Gå til innhold

2. laget


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Så 1. omgang hvor vi dominerte de første 15 før det jevnet seg ut. Tok ledelsen 1-0, og fikk også et annulert før Lyn utlignet ikke helt ufortjent. Bekymret konstanterte jeg at Hauge måtte ut, samt at den ene midtstopperen ikke holdt nivået til de andre. 2. omgang må jo ha vært litt av en festforestilling.

 

Når det gjelder de andre lagene uten tap så noterer jeg at Vålerenga 3 slo Langhus 5-1, mens vi vant 17-0, Øvrevoll Hosle 2 har ikke spilt ennå, mens Friggs 10-0 seier over Fossum nok heller sier at Fossum er seriens dårligste lag enn at Frigg er spesielt gode.

 

Neste kamp er om en uke hjemme mot Lyn 2. Dvs. at Lyn ikke får muligheten til å trikse med å hvile spillere fra 1. laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele runden går samtidig i kveld, Oppsal står over denne runden - det er odde antall lag i avdelinga.

 

Vi skal vel slå Lyn2 hjemme - de virker langt svakere enn førstelaget til Lyn på resultatene hittil. Med seier er hvertfall en mulig utfordrer helt ute av det.

 

I en annen kamp spiller VIF3 mot Lyn. Det er vel nesten best med uavgjort her? Laget som rykker opp kommer neppe til å avgi mange poeng, så uavgjort er nesten som tap å regne for begge. Seier til engen er kanskje ikke helt feil heller, jeg er mest redd for Lyn.

 

Tredje interessante kamp blir ØH2 som skal vise om de er en seriøs utfordrer (ved å knuse Oldenborg).

 

Neste runde er det vår tur til å stå over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hele runden går samtidig i kveld, Oppsal står over denne runden - det er odde antall lag i avdelinga.

 

Vi skal vel slå Lyn2 hjemme - de virker langt svakere enn førstelaget til Lyn på resultatene hittil. Med seier er hvertfall en mulig utfordrer helt ute av det.

 

I en annen kamp spiller VIF3 mot Lyn. Det er vel nesten best med uavgjort her? Laget som rykker opp kommer neppe til å avgi mange poeng, så uavgjort er nesten som tap å regne for begge. Seier til engen er kanskje ikke helt feil heller, jeg er mest redd for Lyn.

 

Tredje interessante kamp blir ØH2 som skal vise om de er en seriøs utfordrer (ved å knuse Oldenborg).

 

Neste runde er det vår tur til å stå over.

 

I utgangspunktet er jeg ikke redd for Lyn 2, men ser jo at det kun er tre fra A-troppen (Marte, Ingrid B og Mario) som skal spille. Sånt sett har vi en bra spiller i tre av fire ledd (om Janne spiller kanskje i alle). Det skal vel være nok til å vinne om Lyn 2 består av de spillerne jeg tror de gjør, men det kan bli tøffere enn vi forventer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ledet kun 1-0 rett før pause noe som gjorde Finjord lettere nervøs siden det var meningen at både Ingrid Bakke og Super Mario skulle ut i pausen. Sistnevnte puttet så på til 2-0, og i 2. omgang var det kun Marte fra A-stallen på banen. 2. omgang ble Martine Reinas. Hun puttet tre.

 

1-0 Ingrid Bakke

2-0 Super Mario

3-0 Martine Reina

4-0 Reina

4-1

5-1 Reina

6-1 Jeanette A Johnsen

 

Ellers kan nevnes at Øvrevoll Hosle 2 tapte 2-0 hjemme mot Oldenborg, og er neppe noen utfordrer til opprykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mens våre jenter hadde spillefri har de andre lagene spilt en serierunde til. Dvs. kampen Lyn 2-Vålerenga 3 er utsatt til 11. juni!

 

Lyn satte scoringsrekord for sesongen med 25-0 over Fossum. Det bekrefter egentlig bare at Fossum er veldig svake, og blir ikke forbauset om det laget ikke fullfører sesongen. Øvrevoll/Hosle taper igjen, og kan dermed avskrives som en opprykkskandidat. Oldenborg får sitt første tap mot et Oppsallag, som kan sees som en utfordrer i kampen om opprykk.

