Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


15 minutter siden skrev Bjornh:

Det som skjer på banen er relatert til kampen og bør kunne spilles på av oss.

Klarer man å lage noe moro ut av Rolex eller andre statussymboler så kjør på. Der kan vi kanskje blande inn litt selvironi også, hvilket kan fort kan ta det over i kategorien intelligent humor.

Kropp, medfødt utseende sykdom og lignende står vi oss bra med å styre pent unna.

Godt du skrev medfødt utseende. For når det gjelder Forren, er det jo nok å ta av med den fislete Ron Jeremy-parodien han insisterer på å rocke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Latmann:

Forren rusa også?

Vet ikke om det var hans rådgiver som sendte mail, men det var sikkert godt ment. Rådgiveren tenker godt om Stabæk. 

Men jeg må bare minne om hvor medieskapt denne saken er. I saken sier Forren helt tydelig at han selv er for drittslenging, var forberedt og tåler en del. 

I SMS fra journalisten forteller journalist at han har snakket med Forren, men sier ingenting om at Forren faktisk synes det ikke er noen sak. 

 

2021-05-28 15.40.50.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev ErikErik:

Men er det greit å "mobbe" folk som sliter med mindreverdighetskomplekser som flasher Rolex i VG?

Prinsippielt helt enig i at man ikke skal henge ut folk for legning, sykdom etc.. Og ikke at det nødvendigvis er bra å tulle med Forrens spilleproblemer, men hvor går grensen? Noen tåler å bli tullet med for å få måne, andre ikke. Noen tåler å bli tullet med for å være tynn-feite (feks Christian Grindheim), men for andre kan det slå hard ut i spiseforstyrrelser m.m.  Å klappe for en motstander som tryner i det han skal slå et innlegg/skyte (ref. gårsdagens kamp) kan også slå negativt ut for vedkommendes selvtillitt og psyke.. 

Vanskelig å finne rett nivå i dagens krenkorama. Jeg håper det er noe takhøyde for en viss form for kommentarer til motstandere. 

 

 

 

Du har helt rett i det siste. Det er vanskelig å finne rett nivå. Heldigvis trenger man ikke å finne det, all tid man høster mer respekt fra alle hold ved å holde seg for god til å KANSKJE krenke noen. Er man i tvil, dropp det. Vegard Forren lider av en diagnose, fra en diagnoseliste (ICD-10). F 63.0 Patologisk spillavhengighet. I samme diagnoseliste finner du f.eks Parkinsonisme og Rusavhengighet. Definert som patologi, sykdom altså. Man møter ikke på kamp til gatelaget og slenger med leppa ang rusproblematikken til motstanderne der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev Posse:

Vet ikke om det var hans rådgiver som sendte mail, men det var sikkert godt ment. Rådgiveren tenker godt om Stabæk. 

Men jeg må bare minne om hvor medieskapt denne saken er. I saken sier Forren helt tydelig at han selv er for drittslenging, var forberedt og tåler en del. 

I SMS fra journalisten forteller journalist at han har snakket med Forren, men sier ingenting om at Forren faktisk synes det ikke er noen sak. 

 

2021-05-28 15.40.50.jpg

Kan man ikke bare si at dette er over streken? Man ønsker å være bedre supportere enn dette? Vi vil heller støtte han i kampen mot hans problematikk, all den tid det faktisk kan ramme både deg og meg. Forren bestemmer ikke om det er greit for andre med samme problemtikk. VIs modenhet og stolthet i at vi støtter folk med problemer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev bandy90:

Du har helt rett i det siste. Det er vanskelig å finne rett nivå. Heldigvis trenger man ikke å finne det, all tid man høster mer respekt fra alle hold ved å holde seg for god til å KANSKJE krenke noen. Er man i tvil, dropp det. Vegard Forren lider av en diagnose, fra en diagnoseliste (ICD-10). F 63.0 Patologisk spillavhengighet. I samme diagnoseliste finner du f.eks Parkinsonisme og Rusavhengighet. Definert som patologi, sykdom altså. Man møter ikke på kamp til gatelaget og slenger med leppa ang rusproblematikken til motstanderne der.

Vegard Forren sier til VG at han ikke ble kranka, han mener selv han ikke er et offer i denne saken. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev bandy90:

Kan man ikke bare si at dette er over streken? Man ønsker å være bedre supportere enn dette? Vi vil heller støtte han i kampen mot hans problematikk, all den tid det faktisk kan ramme både deg og meg. Forren bestemmer ikke om det er greit for andre med samme problemtikk. VIs modenhet og stolthet i at vi støtter folk med problemer. 

