Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


27 minutter siden skrev blaasoldat:

Kanskje en burde si det samme igjen, men som åpent leserinnlegg! Slik styret har valgt å gjøre…

Yes!!! Man kan også gjengi det på SS egne kanaler! Så vi betalende medlemmer og andre vet hvor SS står i saken...kun kommunisere bak betalingsmur blir alt for tynt.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


36 minutter siden skrev blaasoldat:

Kanskje en burde si det samme igjen, men som åpent leserinnlegg! Slik styret har valgt å gjøre…

Ja, gjerne! Men da burde det jo helst komme frem noe nytt også, siden styrelederne allerede har vært ute og erklært evaluering og selvransakelse.

Det er påfallende lite opprør rundt nedrykket. Konsensus virker å være at alle har gjort så godt de har kunnet (og det er jo det viktigste når man driver med breddeidrett). Bortsett fra Janne, selvfølgelig. Han fikk skylden for alt som gikk galt. Glem at Kjønø var den tause assistenten hans, og at ingenting har blitt spesielt bedre etter at Janne ble sendt på dør.

Det er åpenbart mange som mener at Kjønø fortjener sjansen neste sesong også, selvom ingen har kunnet gi en overbevisende forklaring på hvorfor.

Det ligger an til at 2022 vil bli et aktivt år på forumet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev mbh:

Posse var jo ute samme kveld som nedrykket og krevde opprydding fra toppen og ned. Nå er det vel naturlig å vente på evalueringen fra klubben, før det ropes om mere blod.

Husk å melde dere inn i klubben! Det kan bli show på neste årsmøte.

Har noen som har meldt seg inn i klubben hørt noe siden innmelding? Det skulle behandles manuelt og komme med tilbakemelding.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Nr14:

Har noen som har meldt seg inn i klubben hørt noe siden innmelding? Det skulle behandles manuelt og komme med tilbakemelding.

Det tok cirka et år for min del, men du kan uansett delta på årsmøtet når du har betalt kontingenten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev mbh:

Det tok cirka et år for min del, men du kan uansett delta på årsmøtet når du har betalt kontingenten.

Burde vel i det minste komme en faktura 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke så spent på evalueringen (alle har gjort så godt de kunne, covid, ny stadion etc), men konsekvensene av den. Det er mye styret ikke kan dele åpent, klubben er arbeidsgiver og har et ansvar med lover og regler å følge. De kan seff ikke fortelle offentlig at f eks den eller den ikke har levert. 

I tillegg lurer jeg svært på hvordan de kan agere og når. Om f eks Kjønø og Bjarmann ikke fortsetter, hvem finner ny trener og får stallen på plass? Finstad? (Huff).

Hva om Tunold takker for seg og evalueringen viser at styret har vært svakt. Hvem ansetter da ny daglig leder og når? Et styre som kan bli kastet på neste årsmøte, eller må man først vente og se om de fortsatt har tillit? 

Jeg er oppriktig bekymret for handlingslammelse og at vi mister svært viktige uker nå (der har Brann en stor fordel ved at ledere trakk seg tidlig og at treneren fortsetter). Potensielle nye spillere og ledere/trenere vil jo også vite hva de går til før de evt signerer. 

Valgkomiteen kan f eks bli helt avgjørende for klubbens fremtid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev mbh:

Man betaler vel ifm innmelding

https://club.spond.com/landing/signup/stabækif

Hmm, meldte meg inn for snart to uker siden, men har ikke fått noen tilbakemelding. Det var heller ikke noe punkt i innmeldingen hvor man skulle betale, slik sett venter jeg vel fortsatt på å få lov til å møte opp på dette forbanna årsmøtet...

Føler at jeg dras mellom sinne og dundrende likegyldighet til denne drittklubben, og slik har det vært lenge...

Fortsatt god jul!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev geirti:

Hmm, meldte meg inn for snart to uker siden, men har ikke fått noen tilbakemelding. Det var heller ikke noe punkt i innmeldingen hvor man skulle betale, slik sett venter jeg vel fortsatt på å få lov til å møte opp på dette forbanna årsmøtet...

Føler at jeg dras mellom sinne og dundrende likegyldighet til denne drittklubben, og slik har det vært lenge...

Fortsatt god jul!

Forsøk å sende en mail til post@stabaekif.no

Fortsatt god jul !

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev geirti:

Hmm, meldte meg inn for snart to uker siden, men har ikke fått noen tilbakemelding. Det var heller ikke noe punkt i innmeldingen hvor man skulle betale, slik sett venter jeg vel fortsatt på å få lov til å møte opp på dette forbanna årsmøtet...

Føler at jeg dras mellom sinne og dundrende likegyldighet til denne drittklubben, og slik har det vært lenge...

Fortsatt god jul!

