Gå til innhold

Vi er på vei til Bislett


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jøss, kroppen slo helt krøll på seg. Trodde jeg hadde skrevet noe, men har vel slettet det. Hendene er helt skjelvende. Er våt av svette og helt utladet.

Trist at vi gikk ut.

Nå skal vi stå frem å støtte dem skikkelig på TA.

Vi skal vise hva som bor i oss, vi er det ikke medgangssuportere. Det er helt sikkert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jøss, kroppen slo helt krøll på seg. Trodde jeg hadde skrevet noe, men har vel slettet det. Hendene er helt skjelvende. Er våt av svette og helt utladet.

Trist at vi gikk ut.

Nå skal vi stå frem å støtte dem skikkelig på TA.

Vi skal vise hva som bor i oss, vi er det ikke medgangssuportere. Det er helt sikkert.

 

Følelsen av at dette var ønsket klarer ikke å slippe taket

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det snakkes med stor bokstaver om Jenteløftet og satsing på Toppserien, men i hverdagen så blir de eneste som så langt leverer varene i beste fall ignorert. Vi vet ikke om det er vond vilje eller udyktighet som ligger bak. Det er i grunn like ille uansett hva grunnen er.

 

Godt sagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I ferd med å komme opp på Røa-nivå i sutring nå føler jeg.

 

 

Det er det som er problemet, men fakta er nå fakta - sutring eller ikke. 4 klubber i TS har så langt stått for mer enn 50% av tilskuerne. Alle disse 4 fikk botekamp i 3. runde i cupen - mot til dels veldig tøff motstand. 3 av dem røk ut og det fjerde kom seg videre med et nødskrik.

 

Rosenborg, Brann, VIF og de andre store publikumslagene i TL sendes alle ut på landeveien i cupen - mot SVAK motstand, så når ting drar seg til, så får de store klubbene hjemmekamp mot svakere motstand. I solert sett kan vi ikke klage på å spille borte mot Fløya. Noen må også gjøre det. men når man ser resten av oppsettet så må det være lov å stille spørsmål.

 

Stabæks 4 hjemmekamper på Nadderud står så langr for mer enn 20% av tilskuerne i toppfotballen for damer. Hvorfor får ikke vi som tross alt stiller opp muligheten til å se vårt lag? Og hva med Fortuna som trekker 3-400 hjemme i snitt - de måtte spille for 60 sjeler i LSK-Hallen. Jeg skjønner ikke slikt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joa, men nå var Røa og Team publikumslagene i fjor (og Røa dro til Fløya, og det endte også der med straffespark). Det er vanskelig å forutsi publikumstall. Dessuten er det tvilsomt at mandager og tirsdager regnes som publikumsdagene. Det er først i kvart- og semifinalen at det blir helgekamper.

 

Pluss at jeg tror NFF regnet med at dere vant...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joa, men nå var Røa og Team publikumslagene i fjor (og Røa dro til Fløya, og det endte også der med straffespark). Det er vanskelig å forutsi publikumstall. Dessuten er det tvilsomt at mandager og tirsdager regnes som publikumsdagene. Det er først i kvart- og semifinalen at det blir helgekamper.

 

Pluss at jeg tror NFF regnet med at dere vant...

 

Hadde vi hatt Vålerenga i forrige runde skulle jegikke klagd, men vi er blitt satt opp med mye tøffere motstander enn de andre topp 4 lagene så langt. At Røa måtte ha straffespark i fjor beviser jo bare at Fløya i Tromsø er en tøff motstander. De er uansett av et helt annet kaliber enn Fart, Fortuna, Donn og Haugar.

 

Se på oppsette for mennene. Topplagene i TL blir aldri SATT OPP mot andre TL-lag. Det som er igejn av 2. divisjonslag settes opp mot de beste i Tippeligaen. Sånn har det alltid vært.

 

Stabæk hadde garantert trukker flere hundre på Nadderud i dag. Vi har ved halvspilt serie kun hatt 4 hjemmekamper i serien - mist av alle. NFF må da skjønne at interessen fort kan bli dale hvis det går så jævlig lang tid mellom hver hjemmekamp. Dette var vår 12 kamp i årets sesong. 8 av dem er spilt på bortebane.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


You're preachin' to the choir, men dette er dessverre almenn praksis, og ikke spesielt rettet mot dere. Da Asker spilte i fjor var det omvendt i tredje runde, Asker møtte Fart hjemme (mens Røa møtte Amazon Grimstad, som var vriene hjemme). NFF prøver nok å utvise litt rettferdighet. Pluss at jeg tror de er litt for opptatt av Askeladden-historier, noe som krever at topplag må møte andre topplag.

