Gå til innhold

Stabæk - ODD 5. april


Randers
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest daglish7

høiland er idag langt fra det man kan forvente! men syns vi ikke bruker kantene våre nok idag, det dobles aldri på kant, det kommer nesten aldri innlegg fra kant!! (treningen på fredag trente de på dette i 25 min... og det ble 2 mål!!!!)når midtbanen har ballen blir den bare lempet opp mot daniel på topp, ikke ut på kant og deretter innlegg!! Forsvaet er et kapittel for seg selv og virker ikke trygge på noen ting, har en ekstremt dårlig dag på jobben!

 

 

En annen ting er blaa idag før kampen?! Fler odd suportere enn stabæk folk! Men jeg skjønner det godt, blaa har ingenting å tilby når solen skinner og været er på plass, becks og bekkerstuene er da mer tiltalende! Og jeg velger å tro at blaa er lite besøkt pga ansatte og det de klarer å levere oss supportere på kampdag!

 

Hva mener du de ansatte gjør galt da?

 

Syns attituden til de som jobber der er feil og at man ikke ønsker sterkt nok å være en supporterpub på kampdager. Se onkel blaa tråden i blaa.

ok;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


høiland er idag langt fra det man kan forvente! men syns vi ikke bruker kantene våre nok idag, det dobles aldri på kant, det kommer nesten aldri innlegg fra kant!! (treningen på fredag trente de på dette i 25 min... og det ble 2 mål!!!!)når midtbanen har ballen blir den bare lempet opp mot daniel på topp, ikke ut på kant og deretter innlegg!! Forsvaet er et kapittel for seg selv og virker ikke trygge på noen ting, har en ekstremt dårlig dag på jobben!

 

Hm. Synes det er litt rart at du kritiserer bredden i spillet vårt, for i 2. omgang synes jeg vi klarte å bre ut spillet ganske fint. Keller var veldig angrepsvillig på høyresiden og Hoff gjorde mye bra på sin venstreside i 1. omgang. Grunnen til at vi sliter en del er manglende kreativitet på midten (sentralt i banen). Farnerud er ingen kreativ midtbanespiller - det har han vist tydelig over mange kamper nå. Vi har heller ingen spisstype som møter dypt og ser etter pasningsalternativer offensivt. Palmi er stort sett mest interessert i å forsøke å vinne hodedueller han taper. Dette skaper frustrasjon i laget og gjør at vi tar unødvendig stor risiko i alle ledd. Dette gjør også at Henning ofte må avgi mer rom bakover sentralt i banen enn ifjor.

 

Kreativitet i laget har jeg etterlyst helt siden Alan og Veigar dro. Den mest kreative spilleren i laget nå er Daigo, og jeg er rett og slett tvilende til nivået hans. Jeg er spent på hva Berglund og Senky kan tilføre, men såvidt jeg har skjønt så ligner begge mer på Daniel enn Veigar som spisstyper. Jeg føler meg iallfall sikker på at Henning/Farnerud ikke er noen god miks på midten så lenge laget ellers ser ut som det gjør pr. dags dato. En annen offensiv midtbanetype vil gjøre det lettere for Henning å gjøre sin jobb og da vil også backfireren få bedre arbeidsvilkår. Mye av grunnen til at MMS og Risp sliter er at de har veldig store rom å dekke. Når kommunikasjonen i tillegg ikke er på topp, åpner dette for misforståelser, feilvurderinger, usikkerhet og dårlig selvtillit i spillet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


høiland er idag langt fra det man kan forvente! men syns vi ikke bruker kantene våre nok idag, det dobles aldri på kant, det kommer nesten aldri innlegg fra kant!! (treningen på fredag trente de på dette i 25 min... og det ble 2 mål!!!!)når midtbanen har ballen blir den bare lempet opp mot daniel på topp, ikke ut på kant og deretter innlegg!! Forsvaet er et kapittel for seg selv og virker ikke trygge på noen ting, har en ekstremt dårlig dag på jobben!

