Gå til innhold

Fredrikstad-Stabæk


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


Særlig Pontus, men også Sandberg hadde en god passningsfot som ga oss bedre oppspill bakfra, nå blir det bare poling på måfå fra det bakre leddet. 442 handler mye om relasjoner i leddene, et stopperpar som funker bra sammen, en midtbaneduo som arbeider godt sammen og et spisspar som tikker synkront. Jeg synes IAO og MMS funket bra defensivt i går. Eller i det minste bedre enn Risp og MMS tidligere i sesongen. Offensivt var det dog like stakkarslig. Jeg synes også Hauger og Farnerud blir litt for like sentralt i banen og at de deler på å løse de samme oppgavene fremfor å dele oppgavene mellom seg. Jeg tror det hadde blitt mer effektivt om feks. Hauger kun tenkte forsvar og Pontus bidro mer offensivt.

 

Men når forsvaret vakler litt ustøtt, blir man naturlig litt mer forsiktige på midtbanen og vips så er avstanden frem til angrepet for stort og vi får strekk i laget, disharmoni og urytrmisk fremtreden i det offensive spillet. Det holdt likevel til 3 poeng i går og 3 poeng er og blir 3 poeng. Derimot er jeg sikker på at vi må heve oss mange hakk til neste runda da Norges for tiden beste lag står på motsatt side av banen.

 

1. Helt enig i at vi ikke så langt i år har vært i stand til å bygge opp angrep bakfra. Mener også at MMS var flinkere til dette ifjor. Ikke minst synes jeg vi klarte bedre å komme oss fremover på kant ved hjelp av veggspill og pasninger med få ballberøringer. Her var blant annet Johan helt sentral ifjor. Nå blir det litt spede forsøk på å trenge gjennom to pressledd med én enkel pasning fra back eller midtstopper. Det blir for vanskelig, særlig når ingen i bakre firer slik den ser ut i dag har noen fantastisk pasningsfot. I tillegg slår vi alt for mye i luftrommet. Det virker som om vi innbiller oss at Palmi er sjef i lufta. Han vant vel knapt en hodeduell igår.

 

2. Komponeringen av midtbanen er dog det største ankepunktet mitt, og det har det vært helt siden Alan og Veigar dro. Du sier at vi helst bør la Henning sørge for defensiv trygghet og la Pontus få større ansvar offensivt. Mitt spørsmål blir da - er Pontus i stand til dette? Er han mannen som slår den kreative gjennombruddspasningen, drar av et par mann eller fyrer av tunge skudd utenfor motstanders 16-meter? Helt ærlig så tror jeg virkelig ikke det. Han har heller ikke vist seg som en spesiell gjennombruddshissig spiller så langt i sin Stabæk-karriere. Vi ser sjelden at han beveger seg inn i motstanderens boks når det er rom å gå i. Pontus er og blir en god allround sentral midtbane-spiller med en bra teknikk og god pasningsfot. Han er også nokså taklingssterk og er robust nok fysisk. Men han og Henning er ingen god match så lenge vi ikke har klarere offensive kanttyper enn Daigo og Hoff. Kanskje kantene vil komme seg etterhvert, men midtbanen vår ser ikke bra komponert ut om dagen. Jeg så det tydelig eksemplifisert i en situasjon i 1. omgang der Henning satt i gang et angrep som han selv fulgte opp. FFK kontret og kunne benytte seg av et stort rom mellom forsvarsfirer og midtbane. Farnerud tar rett og slett ikke jobben hjemover godt nok de gangene Henning involverer seg offensivt. De kan forsvåvidt godt veksle på rollene, men da må de kommunisere bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det er også viktig å rose for de positive tingene som har blitt gjordt.

 

* Fjernet setene på tribunen

 

Enig, de skal ha creds for å ha fjernet setene på bortefeltet. Skulle ønske flere andre lag også hadde gjort det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er nok PF og HH er for gode til å være benket, det er ihvertfall slik JJ tenker(tror jeg). En Johan A i form var eminent på akkurat dette i fjor og jeg gleder meg til å få han tilbake, men at han kommer inn sentralt er lite trolig.