 

Lyn har dermed passert oss på tabellen, men har en kamp mer spilt. Også Jutul/BVIF/ILJ har ni poeng, men også en kamp mer spilt. Ser heller ikke det som en opprykkskandidat. Vålerenga 3 kan derimot være en utfordrer.

 

Neste kamp hjemme mot Oldenborg mandag 20.15 på nye kunstgresset. Siden neste seriekamp for A-laget først er 16. mai vil jeg anta at vi stiller relativt sterkt her, og heller hvile spillere etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, det var ikke akkurat toppet lag, og på en ikke altfor god dag vinner man allikevel 9-1. Lyn vant 13-1 over Frigg, og forbedrer målforskjellen. Finjord ikke akkurat begeistret for at Lyn og Lyn 2 møtes sent på sesongen, og mente at det hadde vært bedre om disse lagene spilte mot hverandre tidlig så man slapp unna spekulasjoner.

 

Målscorere: Super Mario 4, Saba 3, Jeanette og Sara Zai. Sistnevnte med en suser fra distanse.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mye sykdom i stallen gjorde at det var et reservepreget 2. lag som stilte bla. manglet Marte i mål (og Silje har som sagt gått til Røa). Endte allikelvel med en konfortabel 4-0 seier til tross for at vi brant mange 100% sjanser. Det som var virkelig hyggelig var å se Line Holter tilbake på banen etter nesten fire måneder. Gjorde en solid innsats selv om hun ikke gikk i hodedueller naturlig nok. Målscorere: Super Mario 2, Sara Zai og Saba.

 

Ellers fortsetter Lyn å vinne med utklassingsifre. Denne gang 18-1 mot Jutul/BVIF/ILJ, som forøvrig ligger på tredje plass. Dermed ser det ut som vi må klare oss uten tap, men to uavgjorte kan man overleve.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye sykdom i stallen gjorde at det var et reservepreget 2. lag som stilte bla. manglet Marte i mål (og Silje har som sagt gått til Røa). Endte allikelvel med en konfortabel 4-0 seier til tross for at vi brant mange 100% sjanser. Det som var virkelig hyggelig var å se Line Holter tilbake på banen etter nesten fire måneder. Gjorde en solid innsats selv om hun ikke gikk i hodedueller naturlig nok. Målscorere: Super Mario 2, Sara Zai og Saba.

 

Ellers fortsetter Lyn å vinne med utklassingsifre. Denne gang 18-1 mot Jutul/BVIF/ILJ, som forøvrig ligger på tredje plass. Dermed ser det ut som vi må klare oss uten tap, men to uavgjorte kan man overleve.

 

Er jo latterlig at Lyn og Stabæk må spille i denne divisjonen, er jo et tankekors at lag nummer 2 på tabellen, slår lag 3 med 18-1..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av grunner jeg ikke kan komme med her overvar jeg ikke 2. lagets kamp, men ser at det ble seier 7-1 borte mot Øvrevoll Hosle 2. Regner med at det kommer en oppsummering av kampen på stabak.no snart. Konstanterer også at Lyn kun vant 7-0 over Langhus, men så var det jo på bortebane. Vi og Lyn cruiser i fra de andre lagene. Lyn fortsatt foran med 19 plussmål, men med en kamp mer spilt. 7/6 skal vi passere Lyn på poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om ting ikke har forandret seg, vil bare ett lag spille om opprykk i en kvalifiseringsrunde. Men det er en liten stund siden jeg fulgte godt med sist.

 

Det er faktisk det jeg har hørt også. Har vel med at 3. divisjon består av lag fra tre kretser, som hver har sin 4. divisjonsavdeling. Det skal dog sies at det fort ved første øyekast ser ut som avdelingen er en ren avdeling for Oslo Fotballkrets.

 

Lørenskog 2 og Kurland kjemper i teten i Akershus, mens Kvik Halden og Ås er i toppen i Østfold. Noen andre lag kommer neppe til å melde seg inn i tetstriden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt skuffende 9-0 over Vålerenga 3. Etter 5-0 ved pause forventet man jo tosifret, men det tok en halv omgang før den sjette. Super Mario med tre mål, mens Saba hadde måltørke. Var dog hun som skaffet oss en straffe Mario scoret på. Ellers scoret Mia to, og Anniken,Sofie, Elise og bursdagsbarnet Martine et.

