Gå til innhold

Fredrikstad-Stabæk


fyR
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Håper ikke noen er skuffet over at det ikke ble flytur over Oslofjorden ;)

ble drit skuffa jeg da :lol: hadde gledet meg til å se lobben dette ut av setet i flyet å ta det andre kneet :blink::lol:

 

iiiihhhhii..... Du hadde vel det :ph34r:;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver meg på en start 11'er.

 

--------------Jon----------------

 

--Høiland-MMS-IAO-Stenvoll--

 

-Mix-Farnerud-Henning-Daigo-

 

----Nannskog---Palmi/Senky--

 

 

Risp ut, synes ikke han har imponert noe særlig siden han kom. I tillegg har visst gutta begynt å elske å slå lange baller(??), og taper også alle dueller i lufta, derfor IAO inn.

 

Keller, har vel hatt en ganske middelmådig sesongåpning? Synes det er skremmende hvor passiv han var på det tredje målet til Odd (og kanskje det første også?), men selvsagt pluss for en del offensive involveringer.

 

Hoff... en spiller som kan være meget godt, men touchen hans og balltapene er helt forferdelig å se på. Mix inn.

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I går var hele midtbanen under pari, og det var det som ødela kampen.

Det blir lite trøkk fremover når vi bare er 3 mann i angrep, spsielt gjaldt dette 1.omg, Pontus og Henning må være med i større grad fremover.

Daigo er passiv og står alt for mye og venter på ball. Han er vel vant til en mer sentral rolle, men han må lære seg å involvere seg selv.

Hoff er den eneste av gutta på midten som får godkjent av meg i går, ja han mistet ballen et par ganger, men han prøver ihvertfall å skape noe hver gang. Synes han har en herlig guts og jobber sinnsykt bra, en av få i dagens Stabæk som kan skape noe på egen hånd, og definitivt den siste av gutta på midten som fortjener å starte på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver meg på en start 11'er.

 

--------------Jon----------------

 

--Høiland-MMS-IAO-Stenvoll--

 

-Mix-Farnerud-Henning-Daigo-

 

----Nannskog---Palmi/Senky--

 

 

Risp ut, synes ikke han har imponert noe særlig siden han kom. I tillegg har visst gutta begynt å elske å slå lange baller(??), og taper også alle dueller i lufta, derfor IAO inn.

 

Keller, har vel hatt en ganske middelmådig sesongåpning? Synes det er skremmende hvor passiv han var på det tredje målet til Odd (og kanskje det første også?), men selvsagt pluss for en del offensive involveringer.

 

Hoff... en spiller som kan være meget godt, men touchen hans og balltapene er helt forferdelig å se på. Mix inn.

 

Tror Mix er en mer stabil og kjappere ballfordeler enn Farnerud. Foreslår at du gjør en kort rokkering på disse to spillernes plassering i ditt forslag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mix bedre ballfordeler enn Farnerud? Hva baserer du det på? Hvis jeg skal peke på hva som gjør Pontus Farnerud til en eminent fotballspiller, er det egenskapene som ballfordeler. Dette tok han ut i Europa i sin tid, og at han gjør en dårlig match, betyr ikke at Mikkel Diskerud er en bedre ballfordeler enn Pontus. Så du hjemmekampen mot Rennes? Da ser du en ballfordeler og ballspiller med mye kvalitet, i Pontus. Jeg tror desverre det er slik (som andre også påpeker) at vi ikke får utnyttet den sentrale midtbanen får maksimalt med Henning og Pontus, men det er uansett så mye kvalitetet i disse to, at det holder massevis i TL.

 

Vi savner desverre litt flair i midtbane - og angrepsleddet. Per dags dato er det ingen som kan dra av en mann, og passere ledd - ihvertfall ikke regelmessig slik som Alan kunne i fjor. Vi må basere oss mye mer på å tre oss igjennom ved bra pasningsspill, og dette krever enorm presisjon på kunstgresset, ellers stopper flyten opp.

 

Som janzinho nevner, så bør både Pontus og Henning bli tøffere til å slå pasninger i lengderetning. Da kan vi få mer variasjon, og Daniel kan true bakrommet mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi savner desverre litt flair i midtbane - og angrepsleddet. Per dags dato er det ingen som kan dra av en mann, og passere ledd - ihvertfall ikke regelmessig slik som Alan kunne i fjor. Vi må basere oss mye mer på å tre oss igjennom ved bra pasningsspill, og dette krever enorm presisjon på kunstgresset, ellers stopper flyten opp.

