Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


- Perler for svin, er et uttrykk fra Bøkenes bok. Og disse ureflekterte skittkasterne fortjener faktisk ikke det artisteriet Alanzinho har forlystet dem med de siste sesongene.

 

Ikke fortjent alans artisteri, neivel... Personlig kunne jeg ikke gitt mer faen i alans artisteri, så lenge han viser de holdningene jeg mener han gjør. Jeg ville heller gitt 10 mill til Tom enn å ha alan gratis, hvis jeg måtte velge. Tom viser i alt han foretar seg at han elsker klubben og har lyst til å være her, noe som for meg er ti ganger viktigere enn noen overstegsfinter...

..og du tror at Tom hadde skrevet under en 2-3 mill kontrakt med Stabæk hvis han, som Alan, hadde hatt en 4-5 millioners kontrakt i sikte en annen plass i Akershus eller på denne kloden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke særlig stas å ha den fineste dama i byen hvis hun ligger med ethvert fjols som spanderer en øl.

 

Trofasthet og lojalitet er kanskje de to viktigste egenskapene jeg ser etter hos våre spillere ut over det sportslige der jeg rangerer innsats foran ferdigheter. Etter disse kriteriene er det ikke vanskelig å rangere Tom foran Vesle-Grådig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Perler for svin, er et uttrykk fra Bøkenes bok. Og disse ureflekterte skittkasterne fortjener faktisk ikke det artisteriet Alanzinho har forlystet dem med de siste sesongene.

 

Ikke fortjent alans artisteri, neivel... Personlig kunne jeg ikke gitt mer faen i alans artisteri, så lenge han viser de holdningene jeg mener han gjør. Jeg ville heller gitt 10 mill til Tom enn å ha alan gratis, hvis jeg måtte velge. Tom viser i alt han foretar seg at han elsker klubben og har lyst til å være her, noe som for meg er ti ganger viktigere enn noen overstegsfinter...

..og du tror at Tom hadde skrevet under en 2-3 mill kontrakt med Stabæk hvis han, som Alan, hadde hatt en 4-5 millioners kontrakt i sikte en annen plass i Akershus eller på denne kloden?

 

Ja, det tror jeg faktisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trofasthet og lojalitet er kanskje de to viktigste egenskapene jeg ser etter hos våre spillere ut over det sportslige der jeg rangerer innsats foran ferdigheter. Etter disse kriteriene er det ikke vanskelig å rangere Tom foran Vesle-Grådig.

 

 

Det er vel kombinasjonen av Tom og Alan, Somen og Henning, Mike og Daniel osv som gjør oss så gode. Vi trenger lojale klubbspillere som holder på tradisjonene og vi trenger kunstnere som kanskje forsvinner til grønnere jaktmarker.

 

Når det er sagt, får man jo et nærere forhold til Tom, Mike, Jon, MMS & co når de har vært her i 10 år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fullstendig enig med Eiko. Det handler om en riktig mix.

 

Trofasthet og lojalitet er kanskje de to viktigste egenskapene jeg ser etter hos våre spillere ut over det sportslige der jeg rangerer innsats foran ferdigheter. Etter disse kriteriene er det ikke vanskelig å rangere Tom foran Vesle-Grådig.
Det ene utelukker vel ikke det andre? Kan ikke skjønne hva som er så vanskelig med å verdsette begge deler for det det er verdt, eller hva du får ut av å gå så hardt inn for å skrumpe perspektivene dine til det minimale. For enkelte har det gått personlig prestisje i å overdrive mest mulig hvor ufordragelig Alan er. For dem som "alltid" har påstått at Alan ikke er en spesielt god spiller, kan det virke som. Lukter vi desperat klamring til halstrå? Litt sånn "hva var det jeg sa?".

 

Klubblojalitet og innsats fremfor ferdigheter er vel og bra, dét. (Sistnevnte kan nok diskuteres, men...) Det betyr ikke at ferdigheter langt over det normale er å forakte, slik du faktisk virker å gjøre. Later jo nesten til at du på en eller annen merksnodig måte klarer å få det til å være en ulempe å være god...

 

Det blir litt som når folk i all sinn ignoranse avfeier individuelle ferdigheter som kun "artig å se på", og nærmest får det til å høres som de seriøst mener det er en uting at en spiller egenhendig kan destabilisere et forsvar og skape gjennombrudd på egenhånd. Og samtidig er de samme menneskene ville av begeistring hvis gjennombrudd i stedet skapes ved en spiller løper gjennom et pressledd uten ballen i beina, inn i åpent rom der han mottar en pasning. Det ene er liksom kun "moro for unga" mens det andre er særdeles effektivt og godt spill...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fullstendig enig med Eiko. Det handler om en riktig mix.

 

Trofasthet og lojalitet er kanskje de to viktigste egenskapene jeg ser etter hos våre spillere ut over det sportslige der jeg rangerer innsats foran ferdigheter. Etter disse kriteriene er det ikke vanskelig å rangere Tom foran Vesle-Grådig.
Det ene utelukker vel ikke det andre? Kan ikke skjønne hva som er så vanskelig med å verdsette begge deler for det det er verdt, eller hva du får ut av å gå så hardt inn for å skrumpe perspektivene dine til det minimale. For enkelte har det gått personlig prestisje i å overdrive mest mulig hvor ufordragelig Alan er. For dem som "alltid" har påstått at Alan ikke er en spesielt god spiller, kan det virke som. Lukter vi desperat klamring til halstrå? Litt sånn "hva var det jeg sa?".

