Gå til innhold

Fredrikstad-Stabæk


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


Ja, det er jo på kødd han sier det virker det som :) Dessverre er det med så lite ironisk tone at alle som syns stabæk er litt hovne og selvgode får mer enn nok bensin på bålet av det der...

 

Kan da ikke bo i Bærum og være ydmyk heller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Deilig med seier! Den trengte vi virkelig. Håper dette kan være forløsende for laget. Flott mål av Mix og godt for selvtilliten hans.

 

Det viktigste er at vi viser mye større trygghet bakover i denne kampen, selv om vi slipper til FFK litt vel enkelt fra kant, spesielt i 1. omgang. MMS gjør en solid kamp. Føler meg tryggere med IA enn Risp også, det må jeg virkelig si! Bedre å spille på litt lavere risiko enn det Risp holder på med. Så lenge IA unngår å lage for mange frispark (eller til og med straffer) holder han absolutt akseptabelt TL-nivå. Høiland er også mer fleksibel fremover på høyresiden.

 

Henning jobber nok en gang heltemodig i hele kampen, mens Farnerud ikke klarer å prege kampen - som vanlig. Offensivt er det veldig mye å jobbe med, men jeg synes Daigo begynner å vise hva han er god for. Daigo gjør også noen viktige bidrag defensivt faktisk! Svak kamp av Palmason igjen. Gleder meg til Berglund er på plass og vi får rendyrket en ordentlig spissduo! Ifølge Ingo kan vi vente oss han i troppen mot Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen var ikke veldig god, alle spillerne har mer å gå på, men jeg har også sett betydelig dårligere kamp, jeg syntes ingen gjør seg bort i gårsdagens kamp. Hoff hever seg utover i kampen. Daigo er kanskje ikke Alan, men han gjør liekvel veldig mange bra trekk og har gode pasninger. At de ikke når Daniel er de nok flere som må ta skylda for. Jon Inge gjør en bedre kamp og Farnerud vinner mange baller på midtbanen.

 

generellt så blir man som mange sier presset litt vel langt bakover og når da midtbanen ikke setter presise pasninger blir det farlig og man ender med å spille lange baller opp til angrepet som ikke vinner spesiellt mange dueller på den måten.

 

Forøvrig typisk at Staw skal spille sin beste kamp akkurat i går og bra at FFKs spisser ikke helt har fått finstillt siktet enda.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns det er merkelig at vi driver og pumper høye baller inn i feltet til motstanderen. Gang på gang. Vi vant vel ikke særlig mange baller i lufta mot Piroja, eller Odd-forsvaret for den del...

 

...men vanvittig deilig med en seier!!!

Endret av knyst
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor er det FFK finner hjemmel til å kontrollere flagg, og nekte ord som blant annet ultras? Dette må da bryte med ytringsfriheten?

 

Jeg er stort sett lovlydig, selvom jeg kanskje bryter en og annen fartsgrense en gang i blant. Ved ankomst Fredrikstad i går følte jeg meg kriminell fra første stund. Jeg ble overvåket, jeg ble visitert så grundig som jeg aldri har blitt før, jeg ble sluset inn i "innhegningen vår" og sluset ut igjen etterpå. Jeg følte meg faen meg som en innsatt som var ute og fikk lufte seg i 90 minutter.

 

Er det virkelig sånn vi skal ha det på fotballkamp?

 

Artikkelen på stabaek.no er absolutt på sin plass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette må da bryte med ytringsfriheten?

 

Jeg mener det har vært oppe til diskusjon før, der konklusjonen ble at fotballkamper er å anse som private arrangementer der arrangøren har rett til å nekte hvem de vil inngang (så lenge det ikke er på bakgrunn av kjønn, rase, legning, etc).

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ultras blir bannet pga. diverse tidligere episoder i andre klubber ville jeg tro, men tifo og annet skal man da få lov til å ta med som man vil. Men har blitt fratatt absolutt alt untatt drakta en gang jeg av NFF's representanter på cupfinalen, så ikke så mye som overrasker meg lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ultras blir bannet pga. diverse tidligere episoder i andre klubber ville jeg tro, men tifo og annet skal man da få lov til å ta med som man vil. Men har blitt fratatt absolutt alt untatt drakta en gang jeg av NFF's representanter på cupfinalen, så ikke så mye som overrasker meg lenger.