 

Hva gjelder toppkamper og publikum, er det også lagt opp til en spennende avslutning for dere, med 7 hjemmekamper og avslutning mot Røa. Hele serieoppsettet vitner om at NFF var skråsikre på at Stabæk og Røa kom til å krangle om seriegullet til siste runde.

 

Dessuten skulle dere ha hatt fem hjemmekamper, men det er vanskelig for NFF å beregne Canadas landskamper. Men det er en annen historie.

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


You're preachin' to the choir, men dette er dessverre almenn praksis, og ikke spesielt rettet mot dere. Da Asker spilte i fjor var det omvendt i tredje runde, Asker møtte Fart hjemme (mens Røa møtte Amazon Grimstad, som var vriene hjemme). NFF prøver nok å utvise litt rettferdighet. Pluss at jeg tror de er litt for opptatt av Askeladden-historier, noe som krever at topplag må møte andre topplag.

 

Hva gjelder toppkamper og publikum, er det også lagt opp til en spennende avslutning for dere, med 7 hjemmekamper og avslutning mot Røa. Hele serieoppsettet vitner om at NFF var skråsikre på at Stabæk og Røa kom til å krangle om seriegullet til siste runde.

 

Dessuten skulle dere ha hatt fem hjemmekamper, men det er vanskelig for NFF å beregne Canadas landskamper. Men det er en annen historie.

Vi har ikke 7 hjemmekamper på slutten. Vi får 3 etter ferien (inkl. den utsatte kampen mot Strømmen). Det vi får er masse hjemmekamper nå i juni på reservebanen siden Nadderud skal bygges om. Det visste NFF da de satt opp terminlisten. Det skaper masse trøbbel også for 2. laget til gutta som også har fått bøttevis med hjemmekamper i akkurat den perioden. Du sier det er vanskelig å forutsi publikumsoppmøte. Det burde jo ringe noen bjeller når Stabæk dro flere hundre på treningskampene i 10 kuldegrader? Da var selvsagt alt terminlisten satt - men ikke cupen. Skal de dra fordel av at Stabæk er en klubb med lag i både TS og TL burde jo vi av alle fått Vålerenga i cupen. Det kunne muligens skapt interesse også hos Klanen. Jeg har ingen ting mot oppsettet Røa har fått. Ikke det til Team Strømmen heller, men jeg synes vi burde fått hjemmekamp og jeg synes Fortuna burde fått det. At kampen mot Strømmen i serien var utsatt visste jo NFF da de satt opp cuprunden. Skal man klare å holde på interessen i Stabæk, må vi jo ha en og annen hjemmekamp også.

 

Men siden du skriver også for Fotballmagasinet, så kan du muligens dra opp problemstillingen der? NFF skryter av at det er publikumsvekst i år, men fakta er jo at de 4 kampene på Nadderud står for 20 % av totalen. Du finner tallene her

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


God idé.

 

Men da trenger jeg litt detaljer: hvorfor er det for eksempel en ulempe for Stabæk-chicksa å spille på Telenor? Jeg ser at det er upassende for 2. laget til herrene, men det er ikke nok å slå i bordet med. Heller ikke at Stabæk Kvinner har begynt å etablere seg på Nadderud. Derfor:

1. Kan Stabæk kvinner miste publikum av dette midlertidige flyttet?

2. Kan matten på Telenor Arena bli drastisk forverret i perioden på grunn av rovdrift?

3. Er det andre faktorer som vanskeliggjør samarbeid mellom de to A-lagene? Kan dette hindre utviklingen av samarbeid mellom Tippeligalag og Toppserielag som dere og snart LSK gjør?

4. Er det andre øyeblikkelige (NFF kan anklages for mye, men å tenke på framtiden for sterk ordbruk) ulemper for toppserie- eller tippeligalag?

 

For å være helt ærlig er jeg helt med på at dere bør strykes medhårs, fordi dere gjør mer enn de fleste for å normalisere kvinnefotball. Imidlertid er det argumentet rimelig dødt for NFF, jamfør bukken og havresekken.

 

Nå diskuteres vel ikke cupen lenger, så skal vi vurdere egen tråd? Eventuelt PM?

