Gå til innhold

Bodø - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Altså:

 

- Vi vinner for få dueller mann mot mann.

- Vi skal jo spille oss helt inn i målet, herlighet, skyt litt mer da folkens!

- Langpassninger.... trenger jeg å si mer...

- Alt skal jo rundt på kantene og slåes inn, vi har ikke to høy spisser som er best på hodet.

- Kontringene er jo ikke kontringer, folk dasser opp i angrep

- Forsvaret lekker....

 

Synes egentlig der et punkt av de konklusjonene som utpeker seg: FORSVARET LEKKER! Hadde vi ikke gjort de to tabbene bak, hadde vi definitivt vunnet 3 eller 4-0. Angrepsspillet synes jeg har utviklet seg i riktig retning, 1. omgang imponerte meg!

 

Den forstod jeg ikke. Blir vi ilagt et ekstra mål for hvert mål vi ikke hadde sluppet inn?

 

Er vel ikke alene om å mene at vi hadde vunnet denne kampen dersom MMS hadde gjort jobben sin på de to målene deres. Vi overkjørte jo dem i 1. omgang og ledet sjansestatistikken med 6-0 eller no! Med god uttelling hadde det fort blitt en 3-4 målsledelse til pause!! Hence, FORSVARET LEKKER!

 

om vi hadde satt 50 % uttelling på sjansene våres hadde ikke de to målene hatt noe å si. da hadde vi vunnet 3-2, men veldig sikkert ville kampen sett helt annerledes ut om vi hadde scoret et par mål på sjansene våres..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Altså:

 

- Vi vinner for få dueller mann mot mann.

- Vi skal jo spille oss helt inn i målet, herlighet, skyt litt mer da folkens!

- Langpassninger.... trenger jeg å si mer...

- Alt skal jo rundt på kantene og slåes inn, vi har ikke to høy spisser som er best på hodet.

- Kontringene er jo ikke kontringer, folk dasser opp i angrep

- Forsvaret lekker....

 

Synes egentlig der et punkt av de konklusjonene som utpeker seg: FORSVARET LEKKER! Hadde vi ikke gjort de to tabbene bak, hadde vi definitivt vunnet 3 eller 4-0. Angrepsspillet synes jeg har utviklet seg i riktig retning, 1. omgang imponerte meg!

 

Den forstod jeg ikke. Blir vi ilagt et ekstra mål for hvert mål vi ikke hadde sluppet inn?

 

Er vel ikke alene om å mene at vi hadde vunnet denne kampen dersom MMS hadde gjort jobben sin på de to målene deres. Vi overkjørte jo dem i 1. omgang og ledet sjansestatistikken med 6-0 eller no! Med god uttelling hadde det fort blitt en 3-4 målsledelse til pause!! Hence, FORSVARET LEKKER!

 

 

Ja, men hvorfor skåra vi ikke tre eller fire mål, når vi som du helt riktig sier, vant sjansestatistikken 6-0? 1-0 målet kom uansett før vi hadde skapt en eneste sjanse

 

Poenget er at mål preger kamper... Det er en stor fordel å skåre først.

 

Men ikke glem at hvis vi hadde vi puttet 3 hadde alle vært fornøyd. Vi spilte mange slike kamper i fjor, men da klarte vi å skåre mål...

 

Nettopp. Og det forteller noe om at spillet offensivt sitter, og det er gledelig, untatt målene da seff :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


INN MED UNGUTTA!

 

Neste match vil jeg se

 

Mix

Hedenstad

Rogne

Skjelvik

Daigo - sentralt i banen

Henning på kant

 

 

MMS - Ta deg sammen

Daniel - spill fotball, drit å leke klovn istedet for å gjøre det enkelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer kanskje på om det er Petter Belsvik vi mangler? Hvem holder tordentalene i garderoben? :wacko:

 

var vel ikke mye å holde tordentale for etter første omgang idag.vel slapp inn ett tulle mål , men faen heller var 1000 ganger bedre enn glimt , i 2dnre derimot så glipper det.

 

edit: mms må ut til han har trent seg opp til iallefall 1ste divisjons nivå , ser at det skaper ufattelig virvarr med en kaptein som ikke kan spelle fotball , er stygg nå , men han holder ikke tippeliga standard og han er kaptein!

Endret av nissen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det her lukter nedrykk lang vei!

 

Mhm!!

 

Spiller en bra 1. omgang, og burde ledet 0-5 til pause. Andre omgang turte jeg ikke se på etter 2-0 målet, snudde meg og så rett i veggen....

Når vi har spillt 8 runder så er det ikke bare uflaks som skiller oss fra tabelltopp, vi spiller rett og slett som et middels addeccoligalag. Nå skal det spilles 22 runder til men....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 140

Vis litt styrke gutta.. Om vi skulle rykke ned er det flaut om alle snakket om nedrykk siden mai. Klart det er bittert å ligge nest sist, men vi taper ihvertfall på tabber og ikke bare ræva spill.

