Gå til innhold

Mediedekning


$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg


Det er helt utolig å tenke på at det faktisk var en grunn til at StabækLars i sin tid skrev "Det sjarmløse laget fra Bærum":  Ingen liker oss - alle vil hate oss - når vi tar gull i år

 

Meningene om Stabæk har snudd, og folk som før så ned på oss eller valgt å overse oss, hyller oss nå i ordelag som hadde sett klissete ut om vi hadde skrevet det på egne websider.

 

Denne er sakset fra uefa.com

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy f. for noe møl Sport-N kommentatoren klarer å riste av seg på Stabæk-bloggen. Ramser opp noen få av mange faktafeil og selvmotsigelser:

Vi har vel aldri sagt at kun stående supporterer er ekte - dermed dette hele grunnlaget for innlegget hans bort?

Han bryr seg ikke om "stemning", og da har det ingen ting å si at spillerne han liksom støtter gjør det?

Hvis noen står et sted så kan ikke andre sitter med eller uten unger andre steder?

Man kan ikke stå hvis man er mot dødsulykker og stadioner som ser ut som urinaler?

Dobbelt så billig som restaurant? Lær ham litt matte, kanskje mener han 1/2 gang så billig...

Viking har nytt flott stadion, det synes han er kjempeflott fordi...han vil sitte hjemme å se kampen på TV :unsure: Det er (etter eget utsagn) beinhard supporter det.

Han framstiller det som at vi har noe mot søndags-kamper? Har han ikke fått med seg at de fleste kampene går på søndager, og at problemet vårt er bortekamper som blir flyttet på relativt kort varsel?

 

Arnstein, gå hjem og vogg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy f. for noe møl Sport-N kommentatoren klarer å riste av seg på Stabæk-bloggen. Ramser opp noen få av mange faktafeil og selvmotsigelser:

Vi har vel aldri sagt at kun stående supporterer er ekte - dermed dette hele grunnlaget for innlegget hans bort?

Han bryr seg ikke om "stemning", og da har det ingen ting å si at spillerne han liksom støtter gjør det?

Hvis noen står et sted så kan ikke andre sitter med eller uten unger andre steder?

Man kan ikke stå hvis man er mot dødsulykker og stadioner som ser ut som urinaler?

Dobbelt så billig som restaurant? Lær ham litt matte, kanskje mener han 1/2 gang så billig...

Viking har nytt flott stadion, det synes han er kjempeflott fordi...han vil sitte hjemme å se kampen på TV :unsure: Det er (etter eget utsagn) beinhard supporter det.

Han framstiller det som at vi har noe mot søndags-kamper? Har han ikke fått med seg at de fleste kampene går på søndager, og at problemet vårt er bortekamper som blir flyttet på relativt kort varsel?

 

Arnstein, gå hjem og vogg!

 

1) Det har vel ikke vært vanskelig å lese på dette forumet at med mindre man står og synger er man ikke like bra som andre

2) Eller at spillerne er smarte nok til å ikke provosere egne supportere med å si at det ikke betyr så mye. Lurer på, som i eksempelet han tar opp, om tennisspillere ville spilt bedre tennis om tilskuerne sang under kampene

3) 1/2 gang så billig? Lær deg norsk

4) Ja, det går an å være supporter uten å dra land og strand rundt. Og da er vi tilbake på nummer 1. Skal folk få kalle seg supportere selv om de ikke drar på bortekamper og ikke synes Wall of Death er det kuleste som finnes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke den første bloggen som er på trynet på www.stabak.no

 

Hele bloggen bør klippes og limes inn i fredagshumor tråden.

 

Det finnes jo ikke grenser for hva han klarer å lire av seg...

 

At han faktisk er uenig i alle argumentene for eurostand08 aksjonen sier sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy f. for noe møl Sport-N kommentatoren klarer å riste av seg på Stabæk-bloggen. Ramser opp noen få av mange faktafeil og selvmotsigelser:

Vi har vel aldri sagt at kun stående supporterer er ekte - dermed dette hele grunnlaget for innlegget hans bort?

