Gå til innhold

Fredrikstad-Stabæk


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


Mitt forslag til start oppstilling: 

 

            JK / IA 

 

JIH  - MMS - IAO / FS - TS

                 

    DK  -  HH  -  PF - EH

 

       DN - Senky / PP

 

 

 

Jeg er enig i at Austbø fortjener en reell mulighet, og at JK ikke har storspillt. Men hvis det butter imot er mer usikkerhet bak iform av uvant keeper nødvendigvis lurt? IAO tror jeg kan være fin å ha imot Johanson som er meget god i luften, og så langt har ikke Risp overbevist. Men IAO overbeviste ikke imot FFK på LaManga snarere tvert om. 

 

En ting jeg er mer sikker på at er en meget offensiv JIH i kombinasjon med Hoff som ikke er utpreget defensiv gir for store rom på venstresiden vår. Dette er vel verken JIH eller Hoff sin skyld alene, samspillet bakover er ikke helt på topp. Og ettersom Keller ikke har imponert på høyre, og JIH er best på høyresiden vil jeg gjerne flytte ham tilbake dit. Stenvoll er vel også spilleklar, tror dette kan gi mer balanse bakover. 

 

Midten blir som den er, men MIX bør spille iløpet av kampen.

 

På topp er det vel Palmi og Nanne evt. senky og.

 

Dette gir også fine valg på benken...  

 

   

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Til alle som er desperate etter billetter, det står da tydelig på stabak.no at det selges billetter til bortefeltet på Billettservice! Og internett rekker vel alle her en tur innom før tirsdag.

 

Prøv å bestill deg en billett så finner du fort ut at alle de billettene ligger i butikken gitt

 

Aha.....tok bare en kontroll ved å se at det var mulig å velge bortebilletter på billettservice, men nå så jeg selvsagt at det ikke var noen billetter tilgjengelig...

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som har funnet ut hvordan det er med billetter på tirsdagen?

 

Jeg hadde regnet med at butikken var åpen på lørdag siden det faktisk er en vanlig dag frem til klokken 14, eller at det gikk an å kjøpe på tirsdag før bussen går.

 

Glemte helt å sjekke dette i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke vi trenger å bekymre oss så mye for Gardar Johansson, han har ikke spilt en eneste kamp foreløpig, vet ikke om han er skadet eller noe?

 

Ellers så er Martinsen skadet, uten at jeg vet så mye om han heller.

 

Jeg håper på Senky jeg, han får ikke spilt seg i matchform hvis han bare får 10 minutter på slutten, jo mer han får spilt jo raskere kommer jo formen. Nå har han fått en uke til med laget også, tror det kan bli bra.

 

Vil gjerne også se Mix lenger på banen enn han fikk nå sist, men ikke på bekostning av Farnerud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og ettersom Keller ikke har imponert på høyre,

 

syns han har spilt solid jeg :huh:

Han var skremmende passiv ved flere situasjoner imot Odd. Slipper markeringen totalt på Kovacs ved Odds første mål, slik at MMS må følge BÅDE Bentley og Kovacs. Står og ser på at Knudsen gir retur x2 uten å hjelpe ham, Brenne som omsider setter ballen i mål kommer ifra Kellers side. Pasningen til Nannskog som førte til straffen var fin, men Kellers legg ifra kant er generellt for ustabile. 

 

 

Jeg liker Keller , uten hans innsats ifjor hadde vi neppe hatt seriegull. Men han har ikke vært habil på høyrebacken i år...  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Likte ikke det Jon-Inge presterte mot Odd, så jeg vil ha Stenvoll inn på venstrebacken. Er ikke imponert over Hoff heller.... Keller er ikke på 2008-nivå, særlig når det kommer til passninger, men å ta han ut tror ikke jeg er så lurt.

 

 

----- Jon/Iven -----

 

Keller -- MMS -- Risp -- Stenvoll

 

Daigo -- Farnerud -- Hauger -- Mix

 

Palmi/Senky -- Daniel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var beskjeden butikken ga meg igår:

 

"Vi har prøvd å kontakte både fredrikstad og billettservice, men ingen svarer. Vi regner med at det skal være mulig å kjøpe billetter på tirsdagen. "

 

Jeg kan ikke tror noe annet enn at vi får tak i billetter i butikken på tirsdag, hvis ikke må det være mulig å få kjøpe billetter i porten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror mye av problemet nå er at balansen i laget er forrykket i forhold til i fjor. Da hadde vi stort sett fire spillere som mer eller mindre sto for det offensive (Daniel, VPG, Alan og Somen/Johan), og disse var sammen gode nok til at to av midtbanespillerne kunne konsentrere seg om det defensive (først Annan og Keller, så Henning og Pontus). I år mangler vi en del offensivt (foreløpig). Dermed må Henning og Pontus engasjere seg mer forover, og det samme må Keller og JIH. Jeg tror dette gjør oss mye mer sårbare bakover enn i fjor, og mangelen på fart og duellstyrke i forsvaret blir mer synlig.

