Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Leste et sted at TV2 nå vil slutte å vise de mest interessante kampene på den åpne kanalen, i håp om å selge flere abonnomenter.

 

Eller er det rett og slett fordi de ikke liker Stabæk og vil holde oss unna hovedkanalen?

Jeg er en smule paranoid nå kanskje? :rolleyes:

Endret av Siempre Azul
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da er det på tide å ta rev i seilet, når gutta begynner å ta av blir jeg redd! Jeg tror ærlig talt i ikke vi vinner serien i år, for tynn stall (spes keeper og angrep) og for liten rutine i å ligge på topp kan fort bli avgjørende (men håpet lever selvfølgelig uansett hva hjernen sier :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da er det på tide å ta rev i seilet, når gutta begynner å ta av blir jeg redd! Jeg tror ærlig talt i ikke vi vinner serien i år, for tynn stall (spes keeper og angrep) og for liten rutine i å ligge på topp kan fort bli avgjørende (men håpet lever selvfølgelig uansett hva hjernen sier :-)

 

 

kan ikke helt få det til å se ut som om han tar av, han sier bare at hvis vi har en god dag slår vi brann fordi vi har et bedre lag enn dem. han sier jo ingenting om han tror vi vinner eller ikke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, men han mener vi har et bedre lag enn dem. Er nok riktig hvis man ser på start-11, men ser man på hele laget (22-25 mann) kommer nok vi sørgelig ut i dag - men situasjonen er kanskje helt anderledes ved sesongstart neste år, da kan vi kanskje konkurrere både på start-11 og hele laget :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, men han mener vi har et bedre lag enn dem. Er nok riktig hvis man ser på start-11, men ser man på hele laget (22-25 mann) kommer nok vi sørgelig ut i dag - men situasjonen er kanskje helt anderledes ved sesongstart neste år, da kan vi kanskje konkurrere både på start-11 og hele laget :rolleyes:

 

Det er visst bare 11 som skal starte, så at Branns 22-25 mann er bedre enn våre spiller fint liten rolle på søndag. Jeg er enig med Veigar; vi har et bedre lag enn Brann. Det er utelukkende positivt å ha selvtillit så lenge det ikke fører til undervurdering. Og borte mot Brann tror jeg sannsynligheten for det er temmelig nøyaktig null.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle bare mangle at spillerne våre ikke mener vi er et bedre lag enn Brann og kan vinne over dem hvis vi presterer 100%. Per definisjon er vi et bedre lag for øyeblikket, det er bare å se på tabellen. Og uansett om forholdet var motsatt, kan ikke spillerne ha noen annen holdning enn at vi kan vinne over hvem som helst hvis det presteres maksimalt. Dersom Veigar hadde sagt at vi kan håpe på uavgjort hvis vi gir 100%, for Brann er et bedre lag enn oss, da hadde jeg blitt bekymret. Dette her var vel egentlig bare et av standardsvarene alle fotballspillere har på et av standardspørsmålene alle journalister stiller.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge TV2 ekspert Rapp er Stabæk avslørt og alle andre lag bør nå klare å stoppe oss. Det er rett og slett en imponerende analyse og jeg bøyer meg i støvet av beundring!

 

Det var nøyaktig de samme de sa etter første serierunde .. de 12 neste kampene vise jo tydelig hvor avslørt vi var ..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flåsete sagt av Rapp. Alle trenere i Tippeligaen har så klart kjennskap til våre offensive mønstre og vet i teorien hvordan vi skal stoppes, hadde de ikke oppdaget det innen nå burde de i beste fall vært trenere for småguttelag. I praksis er det imidlertid spillernes prestasjoner i hver enkelt kamp som avgjør. Av og til vil motstandernes forsvarere ha en bedre dag på jobb en våre offensive spillere, men når våre spillere har dagen og kombinasjonene sitter 100%, hjelper det ikke med teori. I år har vi dessuten såpass mange strenger å spille på offensivt at det svært sjelden lar seg gjøre å stoppe alle sammen. Dama skjønner ikke mye fotball når hun mener at Stabæk må finne på noe helt nytt offensivt fordi vi nå er avslørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge TV2 ekspert Rapp er Stabæk avslørt og alle andre lag bør nå klare å stoppe oss. Det er rett og slett en imponerende analyse og jeg bøyer meg i støvet av beundring!

 

Hu kan gå å legge seg. Den damen virker samtidig litt.. ehh. tilbakestående var ordet. Helst sett henne langt fra skjermen. Det mener jeg ikke pga hva hun sier om Stabæk, men generellt. Utfattelig lite spennende å høre på. Ang. det med Stabæk. De sa vel noe av det samme før høstsesongen i fjor også.. Nå har alle lært hvordan Stabæk spiller, bla bla bla. Og det samme sa de før sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De sa vel noe av det samme før høstsesongen i fjor også.. Nå har alle lært hvordan Stabæk spiller, bla bla bla. Og det samme sa de før sesongen.

