Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Enig Ace! Skulle vel vært i Økonomitråden, men tenk på hvor viktig klubbens rike onkel Kjell Ulrichsen var for suksessen i 2007,8 og 9.

 

Nå er det få tilskuere og ingen rik onkel, betyr salg, salg og atter salg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2019. 2009 var ti år siden. Det var året vi flyttet til den nye stadion som etterlyses.

Går vi tilbake i tid flyttet vi til en hangar som lå litt i ingenmannsland. Men også i et område der politikerne hadde lovet at infrastruktur skulle være på plass og boliger skulle være bygget. Lovet ikke politikerne at ingenting skulle bygges på Fornebu før en tbaneløsning var ferdigbygget? At det skulle bo tusenvis, om ikke et titalls tusen, i gåavstand til Telenor Arena? 

I ettertid skulle nok klubben handlet SAKTERE. Vi skulle ikke hatt den iveren etter å komme oss vekk fra Nadderud, og heller ventet. Kanskje har vi lært, og bruker heller to ekstra år på dagens Nadderud enn å jobbe for raskeste mulighet for Nye Nadderud? Så får vi en stadion på våre premisser, og med partnere som vil være med oss for å bygge et fotballag, ikke for å lage hesteshow. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye rart i den tråden her, og på forumet generelt. Konkurs? Vi er da lengre unna konkurs enn vi har vært på svært lenge! I "gamle" dager, da var vi nærme konkurs hele tiden da. Nå har vi en mye sunnere drift, vi har ingen gjeld, og vi har en underskog av talenter. Jeg føler meg tryggere på å budsjettere med årlige spillersalg nå enn noen gang tidligere. 

Dessverre er inntektene ellers så elendige at det er en kjempeutfordring å holde laget i Eliteserien, men å prate om konkurs er jo fullstendig idiotisk. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden skrev Ace:

Ja, husker det var mange som mente vi ikke skulle flytte til Fornebu. Eller var det ingen?

Og sett behovet 10 år tidligere? Tidligere enn hva? I dag? For 10 år siden hadde vi nettopp flyttet inn i ny arena og spilt 3-4 kamper der! Den som tenkte på ny stadion da burde donere hodet sitt til forskning, for der er det noe alvorlig galt.

Dette må være noe av den mest vanvittige kritikken som har vært av Stabæk.

Du kverulerer bare for å kverulere og vrenger og vrir, jeg skrev MINIMUM 10 år. Ja altså FØR vi valgte å gå for hangaren!

Ikke på eksakte dagen ti år igår, og det forstod du godt. Og så vrir du alt bort til din egen vei av oppfattelse og tolkning..

Er det bedre om jeg skriver min : 10år, 8 måneder, 2uker, 4 dager, 13 timer, 6 minutter og 2 sekunder  og tiden før ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev nichb:

Ikke på eksakte dagen ti år igår, og det forstod du godt.

Selvfølgelig. Uten at det endrer på noe som helst. For både 10, 11 og 12 år enten hadde vi ny stadion eller ny stadion var under bygging. TA er jo bygget som vår nye hjemmebane! Det er absurd å påstå at vi skulle planlagt for enda en ny stadion mens vi hadde en stadion under bygging.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev Ace:

Selvfølgelig. Uten at det endrer på noe som helst. For både 10, 11 og 12 år enten hadde vi ny stadion eller ny stadion var under bygging. TA er jo bygget som vår nye hjemmebane! Det er absurd å påstå at vi skulle planlagt for enda en ny stadion mens vi hadde en stadion under bygging.

Poenget mitt som nevnt er at vi burde ha sett på et nytt utendørs-alternativ til ny stadion paralellt med ideen om TA kom...sorry hvis bommer på årstall.

" Det er absurd å påstå at vi skulle planlagt for enda en ny stadion mens vi hadde en stadion under bygging."
Ikke planlagt mens hangaren var under bygging, det firstod du vel at jeg ikke mente?

Mulig jeg er ekstra negativ  for var fra dag en skeptisk til hele glansbildet-hangar-prosjektet, som en langvarig løsning for oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev nichb:

Poenget mitt som nevnt er at vi burde ha sett på et nytt utendørs-alternativ til ny stadion paralellt med ideen om TA kom

Hvis poenget ditt var at man burde vurdert å bygge TA uten tak ble det selvsagt vurdert. Mener å huske at planen først var å bygge med tak som kunne trekkes fra, men at det ble for dyrt.

Som denne gang var det en lang prosess å planlegge TA. Ulike plasseringer ble også vurdert (Nadderud, Gjønnesjordet og Fornebu).

I ettertid ble hele Fornebu-eventyret en katastrofe, men det var ingen som så for seg at det skulle gå som det gjorde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Måtte være to stykker også for sikkerhets skyld. Blir følgende midtbane mot TIL da?