 

Lyn nøyde seg med 4-1 over dette laget (beklager at jeg sa det var femmålsseier).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt skuffende 9-0 over Vålerenga 3. Etter 5-0 ved pause forventet man jo tosifret, men det tok en halv omgang før den sjette. Super Mario med tre mål, mens Saba hadde måltørke. Var dog hun som skaffet oss en straffe Mario scoret på. Ellers scoret Mia to, og Anniken,Sofie, Elise og bursdagsbarnet Martine et.

 

Lyn nøyde seg med 4-1 over dette laget (beklager at jeg sa det var femmålsseier).

 

 

Nå tok Lyn og grisebanka ØB Hosle i kveld med 17-0, et lag Stabæk slo 7-1, sånn sett kom vel Stabæk enda lenger bak i leksa hva angår målforkjell i forhold til Lyn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt skuffende 9-0 over Vålerenga 3. Etter 5-0 ved pause forventet man jo tosifret, men det tok en halv omgang før den sjette. Super Mario med tre mål, mens Saba hadde måltørke. Var dog hun som skaffet oss en straffe Mario scoret på. Ellers scoret Mia to, og Anniken,Sofie, Elise og bursdagsbarnet Martine et.

 

Lyn nøyde seg med 4-1 over dette laget (beklager at jeg sa det var femmålsseier).

 

 

Nå tok Lyn og grisebanka ØB Hosle i kveld med 17-0, et lag Stabæk slo 7-1, sånn sett kom vel Stabæk enda lenger bak i leksa hva angår målforkjell i forhold til Lyn

 

Tar man imidlertid de lagene begge klubber har møtt kommer faktisk Stabæk best ut med målscore 37-1 mot Lyns 32-2. Derimot skal det kanskje litt til å matche Lyns resultater mot de tre gjenstående lagene for Stabæks del. Lyn har vel 56-2 på de tre kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi mobilisere til 2. lags kampen mot Lyn?

Vet ikke når den spilles, men det hadde jo vært kult.

 

Første kamp til høsten: 9. august klokken 20.15. Kamp tolv av tjue for begge lag. Lyn må vinne for å ta over førersetet for opprykk (dette minner veldig om herrenes opphold i 3.div. i 2005).

 

 

Jeg stikker nok ned og ser kampen uansett, men er usikker på om et massivt $$-oppmøte vil ha positiv effekt på jentene våre. De er jo ikke akkurat vant til det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi mobilisere til 2. lags kampen mot Lyn?

Vet ikke når den spilles, men det hadde jo vært kult.

 

Første kamp til høsten: 9. august klokken 20.15. Kamp tolv av tjue for begge lag. Lyn må vinne for å ta over førersetet for opprykk (dette minner veldig om herrenes opphold i 3.div. i 2005).

 

 

Jeg stikker nok ned og ser kampen uansett, men er usikker på om et massivt $$-oppmøte vil ha positiv effekt på jentene våre. De er jo ikke akkurat vant til det...

 

Husk at det er en del spillere fra A-stallen med også, og de er jo vant med det. Regner det som ganske sikkert at dette er en kamp man vil bruke så mange som mulig av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du ahr selvfølgelig rett, kommer neppe til å være fullt av juniorer i den startoppstillinga her.

 

 

 

Ser at førstelaget spiller hjemmekamp mot Linderud to dager før, så her bør ingen stabækspillere være for gode for startoppstilling (evt. på innbytterbenken som mulig forsterkning).

 

Her er en kamp hvor jeg føler vi har alt å tape, så jeg gruer meg allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du ahr selvfølgelig rett, kommer neppe til å være fullt av juniorer i den startoppstillinga her.

 

 

 

Ser at førstelaget spiller hjemmekamp mot Linderud to dager før, så her bør ingen stabækspillere være for gode for startoppstilling (evt. på innbytterbenken som mulig forsterkning).

 

Her er en kamp hvor jeg føler vi har alt å tape, så jeg gruer meg allerede.