Forren sier han var forberedt, tåler det og er tilhenger av drittslenging. Supportere på tribunen har ikke rettet kommentarer mot noen andre enn Forren. At det nå skal legges ord i munnen på folk om at det er greit å hetse folk med sykdommer er fullstendig useriøst.

Jeg tror de aller fleste her håper det går bra med Forren, selv om vi husker at han "åpnet seg" i et TV-intervju først da han var avslørt som tyv og ville bli avslørt uansett. 

Husk at saken til nå har vært omtrent slik:

Supporter: Hvor mye penger har du, Forren?

Forren: Jeg har mer enn deg

VG til Forren: Ble du hetset?

Forren: Jeg tåler det og jeg er tilhenger av drittslenging

 

VG: "Supporter hetset Forren"

VG-leser: Dere hetser en person for sykdom

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Posse:

Forren sier han var forberedt, tåler det og er tilhenger av drittslenging. Supportere på tribunen har ikke rettet kommentarer mot noen andre enn Forren. At det nå skal legges ord i munnen på folk om at det er greit å hetse folk med sykdommer er fullstendig useriøst.

Jeg tror de aller fleste her håper det går bra med Forren, selv om vi husker at han "åpnet seg" i et TV-intervju først da han var avslørt som tyv og ville bli avslørt uansett. 

Husk at saken til nå har vært omtrent slik:

Supporter: Hvor mye penger har du, Forren?

Forren: Jeg har mer enn deg

VG til Forren: Ble du hetset?

Forren: Jeg tåler det og jeg er tilhenger av drittslenging

 

VG: "Supporter hetset Forren"

VG-leser: Dere hetser en person for sykdom

Stabæk Support forum: vi har hetset Forren på det groveste og han tåler det ikke, selv om han er totalt uenig selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Farget spiller til media: "Jeg hører jo at de skriker stygge ting fra tribunen, men helt ærlig: Det der bryr jeg meg ikke noe særlig om"

Stabæk Suppor forum: "Litt vennskapelig rasisme må være greit, spilleren selv sier jo at han ikke bryr seg."

--

Altså, hva skal Forren si? Det er veldig kort vei frem til han får stempel som sutrekopp. I tillegg vil det være den enkleste måte å sørge for at de samme ropene kommer på hver eneste bortekamp ut sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke sammenligne det her med rasisme a Odd. Det er veldig lett å se hva VG-journalisten prøver på her. 

Spilleren de intervjuer sier at han ikke synes det er noen sak. Journalisten vil likevel lage en så stor sak som mulig fordi han kan bruke spillerens tidligere sykdom som bakteppe. Hvem er det som er kynisk her?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

4 timer siden skrev odd:

Moderne journalistikk...

Prøver desperat å finne et eller annet som kanskje er kontroversielt, og håper noen biter og lar seg sitere. Dette er for meg storm i vannglass. Hele artikkelen (Forren sier til VG osv) bærer jo preg av at det er VG som har oppsøkt Forren om dette, ikke Forren som har gått til dem.

Men nå har vel nådd Norges nivå av Godwin's law: Om debatten går lenge nok, kommer MdG til å bli trukket inn...

 

6 minutter siden skrev Posse:

Ikke sammenligne det her med rasisme a Odd. Det er veldig lett å se hva VG-journalisten prøver på her. 

Spilleren de intervjuer sier at han ikke synes det er noen sak. Journalisten vil likevel lage en så stor sak som mulig fordi han kan bruke spillerens tidligere sykdom som bakteppe. Hvem er det som er kynisk her?

 

 

Se mitt tidligere svar. Jeg skriver vel omtrent akkurat det samme som deg hvordan media hauser opp en "konflikt". Mener jeg dette er innafor? Tja. Jeg heller vel mot det. Men så er det noen kloke hoder som har skrevet over her at når man ikke er sikker, da er man egentlig sikker på at det IKKE er greit.

Mitt siste innlegg var utelukkende ment som et svar på @Eriksens innlegg rett over, der det gjøres et poeng av at spilleren selv sier at han ikke bryr seg. DET mener jeg er ganske irrelevant, og det av to grunner. Den ene, som jeg skriver, fordi spilleren er litt klemt opp i et hjørne og ikke har mye å tjene på å evt si at han tok seg nær av det. Den andre at folk er ulike. At ikke Forren tar seg nær av et, betyr ikke at f.eks. Flittie Onstad ville synes det var OK i sin tid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


43 minutter siden skrev Eriksen:

Stabæk Support forum: vi har hetset Forren på det groveste og han tåler det ikke, selv om han er totalt uenig selv. 

