Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Det handler vel mer om at når en avis tar på seg rollen som "ekspert" så forventer jeg faktisk en konkret vurdering av situasjonen slik den er, ikke slik VG eller andre måtte tro, føle eller mene. Det er klart det ikke er noe vitenskapelig dokument, men se f. eks. på Tor-Kristian Karlsens blogg der han oppsummerer alle klubbenes overganger. Den er preget av et grundig forarbeid, og en deretter like grundig anal-yse. I mitt hode har det liksom mer tyngde. At du verdsetter dårlig journalistisk håndverk og halvsannheter er ditt problem og sier mer om ditt intelekt enn mitt.

 

For det første har jeg ikke sagt noe om at jeg verdsetter VGs analyser, vær snill å ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Mitt poeng er hvilke forventninger man bør ha til disse analysene. Jeg kan ikke se at VG har utnevnt seg selv som "ekspert", men det kan sikkert du vise meg. Journalist og ekspert er ikke det samme i mitt hode. Dessuten er det ikke nødvendigvis en dårlig analyse bare fordi Pontus ikke er spesielt omtalt. Han står oppført i spillerstallen, så de vet at han er et alternativ. Om han er en god erstatter for IA (som du hevder), vet vi strengt tatt ikke enda.

 

Tor-Kristian Karlsen er Norges beste speider, ikke journalist i en tabloidavis, så skjønner ikke hvorfor du blander inn han.

 

 

Jeg mener at Norges største avis bør kunne mer om norsk fotball, ihvertfall når de kaller det en analyse. Men det er vel like dårlig i alle aviser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er egentlig poenget ditt andersblaa?

 

At du liker VG sin analyse, eller at du synes anders er teit fordi han ikke liker den? Eller kanskje du er bitter fordi du synes nystuen faktisk er veldig god?

 

Når man ser på forskjellige analyser finner man vel alltid en del ting man ikke er enige i selv...jeg har alltid hatt inntrykk av at Stabæk er offer for litt vinglete synsing og en smule likegyldighet fra sportsjournalister.

 

Aiai, nå fikk jeg noe å tenke på. Kanskje jeg egentlig jobber i VG? Eller kanskje jeg er Espen Nystuen? Hvem vet...

 

Poenget mitt var omtrent det jeg skrev; nemlig at jeg føler min navnebror hadde et par hakk for høye forventninger til nivået på VGs analyser. En supporter vil dessuten alltid ha bedre oversikt over eget lag enn en riksavis, er det så jævlig rart?

 

Hva er egentlig poenget ditt potter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er egentlig poenget ditt andersblaa?

 

At du liker VG sin analyse, eller at du synes anders er teit fordi han ikke liker den? Eller kanskje du er bitter fordi du synes nystuen faktisk er veldig god?

 

Når man ser på forskjellige analyser finner man vel alltid en del ting man ikke er enige i selv...jeg har alltid hatt inntrykk av at Stabæk er offer for litt vinglete synsing og en smule likegyldighet fra sportsjournalister.

 

Aiai, nå fikk jeg noe å tenke på. Kanskje jeg egentlig jobber i VG? Eller kanskje jeg er Espen Nystuen? Hvem vet...

 

Poenget mitt var omtrent det jeg skrev; nemlig at jeg føler min navnebror hadde et par hakk for høye forventninger til nivået på VGs analyser. En supporter vil dessuten alltid ha bedre oversikt over eget lag enn en riksavis, er det så jævlig rart?

 

Hva er egentlig poenget ditt potter?

 

Så det du sier er at man ikke kan forvente noe mere av disse analysene eller synes du den er grei nok?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syntes du bare gikk litt krast ut mot Anders. Forsto ikke helt poenget med det, eller om du mente at analysen var god, anders var dum som forventet mer(syntes den var dårlig) eller om du for eksempel jobber i VG og blir sår hvis noen kritiserer arbeidet.

 

Jeg bare stusset litt ettersom du var så jævlig sarkastisk og lite saklig da du la deg ut med anders.

 

Det var problemet mitt - jeg bare lurte på om det lå noe interresant bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så det du sier er at man ikke kan forvente noe mere av disse analysene eller synes du den er grei nok?

 

Med fare for å gjenta meg selv: Jeg synes ikke man kan forvente så mye av analysene til VG og andre tabloider. Det er mitt hovedpoeng.