 

Du gruer deg til en kvinnekamp i fjerde divisjon som spilles om drøye to måneder?

Hvis noen hadde fortalt deg det for ti år siden, ville du trodd dem da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du ahr selvfølgelig rett, kommer neppe til å være fullt av juniorer i den startoppstillinga her.

 

 

 

Ser at førstelaget spiller hjemmekamp mot Linderud to dager før, så her bør ingen stabækspillere være for gode for startoppstilling (evt. på innbytterbenken som mulig forsterkning).

 

Her er en kamp hvor jeg føler vi har alt å tape, så jeg gruer meg allerede.

 

Du gruer deg til en kvinnekamp i fjerde divisjon som spilles om drøye to måneder?

Hvis noen hadde fortalt deg det for ti år siden, ville du trodd dem da?

 

.....eller for to år siden smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du ahr selvfølgelig rett, kommer neppe til å være fullt av juniorer i den startoppstillinga her.

 

 

 

Ser at førstelaget spiller hjemmekamp mot Linderud to dager før, så her bør ingen stabækspillere være for gode for startoppstilling (evt. på innbytterbenken som mulig forsterkning).

 

Her er en kamp hvor jeg føler vi har alt å tape, så jeg gruer meg allerede.

 

Du gruer deg til en kvinnekamp i fjerde divisjon som spilles om drøye to måneder?

Hvis noen hadde fortalt deg det for ti år siden, ville du trodd dem da?

 

.....eller for to år siden smile.gif

 

Jaja, nå vil vel det stilles med et lag som holder middels Toppseriestandard, og hvis Lyns ungjenter likevel skulle bli for sterke, er det jo bare pinlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. lagskampen som skulle vært spilt i kveld er visstnok vunnet på WO. Greit nok da Lyn vant 25-0 mot dette laget. Er vel et spørsmål om vi hadde fått inn like mange. Fossum har nå gitt WO to ganger, og faktisk i to hjemmekamper. Utifra følgende regel skulle man tro laget blir strøket fra serien, men mulig det er særskilte forhold:

 

13-2 Virkninger av å utebli eller å trekke seg fra kamp

 

3) Lag i øvrige divisjoner og aldersklasser som uteblir fra seriekamp uten gyldig grunn, skal ved første gangs uteblivelse regnes for å ha tapt kampen med resultat 3-0. Ved ny uteblivelse i samme sesong skal laget - med mindre særlige forhold tilsier noe annet - utelukkes fra fortsatt spill i inneværende sesong og alle lagets kamper annulleres. Lag som utelukkes regnes ved seriens avslutning som siste lag på tabellen og skal rykke ned en divisjon. Det samme gjelder lag som trekker seg fra serien.

 

Da får man finne på noe annet i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. lagskampen som skulle vært spilt i kveld er visstnok vunnet på WO. Greit nok da Lyn vant 25-0 mot dette laget. Er vel et spørsmål om vi hadde fått inn like mange. Fossum har nå gitt WO to ganger, og faktisk i to hjemmekamper. Utifra følgende regel skulle man tro laget blir strøket fra serien, men mulig det er særskilte forhold:

 

13-2 Virkninger av å utebli eller å trekke seg fra kamp

 

3) Lag i øvrige divisjoner og aldersklasser som uteblir fra seriekamp uten gyldig grunn, skal ved første gangs uteblivelse regnes for å ha tapt kampen med resultat 3-0. Ved ny uteblivelse i samme sesong skal laget - med mindre særlige forhold tilsier noe annet - utelukkes fra fortsatt spill i inneværende sesong og alle lagets kamper annulleres. Lag som utelukkes regnes ved seriens avslutning som siste lag på tabellen og skal rykke ned en divisjon. Det samme gjelder lag som trekker seg fra serien.

 

Da får man finne på noe annet i kveld.

