Gå til innhold

Bodø - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Mitt forsøk på en 11-er:

 

 

JIH - MMS/Rogne - IAO - TS / CK

 

DK - HH - PF - EH 

 

       DN - FB

 

 

 

Forsvaret: Keller har for upresise legg og starter ikke raskt nok bakifra etter min mening. Men han skal ha for vilje og fighter egenskaper. Derfor ønsker jeg i utgangspunktet JIH tilbake på høyre, hvor han var best. Også viktig at vi har en god back som kan doble på kant, særlig siden Daigo ofte trekker sentralt inn i banen.  

 

JIH var vel også fin som stopper. Men håper at Skjønnsberg kriger seg tilbake, hvis ikke er kanskje Rogne en mulighet? Meget hyggelig at IAO viser gamle takter, bra idag også. Venstrebacken ett problem, Tom fikk en smell idag, og avhengig av hvordan det utvikler seg er kanskje Keller en mulighet her?

 

Midtbanen:  Kobayashi må få fornyet tillit, selv om han var litt rufsete idag. HH og PF selvskrevne etter mitt skjønn, liker at Farnerud ser ut som å ha en mer offensiv definert rolle idag. Farnerud en av Stabæks beste. Hoff kommer inn på venstre, han trenger tid ilikhet med Daigo og jobber godt. 

 

Med to såpass like spillere i angrep som Daniel og Berglund er det viktig at man har ballsikre spillere på midten, derfor fortrekker jeg Hoff fremfor Mix. Hoff i vingerollen kan holde bredden sammen med Daigo evt. JIH. Mix vil også være fin å ha som en joker på benken. 

 

Mine 2 cents

  - eller 246 ord om man vil...  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


JJ ønsker nok å spille inn denne duoen, men jeg hadde vel egentlig håpet at Hoff eller Senky kunne fått sjansen, men er usikre på hvem av disse som kan gjøre best jobb i mellomrommet

 

Jeg vil veldig gjerne se Senky enten fra start eller komme innpå. Han viste vilje mot Molde men fikk alt for lite spilletid til å kunne bli bedømt etter 10 min.

 

Er bare å tenke positivt å vite at vi har to klassespillere som snart er klar fra skade :)

 

Varför inte pröva den här startuppställningen

 

Jon

 

Keller - Jon Inge - IA - Hauger

 

Daigo - Mix(off) - Farnerud(def) - Hoff

 

Bella/Senky - Daniel/Senky

 

Vill se daigo då han har absolut bäst inlägg(när han väl slår dom)/corner/frispark ev byta pos med daigo o Mix.

Men Mix verkar ha bäst självförtroende i laget och tycker han gör det bra när han kommer in i plan också.

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skal til Bodø, noen som vet sånn circus hvor mange man blir? Og hvilket felt er bortefeltet? Beklager om det er spurt om tidligere i tråden, men jeg er så jævlig trøtt....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper vi kommer til å prøve å spille litt mer gjennom midten, istedenfor alltid å skyve ballen ut på kant, hvor det påfølgende innlegget blir skutt en meter over en bakoverlent Nannskog. Spill mer på spissenes styrker! Prikk pasninger til Berglund og Nannskog i bakrom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil se følgende førsteellever:

 

Jon

Keller - Høiland - IAO - Tom

Mix - Daigo - Henning/Pontus - Hoff

Bella/Senky/Palmi - Nannskog

 

Hvorfor ikke prøve Daigo sentralt? Mix er heller ingen klassisk flankespiller, men føler han håndterer det bedre enn Daigo. Spissmakkeren til Nannskog er et åpent spørsmål. Pontus må gjerne få prøve seg som anker istedenfor Henning, da jeg synes han viste bedre takter enn Henning mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med

 

Jon

 

MMS - Høiland - IA - Tom

 

Keller - Henning - Pontus - Nannskog

 

Berglund - Palmi

 

Nannskog på flanken? Hvordan begrunner du det trekket? Nannskog er jo helt udugelig en-mot-en. Innleggsfoten er vel grei nok, men uten evner til å utfordre har man ingenting å gjøre der ute.

 

Synes heller ikke MMS forsvarte noen back-plass etter en mildt sagt ruskete oppvisning etter at han kom inn i 2. omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skulle så gjerne vært på kampen, men det klaffer ikke helt med jobben. Dere får heie litt for meg også :)

 

Tänk så här istället, du skulle gärna ha vart på jobbet men det passar inte helt med fotbollen.

Bara att säga upp sig.