 

Angående innholdet i den omtalte analysen synes jeg den faktisk var ok til VG å være. De peker vel på at svakheten vår blant annet er back-up på keeperplass og i backrekka, er det feil? At de ikke har spesiell omtale av en ukjent svensk stopper som ikke har bevist en dritt i Norge, samt noe småplukk om Espen Nystuen, er vel ikke så mye å bråke med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når et lag har spillere som er soleklare førstevalg i sine posisjoner som følge av hva de har prestert - som f.eks. IA, Daniel og Veigar - har pressen lett for å se på dette som mangel på bredde og sårbarhet. VG synes sikkert at Viking er knallgodt besatt i angrep når de kan velge mellom fem relativt likeverdige og ustabile alternativer på topp, mens vi er tynt besatt og svært sårbare fordi vi har kun to gode angripere, som dessverre presterer for bra til at Ola og Eirik kan gjøre en like god jobb. Det er klart det er en fordel om spillerne i førsteelleveren ikke presterer bedre enn at de på benken er fullverdige erstattere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når et lag har spillere som er soleklare førstevalg i sine posisjoner som følge av hva de har prestert - som f.eks. IA, Daniel og Veigar - har pressen lett for å se på dette som mangel på bredde og sårbarhet. VG synes sikkert at Viking er knallgodt besatt i angrep når de kan velge mellom fem relativt likeverdige og ustabile alternativer på topp, mens vi er tynt besatt og svært sårbare fordi vi har kun to gode angripere, som dessverre presterer for bra til at Ola og Eirik kan gjøre en like god jobb. Det er klart det er en fordel om spillerne i førsteelleveren ikke presterer bedre enn at de på benken er fullverdige erstattere...

 

Hva er det du babler om nå? Hvis du ser på våre alternativer på topp: 1) En guttunge som fortsatt har to sesonger igjen som junior og ikke har vist noe som helst. Selv om Ola Kamara er et tøft navn blir det nok en stund til han for alvor kan kjempe om en plass på laget. 2) En spiller med elendige holdninger som slet med å spille seg til fast plass på storlaget Hønefoss. Tror både PFO og Somen er foran både Ola og Eirik i spisskøen, det sier det meste... VG ga forresten angrepet vårt terningkast 6.

 

Hvilke kunnskaper du har om VGs tro på Viking vet ikke jeg, men de er tydeligvis større enn mine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eksemplene er temmelig tilfeldig valgt, kun ment for å beskrive et poeng. Jeg har ikke lest VGs vurdering av Stabæk eller Viking. Mitt poeng er at det er bedre å ha klare førstevalg og reserver som tilsynelatende ikke når helt opp til sine konkurrenter enn at det er likegyldig hvem man velger av fire, fem eller seks alternativer, spesielt for en klubb av Stabæks størrelse.

 

Man kan velge å se på dekningen bak Mike og IA i forsvar eller Daniel og Veigar i angrep som en svakhet, hvis det er det man leter etter, eller man kan se det som et tegn på prestasjoner og kontinuitet i førsteelleveren. Jeg tror man fort kan komme til å slite mer med fem alternativer der det er relativt likegyldig hvem man velger å benytte enn å ha klare førstevalg som ikke blir satt ut av laget etter to målløse kamper.

 

I mine øyne er det litt søkt å trekke frem et lags avhengighet av f.eks. en spissduo eller sin beste midtstopper som et problem. Alle lag er avhengige av at spillerne fungerer, og sjansen for at de skal gjøre det blir større med kontinuitet.

 

Jeg ser det som langt å foretrekke å ha Daniel og Veigar som klare førstevalg på topp, med Petter, Somen, Ola og Eirik som backup kontra fem alternativer der det ikke gjør noe fra eller til hvem som spiller.

 

Godt mulig at Pontus ikke er fullgod erstatning for IA, men så er det tross alt bare Tippeligaen det er snakk om, ikke Champions League. Da er det litt pussig at man ikke en gang vurderer Pontus som noe alternativ.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


[quote name='AndersBlaa' date='3. Apr 2007, 23:28' post='100925'

 

Hva er det du babler om nå? /quote]

 

 

Arne Juklerød, er det deg?

 

Fy faen du er slitsom. Klarer du ikke å være uenig med noen og få fram hva du vil si uten å provosere på deg folk flest?

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Arne Juklerød, er det deg?

 

Fy faen du er slitsom. Klarer du ikke å være uenig med noen og få fram hva du vil si uten å provosere på deg folk flest?

 

 

Du mener vel Arnold Juklerød - hva slags mongo er du som ikke kan nanvet hans engang

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snakker om mann med utakknemlig oppgave. Man får diagnosen Paranoia kverulantis og da har man bare to valg. Godta, det eller som Arnold gjorde, bruke hele livet ditt på å krangle på at du ikke er en kranglefant. Ble litt Catch 22 for stakkaren dette.

Endret av Klodrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snakker om mann med utakknemlig oppgave. Man får diagnosen Paranoia kverulantis og da har man bare to valg. Godta, det eller som Arnold gjorde, bruke hele livet ditt på å krangle på at du ikke er en kranglefant. Ble litt Catch 22 for stakkaren dette.