 

Jeg vet at det er tidligere hendelser som er foranledningen til et forbud. Spørsmålet mitt er hva de hjemler forbudet i?

 

hdaniels: Så lenge de bruker politiet til å håndheve forbudene sine kan da ikke argumentet om privat arrangement holde vann?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ultras blir bannet pga. diverse tidligere episoder i andre klubber ville jeg tro, men tifo og annet skal man da få lov til å ta med som man vil. Men har blitt fratatt absolutt alt untatt drakta en gang jeg av NFF's representanter på cupfinalen, så ikke så mye som overrasker meg lenger.

 

Jeg vet at det er tidligere hendelser som er foranledningen til et forbud. Spørsmålet mitt er hva de hjemler forbudet i?

 

hdaniels: Så lenge de bruker politiet til å håndheve forbudene sine kan da ikke argumentet om privat arrangement holde vann?

 

Ikke vet jeg, opp gjennom har det vært mange eksempler på vakter og politi som har oppført seg på en måte som ikke holder vann uansett. Mener bare å huske privat arrangement har vært argumentet til klubber som har utestengt og nektet over en lav sko.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hdaniels: Så lenge de bruker politiet til å håndheve forbudene sine kan da ikke argumentet om privat arrangement holde vann?

 

Mulig de konstruerer det som en avtale hvor du gjennom kjøp av billett anses å ha akseptert et reglement, som kan inneholde bestemmelser om rett til å nekte bannere etc. (Dette er spekulasjon fra min side). Politiet er vel inne for å håndheve generell ro og orden.

 

Ellers deilig med seier, men vi har MYE å gå på offensivt. Daniel fikk vel ikke en eneste ball i rommet han liker, og vi blir presset veldig lave en stund uten at vi klarer å slå de riktige ballene for å kontre.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ultras blir bannet pga. diverse tidligere episoder i andre klubber ville jeg tro, men tifo og annet skal man da få lov til å ta med som man vil. Men har blitt fratatt absolutt alt untatt drakta en gang jeg av NFF's representanter på cupfinalen, så ikke så mye som overrasker meg lenger.

 

Jeg vet at det er tidligere hendelser som er foranledningen til et forbud. Spørsmålet mitt er hva de hjemler forbudet i?

 

hdaniels: Så lenge de bruker politiet til å håndheve forbudene sine kan da ikke argumentet om privat arrangement holde vann?

 

Ikke vet jeg, opp gjennom har det vært mange eksempler på vakter og politi som har oppført seg på en måte som ikke holder vann uansett. Mener bare å huske privat arrangement har vært argumentet til klubber som har utestengt og nektet over en lav sko.

 

Så er det vel gjerne slik at folk som får på seg gul vest, ikke lenger er så opptatt av andre regler enn de de setter selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig de konstruerer det som en avtale hvor du gjennom kjøp av billett anses å ha akseptert et reglement, som kan inneholde bestemmelser om rett til å nekte bannere etc. (Dette er spekulasjon fra min side). Politiet er vel inne for å håndheve generell ro og orden.

 

En avtale om krenkelse av ytringsfriheten? Neppe noen gyldig avtale.. Jeg vil til bunns i dette, for det irriterer meg faktisk så utrolig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig de konstruerer det som en avtale hvor du gjennom kjøp av billett anses å ha akseptert et reglement, som kan inneholde bestemmelser om rett til å nekte bannere etc. (Dette er spekulasjon fra min side). Politiet er vel inne for å håndheve generell ro og orden.

 

En avtale om krenkelse av ytringsfriheten? Neppe noen gyldig avtale.. Jeg vil til bunns i dette, for det irriterer meg faktisk så utrolig!

Hepp,

 

Hvis det var virkelig ille så er det vel greit å sende et formelt klagebrev til FFK, med kopi til NFF og Stabæk og evt. media.