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg tenker meg om litt, ser jeg gjerne Nannskog på benken fra start i denne kampen. Han begynner å dra på årene (han holder seg dog godt), og trenger lengre tid til restitusjon. Jmf fjorårssesongen puttet han minimalt med mål når kampene kom tett. La beina hvile seg i 45-60 min før han slipper til, da vil han forhåpentligvis være hakket piggere enn (forhåpentligvis) slitne Glimtbein

 

Det blir forøvrig kjipt for gutta om de ikke vinner i Bodø, det betyr 12 dager til med bart

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 274

Heldigvis bare 3 dager igjen til neste kamp og nye muligheter. Det begynner å bli kritisk mtp å begynne å vinne kamper igjen. Gutta har allerede tapt 14 av 21p, og tempoet (7p/7 kamper) holder kanskje til nedrykk. 2p i snitt pr kamp burde holde til (gull?)medaljekamp, etter 2 "perioder" kan vi nå max oppnå 16 p, mens vi burde hatt 18-20. Dvs at med seier i de 3 neste kampene er det fortsatt muligheter, men det haster og B/G BØR og MÅ slås.

 

Det virker her som du (fortsatt) mener at vi bør gå for gull, men at vi bare ligger en del bak skjema. 7 poeng bak, for å være nøyaktig (7 strake seire så er vi på skjema til 60 poeng). Det mener jeg er helt urealistisk etter det vi har vist de siste to kampene. Ja, i hele år egentlig. Maksimalt optimistisk nå mener jeg er en e-cup-givende fjerdeplass. For å klare det må vi nok minst holde et tempo på 8 poeng pr fem kamper (48 poeng totalt). Foreløpig ligger vi 4 poeng bak det skjemaet også (her kreves 3 strake seire for å komme ajour).

 

 

Med Veigar, Alan og Somen (i prioritert rekkefølge) borte, med nye spillere som Hoff og Koba (og evt. Farnerud og Mix), og med Johan og Segers ute er det mye som skal bygges om igjen, og det vil ta tid. Så med fare for å høres ut som Martin Andresen: vi blir mye bedre neste år. Men her er det viktig at vi enten spiller inn de innleide vi har (Senky, Berglund, Risp) og kjøper de, eller skaffer oss de vi vil ha i sommervinduet. Den oppladningen gutta fikk i vinter har ødelagt mye for vårsesongen. Tenker da både på manglende spillere og det faktum at de ikke fikk spilt/trent stort før sesongen begynte.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg tenker meg om litt, ser jeg gjerne Nannskog på benken fra start i denne kampen. Han begynner å dra på årene (han holder seg dog godt), og trenger lengre tid til restitusjon. Jmf fjorårssesongen puttet han minimalt med mål når kampene kom tett. La beina hvile seg i 45-60 min før han slipper til, da vil han forhåpentligvis være hakket piggere enn (forhåpentligvis) slitne Glimtbein

 

Det blir forøvrig kjipt for gutta om de ikke vinner i Bodø, det betyr 12 dager til med bart

 

Og inntil videre må vi stå over "Stabæk banker alle bønda". Nå har vi et lag fullt av trønderbarter..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker her som du (fortsatt) mener at vi bør gå for gull, men at vi bare ligger en del bak skjema.

Jeg registrerer vel egentlig mest at gulltoget går ved neste tap. Enig med deg om at 4. plass og e-cup bør være en en målsetning nå. Det er uansett aldri for sent å begynne å vinne mange kamper på rad :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ ønsker nok å spille inn denne duoen, men jeg hadde vel egentlig håpet at Hoff eller Senky kunne fått sjansen, men er usikre på hvem av disse som kan gjøre best jobb i mellomrommet

 

Jeg vil veldig gjerne se Senky enten fra start eller komme innpå. Han viste vilje mot Molde men fikk alt for lite spilletid til å kunne bli bedømt etter 10 min.

 

Jeg har nettopp vært å sett første omgangen av andrelagskampen, og Senky er ingen spiller jeg vil se fra start. Han fikk kanskje ikke det meste å jobbe med, men han har ikke noe i tippeligaen å gjøre, ikke foreløpig i alle fall. Start heller med laget de startet med mot Lyn, de fikk da til noe bra.

 

Nå får vi prøve å se positivt på det, ny kamp og nye muligheter, alt er åpent enda :D

 

Heia Stabæk - alltid, uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi spilte bedre på søndag enn vi har gjort tidligere, og gutta ble ikke like stressa mot slutten av kampen som de har gjort tidligere - dvs unngikk 50 meters pasninger uten mål og mening!

 

Prøver meg jeg også:

 

Jon

Keller - Høiland - IAO - Tom

Mix - Henning (def) - Daigo (off) - Hoff?

Bella - Senky

 

Forsvar: Synes det gikk bedre på søndag, enn det har gjort i kampene før det.

 

Midtbane: Henning synes jeg var flink def mot Lyn. Mix er spennende på en av kantene, men må jobbe litt med første berøringen sin. Daigo kan kanskje få til noe mer kreativt enn PF, mens venstre kant er jeg litt usikker på.