 

Adecco kan vi snakke om når det er en realitet. Nå må vi fokusere på å redde plassen, ikke erkjenne nederlag.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det mulig at MMS går fra å være helt konge til elendig på et par mnd?

 

ren gjetting ofc , men siden angreps spillet vårt ikke funker så vil feil i forsvarspillet bli mye tydeligere , alt henger sammen.

 

andre lag turte rett og slett ikke å angripe oss med masse folk ifjor, men nå når de ser vi er stort sett lite mål farlige så er det jo bare og kjøre på med folk uten og tenke alt for mye på konsekvensene hvis de mister ballen.

 

kan ikke skjønne at idiotien som skjer i bakleddet vårt er noe som plutselig har skjedd , enten så savner vi pontus så mye eller noe , eller så flaksa forsvaret igjennom forrige sesong pga av angrepet var så godt.

 

driter nå idet tbh , ser fram til neste kamp ,var mye bra i første omgang.

 

edit: må bare si det selv om det bare er bullshit , men de faens langballene kom rett etter jønson startet i den pokkers thinktanken til drillo!, og som han så leder vi vel nesten serien med "nesten" sjanser

Endret av nissen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vis litt styrke gutta.. Om vi skulle rykke ned er det flaut om alle snakket om nedrykk siden mai. Klart det er bittert å ligge nest sist, men vi taper ihvertfall på tabber og ikke bare ræva spill.

 

Adecco kan vi snakke om når det er en realitet. Nå må vi fokusere på å redde plassen, ikke erkjenne nederlag.

 

Amen til tusen!

 

Jeg orker snart ikke mer negativitet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vis litt styrke gutta.. Om vi skulle rykke ned er det flaut om alle snakket om nedrykk siden mai. Klart det er bittert å ligge nest sist, men vi taper ihvertfall på tabber og ikke bare ræva spill.

 

Adecco kan vi snakke om når det er en realitet. Nå må vi fokusere på å redde plassen, ikke erkjenne nederlag.

 

Selv om det bare er i mai så har vi spilt nesten 1/3 av TL.... Begynner vi å sette sjansene så ender vi på øvre halvdel av tabellen, men hvor mange sjanser skal man ha i løpet av en kamp for å score?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


gutta kommer iallefall til å ha de feiteste bartene i adecco ligaen.

Er det bare meg - eller er denne bartegreia usedvanlig harry? :unsure:

Vi kan i alle fall aldri mer bruke den mot trønder-bønda....

 

er jævla harry , men er en viss forskjell mellom å gro barten frivillig som sodden enn å ha det som straff ;)

 

( edit: mye merkelig ord der , men kan ikke hjelpe for det når det er snakke om trønder barter og sodd )

Endret av nissen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det mulig at MMS går fra å være helt konge til elendig på et par mnd?

 

Har du noensinne sett Morten på vb før? Den plassen har TS håndtert bra. Bruk spillerne på det de er bra på. Dette ligner Gaute Larsens rokkeringer i 2004. Stort sett samme spillere, men stadig i nye posisjoner.

 

Jeg tror vi må spille mer kynisk og ikke minst må det kriges og spilles bedre uten ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det mulig at MMS går fra å være helt konge til elendig på et par mnd?

 

1. Vi må nok innse at MMS aldri har vært noen stor fotballspiller. Han har begrensede ferdigheter, men kan fungere dersom spillerne rundt ham presterer på et høyt nivå. Ifjor kom han mer sjeldent i vanskelige situasjoner, mye pga. et godt forsvarsspill fra laget som helhet.

2. MMS har blitt mindre trygg på egne ferdigheter og særlig mindre kontant i duellspillet. Synes også at pasningsfoten og trygghet med ball har blitt desto dårligere i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter at den verste skuffelsen er over prøver jeg meg på å se det positive igjen. 1. omgangen er faktisk bra etter sjokkåpningen. Vi ser fine kombinasjoner i angrepsspillet som har hvert fraværende tidligere. Så kan vi spørre oss om det var fordi B/G er såpass dårlige eller om gutta har begynt å finne hverandre. Etter 1. omgang satt jeg med en følelse av at dette kunne vi ikke tape. Skuffelse var derfor stor da hele laget falt tilbake til gamle synder etter pause.

 

Målene vi slipper inn er ene og alene Morten sin skyld. Veldig overasket over at han startet i det hele tatt etter å ha blitt rundlurt gang på gang av Finstad(!) mot Bærum på mandag (etter hva jeg har hørt).