 

Kanskje en sak for styret???

 

Ellers - en grusom kamp. Vi finner aldri linjene i spillet og vinner på ren flaks. Heldigvis så var FFK vel så rævva som oss. Men i motsetning til media som tyr til kjappe løsninger og gnåler om snøen som falt i fjor så mener jeg problemet i det offensive spillet først og fremst skyldes at vi mangler en spiller som kan sette igang spillet bakfra.

 

Særlig Pontus, men også Sandberg hadde en god passningsfot som ga oss bedre oppspill bakfra, nå blir det bare poling på måfå fra det bakre leddet. 442 handler mye om relasjoner i leddene, et stopperpar som funker bra sammen, en midtbaneduo som arbeider godt sammen og et spisspar som tikker synkront. Jeg synes IAO og MMS funket bra defensivt i går. Eller i det minste bedre enn Risp og MMS tidligere i sesongen. Offensivt var det dog like stakkarslig. Jeg synes også Hauger og Farnerud blir litt for like sentralt i banen og at de deler på å løse de samme oppgavene fremfor å dele oppgavene mellom seg. Jeg tror det hadde blitt mer effektivt om feks. Hauger kun tenkte forsvar og Pontus bidro mer offensivt.

 

Men når forsvaret vakler litt ustøtt, blir man naturlig litt mer forsiktige på midtbanen og vips så er avstanden frem til angrepet for stort og vi får strekk i laget, disharmoni og urytrmisk fremtreden i det offensive spillet. Det holdt likevel til 3 poeng i går og 3 poeng er og blir 3 poeng. Derimot er jeg sikker på at vi må heve oss mange hakk til neste runda da Norges for tiden beste lag står på motsatt side av banen.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk kun sett bruddstykker fra kampen, da jeg var på jobb, men synes at kontringsspillet viser klare mangler. Ofte blir ballen ført fremover isteden for å bruke pasninger. Dette tar lang tid, og FFK får etterhvert organisert seg brukbart. Klareringer har heller ikke så ofte en god adresse. I fjor var det ofte Veigar som var oppspillpunkt, og jeg kan ikeke skjønne at det skal være så vanskelig å få avtalt hvilke rom det skal klareres i, og spilles i når vi får mulighet til overganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig de konstruerer det som en avtale hvor du gjennom kjøp av billett anses å ha akseptert et reglement, som kan inneholde bestemmelser om rett til å nekte bannere etc. (Dette er spekulasjon fra min side). Politiet er vel inne for å håndheve generell ro og orden.

 

En avtale om krenkelse av ytringsfriheten? Neppe noen gyldig avtale.. Jeg vil til bunns i dette, for det irriterer meg faktisk så utrolig!

Hepp,

 

Hvis det var virkelig ille så er det vel greit å sende et formelt klagebrev til FFK, med kopi til NFF og Stabæk og evt. media.

 

Kanskje en sak for styret???

 

@ringo

Det kommer en klage fra Stabæk Support på flere ting etter denne kampen. Oppførselen til vaktene, at billettboden ble stengt 10min etter at kampen hadde startet samt å nekte tifo er tingene som blir tatt opp.

 

Når det gjelder hva som kan stå på bannere så har Danielsen rett, arenaen bestemmer selv hva de slipper inn. Grunnen til dette er fordi det er å regne som et arrangement, ikke som en offentlig plass. Dermed er det ikke en menneskerett å hverken få se eller ha med seg hva man vil på fotballkamp.

 

Men det er det formelle, så er spørsmålet hva som er rimelig oppførsel og regelverk for bortesupportere. Et tostangs som det står ultras på er hverken rasistisk eller nedsettende, at det blir nektet er tullete. At man heller ikke få ta med kasteruller inn på arenaen er også bare tullete oppførsel, klart det blir mer å rydde opp, men ønsker de sterile kjedelige tribuner eller liv og røre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fortsetter klanen å blusse ulovlig på hver jævla kamp er vel dette bare begynnelsen. Når folk smugler bluss i alle kroppens hulrom, må jo disse evt kontrolleres hos supporterne for å unngå blussing.

