Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Har man sakt K må må si H osv. Kan dere ikke fortelle litt om hva som ligger bak disse voldsomt positive beskrivelsene? Det nytter ikke å påstå at det skal tas internt etter dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bakgrunnen for beskrivelsene ligger antakelig noen sider tilbake i Stabak.no-tråden samt på lukket forum. Men la oss være glade for at vi har flinke folk i klubben i dag :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hilde Håve gjorde seg ikke fortjent til å bli kalt et kjønnsorgan.

 

Selv om Lars Hjorth ryktes å ha hatt det i tankene da han ansette henne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hilde Håve gjorde seg ikke fortjent til å bli kalt et kjønnsorgan.

 

Selv om Lars Hjorth ryktes å ha hatt det i tankene da han ansette henne.

Kan vi ikke bare ønske dem alt godt nå som de offisielt er samboere? De kommer aldri til å jobbe i Stabæk igjen, så vi kan la dem stå igjen som de parentesene de er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klubben bør vel huske dem såpass at man ikke gjør lignende feil igjen, eller i det minste er mer villige til å ta opprydning hvis det skulle skje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes at VIFs Zahid drar opp en interessant spillerstildebatt i VG.

 

http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/vif-zahid-faar-sterk-kritikk-etter-utspill-latterlig/a/24099155/

 

Jeg er ganske enig med han. Flere ES lag spiller i år gammaldags Drillofotball og det rammer ikke minst oss. Et lag må være veldig godt organisert og ha fart og teknikk for å bryte ned en motstander som ligger lavt. Tror egentlig Stabæk ville ha passet bedre i svensk eller dansk toppfotball hvor det spilles mer direkte langs bakken. Skulle gjerne sett lag som Kristiansund og Lillestrøm ned. Disse lagene ødelegger ES og passer oss dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Zahid er modig som tar opp dette og det er en viktig diskusjon for norsk fotball. Kjenner et par utenlandske speidere og de sukker ofte over norsk fotball (og norske fotballdommere, men det er en annen diskusjon) som en slags bakevje i Europa. Bare Finland skal vissnok være verre. Jeg er naturligvis enige at vi bør slå drittlag som ligger lavt, men aller helst hadde jeg sett sånne lag borte fra ES. Jeg synes en diskusjon som denne er spennende. Et hvert lag har lov til å velge spillestil som kkh94 påstår og det er selvfølgelig riktig. Det er likevel noe med at i mange land ville ikke slik spillestil blitt tolerert av verken publikum eller presse. Jeg var på en kamp i Frankrike for noen år siden hvor et lag prøvde å legge seg bakpå kampen igjennom. Til slutt reiste publikum seg på setene og skreik og pep. Folk fant seg ikke rett og slett ikke i slik feighet. Ofte sammenlignes en fotallkamp med teater. La oss tenke oss at halvparten av skuespillerne på en teaterscene gikk inn for at publikum i salen skulle få det kjedeligst mulig. Det ville ikke bli tolerert. Vi som fans må si fra - vi må pipe og skrike bort fotballfeigheten både på stadion, på forumet og i media !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener det er syting på høyt nivå. Vi skal aldri spille sånn, men vi må faenmeg klare å slå sånne lag. Alle ligaer har drittlag, og de drittlagene skal slås. Skal vi noensinne ut i Europa igjen så må vi lære oss hvordan vi skal spille mot kyniske lag. Det samme gjelder VIF.

 

Så enig med deg. Hvor utviklende er det for Stabæk om alle lag vi spiller mot har samme spillestil? Da blir vi kjempegode om motstander spillet akkurat sånn, og taper mot "alle" andre.

