Gå til innhold

2. laget


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Ser den, men det var et heldig mål (Guro hadde selvsagt aldri mistet en slik ball). Har du i Lyns 85% tatt forbehold om at 1. laget rykker opp? Husk at de i tillegg til å være topp to av ikke 2. lag (noe som er veldig sannsynlig at laget er), også må gjennom to kvalikkamper.

 

Jepp etter at jeg kom på at Borgen har tre tap er jeg også sikker på opprykk. Gjelleråsen og Rapid slår man uansett hva man stiller opp med. Tror også Skeid er et lag man uansett slår (og sannsynligvis har man råd til en uavgjort også). At man stiller svært redusert i kampene mot Lørenskog og Ås er det som gjør at jeg ikke vil garantere noe avdelingsmesterskap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ble 5-1 mot Skeid, og var jo stort sett enveiskjøring (ihvertfall frem til halvveis i 2.omgang). Tok imidlertid 35 minutter før man tok ledelsen, ble et mål til før pause, og to ganske kjappe etter. Skeid reduserte fire minutter før slutt, og jublet som de skulle vunnet kampen. På slutten øker man til 5-1. Forøvrig stilte man litt redusert i denne kampen.

 

Neste er allerede på torsdag kl 20:15 mot Gjelleråsen. Gjelleråsen tapte i dag bunnoppgjøret hjemme mot Asker med elleve mål, så det kan bli en kamp med mange mål. Skal visstnok ordnes med kaffe og muligens kaker.

 

Kan jo nevne at Borgen også vant sin kamp med 5-1, så avstanden er nøyaktig like stor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir ingen kamp i kveld :( Gjelleråsen kunne ikke stille, og kampen blir satt til 3-0. Litt kjipt for hadde håpet å få en målforskjell som så litt bedre ut i forhold til Lyn 2. Dermed er to av kampene denne sesongen vunnet på wo mens en av en eller annen grunn ble utsatt i stedet. Blir tabelledelse igjen ihvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var to muligheter for å sikre opprykk i dag. Først ved at Borgen ikke slår Lyn 2. Det gikk ikke. Borgen vant 3-2. Deretter kamp borte mot Lørenskog. Tok en tidlig ledelse, men etter det fløt ikke spillet, eller mulig det var nettopp det det gjorde. Ble dog tomålsledelse til pause, og i 2. omgang var det enveiskjøring, og kun et par-tre utrolige bom hindret tosifret. Sluttresultat Lørenskog-Stabæk 2 0-9. Dermed blir det 2. divisjon neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4-1 over Ås i hengekampen gjør at serien er vunnet også før den siste kampen spilles. Var litt usikkerhet til denne kampen med IK i Danmark, og en del spillere på høstferie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Avslutter sesongen med 9-0 over Rapid Athene, og sørget med det også på papiret å ha bedre målforskjell enn Lyn 2 (selv med to wo). Målscorere var Martine 3, Kristine 2, Ingrid, Melissa og Celine. I tillegg et selvmål hvor vel Malin var siste Stabækspiller på ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da blir det lokaloppgjør mot Øvrevoll/Hosle neste år etter at opprykket nettopp glapp for dem nå etter at Kaupanger gikk opp til 2-1 mot Urædd. Så får vi fortsatt vente å se om det blir Lyn 1 eller 2 man møter neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lyn rykker opp, og dermed blir det Lyn 2 man møter i serien neste år. Lyns opprykk fører vel også til at Fart 2 berger plassen, og dermed kan det se ut til at man kan få en avdeling med syv 2. lag, som ikke kan rykke opp. Dermed kun fem lag som kjemper om to kvalikplasser. Alternativet må vel være å mikse sammen med "sørøstlandsavdelingen" hvor det kun er et 2. lag. Et lite problem kan dog være at det er avdeling med kun 10 lag, samt at det selvsagt blir større reiseavstander. Trysil til Lyngdal er et stykke.

