Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


25 minutter siden skrev Posse:

4 fra styret. En som har barn i idretten. To som har vokst opp med å spille for Stabæk. En med juridisk kompetanse. De fleste har vært med i over ti år. Og først og fremst; de kunne tirsdag kl 17

Takk! Det høres ut som en solid gjeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 timer siden skrev Posse:

Dere har fått på epost nå :) Vi tok med oss 11 personer på møtet. Det var mye mer enn klubben var forberedt på, men vi ville gjerne favne så bredt vi kunne, og noen oppdaget at de kunne i siste liten. Veldig mye tid til å ringe rundt og koordinere et tidspunkt som passet fantes ikke, men både vi og klubben er ute etter å ha flere fysiske informasjonsmøter. Det er veldig mye mer utfyllende svar å få fra klubben der enn om alle skal sende mail og skrive på forumet. 

Så håper jeg på forståelse for at vi ikke har alle svar akkurat nå, men vi vet i hvert fall at evalueringen er i gang.

https://mailchi.mp/141ce424c947/pent-brev-fra-supporterne-til-stabk-fotball-8862617?e=0f506e8cb1

 

Takk for referat - men det virker skrevet av klubben. Jeg skulle mye heller hatt et referat ført i pennen av dere fra support som var tilstede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan føler du samarbeidet mellom As og styret var på dette møtet?

Synes denne strukturen hvor As gutta kommer inn fra sidelinjen nå, med feks syrlige kommentarer på FB og i media er noe spesiell! 
Føler organisasjonsstrukturen i klubben er veldig rar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samarbeidet mellom AS og klubbstyret er det litt vanskelig å få et inntrykk av gjennom å bare være på et møte. De vil jo antakelig uansett si at det går bra til oss. Evalueringen er mer 1-1 og der kan det avdekkes om det er noe som ikke fungerer så bra. Så skal vi uansett ha i bakhodet at AS-styret også er supportere, som gjør mye jobb på fritiden for Stabæk. Det inkluderer å holde kontakten med spillere vi har i utlendighet og gjerne vil ha hjem. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


32 minutter siden skrev Anders C:

På et slikt møte vil det naturligvis være mange stemmer som skal høres, og en god del sidespor som dukker opp underveis.

Det som var essensielt for meg som "tillitsvalgt" å få trygghet rundt, var selve evalueringen og rammene rundt den. 

Der synes jeg Petter Wulff hadde et fornuftig poeng: Hvilken nytte hadde det gjort om alle i styrene og administrasjon bare trakk seg/ble kastet for å "vise handlekraft"? Da ville man sittet igjen med like mange spørsmål om hva som har gått galt. I stedet er det god prosess å sørge for en grundig og kritisk evaluering, sånn at man kan kvitte seg med de hodene som evalueringen eventuelt viser at ikke duger, men enda viktigere få beholdt de som faktisk duger.

Når det gjelder rammene for evalueringen, så ser jeg det er gjort poeng ut av både at den ikke kan gjennomføres av de som skal evalueres (åpenbart!), altså ledelsen, men samtidig at den ikke kan gjennomføres av eksterne som betales av den samme ledelsen. Det er jammen ikke lett. Det eneste som er helt sikkert, er at vi ikke kan forvente at riksrevisjonen skal ta oppgaven!

Slik opplegget ble presentert, fremstår det etter min mening som en god og solid løsning. 

To erfarne "hjerne-borrere" skal intervjue representanter for hele sportslig avdeling pluss ledelse. Det inkluderer yngre spillere, eldre spillere, trenere, spillere som var her i fjor men ikke nå lenger osv osv. For å sikre at prosessen er tilstrekkelig relevant for en fotballklubb forankres arbeidet hos tre tidligere spillere, som alle må sies å kjenne både toppfotball og Stabæk-kulturen historisk sett. Og på toppen sitter Sverre Koch, med sin enorme erfaring. Den mannen har vært ute en vinternatt før, jf blant annet den enormt belastende Transocean-saken, og lar seg aldri i livet herse med eller blendes av fine ord fra noen av de som skal evalueres. Jeg er helt trygg på at han vil gjennomskue og utfordre eventuell bullshit.

Jeg er derfor positiv til evalueringen som skal gjennomføres.

Så blir det spennende å se om klubben evner å ta de grepene som evalueringen viser at bør tas. Det gjenstår jo å se, og der bør vi være særdeles alerte og kritiske.

Avslutningsvis oppfattet jeg et ektefølt ønske fra styremedlemmene om at supportere både fra stå- og sitteplass melder seg inn i klubben, foreslår kandidater til styreverv til valgkomiteen, og ikke minst; møter på årsmøtet. Med mindre det kolliderer med egne forpliktelser i Stabæk Bandy skal jeg få med meg årsmøtet. Håper vi blir mange!

Fantastisk, dette (og Posses sammendrag) synes jeg var veldig tillitsvekkende. Jeg er veldig glad for at klubben har satt i gang en så omfattende evaluering. Og jeg har tro på at det finnes engasjement og vilje til å faktisk gjennomføre de nødvendige endringene, og få klubben på en bedre kurs.

Jeg betalte kontigenten til Stabæk IF i går, og kommer også på årsmøtet dersom det ikke kolliderer med jobbreise. Det gleder jeg meg til!