Folk klager over Farnerud her på forumet, enig i at han hadde en svak annen omgang, men sånn jeg ser det er det henning som er problemet. Henning var etter min mening banens dårligste etter Morten. I 2. omgang har vi stor strekk i laget og det mener jeg er mye pga Henning. Pontus blir liggende defensivt pga at Henning ikke gjør sine arbeidsoppgaver ordentlig. Enten ligger begge for høyt, eller for lavt.

Stabæks beste i dag: Keller. Jobber bra hele kampen, og tar ansvar offensivt når han får muligheten.

 

Må si jeg er skuffet over å tape mot et så tafatt lag som B/G, men skal vi begynne å vinne kamper igjen, må vi slutte med å gi bort gavepakker ála det vi gjorde etter ett minutt i dag.

 

Håper gutta rister av seg dette så fort som mulig og kliner til i cuppen på søndag, og spiller på seg litt nødvendig selvtillitt.

 

Viktigst av alt er at vi som supportere står 100% bak gutta, og viser at vi støtter dem også i motgang og lager et helvetes trøkk hjemme på TA 16. Mai.

 

Blir forøvrig spennende å se hvilken midtbane JJ kombinerer til neste match, med Pontus ute med karantene.

 

Heia Stabæk! Alltid. Uansett!

Endret av Martin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tycker första halvlek är bra, till och med den bästa av stb i år.

Vi ska inte gräva ner oss för mycket av detta.

Det ser helt klart bättre ut nu.

Tyvärr 2 misstag av MMS som får olyckliga följder.

Känns dock som MMS är allt längre ifrån startelvan.

 

Skulle vilja se Mix få pröva sig centralt ihop med Farnerud, och istället sätta ut Hoff på kanten och ta ut HH, visst balansen i laget kanske går åt he***te men vore intressant kanske att pröva i cupen. HH verkar ju va helt ur form.

 

By the way, har vi ingen junior vänsterback??? Med TS ute har nån back nu iaf årets chans att slå sig in.

 

Tycker ändå det är ett litet steg framåt, lite otur i första att vi inte leder efter den, efter 2 ramträffar och flera bra lägen.

 

Är ändå mer positiv nu än på länge. Hoppas att PS kan ge ytterligare stabilitet i backlinjen när han kommer tillbaks.

 

Och så vann Barca ikväll =) trots ett feldömt rött kort och med hjälp av en dommare som inte vet vad hands är. =)

Mes que un club

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å være helt ærlig håper jeg vi ryker rett ut av cupen så vi kan konse på serien.

 

 

Så du mener tap i 1runde i cup'n vil gi økt selvtillit i troppen og bedre spill i serien?

Begynner å lure på om du faktisk har alzheimer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Farnerud vil jeg ha ut til neste kamp. Mannen skaper ingen verdens ting, så hva i pokker gjør han på offensiv midtbane?

 

Mulig Farnerud har en del feilpasninger, men han er den viktigste mannen på midten.

Han tør holde på ballen og kan dra av et par man, kan du nevne 1 man til som klarer dette?

 

Hvis man ser hele kampen i dag spiller vi en brukbar kamp, haddde vi satt sjansene hade vi spilt god gammeldags Stabæk fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Farnerud vil jeg ha ut til neste kamp. Mannen skaper ingen verdens ting, så hva i pokker gjør han på offensiv midtbane?

 

Mulig Farnerud har en del feilpasninger, men han er den viktigste mannen på midten.

Han tør holde på ballen og kan dra av et par man, kan du nevne 1 man til som klarer dette?

 

Hvis man ser hele kampen i dag spiller vi en brukbar kamp, haddde vi satt sjansene hade vi spilt god gammeldags Stabæk fotball.

:blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det mulig at MMS går fra å være helt konge til elendig på et par mnd?

Hepp,

 

Han prøver kanskje å kopiere Muri?

 

Etter å ha fordøyd denne kampen i noen timer (og sett mestepsrten om igjen) så har jeg kommet til den konklusjonen at kampen egentlig ikke var så ille. Det er fremgang å spore. Spillet blir stadig tightere og vi ser tendenser. BergSkog er ikke PallSkog ennå men det begynner å gli bedre. Vi er det laget som spiller seg frem til flest sjanser i ligaen (ref en kompis som egen fører statistikk) så det gjelder egentlig bare å få den jævla kula inn i nettet. Derfor tror jeg cup kampen kommer som bestillt! En positiv opplevelse er det laget trenger nå. Videre synes jeg Vegard Eggen Hedenstad gjorde en veldig god figur. God med ball og fint overblikk.

 

Tapet i går tilskrives personlige feil hos Morten i en uvant venstreback possisjon... Det er ingen tvil i mitt hode om hva vi trenger av forsterkninger til sommeren

Venstreback!!!

 

Men uansett et lite varsko - Det er mange likheter til 2004!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Bodø - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...