltid en fare med billige/gratis billetter at folk får tak i billett og bare går dersom det er sol, 25 grader og tomt for øl hjemme.

 

Mener å huske at svingen i dag er godkjent for kun 400 personer. Skal den åpnes, er det krav om kiosker, toaletter og nok vakter. Regnestykket går nok ikke opp.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan hende jeg at feil, men tolket det slik at han mente kantene og nederst på hovis, og ikke åpning av kikkersvingen?

 

Stemmer. Pr. nå virker de like lite attraktive som det svingen var i 95.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...