 

 

Jeg tror mye av problemet nå er at balansen i laget er forrykket i forhold til i fjor. Da hadde vi stort sett fire spillere som mer eller mindre sto for det offensive (Daniel, VPG, Alan og Somen/Johan), og disse var sammen gode nok til at to av midtbanespillerne kunne konsentrere seg om det defensive (først Annan og Keller, så Henning og Pontus). I år mangler vi en del offensivt (foreløpig). Dermed må Henning og Pontus engasjere seg mer forover, og det samme må Keller og JIH. Jeg tror dette gjør oss mye mer sårbare bakover enn i fjor, og mangelen på fart og duellstyrke i forsvaret blir mer synlig.

 

Jeg synes Mix ligner litt på Johan i spillestilen, og vi trenger den type løp han står for i laget. Jeg kunne tenke meg å prøve Mix på høyre kant og Daigo sammen med Daniel på topp med Palmi på benken etter en meget svak kamp i går. I tillegg må jeg si at JIH la inn en meget sterk søknad om benken i går (Tom kan da ikke være dårligere?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere som har tenkt å være med på dene kampen:

Husk å kjøpe billett. Minner om at stabækbutikken er stengt påskeaften og 2. påskedag (mandag).

Fint om dere som skal være med bussen, men ikke har meldt dere på ennå, kan gjøre det fortest mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ringte butikken for å spørre om det var mulig å kjøpe billetter til kampen på tirsdag, men der var det ingen som visste. Noen her som vet?

 

nei, det kommer ann på fredrikstad, men de svarer ikke på telefonen.

Jeg tror det kommer til å gå ann å kjøpe på tirsdag, men har du mulighet, så gjør det i morgen. (ikke drep meg om jeg tar feil.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Farnerud har vært svak de siste kampen, jeg vil hvile ham til fordel for Mix - han og Henning bør utfylle hverandre bra. Rogne inn for Risp - om det ikke betaler seg med en gang vil vi forhåpentligvis få det tilbake i løpet av kort tid.

 

------- JON -------

 

--Keller-MMS-Rogne-Stenvoll--

 

-Daigo-Mix-Henning-Hoff-

 

----Nannskog---Palmi/Senky--

 

eller

 

------- JON -------

 

--Høiland-MMS-Rogne-Stenvoll--

 

-Keller-Mix-Henning-Daigo-

 

----Nannskog---Palmi/Senky--

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg føler meg trygg på at ingen av forslagene dine til startoppstilling mot FFK er i nærheten; med unntak av tipsene til spissplass.

 

Om det derimot er reell konkurranse på keeperplassen har Jon gjort seg fortjent til en kamps hvile.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er jo skandale.. jeg rekker ikke innom i morgen eller på kampdagen.

 

Da får du ringe noen snille mennesker som kan kjøpe for deg...

jeg skal innom butikken i dag, kan kjøpe for deg. ring meg i så fall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg føler meg trygg på at ingen av forslagene dine til startoppstilling mot FFK er i nærheten; med unntak av tipsene til spissplass.

 

Om det derimot er reell konkurranse på keeperplassen har Jon gjort seg fortjent til en kamps hvile.

 

For at keepere i situasjon til Iven skal opprettholde god psyke og treningsvillighet, er det ikke da nødvendig at de får seg noen A-kamper en gang i mellom?

Iven er knapt SÅ mye dårligere enn Jon at han ikke bør få peset Jon litt en gang i mellom hvis Jon har vært skrufsete og bob bob. Tror heller ikke at selvtilliten ti Jon forsvinner med en kamp på benken. Forslaget støttes!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er jo skandale.. jeg rekker ikke innom i morgen eller på kampdagen.

 

Da får du ringe noen snille mennesker som kan kjøpe for deg...

jeg skal innom butikken i dag, kan kjøpe for deg. ring meg i så fall.

 

To late... Dessuten så måtte du lagt ut for 5 billetter. :)

 

Uansett, snakket med butikken og de visste ikke om det ble mulig å kjøpe billetter på tirsdagen.

 

Etter det jeg kunne skjønne hadde det også vært veldig laber interesse...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle som er desperate etter billetter, det står da tydelig på stabak.no at det selges billetter til bortefeltet på Billettservice! Og internett rekker vel alle her en tur innom før tirsdag.

 

Prøv å bestill deg en billett så finner du fort ut at alle de billettene ligger i butikken gitt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Fredrikstad-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...