Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Noe jeg ikke skjønner verken med ultras eller casualskulturen er den totale mangelen på selvironi. Hvordan er det mulig å ikke ta en jævla spøk?.. Jeg har ikke særlig til overs for noen som innbitt mumler at de ikke vil grille pølser på Blaa eller ser ned på folk med drakt på kamp, men man ser da at innlegget mitt var en dårlig kamuflert spøk?

 

Ikke at dette nødvendigvis har noe mer med deg å gjøre enn at du ikke skjønte at jeg kødda, booi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg ikke skjønner verken med ultras eller casualskulturen er den totale mangelen på selvironi. Hvordan er det mulig å ikke ta en jævla spøk?.. Jeg har ikke særlig til overs for noen som innbitt mumler at de ikke vil grille pølser på Blaa eller ser ned på folk med drakt på kamp, men man ser da at innlegget mitt var en dårlig kamuflert spøk?

 

Ikke at dette nødvendigvis har noe mer med deg å gjøre enn at du ikke skjønte at jeg kødda, booi.

 

Sorry, så ikke helt ironien der..smith!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg ikke skjønner verken med ultras eller casualskulturen er den totale mangelen på selvironi. Hvordan er det mulig å ikke ta en jævla spøk?.. Jeg har ikke særlig til overs for noen som innbitt mumler at de ikke vil grille pølser på Blaa eller ser ned på folk med drakt på kamp, men man ser da at innlegget mitt var en dårlig kamuflert spøk?

 

Ikke at dette nødvendigvis har noe mer med deg å gjøre enn at du ikke skjønte at jeg kødda, booi.

 

Sorry, så ikke helt ironien der..smith!

Peace & luv.

Endret av Hr. Smith
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ser ut som om Sandefjord-Stabæk ligger inne to ganger. Er det det som er en 6-poengers kamp???

 

Brann 18 36-30 36

Stabæk 19 31-26 36

LSK 18 36-13 35

Viking 18 33-28 31

RBK 18 36-26 28

FFK 18 27-25 26

Lyn 18 28-28 25

Tromsø 18 28-29 24

VIF 18 17-21 21

SIF 18 21-30 21

Aalesund 18 26-38 21

Start 18 21-29 16

Odd 18 20-24 15

Sandefjord 19 25-38 15

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ser ut som om Sandefjord-Stabæk ligger inne to ganger. Er det det som er en 6-poengers kamp???

 

Brann 18 36-30 36

Stabæk 19 31-26 36

LSK 18 36-13 35

Viking 18 33-28 31

RBK 18 36-26 28

FFK 18 27-25 26

Lyn 18 28-28 25

Tromsø 18 28-29 24

VIF 18 17-21 21

SIF 18 21-30 21

Aalesund 18 26-38 21

Start 18 21-29 16

Odd 18 20-24 15

Sandefjord 19 25-38 15

 

 

Det er jo svært hyggelig. Dette må da betraktes for Fair Play :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor var jeg irritert over at Stabæk ble oversett når TV2 skulle plukke ut tv-kamper. Denne sesongen har det snudd betraktelig. Etter sommeren har Stabæk vært (og skal være) veldig mye på TV. (Da tenker jeg på zebra og tv2, og ikke bare TV2-sport) To ganger som hovedkamp og 4 ganger på tv2 zebra fra etter ferien og fram til 23. september er smått utrolig (Kampen mot Odd den 16/9 går også på zebra) i denne sammenheng. Det blir noen kroner ekstra i kassa.

 

Da er det noe annet som irriterer i år. Og det er Rosenborgs sutring over at de ikke får hovedkamper og penger i kassa, fordi kampene deres må flyttes til lørdag pga CL-deltagelse. Er det mulig??? De (les Skutle) mener at Tv-avtalen må sees på på nytt, sånn at de kan få enda mer penger i kassa for kamper som spilles på lørdager. Som om ikke de får nok med minimum 70 millioner pga CL??

Saken i Aftenposten

 

Dette skulle nok stått i en annen tråd, men : Jeg hater ROOOOSEEEEENBOOOORG ! ! !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg ikke skjønner verken med ultras eller casualskulturen er den totale mangelen på selvironi. Hvordan er det mulig å ikke ta en jævla spøk?.. Jeg har ikke særlig til overs for noen som innbitt mumler at de ikke vil grille pølser på Blaa eller ser ned på folk med drakt på kamp, men man ser da at innlegget mitt var en dårlig kamuflert spøk?

 

Ikke at dette nødvendigvis har noe mer med deg å gjøre enn at du ikke skjønte at jeg kødda, booi.