Ola - Askildsen - Kassi - Bohinen

Så blir det fort Braaten bak Boli fremme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man ikke trodde det kunne bli verre ... håper dette er en blending in disguise, får kjørt inn Kassi sentralt og Braathen på topp, så vi får en rutinert sentrallinje med muskler

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette her skjer jo på NFF sitt ansvar. Hvilke rettigheter har egentlig klubber når slike ting skjer? Blir klubbene kompensert for å få hjem skadde/syke spillere fra samling? 
I så fall, er det noe som definitivt burde taes opp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Offside:

Når man ikke trodde det kunne bli verre ... håper dette er en blending in disguise, får kjørt inn Kassi sentralt og Braathen på topp, så vi får en rutinert sentrallinje med muskler

Det er vel heller alle planene våre rett i blenderen. Vi får håpe at det blir smuthie og ikke suppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev JeanClaude:

Kyssesyke tar fort et par måneder. 

Nei det gjør det ikke. 95% vet ikke engang at de har hatt det og kan være tilbake på trening i løpet av to uker. Om man ikke oppdager det og presser seg for mye er da det blir ille. Ser ut som at disse får god oppfølging

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Hanse:

Nei det gjør det ikke. 95% vet ikke engang at de har hatt det og kan være tilbake på trening i løpet av to uker. Om man ikke oppdager det og presser seg for mye er da det blir ille. Ser ut som at disse får god oppfølging

Siden man er klar over at de er syke - er de naturligvis ikke blant de 95% som ikke en gang vet at de har hatt det.  MEN for all del vi må håpe at er kjapt tilbake og ønske dem GOD BEDRING ! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt ikke blandt de 95%, men det er helt feil å si at det tar flere måneder. Det er bare værstingtilfellene som man hører om. Jeg gikk selv til legen da jeg hadde kyssesyken og var i full trening igjen etter 3 uker (fra jeg følte meg syk). Så får man se hvor lang tid det tar før de er i matchform igjen, men om man er heldig så er de kanskje bare borte et par kamper. Kanskje er det noe vi trenger også for å få testet litt rutine på banen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En av spillerne på kvinnelaget fikk også kyssesyken, og kunne ikke spille vårsesongen. Kjenner til et par andre eksempler bla fra familien, og da var det betydelig mer enn to måneder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her må vi ta for gitt at gutta ikke presses hverken av klubb eller supportere og det får ta den tid det tar. God bedring til de begge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Hanse:

Selvsagt ikke blandt de 95%, men det er helt feil å si at det tar flere måneder. Det er bare værstingtilfellene som man hører om. Jeg gikk selv til legen da jeg hadde kyssesyken og var i full trening igjen etter 3 uker (fra jeg følte meg syk). Så får man se hvor lang tid det tar før de er i matchform igjen, men om man er heldig så er de kanskje bare borte et par kamper. Kanskje er det noe vi trenger også for å få testet litt rutine på banen?

Kyssesyke (mononukleose) kan være som du nevner i dine innlegg, altså noe en ikke merker i det hele tatt, men for en toppidrettsutøver er det ofte verre enn en liten bagatel, noen har også ettervirkninger i flere år.

Det er faktisk bevist at 9-32 % har vedvarende slapphet og trøtthet 6 mnd etter infeksjonen! (0-6 % etter en vanlig øvre luftveisinfeksjon.

 

Uansett er de fleste tilbake i skole/arbeid senest etter 3-4 uker, så tar det vanligvis opptil 2 mnd før en føler seg helt frisk. (Vi får håpe de begge er i den gruppen) og dermed tilbake over sommeren...

Det viktigste av alt er at de tar det helt med ro, og gir kroppen best mulig forhold for å la kroppens eget immunforsvar bli kvitt det!

Dette er også muligens noe de pådro seg før de dro på samling, da symptomene kommer 2-7 uker etter smittetidspunktet.

Dummeste klubben i hvert fall kan gjøre er å tvinge de tilbake for tidlig.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 31.5.2019 den 16.54 skrev Leskur:

Og da er vår venn Lars Johnsen gjest i siste episode av podcasten Toppfotball. Orker ikke høre på denne nå, men regner med at vi får kjørt oss...

Hørte på den og det var stort sett en masse sjølskryt om fantastiske Josimar - med Johnsen som "ryggraden" i bladet. Lars Johnsen er egentlig en ganske pompøs jævel. Virker nesten som han ser på seg sjøl som KONGEN av fotball og Josimar som Slottet. Jim Solbakken er en slags hovedfiende for blekka og får gjennomgå. Har egentlig aldri likt JS, men får en slags sympati for mannen - noe som sikkert ikke var meningen.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


47 minutter siden skrev blaasoldat:

 

Dette er også muligens noe de pådro seg før de dro på samling, da symptomene kommer 2-7 uker smittetidspunktet.

 

Har hørt at det også er en smittet på 2. laget. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 078

Absolutt en interessant diskusjon, men kan noen sende meg en melding hvis dere begynner å diskutere noe som har med Stabæk å gjøre? Eventuelt, så kan dere kanskje flytte diskusjonen over til Blaa?

Mod edit: diskusjonen om Ada Hegerberg, Martin Ødegård og landslaget er flyttet til Landslaget

Endret av Petter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev s-simen:

NÅ ER DET JÆVLA MED STABÆKNYHETER @mbh FØLG MED!!!

Takk for beskjed ! Det var da som faen - jeg ba ikke om så mye action, men dette blir jo spennende.

OK. Da kan du gå tilbake og diskutere Ada og Martin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...