 

Jeg synes Mix ligner litt på Johan i spillestilen, og vi trenger den type løp han står for i laget. Jeg kunne tenke meg å prøve Mix på høyre kant og Daigo sammen med Daniel på topp med Palmi på benken etter en meget svak kamp i går. I tillegg må jeg si at JIH la inn en meget sterk søknad om benken i går (Tom kan da ikke være dårligere?).

 

Du har helt rett i at vi ikke har klar nok arbeidsfordeling i laget pr. dags dato. Særlig er dette et problem på sentral midtbane, men også helt fremst på banen der Palmi ikke klarer å finne sin rolle og Daniel enten blir møtende eller ikke får tid nok til å time løpene sine. Ta også med at vi har noen enkeltspillere som ennå ikke har nådd opp til fjorårsformen sin.

 

Jeg ser for meg at Janne kan prøve ut ulike formasjoner på midten:

1. EH - HH - PRP - DK

2. EH - PF - MD - DK

3. DK - PF - PRP - CK

 

Jeg ser for meg at Pontus også kan fungere greit i en dyp midtbaneposisjon, men da må Henning ut av elleveren. Vi trenger iallfall et skikkelig anker, og da må vi ha en klarere offensiv midtbanespiller enn Pontus eller Henning til å supplere midtbanen sentralt. Her kan vi forsøke både med Palmi og Mix. Jeg tror Hoff fremdeles bør brukes på venstrekant.

 

Regner med at Janne stiller med samme oppstilling som mot Odd, men jeg håper han ser at noe ikke fungerer sentralt. I bakre firer vil jeg ikke ha de helt store endringene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Mix er en mer stabil og kjappere ballfordeler enn Farnerud. Foreslår at du gjør en kort rokkering på disse to spillernes plassering i ditt forslag.

 

Dette er jeg helt uenig i. Farnerud er trygg med ballen i beina og er en god ballfordeler. Men han er ikke verdens mest kreative spiller. Tapet av Somen kommer mer til syne nå som Alan også er borte. Farnerud tror jeg vil gjøre en dårlig figur på kant. Men jeg mener også at Mix fremdeles bør være en erstatter/supplement sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er på fjellet, også har jeg ikke medlemsnr her. Er det noen sjangs for å melde seg på turen på mandag eller tirsdag?

 

Ring turtelefonen å hør... Jeg kan ikke svare for personen som sitter med den i lomma.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet sann ca hvor mange billetter det er igjen blant $$? Har et par venner som ikke har fått skaffa billett enda....Første åpningsdag i stabækbutikken er tirsdag ikke sant?

 

Vi er mange som ikke har billett. Hvis du leser litt lenger opp kan du se hva stabækbutikken sa. Vi regner med at alle skal få kjøpt billett på tirsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er på fjellet, også har jeg ikke medlemsnr her. Er det noen sjangs for å melde seg på turen på mandag eller tirsdag?

Siden det virker som du er på nett på fjellet foreslår jeg du melder deg på.  Bruk "falskt" nummer og skriv hvorfor i kommentar-rubrikken.  Vi har medlemsnummeret ditt.  Og navnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at vi stiller med omtrent samme mannskap som sist, men kanskje vi ser Senky fra start allerede tirsdag? Isåfall istedenfor Palmi, da jeg tror Hoff får tillitt på venstresiden. Da vil vi iallefall stille med et relativt lynhurtig angrep, men mister duellvinneren i lufta. Hvordan er tempo til Piroja og Gerrbrand? Martinsen er forresten uaktuell til kampen, som ville vært alternativet til Garrbrand. Tegstrøm har visst brukket nesa, men trener med maske.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis jeg har meldt meg på bussene og av ulike grunner ikke kan hva gjør jeg nå da?

 

Hvis det er flere ulike grunner bør du finne den beste av dem, og ringe turtelefonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser at FFKsupporter.net setter opp følgende midtbane for stabæk:

 

Daigo - Hauger - Farnerud - Palmason

 

I følge sstv så er Vif alt for glade i gode sentrale midtbanespillere slik at de blir skøvet ut på kanten for å få plass, noe som ikke resulterer i suksess. Mitt spørsmål til dere med litt peiling (hvis antatt midtbane er riktig) er om Stabæk er i ferd med å gå i "vif-fella"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser at FFKsupporter.net setter opp følgende midtbane for stabæk:

 

Daigo - Hauger - Farnerud - Palmason

 

I følge sstv så er Vif alt for glade i gode sentrale midtbanespillere slik at de blir skøvet ut på kanten for å få plass, noe som ikke resulterer i suksess. Mitt spørsmål til dere med litt peiling (hvis antatt midtbane er riktig) er om Stabæk er i ferd med å gå i "vif-fella"?

 

Vel, de ble banka på La Manga, og da ble målene putta av Mix, Hoff og IAO.

De to førstnevnte var/er vel begge hhv sentral midtbanespiller og midtbanespiller som ble satt annensteds på banen, og løste i alle fall oppgaven med å både vinne og leke litt "ball i hatt" med FFK. Med en Daniel som fungerer bedre jo bedre den nye midtbanen forstår ham og løpene hans, tror jeg ikke FFK skal være redd for at de ikke vil få god nok matching med våre typer "midtbanespillere" på plass.