Nå må NFF snart gi poengstraff slik at vi vanlige supportere ikke skal lide for hva østkanten bedriver av regelbrudd.

 

Ellers er jo Fredrikstad bl.a. kjent for å frifinne folk som står tiltalt for brutal vold hvis de er fra Bærum, så noen bombe at vi blir behandlet dårlig er det ikke.

Men det er totalt uakseptabelt, og blir ikke akseptert

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig de konstruerer det som en avtale hvor du gjennom kjøp av billett anses å ha akseptert et reglement, som kan inneholde bestemmelser om rett til å nekte bannere etc. (Dette er spekulasjon fra min side). Politiet er vel inne for å håndheve generell ro og orden.

 

En avtale om krenkelse av ytringsfriheten? Neppe noen gyldig avtale.. Jeg vil til bunns i dette, for det irriterer meg faktisk så utrolig!

 

Nja, vet ikke hvor mye jus vi skal bruke tid på her, men jeg tror det er full anledning til å lage avtaler om innskrenkninger av ytringsfriheten i forhold til det som gjelder generelt etter bakgrunnsretten. Dette forutsatt at avtalen gjelder for hele stadion, og f.eks. tror jeg vi kunne innføre forbud mot tromme på TA (noe som ikke ville vært meg imot).

 

Ellers er jeg enig i at dette bør tas opp via de rette kanalene i form av en klage.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fortsetter klanen å blusse ulovlig på hver jævla kamp er vel dette bare begynnelsen. Når folk smugler bluss i alle kroppens hulrom, må jo disse evt kontrolleres hos supporterne for å unngå blussing.

Nå må NFF snart gi poengstraff slik at vi vanlige supportere ikke skal lide for hva østkanten bedriver av regelbrudd.

 

Ellers er jo Fredrikstad bl.a. kjent for å frifinne folk som står tiltalt for brutal vold hvis de er fra Bærum, så noen bombe at vi blir behandlet dårlig er det ikke.

Men det er totalt uakseptabelt, og blir ikke akseptert

Hvis offeret er fra bærum, ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har full forståelse at man kan velge å kroppsvisitere tilskuerne, men da må man samtidig sørge for at dette gjøres på en effektiv måte med nok mannskap. I går var det to personer som visiterte mens det bakenfor disse stod vaktfolk og speidet etter urokråker. Når disse tilsynelatende "arbeidsløse" personene deretter nekter folk som kommer 10 minutter for sent adgang til kampen understreker de bare hvilken mangel på kompetanse de har når det kommer til å arrangere et vellykket fotballarrangement. Folk i fluoriserende jakker (som ser ut som kopier av det engelske politiets jakker) og skinnhansker er lite sjarmerende og skaper unødvendig dårlig stemning.

 

At vaktene legger skylden for den trege køen på de tilreisende tilskuerne er ikke mindre enn tåpelig. Grunnen til at de gjør dette er visstnok at vi har med kasteruller, som det ikke finnes noe NFF-forbud mot, og som det ikke er varslet at det ikke er tillatt å ta med seg inn på stadion. Kasteruller er fullstendig harmløst og gjør ikke annet enn å pynte litt opp ved spillerinngang og mål.

 

Jeg er så dritt lei av å bli behandlet som annenrangs statsborger når jeg er på bortetur.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å pressisere mitt siste innlegg vedr. blussing og poengtrekk til VIF:

Jeg er prinsippielt motstander av at poengene ikke kun skal avgjøres på banen.

Jeg mener blussing skaper en fantastisk ramme rundt kampene.

 

-men jeg er ikke fornøyd med at det muligens går utover SS sine medlemmer at andre supporterklubber bryter NFF sine arr. regler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jaja, får vel følge kampen fra stolen hos kompisen min jeg vel.. med tanke på at mamma er så j****g stygg..

bare fordi jeg ikke kommer meg hjem fra bekkestua så "sent"... huffameg.. til og med fri fra skolen på onsdag..