Han bryr seg ikke om "stemning", og da har det ingen ting å si at spillerne han liksom støtter gjør det?

Hvis noen står et sted så kan ikke andre sitter med eller uten unger andre steder?

Man kan ikke stå hvis man er mot dødsulykker og stadioner som ser ut som urinaler?

Dobbelt så billig som restaurant? Lær ham litt matte, kanskje mener han 1/2 gang så billig...

Viking har nytt flott stadion, det synes han er kjempeflott fordi...han vil sitte hjemme å se kampen på TV :unsure: Det er (etter eget utsagn) beinhard supporter det.

Han framstiller det som at vi har noe mot søndags-kamper? Har han ikke fått med seg at de fleste kampene går på søndager, og at problemet vårt er bortekamper som blir flyttet på relativt kort varsel?

 

Arnstein, gå hjem og vogg!

 

1) Det har vel ikke vært vanskelig å lese på dette forumet at med mindre man står og synger er man ikke like bra som andre

2) Eller at spillerne er smarte nok til å ikke provosere egne supportere med å si at det ikke betyr så mye. Lurer på, som i eksempelet han tar opp, om tennisspillere ville spilt bedre tennis om tilskuerne sang under kampene

3) 1/2 gang så billig? Lær deg norsk

4) Ja, det går an å være supporter uten å dra land og strand rundt. Og da er vi tilbake på nummer 1. Skal folk få kalle seg supportere selv om de ikke drar på bortekamper og ikke synes Wall of Death er det kuleste som finnes?

 

1) Kan du gi noen eksempler på dette? Jeg regner SLUM som sitter på hovis som en likesågod supporter som meg.

2) Hva mener du? Tror du spillerne merker mye til støtten fra tv-skjermen på bortebane? Eller tror du kanskje at det faktisk betyr noe at noen gidder å reise land og strand rundt for å følge stabæk. Flere ganger har spillerne påpekt at vi har vært tungen på vektskålen for ekstra innsats, som mot FFK borte ifjor.

3) Ingen vits å gå til personangrep...

4) Nei, de kan kalle seg tilhengere av stabæk, eller stabækfan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, hvis man sitter stille og observerer en fotballkamp er man en tilskuer, ikke en supporter. Akkurat dét kan ikke være mye å ta på vei for. Om man vil være tilskuer eller supporter blir en smaksak, jeg forstår ikke helt hvor noen har det fra at det er en rangering av hvor bra eller verdifull man er. Det er jo bare to forskjellige måter å oppleve og delta i samme arrangement på. Det er vitterlig forskjell på å sitte og holde kjeft kontra å stå og synge. Forskjellige ting beskrives gjerne med forskjellige ord. Tulipaner og roser er blomster begge deler, uten at tulipanen blir snurt fordi den tror at andre mener at roser er mer blomst enn den selv...

 

Uansett er det vel ingen vits i å bry seg om hva Arnstein Friling måtte mene om Stabæk Support. Supporterklubben er ikke ment for sånne som han, og han har ingen interesse av hva SS har å tilby. Som han selv sier: folk er forskjellige. Så hvorfor han gidder å bry seg så voldsomt kan man jo lure på, hvis han virkelig mener det er så flott at de er det som han så politisk korrekt prøver å påstå. Dårlig kommentator er han óg. Så det så, æddda bædda!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1) Det har vel ikke vært vanskelig å lese på dette forumet at med mindre man står og synger er man ikke like bra som andre

2) Eller at spillerne er smarte nok til å ikke provosere egne supportere med å si at det ikke betyr så mye. Lurer på, som i eksempelet han tar opp, om tennisspillere ville spilt bedre tennis om tilskuerne sang under kampene

3) 1/2 gang så billig? Lær deg norsk

4) Ja, det går an å være supporter uten å dra land og strand rundt. Og da er vi tilbake på nummer 1. Skal folk få kalle seg supportere selv om de ikke drar på bortekamper og ikke synes Wall of Death er det kuleste som finnes?