 

Hm. Synes det er litt rart at du kritiserer bredden i spillet vårt, for i 2. omgang synes jeg vi klarte å bre ut spillet ganske fint. Keller var veldig angrepsvillig på høyresiden og Hoff gjorde mye bra på sin venstreside i 1. omgang. Grunnen til at vi sliter en del er manglende kreativitet på midten (sentralt i banen). Farnerud er ingen kreativ midtbanespiller - det har han vist tydelig over mange kamper nå. Vi har heller ingen spisstype som møter dypt og ser etter pasningsalternativer offensivt. Palmi er stort sett mest interessert i å forsøke å vinne hodedueller han taper. Dette skaper frustrasjon i laget og gjør at vi tar unødvendig stor risiko i alle ledd. Dette gjør også at Henning ofte må avgi mer rom bakover sentralt i banen enn ifjor.

 

Kreativitet i laget har jeg etterlyst helt siden Alan og Veigar dro. Den mest kreative spilleren i laget nå er Daigo, og jeg er rett og slett tvilende til nivået hans. Jeg er spent på hva Berglund og Senky kan tilføre, men såvidt jeg har skjønt så ligner begge mer på Daniel enn Veigar som spisstyper. Jeg føler meg iallfall sikker på at Henning/Farnerud ikke er noen god miks på midten så lenge laget ellers ser ut som det gjør pr. dags dato. En annen offensiv midtbanetype vil gjøre det lettere for Henning å gjøre sin jobb og da vil også backfireren få bedre arbeidsvilkår. Mye av grunnen til at MMS og Risp sliter er at de har veldig store rom å dekke. Når kommunikasjonen i tillegg ikke er på topp, åpner dette for misforståelser, feilvurderinger, usikkerhet og dårlig selvtillit i spillet.

 

 

syns bare vi dobler på kant, kommer til dølinja og slår inn i feltet altfor skjeldent! det blir bare lempa oppover fra midtbanen til tider...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor er spillet vi viste mot VIP i sjaritisjild? Etter den kampen har det vært stort sett vært småkaotisk og tilfeldigheter i det spillet vi har vist. I dag reddes vi kun av en målkåt Daniel. Spennende å se om strukturen setter seg etter hvert eller om vi virkelig var så avhengige av Veigars silkefot og Alans øyeblikksmagi.

 

Vi taper ALLE dueller mot Peter Kovacs i kveld. Han vant omtrent 15-20 hodedueller mot Risp. Mot Brann var det Azar Karadas som regelrett knuste oss i luften. Oliver Occean pisset på midtforsvaret vårt i serieåpningen. Vi har ingen luftstyrke i midtforsvaret vårt. Spent på hvordan møtet med Aarøy blir.......................

Når vi møter disse spillerne/lagene burde vi kanskje vurdere en annen taktikk, heller la de få gå opp uforstyrret så lenge det er utenfor 16 meter, og heller passe på å ta ut løpene i stedet.

 

Gjelder jo mange klubber dette her:

 

Rosenborgs Iversen

Branns Karadas

Aalesunds Aarøy

Lillestrøms Occean

Odds Kovacs

Fredrikstads Tegstrøm

Moldes Diouf

 

and the list goes on.....

 

Mot lag som Odd som har sin store (og eneste) styrke i å slå langt mot Kovacs, burde IAO vurderes i forsvaret. Så og si alt av Oddsjanser skjedde etter at Kovacs vant dueller.

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var skuffende. En elendig kamp av oss og det å måte være fornøyd med uavgjort mot et nyopprykket lag på hjemmebane er som nevnt, skuffende. Vi så i store deler av kampen ut som nedrykkskandidater og forsvaret vårt er noe av det flaueste jeg har sett. Når vi makter å få en spiller som Kovacs til å se ut som en av tippeligaens beste spisser, da har vi alvorlige problemer. Dette var i bunn og grunn, ytterligere 2 poeng kastet bort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I går var hele midtbanen under pari, og det var det som ødela kampen.

Det blir lite trøkk fremover når vi bare er 3 mann i angrep, spsielt gjaldt dette 1.omg, Pontus og Henning må være med i større grad fremover.

Daigo er passiv og står alt for mye og venter på ball. Han er vel vant til en mer sentral rolle, men han må lære seg å involvere seg selv.

Hoff er den eneste av gutta på midten som får godkjent av meg i går, ja han mistet ballen et par ganger, men han prøver ihvertfall å skape noe hver gang. Synes han har en herlig guts og jobber sinnsykt bra, en av få i dagens Stabæk som kan skape noe på egen hånd, og definitivt den siste av gutta på midten som fortjener å starte på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1-3 scoringen skulle vært avblåst for offside. Kanskje ikke en brøler av dommerne, men sitter igjen med en følelse av at vi er snytt for 6 poeng på 3 kamper. Det er litt tungt å svelge.