 

I utgangspunktet er det disse lagene som er i 2. divsjonsavdelingen neste år:

 

Bækkelaget

Fart 2

Kolbotn 2

Lillestrøm 2

Lyn 2

Nordre Trysil

Raufoss

Røa 2

Stabæk 2

Valdres

Vålerenga 2

Øvrevoll/Hosle

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Terminlisten 2013:

2. div Kvinner avd 01042202010021Vålerenga 2Stabæk 2 2013-04-14 16:00Valle Hovin kunstgress 2
2. div Kvinner avd 01042202010082Stabæk 2Raufoss 2013-04-22 18:45Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 01042202010133ValdresStabæk 22013-04-28 15:00Blåbærmyra kunstgress
2. div Kvinner avd 01042202010234Stabæk 2Røa Fotball Elite 2 2013-05-14 18:45Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 01042202010305Fart 2Stabæk 2 2013-05-06 19:30Fart kunstgress
2. div Kvinner avd 01042202010356BækkelagetStabæk 2 2013-05-21 19:00Sportsplassen
2. div Kvinner avd 01042202010407Stabæk 2LSK Kvinner 2 2013-05-28 18:45Nadderud kunstgress
2. div Kvinner avd 01042202010468Nordre TrysilStabæk 2 2013-06-02 15:00Jordet stadion
2. div Kvinner avd 01042202010529Stabæk 2Kolbotn 2 2013-06-10 18:45Nadderud kunstgress
2. div Kvinner avd 010422020105710Øvrevoll HosleStabæk 2 2013-06-17 18:45DNB Arena Hosle (kg)
2. div Kvinner avd 010422020106411Stabæk 2Lyn 2 2013-06-24 18:45Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020106812Stabæk 2Vålerenga 2 2013-06-28 18:00Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020107413RaufossStabæk 2 2013-08-11 13:00Raufoss Storhall
2. div Kvinner avd 010422020107914Stabæk 2Valdres 2013-08-18 15:00Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020108915Røa Fotball Elite 2Stabæk 2 2013-08-26 18:45Røa kunstgress
2. div Kvinner avd 010422020109616Stabæk 2Fart 2 2013-09-01 15:00Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020110117Stabæk 2Bækkelaget 2013-09-10 18:45Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020110618LSK Kvinner 2Stabæk 2 2013-09-17 19:00Lsk-hallen
2. div Kvinner avd 010422020111219Stabæk 2Nordre Trysil 2013-09-22 15:00Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020111820Kolbotn 2Stabæk 2 2013-09-30 18:45Sofiemyr kunstgress
2. div Kvinner avd 010422020112321Stabæk 2Øvrevoll Hosle 2013-10-06 15:00Nadderud kunstgress 2
2. div Kvinner avd 010422020113022Lyn 2Stabæk 2 2013-10-09 18:45Kringsjå kunstgress

Endret av sexxes
Endret kamptidspunkt runde 13
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tok for meg 3. divisjonsavdelingen til 2. laget i fjor, og traff vel ganske greit der. I år er det egentlig helt umulig å tippe siden det er en avdeling med syv 2. lag (og man klager på herresiden at det er for mange 2. lag i 2. divisjon). Hadde Linderud/Grei 2 greid seg på bekostning av Valdres forrige sesong hadde man hatt åtte, og kunne risikert at et lag som havnet på nedrykksplass skulle spille kval om opprykk som nestbeste ikke 2. lag. Det ville jo være absurd. Siste kampen for sesongen, og man spiller for opprykk/nedrykk og ikke for å bli i divisjonen. Muligheten er jo at det kan bli sånn neste sesong, men sitter med følelsen av at minst et av 2. lagene ikke holder mål.

 

2. laget til Stabæk har i det siste spilt mot lag fra Buskerud og Telemark, og etter sigende vunnet meget greit mot lag som satser på å kjempe om topplasser i 2. divisjon.

 

Deler dette inn i to. Av de lagene som ikke er 2. lag anser jeg Øvrevoll Hosle og Raufoss til å være de beste lagene, og de bør ta kvalikplassene rimelig greit, men så kan man være uheldig med møtene mot 2. lagene, og da kan Valdres og Bækkelaget plutselig være der. Tror dog ingen av de to sistnevnte vil klare opprykk gjennom kval. Nordre Trysil tror jeg blir for svake, og mest sannsynlig må ta veien ned igjen.

