Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Dette kan definitivt slå begge veier, føler jeg. Det bygges opp veldig, enten for at det kan rives veldig ned igjen (nei, dette gikk ikke bra, det er nok bedre med topptrenere med mer erfaring), eller bygges (man kan vel nesten si: "hypes") videre oppover. Kjønø kan jo ikke gå på vannet heller, stakkar. Viktig at i hvert fall vi innser at det er mye som må på plass og mange som må bidra (inkludert innen spillerlogistikken og tilgjengeliggjøring av midler). Selv om Kjønø gjør alt rett kan det fort bli en tøff periode før ting begynner å falle på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev kuk:

Han skriver egentlig ingenting med veldig mange ord..

Enig. Det eneste han sier er at treneren får skylden oftere enn han bør.

Når det gjelder Brann og Stabæk konkret bør det være relativt ukontroversielle sparkinger begge to. Hadde håpet at Brann skulle fortsette med Kåre. Frykter de hever seg nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev JeanClaude:

Det tror jeg du ikke behøver frykte.

Ingen artikler sier noe om Brann blir bedre ved å skifte trener. Det er ikke irrelevant hvem som forvinner, eller hvem som kommer inn så klart.

Jeg tror Brann blir bedre fordi Kåre imo er en dårlig trener. Nesten uansett hvem som kommer inn blir det en forsterkning. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slapp av, det er fortsatt muligheter!

Rosenborg kjørte på med overgang fra Kåre til Horneland som sto for noe helt annet, og fikk ikke akkurat umiddelbar sukesss. Og hvem er assistent i Brann...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev JeanClaude:

Det tror jeg du ikke behøver frykte. Forskning viser klart at å sparke treneren ikke bedrer resultatene. Se artikkel under fra FORSKNING.NO:

https://forskning.no/fotball-ledelse-og-organisasjon/treneren-gar-resultatene-bestar/769128

Så hvis vi skal unngå OBOS må vi ha forsterkninger

 

 

Problemet er at man aldri vet hvordan det hadde gått om man fortsatte med treneren som var der. Har han for eksempel både mistet garderoben og kjører treninger med dårlig kvalitet, så tviler jeg på at den dårlige perioden nødvendigvis går over av seg selv. I tillegg plukker han jo ut laget, og vi har jo sett tilfeller der man kan mistenke at personlige preferanser går foran faglige..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


27 minutter siden skrev odd:

Slapp av, det er fortsatt muligheter!

Rosenborg kjørte på med overgang fra Kåre til Horneland som sto for noe helt annet, og fikk ikke akkurat umiddelbar sukesss. Og hvem er assistent i Brann...?

Det er et veldig godt poeng.  Forskning viser er at et lag som har gjort det dårlig en periode etthvert kommer tilbake til en slags normal - enten man skifter trener eller ikke. De fleste her inne har et helt urealistisk syn på treners betydning.  Den kjente tyske professor Andreas Heuer som har studert treners betydning i fotballen, mener at en trener maksimalt står for 15% av det som teller for å skape godt fotballag.  Jeg har selv vært trener (på lavere nivå enn ES ) og mener at det stemmer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev JeanClaude:

  Den kjente tyske professor Andreas Heuer som har studert treners betydning i fotballen, mener at en trener maksimalt står for 15% av det som teller for å skape godt fotballag.  Jeg har selv vært trener (på lavere nivå enn ES ) og mener at det stemmer. 

Men sier han noe om hvor mye skade en feil trener kan ha på et fotballag på kortsikt/langsikt? Mistet garderoben feks gjør mer skade enn 15%..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev nichb:

Men sier han noe om hvor mye skade en feil trener kan ha på et fotballag på kortsikt/langsikt? Mistet garderoben feks gjør mer skade enn 15%..

Prøvde å skrive noe klokt, men samme hva det ble til, så virket jeg som en besserwisser, er virkelig ikke det jeg mener. Prøver kortest mulig oppsummering:
Det med mistet garderoben, menes det da at det er trenerens feil, eller spillergruppens feil, "stjernespillerens" feil, støtteapparatets feil, ledelsens feil, eller alle? I mitt hode er å miste garderoben såpass komplekst, at jeg finner det vanskelig å se hvordan man setter prosentandel skade på det. F.eks. det finnes spillergrupper som anser seg som dyktigere enn sin(e) trener(e), vil jo spillergruppen ha skylden for at treneren mister garderoben, og stå for langt større skadeandel enn treneren. I andre tilfeller kan en spillergruppe har forutinntatte meninger om ny trener. Selv media kan ha skylden for at treneren mister garderoben. Jeg tror det er mye av dette som kan ligge bak tallet 15 %.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev JeanClaude:

Det er et veldig godt poeng.  Forskning viser er at et lag som har gjort det dårlig en periode etthvert kommer tilbake til en slags normal - enten man skifter trener eller ikke. De fleste her inne har et helt urealistisk syn på treners betydning.  Den kjente tyske professor Andreas Heuer som har studert treners betydning i fotballen, mener at en trener maksimalt står for 15% av det som teller for å skape godt fotballag.  Jeg har selv vært trener (på lavere nivå enn ES ) og mener at det stemmer. 