Jeg mener nå de fleste (alle?) her har skrevet at Forren tåler det, så dette virker som rent bullshit fordi du ikke har gode argumenter for eget syn. 

Vi bør kunne oppføre oss og heve nivået, heller enn å stadig vekk skulle havne i avisa for tåpelige ting sagt av enkeltpersoner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, jeg skjønner at ikke Forrens opplevelse er malen for hva alle andre vil oppleve. Men det som skjer når VG skal lage en slik oppstilling er at Stabæk Support blir bedt om å selv fortelle hva som skal være greit å si til ALLE som sliter med sykdom, selv om et medlem bare har ropt noe til én person ved én anledning. Det er klin umulig å skulle reflektere noe dypt over dette eller bli noe klokere samfunnsmessig. Det de vil ha er sitater, klikk, vinklinger og forhåpentligvis noen eksterne som kan fordømme alt og ingenting. Kanskje må noen beklage til slutt fordi saken blir for stor. Så dør interessen og de finner noen andre å hakke på. Derfor tok jeg ikke telefonen i går og i dag. 

Så skal vi gjerne bli bedre til å melde humoristisk til motspillere - gjerne med mer snert og med tekstbannere, undertoner og ironi. Og først og fremst for eget lag. 

Men å stå skolerett for hele Norge fordi en VG-journalist ser sitt snitt til å lage sak med bakgrunn i Forrens sykdom, tilsynelatende mot Forrens vilje, er helt uaktuelt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Bjornh:

Jeg mener nå de fleste (alle?) her har skrevet at Forren tåler det, så dette virker som rent bullshit fordi du ikke har gode argumenter for eget syn. 

Vi bør kunne oppføre oss og heve nivået, heller enn å stadig vekk skulle havne i avisa for tåpelige ting sagt av enkeltpersoner. 

Ok, jeg skal bli bedre til å hensynta eliteseriespillere sine sykdommer og mentale helse på nadderud i fremtiden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det sies vel alltid i slike sammenhenger at det er flott at man "tar debatten", men her begynner jeg å lure om det ikke er debatten som er målet, for forumbrukere og journalister som er utrolig glad i å skulle forby alt mulig. Som Forren selv påpeker: under kamp, fra supportere mot motstanders spillere er det underforstått med et visst nivå på drittslenginga. Det er åpenbare grenser man ikke skal krysse, blant annet rasisme. Jeg støtter at det faktum at den tilropte sier at "dette påvirker ikke meg", ikke automatisk betyr at det er greit. Samtidig er hele poenget med å fokusere på enkeltspillere eller hele laget (f.eks. "rykker ned...") å påvirke spilleren(e), så vi kan ikke bare synge "Stabæk er ikke veldig glade i Vegard Forren og synes han er en ganske middels fotballspiller" (usikker melodi). Man skal være veldig forsiktig med å ta folk for hvem de er, mens det er oftere innafor å ta dem for det de gjør. En fyr som stjeler penger, må godta at man vitser med penger i en slik setting.

Mener å huske at vi sang om at Bakke skulle på Blaa etter kamp, og hadde et 1945-banner på Åråsen når de hadde tysk trener. Det siste fikk vi vel omtrent skryt for i media også. Det må være lov å være litt på kanten, uten å bli beskylt for å drive med mobbing, trakassering eller det som verre er. Gratulerer til VG-journalisten med mange klikk. Det var sikkert hans eneste agenda.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må ha litt spillerom på tribunen. Denne kommentaren er verken rasistisk, nedsettende om kropp eller med ett så grovt språk som kan katogoriseres som stygt. Ser at det er flere her inne sammenlikner denne med dette som jeg skrev ovenfor. Synes det er helt tragisk at vi ikke kan komme på tribunen og få ventilert litt, jeg setter utrolig pris på å få alle følelser på en og samme gang på 90 min. Og da må vi faktisk ha litt toleranse. Selvfølgelig innen rammene vi alle står for og det tror jeg all er enige i. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Posse:

Ikke sammenligne det her med rasisme a Odd. Det er veldig lett å se hva VG-journalisten prøver på her. 

Prinsipielt ingen forskjell annet enn at hets på grunn av mental sykdom er å sparke en gruppe som ligger nede, mens rasisme ikke er det.

Registrerer at du er mer opptatt av VG enn selve saken, og det er ok. For meg er det viktigere både med Stabæk og de som sliter med spillavhengighet enn VG. Jeg synes dette setter Stabæk i et dårlig lys og hjelper ikke laget på banen heller. Litt drittslenging til motstandere og dommere hører hjemme, men trenger ikke falle ned på dette nivået.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

Mener å huske at vi sang om at Bakke skulle på Blaa etter kamp, og hadde et 1945-banner på Åråsen når de hadde tysk trener. Det siste fikk vi vel omtrent skryt for i media også.