 

Synes også det virket som offside, men jeg legger merke til at hverken Jon eller noen i forsvaret signaliserer for offside eller protesterer på målet.

 

Synes Svein Oddvar Moen dømte en meget god kamp, så er ikke med på at vi ble snytt for poeng i denne kampen. Det er forsvaret vårt som får ta denne. Provoserende å se hvordan Risp og Keller står og ser på ved 1-3 scoringen. Hadde begge fulgt opp markeringene sine hadde målet neppe blitt noe av. Risp hadde kanskje ikke forhindret skudd nr 2, men Keller hadde enhver mulighet til å være først ved skudd nr 3.

 

Noe lignende skjedde i et Stabæk-angrep i første, der både Daniel og Espen antok at motstanderen ville klarere, og derfor ikke var klare når ballen siste rett forbi dem på blank goal. Virker som om spillerne antar at det går dritt og derfor ikke gjør noe. Mener spillerne alltid bør jobbe ut i fra et gunstig utfall. Av og til misser klaereringene og av og til redder keeper hundreprosenterne, og om man har fullfører kan man redde dagen på sånne ting. Bare tenk på da Finstad i cupfinalen gikk på et løp basert på en antagelse av at Jamtfall ville droppe ballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


virker som de fleste er opptatt av første omgangen (som jeg ikke klarer sette ord på hvor dårlig var). Det var så mye feilpassninger og individuelle feil at jeg til tider lurte på om det var stabæk jeg så spille?

Vi vant andre omgang 3-1. Men det hjelper ikke at vi starter kampen etter 45 min. nå har vi vunnet 3 andreomganger som har ført til 3 poeng. Jeg vet ikke hva Janne sa til spillerne etter første? men han burde kanskje si det til dem før kampen også.

 

Odd er heller ikke noe dårlig lag i år selvom de er nyopprykka. Både "bently" og "kovacs" spilte jo ut forsvaret til stabæk. Om de spiller like bra første omgang som de gjorde mot oss i dag, er det nok flere lag som skal slite mot odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd vi ikke klarte å kvitte oss med Høiland i overgangsvinduet. Han er f... hakke meg den mest ræva backen jeg har sett. Ufattelig at en så god trener som Janne lar han spille kamp etter kamp.

 

Det kan jo hende at du tar feil? Er på landslaget også etter det jeg husker....................

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en kommentar angående Høiland [av "Kaizer"]! Han spilte svakt i går, men har spilt meget godt de to første kampene. Nøyaktig det samme kan sies om Jon. Godt vi har Stenvoll og Austbø i bakhånd.

 

Jeg håper de to sistnevnte starter mot FFK. Men regner selvsagt ikke med det.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd vi ikke klarte å kvitte oss med Høiland i overgangsvinduet. Han er f... hakke meg den mest ræva backen jeg har sett. Ufattelig at en så god trener som Janne lar han spille kamp etter kamp.

 

Ser ikke helt hvordan det å selge Høiland hadde løst noen problemer..? Da måtte vi brukt en spiller som pr. idag rangeres bak JIH.

Poenget må vel være å få inn en ny venstreback?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes også det virket som offside, men jeg legger merke til at hverken Jon eller noen i forsvaret signaliserer for offside eller protesterer på målet.

 

Høiland protesterte jo heftig! Keller viftet kraftig med armene en periode etter målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må si det overrasker meg at vi er så dårlige defensivt; det har jo ikke skjedd de store endringene fra i fjor høst på den fronten. Risp overrasker riktignok negativt, men han er ikke så mye dårligere enn Sandberg. Skyldes det at Henning og Pontus må ta mer tak fremover når Alan og VPG er borte? I tillegg var JIH drit dårlig; rart ikke Tom får sjansen.

 

Offensivt er det ok, men vi mangler rymten og systemet fra i fjor. Målene er litt happy-go-lucky, uten at det skyldes en klar plan på forhånd. Håper Senky eller Berglund passer sammen med Daniel, for Palmi var skral i går.