 

Nei, godt er variasjon i ES!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Zahid er modig som tar opp dette og det er en viktig diskusjon for norsk fotball. Kjenner et par utenlandske speidere og de sukker ofte over norsk fotball (og norske fotballdommere, men det er en annen diskusjon) som en slags bakevje i Europa. Bare Finland skal vissnok være verre. Jeg er naturligvis enige at vi bør slå drittlag som ligger lavt, men aller helst hadde jeg sett sånne lag borte fra ES. Jeg synes en diskusjon som denne er spennende. Et hvert lag har lov til å velge spillestil som kkh94 påstår og det er selvfølgelig riktig. Det er likevel noe med at i mange land ville ikke slik spillestil blitt tolerert av verken publikum eller presse. Jeg var på en kamp i Frankrike for noen år siden hvor et lag prøvde å legge seg bakpå kampen igjennom. Til slutt reiste publikum seg på setene og skreik og pep. Folk fant seg ikke rett og slett ikke i slik feighet. Ofte sammenlignes en fotallkamp med teater. La oss tenke oss at halvparten av skuespillerne på en teaterscene gikk inn for at publikum i salen skulle få det kjedeligst mulig. Det ville ikke bli tolerert. Vi som fans må si fra - vi må pipe og skrike bort fotballfeigheten både på stadion, på forumet og i media !!!

 

 

Jeg mener det er syting på høyt nivå. Vi skal aldri spille sånn, men vi må faenmeg klare å slå sånne lag. Alle ligaer har drittlag, og de drittlagene skal slås. Skal vi noensinne ut i Europa igjen så må vi lære oss hvordan vi skal spille mot kyniske lag. Det samme gjelder VIF.

 

Så enig med deg. Hvor utviklende er det for Stabæk om alle lag vi spiller mot har samme spillestil? Da blir vi kjempegode om motstander spillet akkurat sånn, og taper mot "alle" andre.

 

Nei, godt er variasjon i ES!

 

Ja jeg er helt enig med deg. Det som er feilen med norsk fotball er jo at det er for få lag som Lillestrøm og Kristiansund. For lite variasjon. Tenk om vi fikk en perfelt balanse med 8 lag som spiller drittfotball og 8 som prøvde å underholde. Jeg er sikker på at det kom til å bli kjempegod plass på tribunen. Kanskje hver som kjøpte sesongkort kunne få 3 plasser og legge seg til og sove når kjedsommeligheten overtok. Et drømmescenario. Jeg dro med en nabo på Stabæk - Krsitiansund. Han kommer ikke tilbake....

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Zahid bør bruke energien sin på å finne ut av hvordan VIF skal slå lag som spiller taktisk, alt annet er egentlig uinteressant.

Det er ofte mulig for mange av oss å ha 2 tanker i hodet samtidig. Skal gjette at Zahid tenker på hvordan Enga skal spille ut drittlag som ligger lavt. Samtidig greier han å starte en spillestildebatt som jeg synes er interessant. Debatten er ikke original eller ny. Blant dem som har skrevet mye om dette tidligere er Ola Bernhus i Aftenposten. Er litt overrasket og skuffet over at flere på forumet mener at det greitt med drittfotball og at problemet er at Enga, vi og mange andre ikke finner midler mot det. I andre land ville lag som Lillestrøm og Kristiansund bli pepet av banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Zahid bør bruke energien sin på å finne ut av hvordan VIF skal slå lag som spiller taktisk, alt annet er egentlig uinteressant.

Det er ofte mulig for mange av oss å ha 2 tanker i hodet samtidig. Skal gjette at Zahid tenker på hvordan Enga skal spille ut drittlag som ligger lavt. Samtidig greier han å starte en spillestildebatt som jeg synes er interessant. Debatten er ikke original eller ny. Blant dem som har skrevet mye om dette tidligere er Ola Bernhus i Aftenposten. Er litt overrasket og skuffet over at flere på forumet mener at det greitt med drittfotball og at problemet er at Enga, vi og mange andre ikke finner midler mot det. I andre land ville lag som Lillestrøm og Kristiansund bli pepet av banen.

 

 

Dette er i beste fall en veldig grov generalisering. Leicester vant serien i England med gørr kjedelig fotball som ble bejublet av en hel fotballverden.