 

Nei fy faen... Jeg liker ultraskulturen (som er noe annet enn casuals) og jeg går med drakt på match. Det er casuals som kan passe inn under beskrivelsen "folk som ikke liker supportere i drakt" - allikevel er det ikke selvsagt at man ser ned på folk i drakt bare fordi man ikke går i det selv.

 

Hva er det du sikter til med pølsegrillingen egentlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig med Potter. Ultraskulturen er fantastisk. Når jeg høret det berømte moteordet casuals tenker jeg på gutta i filmen "Green Street" (meget bra film forresten). Men sånne mennesker kan jeg godt spare meg for. 90minutters syngende, hoppende, pyro, konfetti, to-stangsflaggs supportere: ja takk!

 

Etter min mening er det ultras som står for det meste (og beste) av tifo/stemning i Italia, Frankrike osv.

Om folk vil gå i drakt eller ikke er ett personlig valg.. og man må respektere at kanskje ikke alle supportere stiller opp på utenomsportslige aktiviteter. Også det ett fritt valg.

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter min mening er det ultras som står for det meste (og beste) av tifo/stemning i Italia, Frankrike osv.

Om folk vil gå i drakt eller ikke er ett personlig valg.. og man må respektere at kanskje ikke alle supportere stiller opp på utenomsportslige aktiviteter. Også det ett fritt valg.

Den respekten må selvsagt gå begge veier, det finnes for mange innenfor ultras-kulturen som mener at alle som er ikledd drakt, skjerf og en morsom hatt ikke har noe å gjøre på en fotballtribune. Eller at sittende familier ødelegger tribunekulturen i norsk fotball. Det er selvsagt like håpløst å mene som å ta generell avstand fra alle som ikke vil gå i drakt og kalles seg ultras.

 

Når det er sagt, Stabæk Support anbefaler alle sine medlemmer om å komme med drakt på kamp. Fordi vi mener at synligheten er viktig, som vi mener at å synge høyt er viktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei fy faen... Jeg liker ultraskulturen (som er noe annet enn casuals) og jeg går med drakt på match. Det er casuals som kan passe inn under beskrivelsen "folk som ikke liker supportere i drakt" - allikevel er det ikke selvsagt at man ser ned på folk i drakt bare fordi man ikke går i det selv.

 

Hva er det du sikter til med pølsegrillingen egentlig?

Misforstått. Jeg snakket da ikke om ultras, hva drakt og pølser gjelder, jeg? Les innlegget igjen.

 

Apropos pølsegrilling. Spør ikke meg - det var vel msp som sa noe sånt som at han "ikke ville henge og grille pølser med bortesupportere på Blaa før kamp". Anyways; syngende og hoppende supportere, pyro, konfetti, to-stangsflaggs osv - klart det. Count me in! Men det trenger du da ikke uansett kalle deg ultras for å skape?..

 

Ultras er et synonym for god stemning og liv - for meg også. Det var ikke det som var poenget her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Anyways; syngende og hoppende supportere, pyro, konfetti, to-stangsflaggs osv - klart det. Count me in! Men det trenger du da ikke uansett kalle deg ultras for å skape?..

 

Ultras er et synonym for god stemning og liv - for meg også. Det var ikke det som var poenget her.

 

Litt av problemet med ... ,pyro, ... er at enn så lenge er (heldigvis) pyro forbudt å bruke på tribuner i Norge, og flere klubber ble bøtlagt for det i cupen i år. Så sålenge de som kaller seg ultras i Stabæk er de samme som bestiller bluss fra Italia, setter seg på bussen til fjerne bortekamper, smugler med seg pyro inn og så plutselig får innfallet om å spontanblusse (leve spontaniteten) skaper problemer for Stabæk som klubb, er de nettopp det. Problemer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Anyways; syngende og hoppende supportere, pyro, konfetti, to-stangsflaggs osv - klart det. Count me in! Men det trenger du da ikke uansett kalle deg ultras for å skape?..

 

Ultras er et synonym for god stemning og liv - for meg også. Det var ikke det som var poenget her.

 

Litt av problemet med ... ,pyro, ... er at enn så lenge er (heldigvis) pyro forbudt å bruke på tribuner i Norge, og flere klubber ble bøtlagt for det i cupen i år. Så sålenge de som kaller seg ultras i Stabæk er de samme som bestiller bluss fra Italia, setter seg på bussen til fjerne bortekamper, smugler med seg pyro inn og så plutselig får innfallet om å spontanblusse (leve spontaniteten) skaper problemer for Stabæk som klubb, er de nettopp det. Problemer.

 

Det beste hadde nok vært om vi fikk utdelt klappere i klubbens fargere og skikkelig fine sitteplasser. Da hadde nok nff vært fornøyde tenker jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste hadde nok vært om vi fikk utdelt klappere i klubbens fargere og skikkelig fine sitteplasser. Da hadde nok nff vært fornøyde tenker jeg..