Man visste vel hvordan man skulle stoppe RBK på 90-tallet også, det var bare litt vanskligere i praksis enn i teorien

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge TV2 ekspert Rapp er Stabæk avslørt og alle andre lag bør nå klare å stoppe oss. Det er rett og slett en imponerende analyse og jeg bøyer meg i støvet av beundring!

Hun har jo ikke peiling på fotball. Herre- og damefotball er jo to forskjellige idrettsgrener. Hun er kun der for å øke TV2s kvinneandel i sportssendingene deres...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge TV2 ekspert Rapp er Stabæk avslørt og alle andre lag bør nå klare å stoppe oss. Det er rett og slett en imponerende analyse og jeg bøyer meg i støvet av beundring!

 

Er det hun kjerringa som satt og synset på TV2 i går? Maken til vrøvl har jeg aldri hørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At TV2 har skjønnt at de også må ha en dame i studio er bra. I hele fjor hadde de ikke en dame innom med mindre det skulle snakkes om dame fotball. Damer kan også fotball.

 

Til akkurat gårsdagens kommentar syntes jeg ikke det er noe som er så galt med den. TV2 proklamerte nemlig akkurat det samme etter årets første runde da vi jo som kjent også tapte mot nettopp Brann. Så kan vi jo se tilbake og le og si at mulig vi er avslørt, men det spiller ingen rolle. La oss håpe vi kan gjøre det i november også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste kampreferatet jeg har funnet etter gårsdagens flatterende brannseier...

Vi må bare stole på egne ferdigheter, luke bort personlige feil og male videre slik vi gjorde i 2/3 av kampen i går så vil dette gi medalje. Husk vi har den desidert tøffeste fasen av høstsesongen foran oss nå. Det er i midtfasen vi skal kapre poengene og de andre topplagene skal ta poeng fra hverandre. Vi må ikke krisemaksimere om vi skulle stå igjen med 3-4 poeng etter de to neste kampene.

 

 

http://www.dagsavisen.no/sport/article305130.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For eliteserien er like åpen, og Rosenborg meldte seg på i gullkampen med seieren over Viking. Med Thorstein Helstad og Steffen Iversen i høstform kan de avgjøre flere kamper på egenhånd i ukene som kommer.

 

De har muligens bommet litt på hvor Helstad spiller da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kom til målsjanser i går, og hadde sågar to i treverket. Dersom et av de hadde gått i mål hadde det aldri vært noen som sa vi var avslørt. Rett og slett tilfeldigheter, fordi gutta viser gang på gang at spillet fungerer. Når de i tillegg sier at vi er forutsigbare sier jeg tja. Samarbeidet til Pallskog er velkjent, men vi har i tillegg både Alan og Somen som har potensialet til å gå fra midtbanen og putte. Det eneste jeg skal være enig med ekspertene i, er at vi ikke har innbyttere som kommer inn og kan forandre kampbildet til vår fordel, men det utelater de å kommentere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kom til målsjanser i går, og hadde sågar to i treverket. Dersom et av de hadde gått i mål hadde det aldri vært noen som sa vi var avslørt. Rett og slett tilfeldigheter, fordi gutta viser gang på gang at spillet fungerer. Når de i tillegg sier at vi er forutsigbare sier jeg tja. Samarbeidet til Pallskog er velkjent, men vi har i tillegg både Alan og Somen som har potensialet til å gå fra midtbanen og putte. Det eneste jeg skal være enig med ekspertene i, er at vi ikke har innbyttere som kommer inn og kan forandre kampbildet til vår fordel, men det utelater de å kommentere...

 

Godt poeng her. 3-0 i Bergen er ikke hyggelig lesning, men det kunne fort vært både 1 og 3 poeng til oss. Når vi hadde våre to i treverket sto det vel 1-0. Om disse hadde gått innenfor kunne kampbildet endret seg fullstendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kom til målsjanser i går, og hadde sågar to i treverket. Dersom et av de hadde gått i mål hadde det aldri vært noen som sa vi var avslørt. Rett og slett tilfeldigheter, fordi gutta viser gang på gang at spillet fungerer. Når de i tillegg sier at vi er forutsigbare sier jeg tja. Samarbeidet til Pallskog er velkjent, men vi har i tillegg både Alan og Somen som har potensialet til å gå fra midtbanen og putte. Det eneste jeg skal være enig med ekspertene i, er at vi ikke har innbyttere som kommer inn og kan forandre kampbildet til vår fordel, men det utelater de å kommentere...

 

Fotballeksperter prater stort sett i floskler, gjerne med en enkel, overfladisk forståelse. Stabæk er ifølge disse forutsigelige fordi det er Daniel og Veigar som stort sett scorer. (Da må men forenkle ved å se bort i fra at både Alan og Somen. Etter at disse scorte har media begynt å hakke på at det er så få nordmenn som scorer for Stabæk. Og siden det er bare utlendinger som scorer er altså stabæk forutsigelig.) Når det er de samme som scorer så er stabæk forutsigelige. Det er jo bare å stanse de få som scorer masse. Når så Brann ikke slipper inn mot disse spillerne (never mind to i stolpene og en redning på strek) så er stabæk naturligvis avslørt.