 

he, he. Genial diagnose. Men fyren var jo gal - ingen tivil om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagbladet har rangert Norges 50 beste fotballspillere. Ikke overraskende fra den kanten har de IKKE funnet plass til noen Stabækspillere. Mange unge talenter har kommet på lista, uten at de har bevist noe annet enn at de spilte noen gode kamper forrige sesong. Menmen, jeg forventer aldri gode nyheter fra Dagbladet når det gjelder Stabæk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye pen omtale av Stabæk i forkant av kveldens direktesendte Champions League-kamp pga Chippen.  Stabæk har vært flink til å plukke opp unge svenske stortalent, eksemplifisert ved nettopp Chippen og Tobias Linderoth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagbladet har rangert Norges 50 beste fotballspillere. Ikke overraskende fra den kanten har de IKKE funnet plass til noen Stabækspillere. Mange unge talenter har kommet på lista, uten at de har bevist noe annet enn at de spilte noen gode kamper forrige sesong. Menmen, jeg forventer aldri gode nyheter fra Dagbladet når det gjelder Stabæk...

 

 

Hvor? Fant ikke...

 

Forresten utrolig bra dekning i dagens VG, Lars!

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye pen omtale av Stabæk i forkant av kveldens direktesendte Champions League-kamp pga Chippen. Stabæk har vært flink til å plukke opp unge svenske stortalent, eksemplifisert ved nettopp Chippen og Tobias Linderoth.

 

Nå er jeg spent på hvem de andre unge svenske stortalentene vi har plukket opp er?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagbladet har rangert Norges 50 beste fotballspillere. Ikke overraskende fra den kanten har de IKKE funnet plass til noen Stabækspillere. Mange unge talenter har kommet på lista, uten at de har bevist noe annet enn at de spilte noen gode kamper forrige sesong. Menmen, jeg forventer aldri gode nyheter fra Dagbladet når det gjelder Stabæk...

Hvor? Fant ikke...

OnsdagsDagbla, kun funnet i papirutgaven

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye pen omtale av Stabæk i forkant av kveldens direktesendte Champions League-kamp pga Chippen. Stabæk har vært flink til å plukke opp unge svenske stortalent, eksemplifisert ved nettopp Chippen og Tobias Linderoth.

 

Nå er jeg spent på hvem de andre unge svenske stortalentene vi har plukket opp er?

Vel, de gjorde et forsøk på å nevne flere navn, uten å lykkes helt.  Det ble hintet til eldre svenske talent, uten at Daniel ble nevnt med navn.

 

Som du sikkert vet - en gang er flaks, to ganger er evne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/26285

 

VPN analyserer oss.. Nok en gjeng som ikke har fått med seg at vu heter StabækSupport og ikke Bærget Det Blaa lenger. Forøvrig gøy å høre at de skryter av kreativitet og humor.

 

 

Retards! En vag og ty-de-lig-talende programleder og en tilbakestående analysator som sliter med å få stemmeleiet til å trenge igjennom skrittpartiet i jeans'en til førstnevnte. Kålenga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mangel av noe annet sted å poste - NRK2 om ti minutter og resten av kvelden.

I fotballens og grisefotballens tegn. For oss som går fullstendig i heng av alle påskekrim'ene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mangel av noe annet sted å poste - NRK2 om ti minutter og resten av kvelden.

I fotballens og grisefotballens tegn. For oss som går fullstendig i heng av alle påskekrim'ene.

 

En håpløs dokumentar om en svenske som tilfeldigvis er resultatet av Garinchas kåtskap på tur i Sverige. Men artig å se gamle Garincha drible. Minner mye om å se Alan på Nadderud. To småvokste spillere som driter ut motstanderne. Selv om jeg vil påstå at nivået nå er litt bedre enn da Garincha holdt på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Ronny Johnsen, Vålerenga:

- Råsterk og rutinert. Bra fart og rutine, og trolig fjorårets beste midtstopper. "

 

Gidder noen minne Semb på hvem som var fjorårets beste midtstopper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/26285

 

VPN analyserer oss.. Nok en gjeng som ikke har fått med seg at vu heter StabækSupport og ikke Bærget Det Blaa lenger. Forøvrig gøy å høre at de skryter av kreativitet og humor.

 

Høres ut som om de har tatt opp opptaket i et sprøyterom på Oslo S, i ekte VIF stil med andre ord...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/26285

 

VPN analyserer oss.. Nok en gjeng som ikke har fått med seg at vu heter StabækSupport og ikke Bærget Det Blaa lenger. Forøvrig gøy å høre at de skryter av kreativitet og humor.

 

Høres ut som om de har tatt opp opptaket i et sprøyterom på Oslo S, i ekte VIF stil med andre ord...

 

Tilrettelagt for sprøytenarkomane, av sprøytenarkomane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...