 

Det mest positive var da SS flyttet til svingen i andre omgang, da føltes det endelig som en hjemmekamp og ikke enda en bortekamp med trommergjenlyd i hodet.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som et resultat av gårsdagens forsvars spill vil jeg si følgende

Tom Stenvoll

Dette er ikke kritikk direkte mod JIH da han kan spille på andre plasser i forsvaret også.

Vi må ha noen bak som er våkne og tar ansvar.

Vet ikke hva som er galt bak der men vi trenger en IA Olsen type, en som presser og styrer den bakre 4eren.

Tom er kanskje ikke den som roper høyest, men han går alltid foran med skikkelig innsats. Det trenger vi bak der nå.

I tillegg prioriterer han forsvar foran angrep når han spiller bak, det er jo ikke så dumt

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA kan da ikke være dårligere enn Risp? Risp leverte knapt nok en pasning til medspiller i går. De fleste ble kælka himmelhøyt uten mål og mening, gjerne ut over sidelinjen. Det har kanskje vært ankepunktet mot IA også, men han vinner da i det minste hodedueller mot motstanderens fyrtårn. I går ble midtforsvaret vårt most.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele den bakre femmern, muligens med unntak av Keller, presterter under pari i går. Skjønsbergs klassepasninger kan du telle på én hånd. (Og jo, om du tenker tilbake på treningskampene vet du at IAO kan være dårligere enn både Risp, MMS og Høiland.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele den bakre femmern, muligens med unntak av Keller, presterter under pari i går. Skjønsbergs klassepasninger kan du telle på én hånd. (Og jo, om du tenker tilbake på treningskampene vet du at IAO kan være dårligere enn både Risp, MMS og Høiland.)

 

 

Hvordan du godkjenner Kellers innsats på 0-1 og 1-3 er helt utrolig. Begge situasjoner lar han markeringen sin gå totalt alene. Spesiellt på 1-3 fra Bentley skyter til retur nummer 2(!) står han på 16 metern og ser på hele situasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele den bakre femmern, muligens med unntak av Keller, presterter under pari i går. Skjønsbergs klassepasninger kan du telle på én hånd. (Og jo, om du tenker tilbake på treningskampene vet du at IAO kan være dårligere enn både Risp, MMS og Høiland.)

 

 

Hvordan du godkjenner Kellers innsats på 0-1 og 1-3 er helt utrolig. Begge situasjoner lar han markeringen sin gå totalt alene. Spesiellt på 1-3 fra Bentley skyter til retur nummer 2(!) står han på 16 metern og ser på hele situasjonen.

 

Ja, han er passiv på 1-3-målet. (En situasjon som for øvrig ikke hadde oppstått om Knudsen hadde bokset til siden; eller holdt det første skuddforsøket. Alt er relativt og Jon er, eller mer sannsynlig, var landslagskeeper.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


POENGENE

 

KNUDSEN 3-4p

Flink og kjapp til å starte angrepene. Har et par klasseredninger. Men ødelegger med to tabber som resulterer i mål. Og må ta sin del av ansvaret for en kommunikasjon i forsvaret som ikke vitner om trygghet i firern og bak. Trakk nok landslagstrøya halveis av i går.

 

KELLER 4p

Mye bra offensivt til tider, men må ta medansvar for en bakre firer som ligger for lavt i hele første. Tragisk passiv ved siste målet imot hvor Knudsen blir fullstendig "left alone". Dette er innstilling helt omvendt fra den Keller vi elsket i fjor. Måtte det være et mentalt engangstilfelle. Keller må ta ansvaret for et baklengs han lett kunne ryddet opp i.

 

MIDTSTOPPERNE VÅRE 6p (på deling, dessverre)

Sikre og gode med ball i våre angreps første fase. Men det er også alt. Hovedjobben er å være MIDT STOPPERE. Det var de IKKE. De stoppet nesten ingen ting på midt. Der vant Kov nær sagt alle relevante dueller, og skapte farligheter for Odd selv om de kun kom tynt med angrepsspillere. Ryddejobben måtte gjøres av backer og sentral midtbane. Vet ikke hvor lurt det var å ikke sette innpå IAO eller Rogne som begge har 10cm ekstra å trå til med i de evindelige luftduellene med Kov, når vi ser at dette er det eneste oppspillspunkt Odd satser på ikke minst når de ser det virker gang etter gang. Gutta retter en del ved å stå høyere i annen omgang, -mottaket til Kov blir ikke lenger like avgjørende, og det hjelper midtbanen vår i forhold til å holde trykket oppe fremover i lange perioder av gangen.