«19:45» fikk skryt (legendarisk!). «1945» fikk vel ikke det? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


46 minutter siden skrev Ace:

Prinsipielt ingen forskjell annet enn at hets på grunn av mental sykdom er å sparke en gruppe som ligger nede, mens rasisme ikke er det.

Registrerer at du er mer opptatt av VG enn selve saken, og det er ok. For meg er det viktigere både med Stabæk og de som sliter med spillavhengighet enn VG. Jeg synes dette setter Stabæk i et dårlig lys og hjelper ikke laget på banen heller. Litt drittslenging til motstandere og dommere hører hjemme, men trenger ikke falle ned på dette nivået.

Det som setter Stabæk i et dårlig lys er at VGs journalist konstruerer en sak av ikke noe. Da krever det en bitteliten innsats for å se igjennom dette, eller man kan så klart være vanlig kveg og bare dundre i den retningen tabloidpressen vil. Det har man VG debatt til. 

Journalisten lagde en sak som spilleren selv sa at ikke var noen sak, fordi han kunne lage en sak om spillerens tidligere sykdom. Og gjorde sitt beste for å skape mest mulig ulempe for oss. 

Vi kan gjerne strekke oss etter bedre rop/sanger/tekstbannere og alt det der, men vi kan ikke la Se og Hør-presse splitte opp situasjonen til "er det greit å hetse noen på grunn av sykdom". 

Det handler om å ikke la seg bruke. Dette er en pissesak fra en journalist som gjorde så godt han kunne for å få klikk - på bekostning av "offerets" uttalelse om at det ikke var noen sak. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kult å høre Ståle Salvatore i Sånn Er Du, snakke om at hvis du med 150 bytter i løpet av en sesong, ikke får pipekonsert eller mishagsytringer fra egne supportere, så har du gjort noe feil som trener. Da er du mainstream, og våger ikke ta de vanskelig avgjørelsene. Avgjørelser som er korrekte, fordi han som trener har langt større forståelse og innsikt i lagets mekanismer. Hvis en trener ikke våger, og er mainstream, kan han like gjerne sitte på tribunen. Sportslig hilsen Ståle

Nyt pilsen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes innstillingen til @Posse er helt fint. Ingen vits å henge seg på dansen i media.

Men at vi ikke ønsker å la VG lage en sak på det, trenger ikke å bety at man må mene det er helt greit? Eller for å bruke et annet bilde: Om kompisen din gjør noe ulovlig*, anmelder du han ikke nødvendigvis til politiet. Men det er lov å nevne for han at oppførselen hans var ugrei. Det virker som noen mener det er enten full fordømmelse på forsiden av VG, eller at "sånt må man tåle". Men det finnes en mellomting?

*) Før noen nå vil ta meg på en teknikalitet: Nei, jeg pleier ikke å nevne det for kompisene mine om de kjører litt for fort. Og det er nok andre lovbrudd som regnes som akseptable hos mange, men dere tar poenget..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Maggs:

Til de som mener dette var langt over streken. Kom gjerne med konkrete forslag på hva man "skulle" ha ropt. 

Kanskje noe i tråd med «Heia Vegard 🤗 ... helt supert om du og spleiselaget «ditt»er lojale mot den norske spillemodellen og støtter Norsk Tipping og derigjennom støtter den norske grasrota 🤩👍🏻🙌»

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev Maggs:

Til de som mener dette var langt over streken. Kom gjerne med konkrete forslag på hva man "skulle" ha ropt. 

Stabæk, klapp, klapp, klapp!

Ikke at jeg mener det var langt over streken, men litt lavpannet, og under beltestedet uten å være det minste sexy

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 timer siden skrev Posse:

Jeg spanderer en kasse øl på den som roper det mest sexy ropet i neste hjemmekamp (Stabæk - Tromsø mandag 14. juni)

Du kan bare avlevere kassen med en gang.  Jeg har nemlig vinneren klar.  FISKESAME gjorde i alle fall susen forrige gang ..

Ingen skal komme å si det ikke er sexy med en litt kortbeint fisker i kofte. 

Endret av Latmann
Autokorrekturhelvete
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 28.5.2021 den 22.21 skrev Posse:

Ok, la oss snu dette til noe positivt. 

 

Jeg spanderer en kasse øl på den som roper det mest sexy ropet i neste hjemmekamp (Stabæk - Tromsø mandag 14. juni)

 

Flaut! Kan være eliteseriespillere der ute med alkoholproblemer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...