De får suge på den 5-1 seier som det begynner å gro mose på. Åhh...., forøvrig, be dem sjekke hva slags lag vi benyttet da!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser at FFKsupporter.net setter opp følgende midtbane for stabæk:

 

Daigo - Hauger - Farnerud - Palmason

 

I følge sstv så er Vif alt for glade i gode sentrale midtbanespillere slik at de blir skøvet ut på kanten for å få plass, noe som ikke resulterer i suksess. Mitt spørsmål til dere med litt peiling (hvis antatt midtbane er riktig) er om Stabæk er i ferd med å gå i "vif-fella"?

 

Vel, de ble banka på La Manga, og da ble målene putta av Mix, Hoff og IAO.

De to førstnevnte var/er vel begge hhv sentral midtbanespiller og midtbanespiller som ble satt annensteds på banen, og løste i alle fall oppgaven med å både vinne og leke litt "ball i hatt" med FFK. Med en Daniel som fungerer bedre jo bedre den nye midtbanen forstår ham og løpene hans, tror jeg ikke FFK skal være redd for at de ikke vil få god nok matching med våre typer "midtbanespillere" på plass.

De får suge på den 5-1 seier som det begynner å gro mose på. Åhh...., forøvrig, be dem sjekke hva slags lag vi benyttet da!

 

Det er vel et rimelig svar antar jeg. Og jeg er ikke redd for matchingen, for jeg tror det kommer til å bli en jevn og fartsfylt kamp. Jeg fikk det for meg at de fire nevnte stabækspillerne var sentrale midtbanespillere og så kom jeg plutslig på hva sstv sa :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser at FFKsupporter.net setter opp følgende midtbane for stabæk:

 

Daigo - Hauger - Farnerud - Palmason

 

I følge sstv så er Vif alt for glade i gode sentrale midtbanespillere slik at de blir skøvet ut på kanten for å få plass, noe som ikke resulterer i suksess. Mitt spørsmål til dere med litt peiling (hvis antatt midtbane er riktig) er om Stabæk er i ferd med å gå i "vif-fella"?

 

Hmm,

 

Ser poenget - Det er ikke flust med vinger i stallen, men det er ikke en ny "problemstilling". Stabæk har ikke hatt mange rene vinger de siste årene - Alanzinho var også en omskolert sentral midtbanespiller. Men jeg mener at våre spillere jevnt over har bedre ferdigheter enn de tilsvarende VIF spillerne og dermed ikke er så låst i possisjonene. Husk også at mange av spillerne er hentet nettopp med tanke på at de kan beherske flere roller, slik at man kan holde spillestallen mindre.

 

Nå tror jeg ikke midtbanen blir slik FFKsupporter.net antyder. Men derimot at Hoff tar utgangspunkt i venstresiden av midtbanen og at Palmi evt. starter på topp. Stabækspillerne roterer uansett mye på plassene offensivt i løpet av en kamp slik at utgangspossisjonen egentlig er litt underordnet.

 

Jeg er mer spent på hva man gjør i forsvaret. Det er der problemet vårt ligger for tiden. Særlig samarbeidet mellom Risp og MMs har skrantet. Risp har en laaaang periode med benkesliting bak seg og virker veldig, veldig rusten. Han sliter også litt med å tilpasse seg rolllen som venstre midtstopper. Når han dessuten er litt het på grøten så skaper det rusk i det bakre maskineriet. Vi savner helt klart Pontus Segerström med sin ro, overblikk og emminente passningsfot og deri ligger etter min mening hele Stabæks "problem" i innledningen på sesongen.

 

Skjønt problem og problem. Bortsett fra kampen mot Odd så synes jeg det resultatmessig har vært greit så langt, og hadde vi tatt de tre poengen vi burde ha tatt mot Odd så hadde vi vært helt i rute. Selv om spillet ikke flyter 100% om dagen så nekter vi å tape og viser god moral. Det er alltid noe. Vi er ikke det eneste laget som sliter med å finne fassongen om dagen. Det er uansett snakk om små justeringer (eller marginer - vi ble snytt for straffer både mot LSK og Brann) så sitter skoen som støpt, og da er det ingen lag i TL, kanskje med unntak av Molde, som har en sjanse i havet til å holde følge ref. superfinalen.

 

Sesongen i år er lang, vi har fremdeles flere kamper igjen å spille enn det vi gjorde i hele fjor og det er 2 poeng opp til bronsjeplass. MFK har stukket i fra, men det hadde vi regnet med. At RBK snubler seg videre med en solid kvast gullhår stikkende ut av shortslinningen er mer uventet, men det får vi ikke gjort noe med. Har man en usympatisk fetter Anton til trener, så snubler man dessverre over gullgryta ved regnbuens ende irriterende ofte...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis jeg har meldt meg på bussene og av ulike grunner ikke kan hva gjør jeg nå da?

 

Hvis det er flere ulike grunner bør du finne den beste av dem, og ringe turtelefonen.

 

Helt riktig!

Turtelefonen går snart å legger seg, men vil svare igjen i morgen tidlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Fredrikstad-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...