Gå til innhold

The Conquest 2009


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Stabæk - Odd 4-1

Viking - Start 1-0

VIF - Tromsø 1-2

Bodø/Glimt - Lyn 2-2

Godset - Molde 0-2

Sandefjord - FFK 2-0

Aalesund - LSK 0-0

Rosenborg - Brann 3-1

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann - Stabæk 1 - 1

Molde - Bodø/Glimt 3 - 0

Vålerenga - Aalesund 0 - 0

Start - Lyn 1 - 1

Tromsø - Rosenborg 2 - 1

Lillestrøm - Viking 1 - 1

Odd Grenland - Sandefjord 2 - 0

Fredrikstad - Strømsgodset 3 - 1

 

DRØYT!!! :blink:

 

Oi! Sjukt å treffe så bra med 7 av 8 kamper! :o

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk - Odd  3-0

Viking - Start  2-0

VIF - Tromsø  1-2

Bodø/Glimt - Lyn  2-1

Godset - Molde  0-1

Sandefjord - FFK  0-1

Aalesund - LSK  1-1

Rosenborg - Brann  3-0  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann - Stabæk 3-1

Molde - Bodø/Glimt 3-1

Vålerenga - Aalesund 1-1

Start - Lyn 1-2

Tromsø - Rosenborg 0-2

Lillestrøm - Viking 4-1

Odd Grenland - Sandefjord 3-1

Fredrikstad - Strømsgodset 3-1

 

Burde ikke jeg i følge reglene fått 9 poeng denne runden og ikke 5?

Menneskelig svikt. I Excellarket har de som ikke leverte inn tips fått 0-0 på alle kampene. Må ha oversett din post, har oppdatert nå. 9 poeng stemmer.

 

Døden, lefsa, svensken, El Stabæk, Fred, ØyvindW, Spettet og joogs leverte ikke tips 2. runde og fikk 5 poeng.

Man skal vel ikke bli ALTFOR pirkete.. Men: Vi som ikke rakk å gi tips i runde 1 (men som er med heretter) burde iv også ha noen poeng for runde 1, siden folk som ikke leverte i runde 2 får poeng?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann - Stabæk 3-1

Molde - Bodø/Glimt 3-1

Vålerenga - Aalesund 1-1

Start - Lyn 1-2

Tromsø - Rosenborg 0-2

Lillestrøm - Viking 4-1

Odd Grenland - Sandefjord 3-1

Fredrikstad - Strømsgodset 3-1

 

Burde ikke jeg i følge reglene fått 9 poeng denne runden og ikke 5?

Menneskelig svikt. I Excellarket har de som ikke leverte inn tips fått 0-0 på alle kampene. Må ha oversett din post, har oppdatert nå. 9 poeng stemmer.

 

Døden, lefsa, svensken, El Stabæk, Fred, ØyvindW, Spettet og joogs leverte ikke tips 2. runde og fikk 5 poeng.

Man skal vel ikke bli ALTFOR pirkete.. Men: Vi som ikke rakk å gi tips i runde 1 (men som er med heretter) burde iv også ha noen poeng for runde 1, siden folk som ikke leverte i runde 2 får poeng?

 

Litt enig.. Men det hadde blitt altfor komplisert. Tror det er bra som der er nå. Men har jeg forstått reglene hvis jeg tror det er sånn her? : 1 poeng for riktig tippetegn (H/U/B) og hvis man har riktig tippetegn får man i tillegg 1 poeng for riktig antall mål på det ene laget og to ekstra hvis man har begge? Altså mulig å få 3 poeng pr. kamp? Men man får ikke poeng for riktig antall mål hvis man ikke har riktig tippetegn? :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt enig.. Men det hadde blitt altfor komplisert. Tror det er bra som der er nå. Men har jeg forstått reglene hvis jeg tror det er sånn her? : 1 poeng for riktig tippetegn (H/U/B) og hvis man har riktig tippetegn får man i tillegg 1 poeng for riktig antall mål på det ene laget og to ekstra hvis man har begge? Altså mulig å få 3 poeng pr. kamp? Men man får ikke poeng for riktig antall mål hvis man ikke har riktig tippetegn? :huh:

 

De som derimot har glemt reglene kan se her:

3.1 Alle riktige HUB-tips gir ett poeng.

3.2 Alle riktige resultater gir to poeng ekstra.

3.3 I Stabæk-kampene teller alt dobbelt.

 

Hvis du tenker på det jeg skrev om formelen i Excellarket er det at jeg ikke fikk til å måle to celler opp mot to andre celler samtidig, så den må derfor sjekke først den ene, og deretter den andre. Hvis den ene ikke er riktig bryr den seg ikke med å sjekke den andre.

=IF(K2="x";0;(IF(M4=$J$4;1;0))+(IF(L4=$I$4;(IF(K4=$H$4;2;0));0))

 

Som vil si "hvis celle K2 har en X blir det 0 poeng (det er for å ha ledige plasser til folk som blir med senere og gi de som ikke leverer tips etter et par runder 0p.). Deretter, hvis HUB stemmer med fasitens HUB gir den 1p (to for Stabækkamper), og så hvis antall mål til det ene laget stemmer og deretter det andre laget stemmer gis det 2p (4 for Stabækkamper), hvis ikke blir det 0p."

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt enig.. Men det hadde blitt altfor komplisert. Tror det er bra som der er nå. Men har jeg forstått reglene hvis jeg tror det er sånn her? : 1 poeng for riktig tippetegn (H/U/B) og hvis man har riktig tippetegn får man i tillegg 1 poeng for riktig antall mål på det ene laget og to ekstra hvis man har begge? Altså mulig å få 3 poeng pr. kamp? Men man får ikke poeng for riktig antall mål hvis man ikke har riktig tippetegn? :huh:

 

De som derimot har glemt reglene kan se her:

3.1 Alle riktige HUB-tips gir ett poeng.

3.2 Alle riktige resultater gir to poeng ekstra.

3.3 I Stabæk-kampene teller alt dobbelt.

 

Hvis du tenker på det jeg skrev om formelen i Excellarket er det at jeg ikke fikk til å måle to celler opp mot to andre celler samtidig, så den må derfor sjekke først den ene, og deretter den andre. Hvis den ene ikke er riktig bryr den seg ikke med å sjekke den andre.

=IF(K2="x";0;(IF(M4=$J$4;1;0))+(IF(L4=$I$4;(IF(K4=$H$4;2;0));0))

 

Som vil si "hvis celle K2 har en X blir det 0 poeng (det er for å ha ledige plasser til folk som blir med senere og gi de som ikke leverer tips etter et par runder 0p.). Deretter, hvis HUB stemmer med fasitens HUB gir den 1p (to for Stabækkamper), og så hvis antall mål til det ene laget stemmer og deretter det andre laget stemmer gis det 2p (4 for Stabækkamper), hvis ikke blir det 0p."

 

takker, genialt opplegg forresten =D

Endret av MagnusB
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk - Odd 2-0

Viking - Start 1-0

VIF - Tromsø 1-1

Bodø/Glimt - Lyn 0-0

Godset - Molde 0-1

Sandefjord - FFK 0-2

Aalesund - LSK 0-1

Rosenborg - Brann 1-1

Endret av Rainz
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

The Conquest 2009
×
×
  • Opprett ny...