Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Og jeg blir heller ikke overrasket om Husvik får ny arbeidsgiver ila. 2016.

La meg understreke at jeg mener at Helene har gjort en veldig god jobb, og at jeg ikke blir overrasket om hun får et jobbtilbud fra Discovery som hun kommer til å takke ja til.

 

Mulig jeg bommer, men jeg tror hun gjør en bedre jobb med norsk fotball enn engelsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er heller ikke uvanlig at folk utenfor redaksjonene overvurderer størrelsen på oppslag og etterspill. Det skjer med jevne mellomrom at redaksjoner vurderer hvorvidt en interessant men relativt uviktig sak fortjener plass i avisen, mens kilder forventer at det blir førsteside, og at den resulterer i opptil flere statsråders avgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La denne artikkelen på "for en jævla dust", men bør vel kanskje ta den her også

 

http://www.dagbladet.no/2015/12/14/kultur/meninger/debatt/fotball/supporter/42385227/

Her er han så langt ute på viddene at han ikke er i nærheten av å ta hverken ball eller mann! Noen bør vel komme med et tilsvar? Her ser det jo ut som om Stabæk Support må stå til rette for all dritt som blir meldt fra tribunene over de ganske land...

 

Greit nok at det sikkert slenges dritt fra tribuner, og alt burde ikke bli sagt høyt, men under en fotballkamp er det et uttrykk for sterke følelser, i motsetning til de gjennomtenkte, hatske og ondskapsfulle meldingene som nettroll rundt om klarer å lire av seg i kommentatorfelt som er hva Ingo tar til orde for å bekjempe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det der var en usedvanlig dårlig tekst. Han bommer fullstendig på faktum, på hva som utgjør en hatefull ytring, på konteksten ytringene fremsettes i og ikke minst i sitatene fra sangene han mener eksisterer på norske tribuner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes dette er så langt ute på viddene at det faktisk ikke fortjener et tilsvar.

 

Ved å svare erkjenner man at han kan ha et poeng (men at man selv er uenig), og det er han jo ikke i nærheten av å ha.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes dette er så langt ute på viddene at det faktisk ikke fortjener et tilsvar.

 

Ved å svare erkjenner man at han kan ha et poeng (men at man selv er uenig), og det er han jo ikke i nærheten av å ha.

Problemet her er jo at det blir Stabæk som blir skadelidende ved at mange kan tro at all dritten på tribunene kommer fra Stabæk-supportere når han samtidig snakker om Ingo. Men at en PR-rådgiver er så til de grader ute på viddene er jo... Litt spesielt..
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra dagens VG:

verdensgang_sporten-20151219_000_00_00_0

 

Styret setter altså i gang en ansettelsesprosess av ny daglig leder uten ekstern bistand?

 

Dette er i så fall overhodet ikke gode nyheter. Har de ikke lært?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Fra dagens VG:

verdensgang_sporten-20151219_000_00_00_0

 

Styret setter altså i gang en ansettelsesprosess av ny daglig leder uten ekstern bistand?

 

Dette er i så fall overhodet ikke gode nyheter. Har de ikke lært?

Flott annonse. Skremmende at de ikke bruker profesjonell bistand i ansettelsesprosessen. Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Fra dagens VG:

verdensgang_sporten-20151219_000_00_00_0

 

Styret setter altså i gang en ansettelsesprosess av ny daglig leder uten ekstern bistand?

 

Dette er i så fall overhodet ikke gode nyheter. Har de ikke lært?

Flott annonse. Skremmende at de ikke bruker profesjonell bistand i ansettelsesprosessen.

Man vet vel ikke om de ikke benytter seg av eksterne ved å kun se en stillingsannonse? Er vel fortsatt mulig å ha med eksterne støttespillere på laget selv om man fronter en stilling selv. Fort noen kroner å spare på å foreta grovsorteringen av søkere selv og heller bruke proffer til tester, intervjuer og kvalitetsikring. Spørsmålet er vel også hvilke byråer som har noe særlig ekspertise innenfor sports-management..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Man vet vel ikke om de ikke benytter seg av eksterne ved å kun se en stillingsannonse? Er vel fortsatt mulig å ha med eksterne støttespillere på laget selv om man fronter en stilling selv. Fort noen kroner å spare på å foreta grovsorteringen av søkere selv og heller bruke proffer til tester, intervjuer og kvalitetsikring. Spørsmålet er vel også hvilke byråer som har noe særlig ekspertise innenfor sports-management..