 

Starter virkelig og se at vi på papiret har vi en utrolig god midtbane og angrepsrekke, men ikke alle fungerer sammen ennå, mange nye relasjoner som skal skapes. Så vi får være tålmodige og støtte laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stod rett ovenfor banneret, ganske langt til høyre.

Rett ovenfor meg stod det 2-3 litt eldre gutter som absolutt skulle slå oss som stod under dem i bakhodet med skjerf og flagg. HVA FAEN ER MENINGEN?! Ikke direkte vondt, men jøvlig irriterende og provoserende.

 

Og til "didde": Bruk flagget med respkt for oss andre. Flere ganger ble jeg med flere nødt til å "dytte" det vekk så vi skulle kunne se hva som skjedde.

 

Takk til Mix! :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke lettere å ta opp dette med vedkommende der og da, enn å ventet til man kommer hjem bak tastaturet? Jeg synes forøvrig det er bedre at det flagges enn at jeg ikke mister 10 sekunder av kampen, uten at jeg kan si noe om akkurat din opplevelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke lettere å ta opp dette med vedkommende der og da, enn å ventet til man kommer hjem bak tastaturet? Jeg synes forøvrig det er bedre at det flagges enn at jeg ikke mister 10 sekunder av kampen, uten at jeg kan si noe om akkurat din opplevelse.

 

Enig, går man på kamp for å se det som skjer så er en ståtribune ikke akkurat riktige stedet å være. Uansett hvordan man står på en ståtribune så er det alltid en del av banen man ikke ser, men slikt må man leve med. I værste fall er det vell bare å flytte litt på seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Omtrent alle har vel en eller annen gang fått bank av piratflagget til Jan Fredrik og Didde, som forøvrig hadde en 2"x2" planke som stang på et tidspunkt.

 

Det så fantastisk ut når vi brukte vifteflaggene, og jeg og bror syr ikke flagg for at de skal ligge på bakken foran de som vil se bra. Når det er sagt går det selvsagt an å flagge på en måte som gjør at de rundt ikke trenger å dukke unna stangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke lettere å ta opp dette med vedkommende der og da, enn å ventet til man kommer hjem bak tastaturet? Jeg synes forøvrig det er bedre at det flagges enn at jeg ikke mister 10 sekunder av kampen, uten at jeg kan si noe om akkurat din opplevelse.

 

Hehe.. Det er nok ofte lettere sagt enn gjort midt mellom synging, følelser/entusiasme og for noen, en betydelig aldersforskjell.

 

Flagging ser bra ut, men er en smule irriterende når det flagges konstant rett foran trynet til folk når man egentlig skal bruke skjerfet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når vifteflagg får utelukkende positiv oppmerksomhet, bortsett fra når 2 stk bruker de, sier det kanskje nok om hva som er saken her.

 

Jan Fredrik/Didde (vet ikke om han bruker forumet): Ta det litt med ro. Står dere så tett at det ikke er mulig å flagge uten å slå ned de ved siden av dere, er det kanskje en tanke å flytte seg litt - eventuelt å droppe flaggene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke lettere å ta opp dette med vedkommende der og da, enn å ventet til man kommer hjem bak tastaturet? Jeg synes forøvrig det er bedre at det flagges enn at jeg ikke mister 10 sekunder av kampen, uten at jeg kan si noe om akkurat din opplevelse.

 

Jeg forsøkte, men ble avfeid med hånlig latter(a lá :lol: ) og morskt blikk(a lá :angry: ).

 

Når flaggene står stille i luften (altså ikke vifting!) er det meget unødvendig at de er der!

Det håper jeg du forstår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke lettere å ta opp dette med vedkommende der og da, enn å ventet til man kommer hjem bak tastaturet?

Jeg forsøkte, men ble avfeid med hånlig latter(a lá :lol: ) og morskt blikk(a lá :angry: ).

Da må du sladre til en voksen. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke meningen at flaggene skal ligge på bakken, føler du de er i veien for deg er det vel bare flytte på seg. Er vel også lov å være litt forsiktig og ikke smelle dem i bakhodet på folk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke meningen at flaggene skal ligge på bakken, føler du de er i veien for deg er det vel bare flytte på seg. Er vel også lov å være litt forsiktig og ikke smelle dem i bakhodet på folk.

 

Er for flagg, men da skal de brukes med måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Fredrikstad-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...