 

HØYILAND 3-4p

Er med sin rutine flink til å ta de gode og riktige løpene fremover, og er også stendig posisjoneringssterk, spesielt fremover. Ser denne kloke erfaring også mot slutten hvor han dobler med Mix og gjør ungguttens kanttilværelse lettere. Men han viser flere ganger i kampen tilfeller av dårlig teknikk og utførelse, og som vi mister momentum og trøkk pga. Det positive fremover er imidlertid at alt han prøver på i denne kampen er lurt/klokt.

Defensivt må han stå kollektivt ansvarlig for en elendig bakre firer, spesielt i første omgang, og selv ta ansvaret for det første baklengsmålet. Rundlurt der. Gjør en klassisk feil ved ikke å fokusere på kula. Det er en kroppsfinte alene som sender Jon Inge opp på ståplassene til Stabæk Support.

 

HAUGER 5p

Godt defensivt arbeid. God og trygg med ball. Hovedrunnen til at det er Stabæk som vinner ballinnehavstatestikken.

Men de kjappe 30meters pasningene som skal til for å få utnyttet Hoff maksimalt, kommer aldri. Offervillig. Samarbeidet med Farnerud sitter ikke helt (vet ikke hvorfor).

 

FARNERUD 4p

Trygg, god når han fører ball, men finner bare tidvis åpningene og de kreative løsningene fremover. Blir for anonym og initiativløs på dødballsituasjonene. Grei defensiv jobbing. God hurtig defensiv posisjonering ved Stabæks balltap. Manglet litt evne til å "ta tak og grep om kampen".

 

DAIGO 5-6p

Stabæks beste i en begredelig første omgang, hvor laget hadde store startproblemer. Daigo da den som bygger struktur og sammen med Henning og Espen "prøver". Dalte litt intensitetsmessig i andre omgang, men ikke nok til at det var dette alene som skulle tilsi å bytte ham ut. Mentalt sterk som fortsetter å "servere" Daniel, etter å ha blitt "driti ut" foran 8.500 fotballinteresserte.

 

HOFF 5p

Vanskelig å gi poeng. Er klart den Stabæk-spilleren utpå med best moral (der Keller var i fjor). Løper på alt, sliter frem åpninger i Odd-forsvaret. Går tidlig i mange fine posisjoner, men hvor han ikke får ball tidlig. Er for ofte uvenn med ballen i mottaket, og er da litt for trist at midtbanen vår ikke kan slå litt tidligere på ham, og før han blir så trengt. Sammen med Daigo, og delvis Henning og Daniel, er han en av de få gutta utpå der som skjønner at man skal begynne å spille fotball med en gang når fløyta går i første. Drar med seg hele laget bare på innstillingen.

 

PALMI 5p

Spilte godt og variert, mange forskjellige roller, men hva hovedoppgaven gikk ut på ble aldri klart for meg. Fant mange rom i boksen som kunne gitt uttelling, og omstiller fort til "førsteforsvarer" etter våre balltap. Brukte kanskje for mye energi på å ikke gå i veien for Daniels posisjonering og alternative løpebaner. For anonym når sistepasningen skal slås. Nydelig innspill til Daniel ved Stabæks 2.mål.

 

NANNSKOG 7-8

Klar åtter uten gult kort og ekstremkjefting på egne spillere. Det er mulig Daniel selv blir bedre av slike utbrudd. Jeg tviler på at nettoeffekten for laget er positiv. Daniel konstruerer straffen selv. Men klart det er straffe. Daniel setter den selv, og selv om det er en dårlig straffe, er det en vilje og tydelighet i eksekusjonen som gjør det til et KLART mål. Neste gang er han bare der, der en toppscorer skal være. Det tredje er det bare han som hadde klart. Viljen, posisjoneringen, timingen, spensten, besluttsomheten, grensegangen til frispark mot. Alt satt, og satt samtidig, og når vi trengte det som mest. Et hat-trick (glem at det ikke var ekte). Fantastisk. I hele kampen spiller Daniel bra, spesielt hvis vi erkjenner at en del av jobben til en spiss er å gjemme seg bort og la "forsvars-guarden" falle/droppe.

