Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev blaamann:

Vi parodieres av John Brungot. https://www.vgtv.no/video/218801/den-12-mann-episode-5

Terningkast...4? Liker at det ikke er den klassiske pannebånd, pappas-penger-looken. Synes looken er ganske lættis og spot on:) Så er det litt tøysete med outsourcet utlending som ser kampene for ham, men det får vi vel tåle.

Minner meg om Ingo =P

Får håpe vår angreps trio stiller opp med Patek Philippe på armen så vi får en ny Stabæk sang!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev blaamann:

Så er det litt tøysete med outsourcet utlending som ser kampene for ham

Nærmeste vi kommer å se Bruno Fernandes i Stabæk-drakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev boie:

Mm, men prøv å «filtrere bort» forumet som kilde av informasjon. Hvor mye info er det mulig å få om spillere og sånt da, hvis alt du har er aviser, TV og det lille klubben informerer om selv. Er du ikke forumvanker, så er det ekstremt lite man hører om kontrakter, nye spillere, skader osv

👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev boie:

Mm, men prøv å «filtrere bort» forumet som kilde av informasjon. Hvor mye info er det mulig å få om spillere og sånt da, hvis alt du har er aviser, TV og det lille klubben informerer om selv. Er du ikke forumvanker, så er det ekstremt lite man hører om kontrakter, nye spillere, skader osv

*w

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev boie:

Mm, men prøv å «filtrere bort» forumet som kilde av informasjon. Hvor mye info er det mulig å få om spillere og sånt da, hvis alt du har er aviser, TV og det lille klubben informerer om selv. Er du ikke forumvanker, så er det ekstremt lite man hører om kontrakter, nye spillere, skader osv

Ja på informasjon, hjemmeside, oppdateringer og generelle innlegg, her har klubben ekstremt mye å gå på!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev blaasoldat:

Ja på informasjon, hjemmeside, oppdateringer og generelle innlegg, her har klubben ekstremt mye å gå på!

Jeg synes det har blitt bedre enn det var men det går litt i rykk og napp. Kanskje ingen rød tråd i hva som oppdateres når? Hadde jeg visst hva jeg kunne forvente så hadde jeg antagelig vært flinkere til å sjekke stabak.no selv. 

Nå er det gjerne sånn litt liveupdates her og litt der. Historiedelen på instagram brukes gjerne flittig frem til pause i en kamp også er det nada mer fra matchen. Skal man se intervju fra kampen er det plutselig på facebook eller kanskje på hjemmesiden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Mortimer:

Jeg synes det har blitt bedre enn det var men det går litt i rykk og napp. Kanskje ingen rød tråd i hva som oppdateres når? Hadde jeg visst hva jeg kunne forvente så hadde jeg antagelig vært flinkere til å sjekke stabak.no selv. 

Nå er det gjerne sånn litt liveupdates her og litt der. Historiedelen på instagram brukes gjerne flittig frem til pause i en kamp også er det nada mer fra matchen. Skal man se intervju fra kampen er det plutselig på facebook eller kanskje på hjemmesiden. 

Plattformen som klubbene bruker er meget uoversiktlig, men det er vel en føring fra Nff?

Synes flere klubber er mye flinkere på å informere, gi innblikk og ikke minst skape nysgjerrighet og engasjement på sine nettsider!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Mikkel:

Medieavdelingen har jo vært outstanding. Masser av livesendinger, instagram og snapchat, konkurranser, intervjuer og jåss. Bra folk også virker det som .

Helt enig der, de tar store steg, men har fortsatt mye å lære, spesielt utenfor sesong!

Hovedpoenget var uansett at hjemmesiden og i hovedsak plattformen de bruker, er for dårlig!

Du og jeg kan greit følge med, foreldregenerasjonen har gitt opp hjemmesiden! Snap/insta er ikke plattformen de foretrekker. Der har medieavdelingen noe å jobbe med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev Ace:

Hvis noen ropte dette er det helt uakseptabelt! Å mobbe folk for sykdommer er lavmål.

Syntes ikke det er så ille. Mannan stjal penger direkte fra lagkassa, hva forventer han?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Eriksen:

Herregud, har woke etablert seg i norsk supporterkultur og nå. I det hverdagslige har jeg ingen problemer med å erkjenne at spillavhengighet er en sykdom og dypt tragisk for de det måtte gjelde. Samtidig er dette snakk om supporterkultur, ikke frelsesarmeen. Jeg mener det er innenfor å melde litt på en motspiller som har stjålet fra sine lagkammerater, det sier vel egentlig Forren seg enig i og. Men det er bare min menining.   

Uenig. Det er ikke det drøyeste man kan gjøre, men det er fortsatt unødvendig og litt lavpannet. Sykdommen førte jo til ugjerningene referert til over, på samme måte som en rusavhengig kan stjele fra sine nærmeste for å finansiere videre bruk. Forren takler det (kanskje?) greit, men er ganske kjipt å bidra med stigmatisering mot en sånn sykdom - sitter sikkert folk med lignende problemer i de tusen hjem som ikke trenger indirekte mobbing av denne sorten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


51 minutter siden skrev bandy90:

Supporterkultur trenger ikke synke synke ned på et nivå som driter ut folk pga legning, sykdom, eller problematikk man åpenbart er åpen om og sliter med. 
Det setter Stabæk Fotball og supportere i klubben i et dårlig lys. Det må gå an å være bedre enn det.  Fordi han har gjort en feil trenger ikke du å gjøre det samme. Det handler ikke om supporterkultur. Det handler om at vedkommende mobber og bruker fotballarenaen som et legetimt sted å gjøre det. Lavmål.