 

Av de syv 2. lagene vil jeg anta at Stabæk og Lillestrøm er best, men Lillestrøm har vel ikke vært kjent for å satse altfor mye på dette laget. Røa ble nummer to ifjor, og er nødvendigvis ikke som sitt 1. lag særlig svekket. Mange gamle stoheter, og om de fortsatt er med blir nok laget i toppen. Kolbotn er jeg mer usikker på bredden, men vil nok kjempe sammen med Vålerenga og Lyn (usikker på hvor sterkt Lyn vil være, mens Vålerenga muligens er litt bedre enn i fjor). Siste 2. laget er Fart, som takket være at man toppet laget i august berget plassen (og det var også fordi Lyn 1. lag rykket opp). Kan vanskelig se for meg at de berger seg i år. Mer trolig at 1. laget blir å se i denne divisjonen i 2014.

 

Så konklusjonen min er at Øvrevoll Hosle og Raufoss under tilnærmet normale omstendigheter spiller kval om opprykk. Fart 2 og Nordre Trysil rykker ned, mens hvilket lag som får den i utgangspunktet siste nedrykksplassen er umulig å si. Dog det blir ikke Stabæk, og Lillestrøm unngår det hvis man vil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første kamp i 2. divisjon for rekrutten i et ufyselig vær på Valle Hovin. Man merket at dette var et langt høyere nivå enn man har vært vant til, men jentene er flinke til å heve seg, og styrte mestparten av kampen selv om man ble hardt presset siste kvarteret. Seiersmålet kom halvveis ut i 2. omgang hvor dommeren skal ha ros for at han ga Hanna fordel da hun ble tatt, men klarte å komme seg videre. Skyter et skudd som ikke er hardt, men velplassert. Via stangen og i mål.

 

Ellers noterer man seg nå at man bruker de som ikke startet i Toppserien. Både Guro og Melissa spilte kampen. Bør være en grei matchtrening, og noen av lagene holder nok også 1. divisjonsklasse. Vålerenga er neppe det beste laget man møter, så må nok opp noen hakk til for å hevde seg i toppen. Dog er vel ikke det målsettingen.Raufoss er neste kamp, og det kan bli vel så tøft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deler dette inn i to. Av de lagene som ikke er 2. lag anser jeg Øvrevoll Hosle og Raufoss til å være de beste lagene, og de bør ta kvalikplassene rimelig greit, men så kan man være uheldig med møtene mot 2. lagene, og da kan Valdres og Bækkelaget plutselig være der. Tror dog ingen av de to sistnevnte vil klare opprykk gjennom kval. Nordre Trysil tror jeg blir for svake, og mest sannsynlig må ta veien ned igjen.

 

Av de syv 2. lagene vil jeg anta at Stabæk og Lillestrøm er best, men Lillestrøm har vel ikke vært kjent for å satse altfor mye på dette laget. Røa ble nummer to ifjor, og er nødvendigvis ikke som sitt 1. lag særlig svekket. Mange gamle stoheter, og om de fortsatt er med blir nok laget i toppen. Kolbotn er jeg mer usikker på bredden, men vil nok kjempe sammen med Vålerenga og Lyn (usikker på hvor sterkt Lyn vil være, mens Vålerenga muligens er litt bedre enn i fjor). Siste 2. laget er Fart, som takket være at man toppet laget i august berget plassen (og det var også fordi Lyn 1. lag rykket opp). Kan vanskelig se for meg at de berger seg i år. Mer trolig at 1. laget blir å se i denne divisjonen i 2014.

 

Så konklusjonen min er at Øvrevoll Hosle og Raufoss under tilnærmet normale omstendigheter spiller kval om opprykk. Fart 2 og Nordre Trysil rykker ned, mens hvilket lag som får den i utgangspunktet siste nedrykksplassen er umulig å si. Dog det blir ikke Stabæk, og Lillestrøm unngår det hvis man vil.