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Ja, det tror jeg ettersom Nadderud føles mer sentralt og ikke minst vekker oss gode minner. Jeg liker Nadderud veldig godt, og jeg liker det setefrie ståfeltet oppunder taket. Jeg tviler på at det blir like moro å stå midt på langsiden på FA med seter. I tillegg kommer dette med eventuelt sommervær og innendørshall...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Ja, det tror jeg ettersom Nadderud føles mer sentralt og ikke minst vekker oss gode minner. Jeg liker Nadderud veldig godt, og jeg liker det setefrie ståfeltet oppunder taket. Jeg tviler på at det blir like moro å stå midt på langsiden på FA med seter. I tillegg kommer dette med eventuelt sommervær og innendørshall...

 

Nå tror jeg vi skal passe oss litt. Det er kanskje en smule utaktisk å komme med elendige karakteristikker av Telenor Arena i et forsøk på å sverte NFF og deres kvinneløft?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Ja, det tror jeg ettersom Nadderud føles mer sentralt og ikke minst vekker oss gode minner. Jeg liker Nadderud veldig godt, og jeg liker det setefrie ståfeltet oppunder taket. Jeg tviler på at det blir like moro å stå midt på langsiden på FA med seter. I tillegg kommer dette med eventuelt sommervær og innendørshall...

 

Nå tror jeg vi skal passe oss litt. Det er kanskje en smule utaktisk å komme med elendige karakteristikker av Telenor Arena i et forsøk på å sverte NFF og deres kvinneløft?

 

 

Helt enig. Telenor er ikke noe problem for meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge jentene trekker 1000 tilskuere er Nadderud en egnet arena, ikke hangaren. Ingenting er så kjipt som å spille for lite publikum, og det kan vel "two can play that game" alt om med publikumssnitt på 23 tilskuere når vi trekker fra spillernes venner og pårørende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå tror jeg vi skal passe oss litt. Det er kanskje en smule utaktisk å komme med elendige karakteristikker av Telenor Arena i et forsøk på å sverte NFF og deres kvinneløft?

Jeg mener at Nadderud Stadion og ståfelt er ting som gjør det ekstra gøy på damekamp. Jeg forsøkte ikke å sverte NFF, for NFF i forhold til damefotball bryr meg midt bak.

 

Elendige karakteristikker? Tenker du på innendørshall? Det er da ikke så dumt å påstå at det kommer færre tilskuere på en damekamp om det er strålende vær ute? Damelaget er ikke så viktig for så mange enda. Selv kommer jeg sikkert til å dukke opp, men jeg tror det blir lavere tilskuertall på TA enn på Nadderud.

 

Om det er utaktisk å skrive noe negativt og pessimistisk på dameforumet får dere skyte meg, men jeg så Kolbotn-kampen på tv og det var rett og slett tungt å se på. Kvaliteten på fotballen er ikke god nok til tv etter min mening, mens å stå og synge på kamp gjør opplevelsen mye, mye bedre. Jeg er altså uenige i de som mener kvinnefotballen burde få mer tv-dekning, for det tror jeg faktisk kan ha en ødeleggende effekt på interessen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er altså uenige i de som mener kvinnefotballen burde få mer tv-dekning, for det tror jeg faktisk kan ha en ødeleggende effekt på interessen.

 

Enig, men jeg tror det har mye med produksjonen å gjøre også. Det er mye lettere å få det til å se kult ut når man har "utallige" kameraer å velge mellom, på damekampene som går på tv er det ikke så mange som på herrekampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er altså uenige i de som mener kvinnefotballen burde få mer tv-dekning, for det tror jeg faktisk kan ha en ødeleggende effekt på interessen.

 

Enig, men jeg tror det har mye med produksjonen å gjøre også. Det er mye lettere å få det til å se kult ut når man har "utallige" kameraer å velge mellom, på damekampene som går på tv er det ikke så mange som på herrekampene.

Nei vel, jeg så faktisk utrolig mange kameraer på Sofiemyr sist Søndag jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er altså uenige i de som mener kvinnefotballen burde få mer tv-dekning, for det tror jeg faktisk kan ha en ødeleggende effekt på interessen.

 

Enig, men jeg tror det har mye med produksjonen å gjøre også. Det er mye lettere å få det til å se kult ut når man har "utallige" kameraer å velge mellom, på damekampene som går på tv er det ikke så mange som på herrekampene.

Nei vel, jeg så faktisk utrolig mange kameraer på Sofiemyr sist Søndag jeg...

 

Da var det mange kameraer som ble brukt utrolig lite. Var ikke mange situasjoner man fikk se fra flere vinkler. Flere av situasjonene hvor vi var uenige med dommertrioen hvor det var umulig å trekke noen slutning ut fra TV-bildet fordi man kun fikk se det fra en vinkel. I et tilfelle ble det filmet fra tribunen i stedet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vi er på vei til Bislett
×
×
  • Opprett ny...