Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Nr14

http://www.vg.no/sport/fotball/rosenborg/ny-rbk-utklassing-stoerst-i-tippeligaen-paa-sosiale-medier/a/23566203/

 

Det som står nederst i denne artikkelen sier vel det meste om hva klubben vår har fått til i år og det i et år der vi hadde en magnet av en trener. Vi skal ikke undres veldig over hvorfor vi ikke får engasjement. Er du ikke god her taper du i kappløpet om folkets oppmerksomhet og dermed også tilskuere og sponsorer

Jeg etterlyser mer åpenhet om det mye omtalte strategidokumentet hvor jeg håper det er en klar retning for hvordan vi skal bedre oss på håndtering av sosiale medier. Ja de siste mnd har hjulpet noe men vi har mye ugjort

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oddbjørn gjør en fenomenal jobb, men er dessverre ganske alene. Han får av og til hjelp fra oss frivillige skribenter, men ellers er det lite engasjement å spore.

 

Skal vi se bare på antall FB-følgere er det også verdt å huske at mange "følger" flere lag. Derfor er den statistikken ganske verdiløs. "Jeg holder jo med Stabæk, men blir glad når Rosenborg vinner også - så da liker jeg dem"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg har jo ett enormt antall med medgangssupportere da. Folk som vanligvis får brekninger av å høre snakk om fotball hadde jo bare rbk vrøvl i statusen på facebook i går. Som nevnt tidligere i "lokale"spillere diskusjoner så er jo nedslagsfeltet til Rosenborg sånn ca fra Dombås til Saltfjellet.

 

For vår del er 50% av Asker godsetsupportere, 45% bryr seg ikke og 5% er supportere. I bærum bor det jo et enormt antall med innflyttere som heier på sine lokale lag, så hjelper det kanskje ikke med hatforholdet mellom oss og de der folka nedpå kadettangen heller.

Endret av mariusn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt.

 

Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i.

 

Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ikke sagt ett ord negativt om jobben Oddbjørn gjør, tvertimot har han løftet klubben til nye høyder når det kommer til den biten. Det jeg prøvde å insinuere er at enhver bedrift i 2015 burde ha noen som jobber med ren markedsføring. Oddbjørn kan jo ikke ta seg av sosiale medier, intervjuer, videosnutter, artikler og i tillegg drive med relasjonsmarkedsføring.

 

Det var jo på høy tid med de skolebesøkene tidligere i høst, og det så ut som en bra greie. Nå er ikke jeg inni hodet til spillerne; men det må da oppleves positivt for de og, å se så mange engasjerte barn og få møte "fans". Engasjementet er der, det er bare så mange som mangler den siste lille biten for å gidde å komme på Nadderud eller "like/følge" ting på facebook.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt.

 

Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i.

 

Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media.

 

Må si meg litt uenig her altså. Flere følgere genereres ved å legge ut kvalitet jevnlig. Produktet i og for seg mer enn godt nok, hvordan kan man ellers forklare alle de trofaste supporterne til mange andre "dårligere" og "kjedeligere" klubber i landet? VI har ett lag med masse profiler som det skrives mye om i media (både i fjor og i år) vi har hatt en svært profilert trener, vi gjør det bra sportslig, spillerne oppfattes i stor grad som svært sympatiske og "ekspertene" hater å elske oss for fotballen vi spiller. Tror ikke det har gått ett program av "morgenmøte" på DB eller "tippemagasinet" på Nettavisen uten at vi har vært nevnt i en egen sak der. Problemet er vel heller at dette må ut til folk, vi må promotere klubben vår på en annen måte enn det som har blitt gjort til nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For vår del er 50% av Asker godsetsupportere, 45% bryr seg ikke og 5% er supportere.

Naaaa, noen Godsetsupportere er det, men jeg synes jeg hører lite om dem. VIF derimot florerer det av, grunnet i at de vokste opp på en tid da hverken Stabæk eller Godset var noe å følge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge nifs.no hadde vi 3880 tilskuere i snitt i år.I følge tv2.no hadde vi ca 2450 solgte sesongkort.

 

Hvis antall solgte billetter er tallet de oppgir som "tilskuere" fortsatt, betyr det at vi hadde 21500 kjøpte enkeltbilletter i år. Det inkluderer bortesupportere. Det er nærliggende å tro at noen av de 21500 er kjøpt av samme person som har vært på flere kamper.

 

Så har vi 18000 følgere på Facebook.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt.

 

Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i.

 

Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media.