Tusen takk til alle som har lagt ned og legger ned innsats i dette – både fra $$, klubben og eksterne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk @Anders C og @geirti for gode og saklige innlegg.

Når det gjelder rammene på evalueringen så tror jeg det ville vært smart å dele oppdragsbeskrivelsen eller mandadet om du vil. Jeg har goså tiltro til de tre eksspillerne som skal evaluere det sportslige. Jeg er helt enig i at vi ikke bare skal sparke folk for å vise handlekraft hverken før eller etter en evaluering og ja jeg tror alle som bryr seg om Stabæk har et ektefølt engasjement for at dette skal gå bra. Så kan det jo være vi ender opp med å være litt uenige om de smarteste veivalgene ut av uføret. 

Jeg tror også at det er viktig - som @geirti også er inne på, at klubben må erkjenne at svingdørspolitikken de har valgt har vært feilslått og ikke luller seg inn i unskyldninger om at man har hatt spesielle utfordringer og dermed ikke har hatt andre valg. Uten en slik erkjennelse så tror jeg ikke evalueringen fører noe sted. Man må finne ut hvor på kartet man er for å sette en ny kompasskurs videre. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev @ringo:

 

Jeg tror også at det er viktig - som @geirti også er inne på, at klubben må erkjenne at svingdørspolitikken de har valgt har vært feilslått og ikke luller seg inn i unskyldninger om at man har hatt spesielle utfordringer og dermed ikke har hatt andre valg. Uten en slik erkjennelse så tror jeg ikke evalueringen fører noe sted. Man må finne ut hvor på kartet man er for å sette en ny kompasskurs videre. 

 

Dette er et meget viktig og essensielt poeng !

Blir spennende å høre innrømmelser rundt feil valg…

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Marandinho:

Hva med litt dybdeintervjuer av spillerne da, kjære medieavdeling? La oss dyrke litt profiler. 

Eller har all arbeid stanset i påvente av å fullføre evalueringen? 

Det skjer seriøst ingenting på sosiale medier eller nettsiden til klubben. 
Så skjønner jeg godt at jeg er en utålmodig fyr 😂 Men nå vil jeg se noe fra medieavdelingen. 
Noe engasjement. Noe positivt. Noe gøyalt :D Det mener jeg er ekstremt viktig nå. Slik at vi får ett lite avbrekk fra all negativitet, evalueringer, spillerlogistikk, osv osv. 

Verden kan ikke stå stille mens det er en evaluering :)

 

Det er en av tingene som har blitt kritisert etter sesong, og under sesong! Det er veldig sjeldent og lite innhold som bygger kontakt med oss utenfor!

det har vært Glimt av noe, men langt i fra nok.

Vinteren etter ett nedrykk er kanskje den viktigste tiden å holde trykket oppe på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkel om arvtakeren til Solskjær på nrk.no. Handler ikke om Stabæk, men mener noe av poenget i det som er skrevet er overførbart til Stabæk. Eller andre klubber for så vidt.

Der siteres en britisk kommentator på at treneren og spillerne får æren når de vinner og skylda når de taper. Han mener kun 10% er trener/spillere (høres overdrevet ut, eventuellt ikke overførbart til norsk fotball) og 90% klubben og organiseringen bak.

Det er litt vel satt på spissen. Sånn jeg forstår det, er poenget; Spiller ingen rolle hvilke spillere og trenere man har, hvis resten i klubben ikke fungerer. Jeg er helt sikker på at andre klubber kunne fått mer ut av de samme trenerne og spillerne vi har hatt de siste 5 åra, minst.

Evner ikke å linke til artikkel desverre.

*Moderator-redigering, 

https://www.nrk.no/sport/rangnick-og-isfjellet-1.15805527

Endret av Slum
La til link
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev testapen:

Artikkel om arvtakeren til Solskjær på nrk.no. Handler ikke om Stabæk, men mener noe av poenget i det som er skrevet er overførbart til Stabæk. Eller andre klubber for så vidt.

Der siteres en britisk kommentator på at treneren og spillerne får æren når de vinner og skylda når de taper. Han mener kun 10% er trener/spillere (høres overdrevet ut, eventuellt ikke overførbart til norsk fotball) og 90% klubben og organiseringen bak.

Det er litt vel satt på spissen. Sånn jeg forstår det, er poenget; Spiller ingen rolle hvilke spillere og trenere man har, hvis resten i klubben ikke fungerer. Jeg er helt sikker på at andre klubber kunne fått mer ut av de samme trenerne og spillerne vi har hatt de siste 5 åra, minst.

Evner ikke å linke til artikkel desverre.

*Moderator-redigering, 

https://www.nrk.no/sport/rangnick-og-isfjellet-1.15805527

Solskjær gjorde samme i Molde som United! Bygger klubben opp fra bunnen for å være nettopp det, en klubb med en rød tråd fra A-Å! I Molde seiler de fortsatt videre på det fundamentet han da la ned, selv om Skullerud var nære ved å senke det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev kuk:

Er den like bra og grundig som de øvrige episodene de har er dette et must å høre på. 

Dette er del 1 på 2 timer 35 min

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...