 

Hvis LSK 2 er blant de beste 2. lagene lover det i hvert fall godt for ØHIL, som knuste dem 6-1 i serieåpningen. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Deler dette inn i to. Av de lagene som ikke er 2. lag anser jeg Øvrevoll Hosle og Raufoss til å være de beste lagene, og de bør ta kvalikplassene rimelig greit, men så kan man være uheldig med møtene mot 2. lagene, og da kan Valdres og Bækkelaget plutselig være der. Tror dog ingen av de to sistnevnte vil klare opprykk gjennom kval. Nordre Trysil tror jeg blir for svake, og mest sannsynlig må ta veien ned igjen.

 

Av de syv 2. lagene vil jeg anta at Stabæk og Lillestrøm er best, men Lillestrøm har vel ikke vært kjent for å satse altfor mye på dette laget. Røa ble nummer to ifjor, og er nødvendigvis ikke som sitt 1. lag særlig svekket. Mange gamle stoheter, og om de fortsatt er med blir nok laget i toppen. Kolbotn er jeg mer usikker på bredden, men vil nok kjempe sammen med Vålerenga og Lyn (usikker på hvor sterkt Lyn vil være, mens Vålerenga muligens er litt bedre enn i fjor). Siste 2. laget er Fart, som takket være at man toppet laget i august berget plassen (og det var også fordi Lyn 1. lag rykket opp). Kan vanskelig se for meg at de berger seg i år. Mer trolig at 1. laget blir å se i denne divisjonen i 2014.

 

Så konklusjonen min er at Øvrevoll Hosle og Raufoss under tilnærmet normale omstendigheter spiller kval om opprykk. Fart 2 og Nordre Trysil rykker ned, mens hvilket lag som får den i utgangspunktet siste nedrykksplassen er umulig å si. Dog det blir ikke Stabæk, og Lillestrøm unngår det hvis man vil.

 

Hvis LSK 2 er blant de beste 2. lagene lover det i hvert fall godt for ØHIL, som knuste dem 6-1 i serieåpningen. :)

Legg merke til hva jeg også skrev i forbindelse med Lillestrøm. Laget stilte visstnok med en utespiller i mål i kampen mot Øvrevoll Hosle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4-1 over Raufoss etter mål av Kristine, Celine, Kristin og Maiken. Ser bra ut, og nå venter Valdres borte. Når kampen blir spilt er ikke helt sikkert siden Valdres har bedt om å flytte kampen siden man sliter med å stille lag. Litt tidlig i sesongen å slite med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5-1 borte over Valdres på noe som minte om en vinterdag. Maiken puttet tre, og Hanna og Selma puttet de to andre. En grei seier på en ikke altfor bra dag. Tre seire av tre mulige ser jo bra ut. Fart 2 på mandag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en grei seier på bortebane for 2. laget. Fart hang brukbart med frem til man fikk 2-0 etter 27 minutter. Etter det var det mest snakk om hvor stor seieren skulle bli. Det ble til slutt seier 5-0, og man står med fire seire på fire kamper.

 

Hyggelig å endelig se Line Hauge tilbake på banen. Det litt kjedelige var at man fikk en del skader, og Mie og Hanna måtte ut, og når også Line ga seg et stykke ut i 2. omgang ble man nødt til å sette inn reservekeeper, og sende Tora opp som spiss. Hun fikk noen målsjanser, men fikk ikke satt noen. Målene ble scoret av Hanna(2), Celine, Selma og Kristine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1-1 mot et Røa med 6 toppserie spillere (inkludert keeper) er vel solid selv om jeg forstår at dette var en kamp vi burde vunnet. I og med at Line og Julie hadde begrenset med spilletid og tatt i betraktning at vi manglet Hanna og IK, vitner det om god bredde i stallen. Får vi i gang yngre måljegere kan NM J19 bli spennende i år også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ble 3-3 borte mot Bækkelaget i går. Styrte kampen, men ga fra seg en 3-1 ledelse. Bækkelaget var visstnok et tøft lag med flere rutinerte spillere. Kristine(2) og Selma scorte.