Er det deg Eivind Trædal? Jeg kan ikke se at noen har tatt til ordet for å drite ut folk pga legning...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moderne journalistikk...

Prøver desperat å finne et eller annet som kanskje er kontroversielt, og håper noen biter og lar seg sitere. Dette er for meg storm i vannglass. Hele artikkelen (Forren sier til VG osv) bærer jo preg av at det er VG som har oppsøkt Forren om dette, ikke Forren som har gått til dem.

Men nå har vel nådd Norges nivå av Godwin's law: Om debatten går lenge nok, kommer MdG til å bli trukket inn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Flexi Knut:

Jeg syns folk som maser om «krenking», «woke» og at «det ikke er lov til å ha det moro lenger» aller først bør se seg selv i speilet når det gjelder egen humor. Det er gjerne der problemet ligger. 

Melder man noe som faktisk er morsomt, kommer færre til å reagere. Det å bare rope ut et eller annet nedsettende dritt om andre, har lite med verken humor, politikk eller ytringsfrihet å gjøre. 

Helt enig i at det kanskje er litt lavpanna og ikke er spessielt morsomt sagt, men er dette virkelig så fryktelig? For Vegard Forren sin del gikk det tyeligvis helt ok. Tror dette går helt fint for alle parter, selv om det er SS som tydeligvis tar dette tyngst. 
 

– Går de over streken her?

– Ja, det kan du godt si at de gjør. Men så lenge de gjør det, er det helt greit at det er jeg som tar den støyten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Flexi Knut:

Melder man noe som faktisk er morsomt, kommer færre til å reagere. Det å bare rope ut et eller annet nedsettende dritt om andre, har lite med verken humor, politikk eller ytringsfrihet å gjøre. 

Litt som  Morten Rams humoristiske kommentar om Jan Thomas og kjærstens bruk av bæremeis til hunden sin har ført til støy både fra de som føler seg krenket på JT og Harlems vegne, samtidig som det har blitt støy fra folk som føler seg krenket på hunders vegne.. https://www.dagbladet.no/kjendis/fikk-hatkommentarer---harreisende/73803980

Hvem har fasit på hva som faktisk er morsomt?  Jeg har ikke fasit på hva som er morsomt, eller hva som er lov å tulle med. Men for å få litt kok mellom lag og klubber mener jeg at man burde ha takhøyde for å slenge litt med leppa. Gjelder bare å få noen til å definere hva som er lov å tulle med og ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev ErikErik:

Men er det greit å "mobbe" folk som sliter med mindreverdighetskomplekser som flasher Rolex i VG?

Prinsippielt helt enig i at man ikke skal henge ut folk for legning, sykdom etc.. Og ikke at det nødvendigvis er bra å tulle med Forrens spilleproblemer, men hvor går grensen? Noen tåler å bli tullet med for å få måne, andre ikke. Noen tåler å bli tullet med for å være tynn-feite (feks Christian Grindheim), men for andre kan det slå hard ut i spiseforstyrrelser m.m.  Å klappe for en motstander som tryner i det han skal slå et innlegg/skyte (ref. gårsdagens kamp) kan også slå negativt ut for vedkommendes selvtillitt og psyke.. 

Vanskelig å finne rett nivå i dagens krenkorama. Jeg håper det er noe takhøyde for en viss form for kommentarer til motstandere. 

 

 

 

Det som skjer på banen er relatert til kampen og bør kunne spilles på av oss.

Klarer man å lage noe moro ut av Rolex eller andre statussymboler så kjør på. Der kan vi kanskje blande inn litt selvironi også, hvilket kan fort kan ta det over i kategorien intelligent humor.

Kropp, medfødt utseende sykdom og lignende står vi oss bra med å styre pent unna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at vi må tolerere en god del, og kok mellom tribunen og spillere hører med. Det har vi alle savna.

Ingen har fasit når det gjelder humor, men jeg syns likevel det er lett å se når folk gjør et oppriktig forsøk på å være morsomme kontra når den faktiske intensjonen bare er å melde noe dritt om noe du ikke liker. Det er da jeg syns det blir svakt å skylde på at folk blir krenka i etterkant. 

Min take er i hvert fall at det er lov å tulle med det meste her i verden, så lenge man faktisk har humor som intensjon. Hvis man bare pisser på andre uten å vise snev av selvironi eller å plassere ting i en humoristisk kontekst, så tviler jeg på at humorkarrieren blir lang og innholdsrik.

Når det gjelder Morten Ramm, så syns jeg fyren tidvis er hysterisk. Akkurat når det gjelder den posten du sikter til, syns jeg likevel den var blant hans svakere. Bildet i seg selv er jo en gave til Instagram-humorister, men etter min mening får han det hele til å føles som noe surmaga oppgulp fra en middelaldrende mann. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...