 

Men saken er: per i dag har man tre-fire lag i Eliteserien med drittfotball som klart definert spillestil (LSK, Kristiansund, Haugesund, Tromsø?). Det etterlater 12-13 lag som prøver å spille fotball. Hvis drittfotballen jevnt over hadde resultert i dårlig tabellplassering, ville lag sluttet å spille slik. Istedenfor er vi ikke kommet lenger i Norge enn at et lag kan overprestere noe vanvittig ved å spille godt organisert, taktisk klokt, og gørr kjedelig. Den dagen det slutter å være en suksessoppskrift, kommer lag også til å slutte å spille slik. Akkurat som lag sluttet å spille 3-2-5 en gang i tida. Ikke fordi folk peip på dem, men fordi det ikke lønnet seg lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så ikke veldig mange Leicester-kamper, men av det jeg så er jeg helt uenig i at det var gørr kjedelig. Spillere som løper mye og jobber iherdig for hverandre, raske og effektive angrep og solid forsvarsspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huff... jeg er glad for at Stabæk har den ambisjonen de har mtp spillestil, og det er en faktor til at jeg er ekstra glad i klubben, men;

 

Noe av det mest interessante med fotball er jo at man kan vinne på mange forskjellige måter og at at ulike kvaliteter passer i ulike lag/spillestiler. Det er jo det som gjør sporten til et dynamisk spill i stadig utvikling. Da Mourinhos Inter klarte å kneble Guardiolad Barca med kynisk "drittfotball", så verden hvordan et uovervinnelig lag kunne slås, og Barcelona ble tvunget til å prøve å utvikle spillet sitt videre. Bare som et eksempel på en bra duell mellom "kynisme" og "romantikk". Dessuten var det mange som var lei Barcelonas balltrilling på den tiden. Eller se på hvordan Simeones Atletico har kommet seg opp og fram.

 

Og var ikke noe av det morsomste med EM "drittfotballen" til Island og ikke Frankrikes desperate forsøk på "teknisk festfotball"?

 

Zahid bare syter, og jeg skjønner at han ikke selv vil spille slik, men han må bare lære seg å spille mot sånne lag. That's football!

 

Som et siste PS: jeg tror Kristiansund-fansen er mer underholdt og fornøyd enn Sandefjord-fansen 2015 da de prøvde å styre alle kamper mens de rykket pladask ned...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes denne diskusjonen er interessant, men litt sprikende. Det er forskjell på å være godt organisert og å spille drittfotball. Jeg er ikke enig i at Island spilte drittfotball i EM. Lagerback er god på organisering og variert press. Jeg har selv vært trener og er enig med Zlatan som i forkant av en kamp mot Norge ble spurt om han fryktet Norges drillofotball: - Alle kan ikke spille som Barcelona !

 

Likevel, jeg helt enig med utlendinger som følger norsk fotball som mener at det står dårlig til med angrepsviljen i norsk fotball. Jeg tror også på at kritikk er bra. Ifjor spilte Brann veldig defensivt og kritikken haglet. I år har klubben tatt grep og det etterat selv treneren innrømmet at laget ikke hadde spilt underholdende fotball i 2016. Jeg liker ikke Brann-fansen, men selv en klokke som står stille går riktig to ganger i døgnet og de hadde helt rett når de peip på stadion fordi ikke gutta ville framover. Synes det er litt rart at ikke forumet hyller flott offensiv fotball. Stabæk er best mot gode lag som ikke legger seg bakpå og det er absolutt ikke i vår interesse å forsvare defensiv drittfotball.

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig hyller vi offensive lag, både fordi vi synes det er mer underholdende, men også fordi det er lag som Stabæk generelt spiller bedre mot enn lag som parkerer bussen. MEN, det er håpløst fokus for en spiller (i dette tilfelle VIFs Zahid) å ha fokus på hvordan motstanderne burde spille.

 

Stabæk får bare fortsette å spille offensiv fotball, og gjerne bidra til at lag som legger seg bakpå rykker ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For meg virker det mest som om Zahid lider av litt såret stolthet, og ønsker å sparke til Kristiansund. Det er bare smålig.

 

Så tror jeg nok vi får erkjenne at tupp og mæl fotball er ganske populært her på bjerget. Like det eller ikke. Det deles ikke ut stilkarakterer i fotball og så lenge det ikke handler om rent destruktivt spill ala Mandalskameratene anno 05 så synes jeg vi skal omfavne diversiteten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...