 

Om det viser seg at de får ekstern bistand, er dette gode nyheter.

 

Hadde de gjort dette ved tidligere ansettelsesprosesser, er min påstand at vi hadde unngått feilansettelser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Styret setter altså i gang en ansettelsesprosess av ny daglig leder uten ekstern bistand?

 

Dette er i så fall overhodet ikke gode nyheter. Har de ikke lært?

 

 

Ser jo ut som de får ekstern bistand, da. Søknaden skal sendes til styreformann i Persontransport Norge AS – som ut fra hjemmesiden «henter og bringer trygt til og fra julebordet». De kan sikkert hente og bringe daglige ledere i idrettsklubber også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Man vet vel ikke om de ikke benytter seg av eksterne ved å kun se en stillingsannonse? Er vel fortsatt mulig å ha med eksterne støttespillere på laget selv om man fronter en stilling selv. Fort noen kroner å spare på å foreta grovsorteringen av søkere selv og heller bruke proffer til tester, intervjuer og kvalitetsikring. Spørsmålet er vel også hvilke byråer som har noe særlig ekspertise innenfor sports-management..

 

Om det viser seg at de får ekstern bistand, er dette gode nyheter.

 

Hadde de gjort dette ved tidligere ansettelsesprosesser, er min påstand at vi hadde unngått feilansettelser.

 

 

Det har vært ansatt mye rart av eksperter innen for ansettelser også. Jeg luktet litt på en IT-stilling i Stabæk for mange år siden, og var ikke imponert over Adecco som da kjørte prosessen. Jeg liker mye bedre å forholde meg direkte til folk i firmaet som trenger folk - da får man mer kjennskap til dem som personer, og de sitter selvfølgelig på 100 ganger mer informasjon om selskapet man eventuelt skal starte i.

 

Forrige gang vi ansatte hadde vi ikke penger til lønn en gang, hva tror du eksternt selskap hadde kommet opp med da? Og media-sjefen var jo et kapittel for seg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Finnes annonsen i bedre kvalitet så det er mulig å lese den?

Ligger et bilde på Facebook-siden til ambassadørene.

 

https://www.facebook.com/StabaeksAmbassadorer/

 

 

 

Finnes annonsen i bedre kvalitet så det er mulig å lese den?

Ligger et bilde på Facebook-siden til ambassadørene.

 

https://www.facebook.com/StabaeksAmbassadorer/

 

 

 

 

Hvor kommer den voldsomme troen på at eksterne hodejegere er verdens beste til å finne riktige kandidater - enten det er til daglig leder-stillingen i Stabæk eller andre lederjobber? Vi har brukt eksterne to ganger i slike prosesser i Stabæk, og begge var mildt sagt mislykkede. Mulig jeg er kjepphøy, men hvis ikke dagens samlede styre i Stabæk As og Fotball er i stand til å intervjue og vurdere kandidater, sjekke referanser og gjør et godt valg, da må vi finne oss noe annet å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært interessant med en studie på hvordan styret 12 måneder etter ansettelser vurderer vellykketheten av ledere rekruttert internt i organisasjonen, rekruttert av organisasjonen og rekruttert gjennom byrå. Hadde jeg drevet rekrutteringsbyrå hadde jeg villet gi mye for en sånn studie om den viser de riktige tingene. Men at jeg ikke har sett den slengt i bordet kan tyde på at den ikke finnes...

 

Som andre her har jeg erfaring fra en organisasjon som fikk hjelp fra et rekrutteringsfirma da de hentet en leder. Det var den dårligste ansettelsen som ble gjort i den organisasjonen. Personen passet ikke inn i det hele tatt.

 

Å rekruttere til Stabæk vil jeg tro er en veldig annerledes prosess enn å rekruttere til næringslivet. Skal jeg tippe ligger det nærmere å rekruttere til en ideell organisasjon. Kandidater kan ikke gis konkurransedyktige betingelser, men kan tilbys å jobbe med noe de elsker. Og jeg mistenker at Ingo & co er det "firmaet" i Norge som sitter med den beste oversikten over personer som kunne tenkt seg å jobbe med Stabæk selv om de kunne betydelig mer andre steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...