 

Angrep: Liten tid siden sist kamp - Nannskog kan hvile, og la Senky få prøve seg. Bella kommer til å bli bra :-)

 

 

Edit: Hvis det nicken sier stemmer, burde kanskje Palmi få prøve seg sammen med Bella på topp!

Endret av Erik_
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Hvis det nicken sier stemmer, burde kanskje Palmi få prøve seg sammen med Bella på topp!

Er veldig uenig. Jeg synes Senky var en av våre beste i dag, jobbet hardt og var mer aktiv enn f.eks. EH.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: Hvis det nicken sier stemmer, burde kanskje Palmi få prøve seg sammen med Bella på topp!

Er veldig uenig. Jeg synes Senky var en av våre beste i dag, jobbet hardt og var mer aktiv enn f.eks. EH.

 

Skal ikke alltid så mye til...

 

Da får jeg håpe han var bedre i andre omgang, enn første. Dårlige mottak, håpløse forsøk på løp, halvhjertede pasninger til medspillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor skal vi ta ut tippeligaens beste angriper, kun fordi han har hatt måltørke i noen kamper Erik_?

Alle vet hva han er god for.

Og tallenes klare tale viser at han putter klart flere mål når det har gått en uke eller mer mellom kampene. Hans største styrker er fart og avslutningegenskaper. Han må ha fart for å komme i scoringspossisjon. Han er en gammel mann som trenger lengre restitusjon og trenger kanskje 4-5 dager før beina er på topp igjen. Dvs at Nannskog bør hviles når kampprogrammet er tett, men sett han for all del inn i 2. omg, fordi da er motstanderene såpass slitne at Nannskog blir raskere enn forsvaret

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor skal vi ta ut tippeligaens beste angriper, kun fordi han har hatt måltørke i noen kamper Erik_?

Alle vet hva han er god for.

Og tallenes klare tale viser at han putter klart flere mål når det har gått en uke eller mer mellom kampene. Hans største styrker er fart og avslutningegenskaper. Han må ha fart for å komme i scoringspossisjon. Han er en gammel mann som trenger lengre restitusjon og trenger kanskje 4-5 dager før beina er på topp igjen. Dvs at Nannskog bør hviles når kampprogrammet er tett, men sett han for all del inn i 2. omg, fordi da er motstanderene såpass slitne at Nannskog blir raskere enn forsvaret

 

Her svarte vel egentlig Håvard for meg. Nannskog har tidligere trengt mer hvile enn andre spillere!

 

I forhold til Pontus og midtbanen føler jeg at vi trenger mer offensiv kreativitet enn vi har fått av Henning og Pontus de siste kampene. Ja, de er spillere som i utgangspunktet er for gode til å sette ut, men vi trenger kreativiteten som kanskje Daigo kan levere.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Erik_
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper vi endelig finner tilbake til noe av fasongen vår fra i fjor, og tar en 3-1 seier.

 

Daigo på frispark, IA på corner og Berglund på retur. Bella var nærme nettkjenning mot Lyn, og jeg tror han kommer til å bli bedre og bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper vi endelig finner tilbake til noe av fasongen vår fra i fjor, og tar en 3-1 seier.

 

Daigo på frispark, IA på corner og Berglund på retur. Bella var nærme nettkjenning mot Lyn, og jeg tror han kommer til å bli bedre og bedre.

 

2-1, til hjemmelaget, selv om vi er hakket bedre enn dem. Daniel brenner en straffe på slutten. Det snur ikke ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper vi endelig finner tilbake til noe av fasongen vår fra i fjor, og tar en 3-1 seier.

 

Daigo på frispark, IA på corner og Berglund på retur. Bella var nærme nettkjenning mot Lyn, og jeg tror han kommer til å bli bedre og bedre.

Hepp,

 

Bella er spillertypen som må ha tillitt for å funke, det tror jeg JJ vet. Jeg regner derfor med at Berglund kommer til å få plenty med sjanser og håper på en ketchupeffekt. Men som sagt tidligere - det viktigste fremover blir å holde nullen i hver kamp. Så får 3 poengene komme sigende på etterhvert. Ligaen er så tett og jevn at 2-3 seire på rad gir rask tabellklatring! Men jeg er ikke overbevist om at det kommer til å løsne alt i morgen gitt...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper laget

 

 

JK (fordi Iven måtte ta to på sin kappe i 0-4 oppgjøret mot Bærum)

 

Keller JIH IAO MMS (MMS fordi Vegar også var under par mot Bærum, og TR, TS og PS skadet)

 

HH

Daigo PF Mix/EH (Tipper Mix dersom DN er skadefri og skal spille)

 

 

Bella DN/EH/Mix/PRP (Senky er den eneste som jeg hittil tror er uaktuell som Bellas makker)

 

 

 

 

....men jeg skulle gjerne sett at JJ prøvde en annen komb på sentral midt for å se om det kan løse opp noe av det lagmessige vi har slitt med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Bodø - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...