1. Men her var det kanskje ikke forumet som var tema, men Eurostand 2008

2. Har du aldri følt andres støtte fra sidelinja oppildne deg?

3. Jeg skal lære meg norsk når du har regnet ut hva som er dobbelt så billig som 200,-

4. Han kaller seg "Beinhard supporter" og skryter av Viking stadion. Selvfølgelig kan man være supporter uten å være på bortekamper, men hva legger du i beinhard? En som sitter foran TV med tøflene og strikkevest?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3. Jeg skal lære meg norsk når du har regnet ut hva som er dobbelt så billig som 200,-

 

Tror ikke det er norsk du må lære deg, men kanskje matte..?

 

1/2 gang så billig som 200 = 400 (dyrt)

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor Friling er provosert, Eurostand var da ikke for å fortelle alle på Hovis at de er mindreverdige supportere? Rart at han tar dette så personlig..

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy f. for noe møl Sport-N kommentatoren klarer å riste av seg på Stabæk-bloggen. Ramser opp noen få av mange faktafeil og selvmotsigelser:

Vi har vel aldri sagt at kun stående supporterer er ekte - dermed dette hele grunnlaget for innlegget hans bort?

Han bryr seg ikke om "stemning", og da har det ingen ting å si at spillerne han liksom støtter gjør det?

Hvis noen står et sted så kan ikke andre sitter med eller uten unger andre steder?

Man kan ikke stå hvis man er mot dødsulykker og stadioner som ser ut som urinaler?

Dobbelt så billig som restaurant? Lær ham litt matte, kanskje mener han 1/2 gang så billig...

Viking har nytt flott stadion, det synes han er kjempeflott fordi...han vil sitte hjemme å se kampen på TV :unsure: Det er (etter eget utsagn) beinhard supporter det.

Han framstiller det som at vi har noe mot søndags-kamper? Har han ikke fått med seg at de fleste kampene går på søndager, og at problemet vårt er bortekamper som blir flyttet på relativt kort varsel?

 

Arnstein, gå hjem og vogg!

 

Enig med Bjørnh her.  Jeg følte meg utrolig provosert og skuffet.  Det er klart fotball skal være for alle, og det hender at ihuga stående supportere glemmer det.  Men så vidt meg bekjent har det ikke vært noe krav om å innføre ståplasser på hele stadion?

 

 

Det virker ikke som han har forstått kravene våre, kanskje bortsett fra det med ståplasser.  Nå er jo problemet at enkelte supportere står uansett.  F.eks må jeg innrømme at jeg sto på Åråsen.  Og i glede og begeistring var jeg med å sang og beveget meg litt.  Og dermed smalt kneet inn i en stolrygg.  Jeg har fremdeles smerter i det...  Regninger på ødelagte stolrygger og -seter er forøvrig heller ikke uvanlig.

 

Jeg elsker å gå på kamp, og jeg syns det er morro å reise på bortetur, enten i egen regi eller med supporterbuss.  Men om jeg kjøper fly eller togbillett eller om jeg skaffer meg fri en mandag for å kunne kjøre hjem dagen etter kamp, så syns jeg det er surt om kampen flyttes.  Flybilletter må kastes.  Jeg vet om supportere som normalt legger inn ankomst tidlig lørdag og retur mandag kveld/tirsdags morgen for å unngå nettopp det.  Men det er ikke alle steder i Norge man ønsker tre dagers tur til, når det kunne ha vært nok med en og ingen overnatting.

 

Fotball uten sang og stemning, fotball med "ooooh" og høflig klapping som i tennis, er ikke min greie.  Men at det er krefter i nettopp Bærum som ønsker det, kan neppe forundre noen.  Nå er det forresten ikke sånn at veloppdragne, sittende supportere nødvendigvis nøyer seg med høflige utbrudd.  Alle som har vært på Hovis i motgang vet at det kan være en prøvelse.  Så mye negative tilrop, så mange negative vibrasjoner, så lite støtte til laget i motgang, føles ikke bare nedbrytende for en "stående på villspor".  Men kanskje også for spillere som ikke har dagen?

 

Om folk vil ha fotball som sportsunderholdning og ikke en begivenhet man faktisk er en del av, så gjerne for meg.  Men om man ikke tolererer at andre har andre synspunkter bør man kanskje holde seg hjemme og se kampen på TV.  Uten lyd. 