Jeg har heller ikke fått noe betalingsinfo. meldte meg inn for 2 uker siden. Men de tok sikkert ferie ut året hele gjengen etter nedrykket og tar det i bulk på nyåret

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 timer siden skrev geirti:

Hmm, meldte meg inn for snart to uker siden, men har ikke fått noen tilbakemelding. Det var heller ikke noe punkt i innmeldingen hvor man skulle betale, slik sett venter jeg vel fortsatt på å få lov til å møte opp på dette forbanna årsmøtet...

Føler at jeg dras mellom sinne og dundrende likegyldighet til denne drittklubben, og slik har det vært lenge...

Fortsatt god jul!

Lurer egentlig på om ledelsen forstår alvoret i det her.

Klubben mister engasjementet også hos de mest hardbarkede supporterne!

Mens klubben og ledelsen leker stille leken, ingen ting har skjedd på lang tid! Slik har det vært lenge, på tide en åpner klubben igjen!

Og legger ned en solid innsats på nettside, insta, snap etc for å rekruttere og engasjere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 timer siden skrev Nr14:

Har noen som har meldt seg inn i klubben hørt noe siden innmelding? Det skulle behandles manuelt og komme med tilbakemelding.

Husk det er if’et man melder seg inn i - det er en frivillig nede på bandybanen som holder orden og det er garantert helmanuelt og julestengt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Husk det er if’et man melder seg inn i - det er en frivillig nede på bandybanen som holder orden og det er garantert helmanuelt og julestengt

👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev @ringo:

Mhm men hva ønsker man å oppnå?

Her er det viktig å sette seg godt inn i ting og forstå spillet og spillerne!

F.eks. bør Bjarmann egentlig rapportere til daglig leder? Eller rett til styret? For om han skal rapportere til daglig leder så krever det at daglig leder har kompetanse på sport også og har vi da rett daglig leder?

Hvem styrer pengene? AS’et! Betyr det at det er de som de facto styrer spillerlogistikken - hvilken kompetanse har de til å ta de beslutningene.

Den nåværende samarbeidsavtslen mellom klubb og AS - hvordan ser den ut, hvor lenge varer den og bør den videreføres/endres/sies opp?

osv osv.

Det nytter ikke å stille opp på årsmøte med høygaffel, fakkel og ljå og gå løs på han ene man tilfeldigvis kan navnet på.

Hva ønsker vi å oppnå? Hvordan går vi til veie for å nå det målet??

Dette må åpenbart være feil tråd å diskutere dette i, men la gå:

 

Man må gjerne ta med seg både høygaffel og fakler, det tror jeg nok kan ha sin effekt. Men det viktigste er selvfølgelig å vite hva vi vil, og hvordan vi skal få det til. Derfor kan det være greit å ha snakket sammen på forhånd. Det nytter ikke om vi kommer 20 pers som stemmer i hytt og pine...

Da jeg håper vi er flere enn man kan telle på en hånd (eller to), antar at det enkleste er å faktisk møtes. Og da mener jeg ikke på Onkel Blaa for å bli bedre kjent over en øl, men et sted hvir vi i ro og mak faktisk kan prøve å finne ut av hva vi ønsker og hvilke muligheter vi har...

Hvor tidlig kommer dette årsmøtet? Er det allerede i januar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev PhunxZtar:

Og stemmerett krever medlemskap minst én måned før møtet? Én måned foregående år? Og ikke minst, når teller det fra? Da man meldte seg inn, eller når fakturaen en eller annen gang kommer? 

En måned før årsmøtet. Her er forøvrig vedtektene: https://www.stabaekif.no/Hjem/Sidemeny/Klubbmeny/Vedtekter.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev geirti:

Dette må åpenbart være feil tråd å diskutere dette i, men la gå:

 

Man må gjerne ta med seg både høygaffel og fakler, det tror jeg nok kan ha sin effekt. Men det viktigste er selvfølgelig å vite hva vi vil, og hvordan vi skal få det til. Derfor kan det være greit å ha snakket sammen på forhånd. Det nytter ikke om vi kommer 20 pers som stemmer i hytt og pine...

Da jeg håper vi er flere enn man kan telle på en hånd (eller to), antar at det enkleste er å faktisk møtes. Og da mener jeg ikke på Onkel Blaa for å bli bedre kjent over en øl, men et sted hvir vi i ro og mak faktisk kan prøve å finne ut av hva vi ønsker og hvilke muligheter vi har...

Hvor tidlig kommer dette årsmøtet? Er det allerede i januar?

Sikkert kjempelurt å diskutere på åpent forum også med Qatar saken friskt i minne. 

 

Kunne lagt ved ett bilde av sølvfat for å illustrere men antar du forstår tegningen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Ace:

Først, kudos for å skrive det første konstruktive innlegget om endringer i klubben.