 

MIX 6 (spiller i 27min)

Friskt pust. Uredd og med mye vilje. En som kan og tør å bruke Daniel i annet enn avslutterrolle. Får direkte en kjempesjanse etter å ha satt opp Daniel som vegg. Ser konstant etter hurtige gjennombruddsløsninger og er villig til å forsøke (innspill eller løp) selv om vanskelighetsgraden er stor. Men merker at tradisjonellt "kant-spill" ikke er hans ønskeposisjon, og trekker kanskje for tidlig inn i banen, og gjør oss "trange".

 

SENKERIK (spiller i 14min)

Ser for lite til å gi karakter, men dette så bra ut mht fart, vilje og posisjonering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke kampen, men JIH burde kanskje ha blitt hvilt grunnet landslagsoppdrag, en reaksjon etter Finland-kampen må nesten forventes. Et bytte på midtstopperplass med IAO inn hadde virket fornuftig, men JJ legger vel aldri opp sitt spill etter motstanderen. IAO står kanskje bedre til MMS enn Risp(?), men han må da være et bedre kort på dødballer både for og i mot enn Risp? Med de gode cornerene som Daigo slår, burde man vel forvente større sjanser på dødball? IAO vil vel nærmest være en garantist for dette?

 

Hadde vært spennende å sett HH/PRP som sentral midtbane, da får Palmi utnyttet sine offensive egenskaper og Henning sine defensive.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har trolig den beste treneren i Norge. Korrigerer meg selv. Vi HAR den beste treneren.

Men en hvilken som helst hobby-analytiker kunne sagt før kampen at det er to ting som blir viktig: Sa det faktisk selv.

1 Unngå innlegg fra kantene (som går til Kovacs)

2 Være i kroppen på Kovacs hvis innlegget skulle kommer.

 

Mao en kamp for IAO og en kamp der backene burde bli minnet på at det er nettopp det de er, backer.

Ingen av delene skjedde og ingen av delene ble det terpet på den siste treningen (slik jeg så det).

 

Dette er meget skuffende. Vi har vel en kultur i å fokusere på eget spill, det er både bra og en sunn innstilling, men det går jo ann å ta en 3 minutters analyse av motstanderen da.

På den annen side er det lett å være etterpåklok og hadde vi spilt skikkelig fotball hadde det ikke gitt JJ noe problem, da hadde vi eid kampen og Kovacs hadde ligget på midtbanen å ventet på en klarering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var fryktelig mye som ikke stemte. Det mest alvorlige var at de eneste gangene vi fikk til noe var når Odd la seg bakpå og vi fikk ha midtbanen i fred. Så fort Odd jaget avslørte vi at vi savner en plan i det offensive spillet. Støttepasninger fra fra midtbanespiller til forsvarer når motstanderen har én mann foran siste tredjedel er ikke et tegn på et lag som vet hva det skal.

 

Når det er sagt, skal det også sies at er dette et typisk innkjøringsproblem. Vi vet vi har kvalitet i stallen, vi vet vi har to forsterkninger av ypperste klasse på vei (Pontus1 og Johan), og vi vet at det vil bli større konkurranse på spissplass i tiden fremover. Skader, landslagsopphold og seine forsterkninger har også satt sitt preg på treningene så langt i år.

 

En annen faktor er den økte bredden på banen. Dette er nok en ting som må innarbeides og det ser ut som Janne bruker mye av treningene på dette. Så langt har øktene vært mindre preget av konkurranse enn i fjor da de nærmest holdt en høyere intensitet enn kampene.

 

Jeg tror vi finner rytmen, og jeg håper det ikke er så altfor lenge til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

Vi har også for vane å slite mot 433 lag. Kanskje med unntak av i fjor, for da fløt alt av seg selv likevel.

 

Problemet kan ha sammenheng med at vi normalt er veldig sentrerte i vårt spill og at vi havner i mindretall sentralt i banen. Det kan hende vi trenger en annen type midtbanespiller enn HH og Pontus2 i slike kamper?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ikke kampen, men JIH burde kanskje ha blitt hvilt grunnet landslagsoppdrag, en reaksjon etter Finland-kampen må nesten forventes. Et bytte på midtstopperplass med IAO inn hadde virket fornuftig, men JJ legger vel aldri opp sitt spill etter motstanderen. IAO står kanskje bedre til MMS enn Risp(?), men han må da være et bedre kort på dødballer både for og i mot enn Risp? Med de gode cornerene som Daigo slår, burde man vel forvente større sjanser på dødball? IAO vil vel nærmest være en garantist for dette?