 

Klubblojalitet og innsats fremfor ferdigheter er vel og bra, dét. (Sistnevnte kan nok diskuteres, men...) Det betyr ikke at ferdigheter langt over det normale er å forakte, slik du faktisk virker å gjøre. Later jo nesten til at du på en eller annen merksnodig måte klarer å få det til å være en ulempe å være god...

 

Det blir litt som når folk i all sinn ignoranse avfeier individuelle ferdigheter som kun "artig å se på", og nærmest får det til å høres som de seriøst mener det er en uting at en spiller egenhendig kan destabilisere et forsvar og skape gjennombrudd på egenhånd. Og samtidig er de samme menneskene ville av begeistring hvis gjennombrudd i stedet skapes ved en spiller løper gjennom et pressledd uten ballen i beina, inn i åpent rom der han mottar en pasning. Det ene er liksom kun "moro for unga" mens det andre er særdeles effektivt og godt spill...

Godt skrevet.

 

Jeg synes mange undervurderer betydningen av det uforutsigbare i Alans spill. I tillegg til at han ofte, relativt enkelt, tar seg hurtig gjennom motstanderens midtbane, så skaper han uro i motstanderens forsvar, noe som selvsagt gagner resten av Stabæks offensive spill. At Alan ikke alltid slipper ballen riktig, eller mister den i ugunstige situasjoner, er selvsagt dumt. Hadde han gjort de valgene perfekt, kunne vi nemlig solgt han for noen titalls millioner. Når det er sagt, så hadde Alan aldri hatt den teknikken han har, om han hadde hatt fokus på å slippe ballen riktig siden han var ti år. Alan er en driblefant, og det er mange før han som aldri har blitt noe mer enn driblekonger (Denilson?). Andre har vært litt for selviske, men har lært seg en annen tankegang etter noen sesonger i Europa (Ronaldinho). Mang en Man Utd supporter dro seg vel håret, og akket seg over Christiano Ronaldos krumspring for to sesonger siden, nå ler de seg skakk i hjel, hele veien til the Double.

 

Jeg vil heller kose meg med 3-4 dribleserier, og 5-6 balltap, enn 8 støttepasninger, og 2 "jeg klarte ikke dempe ballen, så den spratt via leggen, og utover linja".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne er litt morsom. Janne er kung

 

Definitivt!

 

Det er imidlertid høyst merksnodig at ikke flere trenere skjønner at en slik opptreden lønner seg. Hvem, om noen, blir bedre av kjeft og kritikk. Ett av pedagogikkens grunnfjell sier jo at man skal komentere ønsket atferd fremfor påpekning av uønsket.

 

Hmmmmm. Hvorfor dukker plutselig Tom Nordlie opp i hodet mitt? Snodig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmmmm. Hvorfor dukker plutselig Tom Nordlie opp i hodet mitt? Snodig.

Mye i denne artikkelen som framprovoserer tanker om Nordlie. Som dette...

 

- Han er en god pedagog, synes jeg. Han har kanskje ikke vært så opptatt av tester og utholdenhet, men mer av teknikk og god ballfølelse. Det tror jeg er riktig, sier keeper Jon Knudsen.

 

Hard fysisk trening pleier å være gjennomgangen i Nordlies lagledelse. Alltid like vellykket er det også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne er litt morsom. Janne er kung

 

Definitivt!

 

Det er imidlertid høyst merksnodig at ikke flere trenere skjønner at en slik opptreden lønner seg. Hvem, om noen, blir bedre av kjeft og kritikk. Ett av pedagogikkens grunnfjell sier jo at man skal komentere ønsket atferd fremfor påpekning av uønsket.

 

Det er nok derfor det er best å be spillerne våre dra til helvete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nok derfor det er best å be spillerne våre dra til helvete.

 

Ser ikke helt sammenhengen. Denne saken er forøvrig utdebattert. Ferdig!

 

Seriøst? Hvis man mener at ros gir selvtillit og dermed godt spill, sier det seg selv at det er idioti å be noen man ønsker skal prestere godt om å dra til helvete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nok derfor det er best å be spillerne våre dra til helvete.

 

Ser ikke helt sammenhengen. Denne saken er forøvrig utdebattert. Ferdig!

 

Seriøst? Hvis man mener at ros gir selvtillit og dermed godt spill, sier det seg selv at det er idioti å be noen man ønsker skal prestere godt om å dra til helvete.

 

Here we go again. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmmmm. Hvorfor dukker plutselig Tom Nordlie opp i hodet mitt? Snodig.

Vel, lillebroren min kjenner noen som er fra Sogndal. Disse skal igjen være kompis med Aleksander Ødegård. Nok skryt. Men disse sogndølingene kan fortelle Ødegård har sagt at han aldri har hatt en så bra trener som Nordlie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmmmm. Hvorfor dukker plutselig Tom Nordlie opp i hodet mitt? Snodig.

Vel, lillebroren min kjenner noen som er fra Sogndal. Disse skal igjen være kompis med Aleksander Ødegård. Nok skryt. Men disse sogndølingene kan fortelle Ødegård har sagt at han aldri har hatt en så bra trener som Nordlie.

 

Nå har vel bare Ødegård hatt Nordlie som trener i et par måneder, MED opptur. Virker som at greia med Nordlie er at han ikke passer som trener over lengre tid i en klubb. Hans væremåte kan funke på kort sikt, men på lang sikt så blir det en belastning. Spesielt om man skulle få motgang. Start er vel et godt eksempel på det. Han har trent 13 klubber på 20 år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...