Jeg synes nok at du forenkler dette litt. Greit at du vil avslutte avtalen med ASet fordi det bare gir ulemper. Hva tenker du er den umiddelbare konsekvensen av det? Jeg kan ikke se noen andre umiddelbare konsekvenser enn at drøyt 30 mill går tapt og at et sikkerhetsnett i form av ASets garanti for klubbens forpliktelser forsvinner. Dette har Stabæk rett og slett ikke råd til. Jeg tenker nok at ulempene er betydelig større enn fordelene ved å avslutte et slikt samarbeid. I dårlige tider kan man selvsagt ikke tvinge noen til å gå inn med mer penger i ASet, men alternativet da er at ASet går konkurs. Ved en eventuell emisjon er det sannsynlig at eksisterende aksjonærer går inn med mer penger og det kan også komme nye. Aksjonærlisten forteller om en pen bukett ressurssterke mennesker med blaa hjerter. Å skyve disse unna oss tror jeg er et alvorlig feiltrinn.

Feil tråd, flytt debatten over i «Styret og ledelsen..» kanskje ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Ace:

Først, kudos for å skrive det første konstruktive innlegget om endringer i klubben.

Jeg synes nok at du forenkler dette litt. Greit at du vil avslutte avtalen med ASet fordi det bare gir ulemper. Hva tenker du er den umiddelbare konsekvensen av det? Jeg kan ikke se noen andre umiddelbare konsekvenser enn at drøyt 30 mill går tapt og at et sikkerhetsnett i form av ASets garanti for klubbens forpliktelser forsvinner. Dette har Stabæk rett og slett ikke råd til. Jeg tenker nok at ulempene er betydelig større enn fordelene ved å avslutte et slikt samarbeid. I dårlige tider kan man selvsagt ikke tvinge noen til å gå inn med mer penger i ASet, men alternativet da er at ASet går konkurs. Ved en eventuell emisjon er det sannsynlig at eksisterende aksjonærer går inn med mer penger og det kan også komme nye. Aksjonærlisten forteller om en pen bukett ressurssterke mennesker med blaa hjerter. Å skyve disse unna oss tror jeg er et alvorlig feiltrinn.

Jeg er opptatt av at klubben skal være mest mulig medlemsstyrt og eid. Dernest mener jeg at det er uholdbart med to styrer som skal fordele beslutningene seg i mellom. Emisjoner i en fotballklubb er etter min mening en bløff. Man kan ikke (skal ikke) regne med å tjene penger på dette. De som har gått inn med penger har utvilsomt blaa hjerter, men dette kunne har vært organisert som obligasjonslån med en avtalt rente. Så må man være klar over at man kanskje ikke får tilbake pengene, men det er man heller ikke garantert som aksjonær. Fordelen for klubben, er at et overskudd forblir i klubben. Det gjør det enklere å bidra med dugnadsinnsats og pengeinnsamlinger som Tiern.

Istedenfor å overføre alt overskudd til ASet, så kan klubben heller bruke penger på kjøp av aksjer i ASet.

Jeg har selv (gjennom firma) sponset klubben noen år, og har også hjulpet til ved fyrverkerisalget. Begge deler er utelukket etter at jeg studerte strukturen mellom klubb og AS. 2020 var første året hvor det lå igjen en eneste krone i klubben ved årsslutt (og dette skjedde trolig fordi noen stilte ubehagelige spørsmål). Det er jo utrolig at klubben har sittet igjen med NULL kroner ved årsskiftet, når frivillige har stått og solgt fyrverkeri for en million (brutto) rett før nyttår. Alt over null har gått videre til aksjeselskapet, som faktisk er eid av aksjonærene. Blaa eller ei.

Det ble også utbetalt utbytte i fjor for regnskapsåret 2019. Man må ta hensyn til hvor mye egenkapital som må ligge igjen, når man beslutter størrelsen på et utbytte. Da er det ikke dumt med noen hundre tusen fra fyrverkerisalget og fra Grasrotandelen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


AS’et har aldri dekket underskudd av driften - det har blitt dekket av spillersalg og personlige lån (som vi ikke kjenner betingelsene til). Lånene ble innfridd av Stabæk i fjor om jeg husker rett.
 

Det er isolert sett ikke noe galt med aksjonærlån, med mindre betingelsene er unormalt gunstig for utlåner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aksjonærene i AS styrer både sitt eget styret og har satt sine folk inn i Stabæk Fotball sitt styret også. Så har vi Tunold sine roller som Daglig Leder i AS og Stabæk Fotball. Hvert år har de ved anledning tømt Stabæk Fotball for alle penger som mbh nevner. Det at AS nå har blitt såpass godt kapitalisert på spillersalg setter de i en unik situasjon hvor de har både bukta og begge endene. Hvilken åpenhet er det rundt avtalen og selv i et utenkelig scenario vil AS kunne ta ekstraordinære utbytter og tømme selskapet for penger hvis Stabæk fotball ønsker en annen eiermodell der medlemmene typisk kommer i en 50+1 situasjon. Det er særdeles viktig at det er full åpenhet rundt dette fremover ikke minst når vi går inn mot Nye Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkelen er bak lås og slå. Går det an å kopiere inn teksten, eller i det minste ingressen/vinklingen? Er det supporterne som er sytehuer, er det et lenge ventet oppgjør med en håpløs klubbkultur?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...