 

Og med det viser ekspertene hvorfor de er kommentatorer på tv istedetfor topptrenere. Ivar Hoff er et godt eksempel på dette. Sparket etter kort tid i alle klubbene han trente, men god nok som ekspertkommentator. Er du flåsete nok og kan alle de store ordene er du god nok for tv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kom til målsjanser i går, og hadde sågar to i treverket. Dersom et av de hadde gått i mål hadde det aldri vært noen som sa vi var avslørt. Rett og slett tilfeldigheter, fordi gutta viser gang på gang at spillet fungerer. Når de i tillegg sier at vi er forutsigbare sier jeg tja. Samarbeidet til Pallskog er velkjent, men vi har i tillegg både Alan og Somen som har potensialet til å gå fra midtbanen og putte. Det eneste jeg skal være enig med ekspertene i, er at vi ikke har innbyttere som kommer inn og kan forandre kampbildet til vår fordel, men det utelater de å kommentere...

 

Godt poeng her. 3-0 i Bergen er ikke hyggelig lesning, men det kunne fort vært både 1 og 3 poeng til oss. Når vi hadde våre to i treverket sto det vel 1-0. Om disse hadde gått innenfor kunne kampbildet endret seg fullstendig.

 

I tillegg til rykter om feilaktig offside, som kunne/burde gitt straffe..... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kom til målsjanser i går, og hadde sågar to i treverket. Dersom et av de hadde gått i mål hadde det aldri vært noen som sa vi var avslørt. Rett og slett tilfeldigheter, fordi gutta viser gang på gang at spillet fungerer. Når de i tillegg sier at vi er forutsigbare sier jeg tja. Samarbeidet til Pallskog er velkjent, men vi har i tillegg både Alan og Somen som har potensialet til å gå fra midtbanen og putte. Det eneste jeg skal være enig med ekspertene i, er at vi ikke har innbyttere som kommer inn og kan forandre kampbildet til vår fordel, men det utelater de å kommentere...

 

Godt poeng her. 3-0 i Bergen er ikke hyggelig lesning, men det kunne fort vært både 1 og 3 poeng til oss. Når vi hadde våre to i treverket sto det vel 1-0. Om disse hadde gått innenfor kunne kampbildet endret seg fullstendig.

3-0 er et resultat av tilfeldigheter og kamputvikling. Veldig flatterende for Branns del, tatt i betraktning at de som så kampen vet den var jevn. Brann får en tidlig scoring, og har marginene på sin side i store deler av kampen. Når det drar seg mot slutten må Stabæk presse hardere for scoring, og da kontrer Brann inn 1 mål til, lufta går ut av stabæk, og plutselig setter de en til. Veldig typisk kampforløp som gir et resultat som ikke gjenspeiler kampen i det hele tatt. 3-0 ser stygt ut, men jeg synes Stabæk gjorde en relativt grei kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ferdig med den kampen. La Brann tro at de er bedre enn de er. Det er i grunnen det aller beste som kan skje alle andre lag i TL. Gutta våre vil gå på banen med revansjelyst og kan jage toppen igjen, noe som passer Stabæk-psyken bedre. Hvem vet. Kanskje vi kommer til å lede annenhver runde herfra og frem til siste runde? Så får vi bare håpe vi kaster oss et lite hestehode foran helt til slutt.

 

Har stor tro på hjemmeseier mot Enga. Det gir to poeng mer enn tilsvarende oppgjør i fjor og dekker inn det ene poenget vi tapte i Bergen (i forhold til tilsvarende oppgjør i fjor). Deretter har vi gode sjanser til 3 poeng borte mot RBK som kommer til å ha en lang reise tur/retur Borat-land i beina. Bartene begynner å finne formen og kommer til å angripe, det passer oss som bortelag bedre en feige Brann med alle mann i forsvar på hjemmebane.

 

6 poeng på de to neste er meget mulig, dog må det jobbes knallhardt i alle ledd for å luke bort slurv og noncharlanse. Tror også det er på tide å la IA og Mike få kjenne på ballen igjen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At TV2 har skjønnt at de også må ha en dame i studio er bra. I hele fjor hadde de ikke en dame innom med mindre det skulle snakkes om dame fotball. Damer kan også fotball.

Hvorfor MÅ de ha en dame i studioet? Er det ikke bedre å ha fotballkyndige mennesker der, uavhengig av kjønn? "Er du god nok, er du gammel nok", heter det. Er du god nok har du også riktig kjønn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At TV2 har skjønnt at de også må ha en dame i studio er bra. I hele fjor hadde de ikke en dame innom med mindre det skulle snakkes om dame fotball. Damer kan også fotball.

Hvorfor MÅ de ha en dame i studioet? Er det ikke bedre å ha fotballkyndige mennesker der, uavhengig av kjønn? "Er du god nok, er du gammel nok", heter det. Er du god nok har du også riktig kjønn...

Dette er litt sånn kvinner-i-styre debatt.

Drit i kjønnet, så lenge kompetansen er der. Uansett kan jeg vel ikke se at dette er så fyktelig mye å henge seg opp i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...