 

Misforstå meg rett. Pyro kan være fett som faen det. Jeg tror/håper at vår lille ultrasgjeng har vett nok til å bruke det på en sikker måte. Den dagen en guttunge får et bluss i hodet og 3. grads forbrenninger i ansiktet har vi fucka opp, og risikerer italienske tilstander der folk ikke tør gå på fotballkamper.

 

Men mest konkret er det faktum at Stabæk får bot samma f. hvor spontant og kult blussingen skjer. Enten du liker det eller ikke så er det som skjer, og man forandrer ikke lover ved å bryte dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg ikke skjønner verken med ultras eller casualskulturen er den totale mangelen på selvironi. Hvordan er det mulig å ikke ta en jævla spøk?.. Jeg har ikke særlig til overs for noen som innbitt mumler at de ikke vil grille pølser på Blaa eller ser ned på folk med drakt på kamp, men man ser da at innlegget mitt var en dårlig kamuflert spøk?

 

Ikke at dette nødvendigvis har noe mer med deg å gjøre enn at du ikke skjønte at jeg kødda, booi.

 

Nei fy faen... Jeg liker ultraskulturen (som er noe annet enn casuals) og jeg går med drakt på match. Det er casuals som kan passe inn under beskrivelsen "folk som ikke liker supportere i drakt" - allikevel er det ikke selvsagt at man ser ned på folk i drakt bare fordi man ikke går i det selv.

 

Hva er det du sikter til med pølsegrillingen egentlig?

 

kan noen forklare meg forskjellen på casuls og ultras? har ikke helt fått tak i forskjellen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt hvilken jeg skal poste den her i men prøver meg her:

 

Stabæk drar til Brasil i Januar, og skal spille turnering med CR Flamengo, America FC, Botafogo FC, Viking og Start...

Nå blir nok Alan glad:)

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article89436.ece#

 

Hvis han er med da..

Hva mener du med det? Altså, med mindre han blir solgt i vinter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt hvilken jeg skal poste den her i men prøver meg her:

 

Stabæk drar til Brasil i Januar, og skal spille turnering med CR Flamengo, America FC, Botafogo FC, Viking og Start...

Nå blir nok Alan glad:)

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article89436.ece#

 

Hvis han er med da..

Hva mener du med det? Altså, med mindre han blir solgt i vinter?

 

Ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke helt hvilken jeg skal poste den her i men prøver meg her:

 

Stabæk drar til Brasil i Januar, og skal spille turnering med CR Flamengo, America FC, Botafogo FC, Viking og Start...

Nå blir nok Alan glad:)

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article89436.ece#

 

Hvis han er med da..

Hva mener du med det? Altså, med mindre han blir solgt i vinter?

 

Ja.

 

Budstikka og han selv tar det hvertfall som en selvfølge at han skal være med:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle140485.ece

Håper at dette kan gjøre at han ikke vil dra fra Stabæk denne vinteren :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg ikke skjønner verken med ultras eller casualskulturen er den totale mangelen på selvironi. Hvordan er det mulig å ikke ta en jævla spøk?.. Jeg har ikke særlig til overs for noen som innbitt mumler at de ikke vil grille pølser på Blaa eller ser ned på folk med drakt på kamp, men man ser da at innlegget mitt var en dårlig kamuflert spøk?

 

Ikke at dette nødvendigvis har noe mer med deg å gjøre enn at du ikke skjønte at jeg kødda, booi.

 

Nei fy faen... Jeg liker ultraskulturen (som er noe annet enn casuals) og jeg går med drakt på match. Det er casuals som kan passe inn under beskrivelsen "folk som ikke liker supportere i drakt" - allikevel er det ikke selvsagt at man ser ned på folk i drakt bare fordi man ikke går i det selv.

 

Hva er det du sikter til med pølsegrillingen egentlig?

 

kan noen forklare meg forskjellen på casuls og ultras? har ikke helt fått tak i forskjellen...

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Ultras

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Casuals

 

Dette er wikipedia, og redigeres som kjent av brukerne. Derfor må man ta det som står der med en viss klype salt. Jeg kan ihvertfall si at det gir et forholdsvis godt bilde av tingenes tilstand.

 

For veldig mange er det vanskelig å skille mellom casuals og ultras - og mange generaliserer og plasserer disse to i samme bås.

 

Bastionen og KFL har ultrasgrupperinger som får spillerom og bidrar til en særdeles god tribunekultur. Bare se på Bastionens utvikling de siste årene. Kvalitet er alfa og omega - og akkurat der er det vi sliter mest for tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...