 

Hadde vært spennende å sett HH/PRP som sentral midtbane, da får Palmi utnyttet sine offensive egenskaper og Henning sine defensive.

 

 

Uten å disse egne spillere må det vel gå an å si at Morten har mye å gå på, en halvmeter unna Kovac i hodeduellene og konstante klareringer til motspillere.

Det som var merkelig i Odd kampen var Morten gikk i mange hodedueller med Kovac, var ikke det Risp sin jobb?

Man så jo tydelig at Risp matcha Kovac i lufta.

JIH er i første ellveren så lenge han er skadefri, en spiller som jobber opp og ned linja hele tiden, virka dog litt sliten etter landskampene.

Noen som fikk med seg hvorfor Hoff ble bytta ut? virker som han er på gang, skade............

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret på 1-3, hva faen?? Jon gjør to klasseredninger som ville gjort det trangt i bokseren til alle fra Petr Cech til Lev Yashin, og alle andre står bare og venter på at det skal bli mål?

Morten jobbet jo, men resten av forsvaret var opptatt med lommetennis. Det hadde vært fint om noen fortalte gutta at begge omgangene teller, det er ikke en treningsomgang først. Hvis speakeren i tillegg lærer seg hva som er ekte hat-trick blir det sikkert enda bedre (tre mål i samme omgang uten at noen andre har scoret i mellom)

Ekte hattrick er når du scorer tre mål uten at noen scorer i mellom, det skal være i samme omgang, og det skal scores et med høyre, et med venstre, og et på hodet.

 

Tullball. Finnes ikke noe som heter falsk hattrick. Tre mål av samme spiller (ikke selvmål) i samme kamp. Ferdig med det. Gratulerer Nanne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det er mange her som ønsker en del nye i startelleveren - Tom, IA, Senky og Mix er vel det som nevnes oftest. I tillegg til at man gleder seg stort til Johan og Segers er tilbake. Men jeg håper det ikke går så langt at man begynner å pipe/rope masse dritt til spillerne man mener ikke er gode nok. For Janne er vel den typen trener som er veldig tålmodig, og skifter lite på laget. Så med mindre det blir noen skader på trening, så tipper jeg vi har samme startellever i fredrikstad som mot Odd. Og de spillerne får vi støtte hundre prosent, så får vi stole på vår genierklærte svenske når det gjelder vurderingene. Det kan jo være at vi ser litt for enkelt på det når vi alltid konkluderer med at spillere må ut (enten til fordel for spillere fra benken eller at vi må kjøpe nye).

 

Det betyr ikke at vi skal slutte å diskutere det her, men vi må backe de spillerne som kommer utpå, uenige i valgene av dem eller ei.

 

Nå gleder jeg meg til neste kamp, og over de høye tilskuertallene vi har klart så langt denne sesongen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret på 1-3, hva faen?? Jon gjør to klasseredninger som ville gjort det trangt i bokseren til alle fra Petr Cech til Lev Yashin, og alle andre står bare og venter på at det skal bli mål?

Morten jobbet jo, men resten av forsvaret var opptatt med lommetennis. Det hadde vært fint om noen fortalte gutta at begge omgangene teller, det er ikke en treningsomgang først. Hvis speakeren i tillegg lærer seg hva som er ekte hat-trick blir det sikkert enda bedre (tre mål i samme omgang uten at noen andre har scoret i mellom)

Ekte hattrick er når du scorer tre mål uten at noen scorer i mellom, det skal være i samme omgang, og det skal scores et med høyre, et med venstre, og et på hodet.

 

Tullball. Finnes ikke noe som heter falsk hattrick. Tre mål av samme spiller (ikke selvmål) i samme kamp. Ferdig med det. Gratulerer Nanne!

 

Hørt om ekte hatrick men ikke den med tre ulike deler av kroppen,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler jeg med forklare litt om de forskjellige typene hattrick. 3 mål i samme kamp er et hattrick, 3 mål i en omgang uten noen andre scorer mellom er det man på norsk kaller ekte hattrick, på engelsk brukes flawless hattrick. I tillegg har man perfekt hattrick som er mål med høyre og ventre fot i tillegg til hodet i samme kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - ODD 5. april
×
×
  • Opprett ny...