Her snakker du antageligvis om hvor stor forskjell en trener gjør fra kamp til kamp? Men det mest interessante er jo gjerne på lengre sikt. Når laget skal bygges, spillere som fyller mangler skal skaffes og laget skal samspilles. Da vil en trener kunne utgjøre ganske mye mer enn 15 %, både i positiv og negativ retning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev JeanClaude:

Det er et veldig godt poeng.  Forskning viser er at et lag som har gjort det dårlig en periode etthvert kommer tilbake til en slags normal - enten man skifter trener eller ikke. De fleste her inne har et helt urealistisk syn på treners betydning.  Den kjente tyske professor Andreas Heuer som har studert treners betydning i fotballen, mener at en trener maksimalt står for 15% av det som teller for å skape godt fotballag.  Jeg har selv vært trener (på lavere nivå enn ES ) og mener at det stemmer. 

Jeg tror vi misforsto hverandre 🙂 Jeg har et håp om at Horneland kan gjøre enda mer skade.

Effekten av et trenerbytte er nok som du sier overvurdert. Samtidig er det greit å se litt bak tallene.

Man kunne jo tenkt seg at Heuer (eller noen andre) så på effekten av hjemmebane. I snitt tar hjemmelaget 25% (random guess) flere poeng enn bortelaget. Så når vi spiller hjemme mot Molde, kan vi da se til disse tallene for å fastslå at vi er favoritter?

Det vil alltid være forskjellige grunner til at treneren får fyken, og det hadde vært interessant å se mer på hva de forskjellige årsakene utgjør på virkningen. Dette er det selvsagt mye vanskeligere å finne tall på. Du har noen tilfeller der det virker som treneren "har mistet garderoben". Billy var vel et slikt eksempel. Når Kåre har fått fyken (både Rosenborg og Brann) virker det nesten å være motsatt. Spillerne markerer at de ville beholde han. Hos oss føler jeg at både Berg og JJ måtte gå fordi det ikke var noe underliggende som tilsa at det kunne snu. Pilen hadde pekt samme retning for lenge, og for stabilt. Ordinas føler jeg kanskje er den som hardest har måttet ta konsekvensene av dårlige resultater, mer enn dårlig ledelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Petter:

 

Vi snakker om det lave nivået på norske lag. På norske dommere. La oss legge norsk tv-produksjon i samme kurven. 

Lumanza med sesongens pasning og Olli har ballen på 16. Da klipper vi til et nærbilde av Yaw. Og hvor ofte legger de seg ikke på tilskuere mens spillet går. Jeg tror det var mot Godset de på overtid lå noe som føltes som en evighet på noen tilskuere mens ballen var i spill.

Ta også med stadionlyd. Det var for så vidt kult å høre Support mot Godset, men når jeg i dag måtte se Nadderud via Eurosport merket jeg hvor dumt det blir når mikrofonen står for Kanari.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forskjellen i lydnivå fra oss og LSK var nok ganske reelt. Så ingen mikrofoner plassert foran dem heller.

Men de som var på vårt felt i dag gjorde i hvert fall alt de kunne for at forskjellen skulle bli så liten som mulig. Bra jobb av forsangere, og bra trøkk generelt. Det må vi fortsette med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hvorfor kommer folk så utrolig sent på feltet? LSK fansen heier og roper for full hals på gutta sine gjennom oppvarmingen..hos oss satt det 3-4 stykker...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev nichb:

Men hvorfor kommer folk så utrolig sent på feltet? LSK fansen heier og roper for full hals på gutta sine gjennom oppvarmingen..hos oss satt det 3-4 stykker...

En øl ekstra på Blaa er som oftest mer fristende enn å stå på Nadderud 20-30 min før kamp.. men enig, burde blitt gjort noe med dette! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev rykkinn:

En øl ekstra på Blaa er som oftest mer fristende enn å stå på Nadderud 20-30 min før kamp.. men enig, burde blitt gjort noe med dette! 

@Bebe har allerede brukt morsomheten jeg tenkte å komme med, så lar den gli forbi 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev rykkinn:

En øl ekstra på Blaa er som oftest mer fristende enn å stå på Nadderud 20-30 min før kamp.. men enig, burde blitt gjort noe med dette! 

@Bebe lurer på om det er deg, S.S.?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev rykkinn:

Kunne godt tenkt meg Joacim Jonsson som sportsjef i STB jeg. 

Jeg kunne tenkt meg Tom Nordlie, og jeg er helt seriøs. Det hadde vært bra med en person med erfaring og kompetanse, med evne til å sparke både opp og ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...