 

BAH..! men skal synge jeg også! LOVER

 

Du er vel på Bekkestua i 23-tiden...hjemme før tolv. Du får overtale mor ;)

 

hadde aldri rukket siste bussen til sandvika som går 22? uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er kjipt å lese alt det negative her, og jeg hadde blitt grundig provosert om jeg hadde vært oppe i situsjonen.

Kroppsvisiteringen var ganske enkel og den kvinnlige vakta gratulerte meg med nye hvite FP sko. Ikke spør hvorfor :lol:

 

Skal sies at jeg kom jævlig tidlig da. Det med å nekte ultraseffekter er og blir en utting!!

De har lært seg at ultras er det samme som de hadde stått en hilsen til en mann med bart fra østerrike eller noe.

Det er noe dritt så lenge det ikke er juridisk rettighet. Det er vel bare å sette fart på kreativiteten når man skal steder som stavanger og fredrikstad. Supras er det vel ingen som har hørt om..

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig de konstruerer det som en avtale hvor du gjennom kjøp av billett anses å ha akseptert et reglement, som kan inneholde bestemmelser om rett til å nekte bannere etc. (Dette er spekulasjon fra min side). Politiet er vel inne for å håndheve generell ro og orden.

 

En avtale om krenkelse av ytringsfriheten? Neppe noen gyldig avtale.. Jeg vil til bunns i dette, for det irriterer meg faktisk så utrolig!

Hepp,

 

Hvis det var virkelig ille så er det vel greit å sende et formelt klagebrev til FFK, med kopi til NFF og Stabæk og evt. media.

 

Kanskje en sak for styret???

 

@ringo

Det kommer en klage fra Stabæk Support på flere ting etter denne kampen. Oppførselen til vaktene, at billettboden ble stengt 10min etter at kampen hadde startet samt å nekte tifo er tingene som blir tatt opp.

 

Når det gjelder hva som kan stå på bannere så har Danielsen rett, arenaen bestemmer selv hva de slipper inn. Grunnen til dette er fordi det er å regne som et arrangement, ikke som en offentlig plass. Dermed er det ikke en menneskerett å hverken få se eller ha med seg hva man vil på fotballkamp.

 

Men det er det formelle, så er spørsmålet hva som er rimelig oppførsel og regelverk for bortesupportere. Et tostangs som det står ultras på er hverken rasistisk eller nedsettende, at det blir nektet er tullete. At man heller ikke få ta med kasteruller inn på arenaen er også bare tullete oppførsel, klart det blir mer å rydde opp, men ønsker de sterile kjedelige tribuner eller liv og røre?

 

 

Det er også viktig å rose for de positive tingene som har blitt gjordt.

 

* Fjernet setene på tribunen

* Pølse i vaffel

* Ifjor kom 200 pax (båten) nesten en halv time forsent og da ble ihvertfall jeg raskt og enkelt kontrollert og sluppet inn med et smil og følte meg velkommen.

 

Hva F... har vi i Stabæk gjort for at FFK har blitt "strengere" i sine adgangskontroller for oss på 10 mnd.? Er det fordi de aldri slår oss og det er sikkert med tre poeng hver gang vi er der?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes også Hauger og Farnerud blir litt for like sentralt i banen og at de deler på å løse de samme oppgavene fremfor å dele oppgavene mellom seg. Jeg tror det hadde blitt mer effektivt om feks. Hauger kun tenkte forsvar og Pontus bidro mer offensivt.

@ringo

Amen to that!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mix gjør jo det ingen andre klarer på det laget! Ta ballen å skyte den i mål!! Fantastisk!!!

 

Fantastisk prestasjon av Diskerud i går (og i Bergen). Men sliter du ikke litt med korttidshukommelsen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mix gjør jo det ingen andre klarer på det laget! Ta ballen å skyte den i mål!! Fantastisk!!!

 

Fantastisk prestasjon av Diskerud i går (og i Bergen). Men sliter du ikke litt med korttidshukommelsen?

 

Typisk Ivar Hoff kommentar :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Fredrikstad-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...