 

Istedenfor å skrive idiotiske blogger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1) Kan du gi noen eksempler på dette? Jeg regner SLUM som sitter på hovis som en likesågod supporter som meg.

2) Hva mener du? Tror du spillerne merker mye til støtten fra tv-skjermen på bortebane? Eller tror du kanskje at det faktisk betyr noe at noen gidder å reise land og strand rundt for å følge stabæk. Flere ganger har spillerne påpekt at vi har vært tungen på vektskålen for ekstra innsats, som mot FFK borte ifjor.

3) Ingen vits å gå til personangrep...

4) Nei, de kan kalle seg tilhengere av stabæk, eller stabækfan.

 

1) Se ditt svar på 4)

3) Det var mest ment som en humoristisk oppfølging av bjornhs innlegg som tok for seg matten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så det er virkelig noen her inne som påberoper seg retten til å frata meg muligheten til å kategorisere meg som supporter? Fordi jeg har fast tilhold på hovedtribunen og aldri har hoppet et eneste hopp?

 

Det er veldig, veldig spenstig. Hadde jeg vært yngre, større og sterkere hadde jeg vært fristet til å kalle det modig.

 

Og ja - jeg begynner også å bli ørlite grann lei av synsingen til Friling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så det er virkelig noen her inne som påberoper seg retten til å frata meg muligheten til å kategorisere meg som supporter? Fordi jeg har fast tilhold på hovedtribunen og aldri har hoppet et eneste hopp?

Det blir vel feil den andre veien, en supporter er en som støtter laget sitt. Jeg vil si at rop og/eller sang innimellom er et minimum, andre mener kanskje at man med sitt blotte nærvær støtter laget og at det er nok til å kalle seg supporter. Det har stort sett vært bra trøkk også fra hovedtribunen i år, så dere får som gruppe ikke noen klage fra meg i hvert fall :) Samtidig antar jeg at de fleste sittende setter pris på oss stående og det livet vi lager (selv om mesteparten av lyd-trykket på Nadderud forsvinner rett opp i løse lufta - bokstavlig talt),

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget bra svar fra Rich.

 

Og jeg tror ikke det er så enkelt å trekke en linje mellom de som sitter og de som står, og si at de som står er viktigere. Det er mulig å bidra fra Hovis også.

Men på den andre siden, man kan ikke motsi at vi som står og synger lager stemningen på kamp.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke her som ellers snakk om en best mulig miks av komplementære ferdigheter? Noen betaler litt mindre, står og synger som f... Andre betaler mer, sitter og jubler for mål. Alle trengs, og jo flere som kommer jo bedre for laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke her som ellers snakk om en best mulig miks av komplementære ferdigheter? Noen betaler litt mindre, står og synger som f... Andre betaler mer, sitter og jubler for mål. Alle trengs, og jo flere som kommer jo bedre for laget.

 

Helt enig. Derfor blir det for dumt å gå i strupen på de som står og påstå at de tror de er bedre enn andre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke noe problem i det hele tatt at noen sitter og noen står - problemet er når den ene eller andre typen tilhenger skal fortelle den andre at han er mindreverdig og serverer smått løgnaktig dritt.

 

En del av eurostand-budskapet gjelder jo for alle, uansett om de står eller sitter. Flytting av kamper er irriterende uansett om du skal stå eller sitte på bortekampen, det samme er billettpriser som ikke står i forhold til fasilitetene man blir tilbudt. På bortebane er man jo ofte sammenblandet på samme felt. At vi som står ønsker trygge ståtribuner, tilrettelagt for syngende og hoppende supportere, kan vel ikke få noe til å gå så hardt ut som Friling finner for godt?

 

På Fornebu har vi pluteslig bedre plass og således mulighet tilå fylle på med flere stående og sittende, det er intet som er surt og leit i klubben om dagen!

 

Hold kjeft Friling - du lever i fortiden og har jo faen meg ikke noe fornuftig å komme med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
×
×
  • Opprett ny...