Mange av de andre klubbene bruker voldsomt mye penger på annonsering / boosting av sine sider og innlegg og events. Jeg kjenner ikke annonsebudsjettet til Stabæk, men det er verdt å huske på at det er rimelig mange "falske" likes ute og går på de andre klubbsidene, så de ligger nok reelt sett kortere foran oss i faktiske følgere enn det oversikten gir inntrykk av.

 

(...og kan godt hende det er "ordentlige" falske følgere ute og går også, kjøpes for en billig penge fra callsentre i India)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Håper da virkelig at vi som arbeidsgiver kan ta en prat med de involverte for å høre hva som har skjedd for å gjøre oss opp en egen selvstendig mening om saken. Vi trenger ikke outsourcer alt HR arbeid til Asker og Bærum Politikammer

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske sikker på at begge parter har forklart seg for klubben. Men når de to forklaringene er så sprikende som de er, tenker jeg det er best at polisen får jobben med å finne ut hvem som snakker sant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Awesome kommentar i kommentarfeltet nederst.

"dessuten ser han ut som en heroinist (...) jeg kan si det på grunnlag av de flere tusen heroinistene jeg har sett gjennom mitt liv"

 

Tydelig at VIF-supportere leser artikler om STB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt.

 

Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i.

 

Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media.

Mange av de andre klubbene bruker voldsomt mye penger på annonsering / boosting av sine sider og innlegg og events. Jeg kjenner ikke annonsebudsjettet til Stabæk, men det er verdt å huske på at det er rimelig mange "falske" likes ute og går på de andre klubbsidene, så de ligger nok reelt sett kortere foran oss i faktiske følgere enn det oversikten gir inntrykk av.

 

(...og kan godt hende det er "ordentlige" falske følgere ute og går også, kjøpes for en billig penge fra callsentre i India)

 

Har ikke linken her, men dette er undersøkt. Facebook lover at det er eksponering til målgruppen som gir deg likes, men driver du en en side for det lokale miniputtlaget i Nesbyen og betaler for flere følgere, vil overraskende mange av dem være asiater tilsynelatende uten forbindelser til Jens og Julius i 2B på Nesbyen skole.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt.

 

Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i.

 

Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media.

Mange av de andre klubbene bruker voldsomt mye penger på annonsering / boosting av sine sider og innlegg og events. Jeg kjenner ikke annonsebudsjettet til Stabæk, men det er verdt å huske på at det er rimelig mange "falske" likes ute og går på de andre klubbsidene, så de ligger nok reelt sett kortere foran oss i faktiske følgere enn det oversikten gir inntrykk av.

 

(...og kan godt hende det er "ordentlige" falske følgere ute og går også, kjøpes for en billig penge fra callsentre i India)

Har ikke linken her, men dette er undersøkt. Facebook lover at det er eksponering til målgruppen som gir deg likes, men driver du en en side for det lokale miniputtlaget i Nesbyen og betaler for flere følgere, vil overraskende mange av dem være asiater tilsynelatende uten forbindelser til Jens og Julius i 2B på Nesbyen skole.

Du kan annonsere "lovlig" feks mot "venner av følgere". Om dette er målgruppen er tvilsomt, men de velger jo samtidig selv om de vil trykke like. Det siste du nevner er rent kjøp av fiktive brukere, ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg vet det jobbes med en ny trener..

....nærmer vi oss kanskje ?

 

 

Det er forskjell på én og en. Om journalisten vet det er dog 50/50, så umulig å vite hva Morten sa. Jeg heller mot at han trolig sa at det jobbes med en ny trener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vg.no/sport/fotball/rosenborg/ny-rbk-utklassing-stoerst-i-tippeligaen-paa-sosiale-medier/a/23566203/

 

Det som står nederst i denne artikkelen sier vel det meste om hva klubben vår har fått til i år og det i et år der vi hadde en magnet av en trener. Vi skal ikke undres veldig over hvorfor vi ikke får engasjement. Er du ikke god her taper du i kappløpet om folkets oppmerksomhet og dermed også tilskuere og sponsorer

Jeg etterlyser mer åpenhet om det mye omtalte strategidokumentet hvor jeg håper det er en klar retning for hvordan vi skal bedre oss på håndtering av sosiale medier. Ja de siste mnd har hjulpet noe men vi har mye ugjort

Mjøndalens fake Facebook-fans

 

Det er i hvert fall godt å se at vi har høy andel Facebook-likes fra Norge, og at India og USA følger etter. I motsetning til Mjøndalen og Viking som har henholdsvis 86% og 48% fra utlandet, mye trolig kjøpt og betalt.

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...