 

Ny w.o for Stabæk i kveld mot Frigg. Dette begynner å bli latterlig, Oslo Fotballkrets ødelegger 4 divisjon, skjønner jo veldig at disse lagene ikke vil møte Stabæk og Lyn, når det får titalls i sekken hele tiden, ender vel med at flere følger etter Fossum i graven..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. lagskampen som skulle vært spilt i kveld er visstnok vunnet på WO. Greit nok da Lyn vant 25-0 mot dette laget. Er vel et spørsmål om vi hadde fått inn like mange. Fossum har nå gitt WO to ganger, og faktisk i to hjemmekamper. Utifra følgende regel skulle man tro laget blir strøket fra serien, men mulig det er særskilte forhold:

 

13-2 Virkninger av å utebli eller å trekke seg fra kamp

 

3) Lag i øvrige divisjoner og aldersklasser som uteblir fra seriekamp uten gyldig grunn, skal ved første gangs uteblivelse regnes for å ha tapt kampen med resultat 3-0. Ved ny uteblivelse i samme sesong skal laget - med mindre særlige forhold tilsier noe annet - utelukkes fra fortsatt spill i inneværende sesong og alle lagets kamper annulleres. Lag som utelukkes regnes ved seriens avslutning som siste lag på tabellen og skal rykke ned en divisjon. Det samme gjelder lag som trekker seg fra serien.

 

Da får man finne på noe annet i kveld.

 

Ny w.o for Stabæk i kveld mot Frigg. Dette begynner å bli latterlig, Oslo Fotballkrets ødelegger 4 divisjon, skjønner jo veldig at disse lagene ikke vil møte Stabæk og Lyn, når det får titalls i sekken hele tiden, ender vel med at flere følger etter Fossum i graven..

 

 

Hele 4. divisjon er latterlig!

Alt for stor kvalitetsforskjell mellom lagene, så det er nesten så lag vil tape på W.O. så de ikke får helt elendig målfoskjell!

Kun et lag kan rykke opp, så SBK 2 eller LYN må spille enda en kjedelig sesong i 4. div

Lyn har 2 lag i divisjonen

 

...men det er jo NFF, å hva mer skal man forvente av noen som kun tenker Eliteserien

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da ble det den tredje 3-0 seieren på rad, men i motsetning til de to forgående var dette faktisk en kamp som ble spilt. Greit nok. Jutul/BVIF/ILJ forsvarte seg visstnok mesterlig, og det var vel langt fra vårt sterkeste lag vi stilte med her. Lyn med 10-1 over Oldenborg, mens jeg noterer at det ikke har kommet noe resultat fra Fossum-Øvrevoll/Hosle 2. Det kan vel kanskje muligens bety at Fossum har trukket laget.

 

En runde gjenstår før ferien, og det er vel ganske klart at det er to lag det står mellom. Lyn med overlegen målforskjell, men når vi trekker fra de to lagene det har vært WO mot blir den litt mindre overlegen. Oppsal henger på sett og vis med ennå, men har jo hjemmetap mot de to topplagene. Imidlertid kan man der skryte av å være det laget som til nå har tatt flest poeng på bortebane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da ble det den tredje 3-0 seieren på rad, men i motsetning til de to forgående var dette faktisk en kamp som ble spilt. Greit nok. Jutul/BVIF/ILJ forsvarte seg visstnok mesterlig, og det var vel langt fra vårt sterkeste lag vi stilte med her. Lyn med 10-1 over Oldenborg, mens jeg noterer at det ikke har kommet noe resultat fra Fossum-Øvrevoll/Hosle 2. Det kan vel kanskje muligens bety at Fossum har trukket laget.

 

En runde gjenstår før ferien, og det er vel ganske klart at det er to lag det står mellom. Lyn med overlegen målforskjell, men når vi trekker fra de to lagene det har vært WO mot blir den litt mindre overlegen. Oppsal henger på sett og vis med ennå, men har jo hjemmetap mot de to topplagene. Imidlertid kan man der skryte av å være det laget som til nå har tatt flest poeng på bortebane.

 

Blir spennende å se hvor mange w.o det blir etter ferien, nå vet jo lagene som møter Lyn og Stabæk at de får mange i sekken, og det kan jo prege lysten deres til å spille. Ikke veldig sterkt med 3 mål mot Jutul, Lyn la vel 17 i samme sekk, og laget Stabæk stilte var jo ikke direkte svakt helle, sterke offensive spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. laget
×
×
  • Opprett ny...