 

Kampen mot Kolbotn 2 er for øvrig flyttet til onsdag 12. juni 18:00 på Nadderud kunstgress 2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble noe skuffende 3-3 mot Nordre Trysil, men kun IK fra A-stallen som var med. Dominerte kampen, men NT fikk et par heldige mål, mens det ble en litt snodig annulering av det man trodde var seiersmålet. Spillerne løp jublende tilbake på banen uvitende om at dommeren hadde blåst frispark, og ble litt protester. IK hadde dessuten en gedigen mulighet rett før slutt. Dog man økte forspranget siden Raufoss tapte. Dessuten er cupkampen for juniorene mot Hødd på onsdag utrolig mye viktigere. (alle utespillerne i denne kampen kan spille den).

 

Ca. 140 tilskuere i til dels skiftende vær var for øvrig imponerende (også med tanke på at Nybergsund herrer spilte samtidig). De aller fleste var også betalende.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal noen nevnes fra denne kampen så er det Maiken Pape! Der Julie og Melissa gjennom hele kampen fikk til svært lite kommer Maiken inn etter pause, scorer nesten med en gang. Da de fleste hadde innstilt seg på at årets første tap var et faktum er hun igjen frempå og gjør 2-2 i 89 minutt. Scorer det avgjørende målet på overtid, og det er det siste som skjer. Dermed 3-2 i en kamp Kolbotn 2 ledet i 70 minutter. Ingen stor kamp, og kanskje mest skuffet over de to som startet på topp. Dessverre ingenting som tyder på at de blir å se i startelleveren i TS med det første. Også litt mer ruskete bak enn vanlig, spesielt i starten. Men man er fortsatt ubeseiret og serieledere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter at man forrige uke gikk på sesongens første tap var man tilbake i vinnersporet igjen. Dog var ikke så mye som minnet om det i 1. omgang som Lyn 2s unge lag fikk dominere. Det var derfor mot spillets gang at Maiken fikk putte inn 1-0 i det 37 minutt, etter fint forarbeid av Kristin. Fem minutter senere utlignet Lyn 2 fullt fortjent.

 

2. omgang er bedre, og Maia Daasvand fikk comeback på banen. 2-1 kommer først kvarteret før slutt hvor Kristin gjør alt selv og skyter et skudd, som keeper vel burde kunne tatt. På sluten føler man seg så "sikre" på seier at man bytter keeper. Helt greit, og hun får aldri vært borti ballen. 3-1 kommer på en corner, hvor hvem annen enn Maiken stanger inn ballen via stolpen. Dermed er man tilbake i serieliedelse.

 

En kamp igjen før ferien. Det er hjemme mot Vålerenga 2 på fredag.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter forrige helgs tap mot Raufoss har man falt til 4. plass. Ble en grei 2-0 seier over Valdres i dag, men kampen, og spesielt 2. omgang er vel noe av det svakeste laget har prestert. Maiken scorer to mål i slutten av 1. omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flott debut av Pernile Gardien. Scorer de to første, og har målgivende til Maiken på den tredje etter å hatt dribleshow med Røaspillerne. De to siste er langskudd fra henholdsvis Guro og Selma Ø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11-0 over et svakt Fart 2 i dag. Sto riktignok bare 1-0 etter den første halvtimen, men så begynte det å renne inn. Målene ble scoret av IK(3), Maiken(3), Celine(2), Selma Ø(2) og Ingrid L. Man beholder dermed serieledelsen, og forbedrer samtidig også målforskjellen. Er vel egentlig ikke så mye mer å skrive om annet enn diskusjonen rundt hva som er ekte hattrick. Maiken scorte tre i første omgang, men Ingrid scoret et innimellom. IKs derimot er udskutabelt. Hun scorer kampens tre siste mål, og naturlig nok alle i samme omgang.

 

Neste kamp 10. september 18:45 er også hjemme. Motstander er Bækkelaget, som til tross for en syvende plass fortsatt har en mulighet på kvalikplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. laget
×
×
  • Opprett ny...