Gå til innhold

Vi er på vei til Bislett


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Han skal få en bamse-kose-klem

Håper mange melder seg på historiens første organiserte bortetur for SFK

foreløbig er det meldt på 13 stk. (til sammenliking er det meldt på 15 stk til guttas cupkamp)

 

Kan bussen stoppe på oslo s?

Skjerpings! Du klarer én kamp uten heroin...

 

Nettopp av den grunn vil jeg normalt kjøre ring 3 :rolleyes:

 

Men dersom det er enorm med kø vil jeg kanskje velge Ring2 eller via sentrum.

 

 

Uansett rute, veldig flott dette Marius.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Linderud/Grei med en imponerende 6-2 seier i Bodø, og har inntatt tabelltoppen i 1. divisjon. Virker sterke, og er ikke nødvendigvis så mye svakere enn Fortuna, Kattem og Sandviken (og plutselig ble jeg litt mindre bekymret allikevel).

 

Er jo litt snodig at man i første cupkampen møter serielderen i dvisjonen under, men det har jo med at det kun er 32 lag i kvinnenes 2. runde, og at Linderud/Grei havnet på nedre halvdel i fjor.

 

Kanskje ikke så rart at 2. laget slet med spissen Christine Libach (puttet tre mål i den kampen). Mot Grand puttet hun på fire.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper det blir litt folk med på bussen i dag.

Det er tross alt verdenshistoriens første organiserte supportertur for Stabæk Fotball Kvinner.

 

Når mine barnebarn spør om ca 50 år:

"Hvor var du når den første organiserte turen for SFK (som da er ledende i Europa) ble gjennomført"?

Skal jeg stolt si "Jeg var selvfølgelig med på den turen"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper det blir litt folk med på bussen i dag.

Det er tross alt verdenshistoriens første organiserte supportertur for Stabæk Fotball Kvinner.

 

Når mine barnebarn spør om ca 50 år:

"Hvor var du når den første organiserte turen for SFK (som da er ledende i Europa) ble gjennomført"?

Skal jeg stolt si "Jeg var selvfølgelig med på den turen"

 

Jeg er med. Øl på Blå fra 1600!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fet kamp, vi telte vel 40+ fra $$ på Greibanen.

Funfacts:

*Line Hauge spydde som en gris i pausen

*Det var et helvete å finne frem til banen, selv med bruksanvisning

*Klubbhuset/Garderoben var en låve

*Janne Stange spilte ikke :(

*Siri er fortsatt rå til å danse

Endret av dandee
Lenke til innlegg
Del på andre sider


bra match!

 

Vil det si at det var en bra kamp, eller at det andre laget var gode motstandere?

 

 

Vi spilte mot et lag som egentlig er gost, men som kun var fokusert på å ødelegge. Det er lov, men det gjør jo at de ikke vinner og at vi ikke scorer masse. Men vi hadde sjanser i bøtter og spann og Grei er gode - de rykker garantert opp til Toppserien 2010

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er 14 av 16 kamper ferdige, og ingen bomber, og antar at Medkila og Kattem også avanserer. Går vi ut fra at man seeder de beste lagene i Toppserien i neste runde, med unntak av at man bytter nummer åtte og ni (Kattem og Fløya) kan det fort bli disse kampene (har ikke vurdert hjemme/borte):

 

Medkila-Fløya

Kattem-Trondheims/Ørn

Sandviken-Arna/Bjørnar

Donn-Amazon Grimstad

 

Så kommer utfordringen med Røa, Team Strømmen, Stabæk og Kolbotn. Her er da aktuelle motstandere henholdsvis Fortuna, Klepp, Haugar og Fart. De to siste lagene hadde hjemmekamp i 2. runde, mens Kolbotn hadde hjemmekamp av lagene i Toppserien. Således kan Kolbotn fort havne med bortekamp mot Fortuna eller Klepp. Så får vi håpe det blir Haugar eller Fart hjemme, men ser ikke bort fra at det kan bli en ny tur til Ålesund i juni.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fet kamp, vi telte vel 40+ fra $$ på Greibanen.

Funfacts:

*Line Hauge spydde som en gris i pausen

*Det var et helvete å finne frem til banen, selv med bruksanvisning

*Klubbhuset/Garderoben var en låve

*Janne Stange spilte ikke :(

*Siri er fortsatt rå til å danse

Vi var 47 og totalt ca 60

 

Takk Marius for en historisk retur til Bekkestuabanen med bla.a. russebusskjøring i rundkjøringer osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk Marius for en historisk retur til Bekkestuabanen med bla.a. russebusskjøring i rundkjøringer osv.

 

Virkelig - takk til Marius.  

 

 

Jeg var glad jeg var edru da han begynte med rundkjøringene: Ellers tror jeg jeg hadde ....  Var svimmel i lang tid etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var vanskelig å finne frem ja, jeg og kjæresten kjørte dit på egenhånd og det var på lykke og fromme at vi fant fram, så bare taket på en blaa buss og satset på at det var der. De strakk vel også betydningen av hva "ferdige vafler" betyr. Var ellers en artig kamp så skal ikke klage :)

 

Forresten, Christine Libach er det ikke merkelig at lagene i divisjonen sliter med. Minnet mest om avkommet til en østtysk kvinnelig kulestøter og The Thing fra Fantastic 4. Nesten litt urettferdig å la henne spille kvinnefotball. SFO-jenta som ble nevnt tidligere kan umulig ha vært mer enn 15, kan tenke meg det ser stygt ut på trening hvis de to møtes i en takling :o

 

Ekstra fun fact for de som ikke var der:

 

Linjedommeren George Washington :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ekstra fun fact for de som ikke var der:

 

Linjedommeren George Washington :lol:

Han - og dommertrioen - var faktisk ganske bra.  Noe av det beste jeg har sett i kvinnefotball.  Linjedommeren på motsatt side sleit litt med reglene for offside, men det har vi etterhvert blitt vant til.

 

Flaut at noen av våre (med voldsomt stemmevolum) må sjikanere dommerne/linjemenn på hver eneste avgjørelse.  Det gjør at det preller av når vi roper mot dem på tvilsomme og feilaktige avgjørelser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


artig sak fra referatet til LGT:

 

vi takker spesielt "Stabæk Support" for en stemningsfull fotballkamp. Stabæk, den supportergjengen må dere ta godt vare på

 

Kanskje noen kan sende en link til ledelsen på TA?

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han - og dommertrioen - var faktisk ganske bra.  Noe av det beste jeg har sett i kvinnefotball.  Linjedommeren på motsatt side sleit litt med reglene for offside, men det har vi etterhvert blitt vant til.

 

Flaut at noen av våre (med voldsomt stemmevolum) må sjikanere dommerne/linjemenn på hver eneste avgjørelse.  Det gjør at det preller av når vi roper mot dem på tvilsomme og feilaktige avgjørelser.

 

Enig med du.

 

Men det var vel strengt tatt ikke mer enn én som sto for eder og galle?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han - og dommertrioen - var faktisk ganske bra.  Noe av det beste jeg har sett i kvinnefotball.  Linjedommeren på motsatt side sleit litt med reglene for offside, men det har vi etterhvert blitt vant til.

 

Flaut at noen av våre (med voldsomt stemmevolum) må sjikanere dommerne/linjemenn på hver eneste avgjørelse.  Det gjør at det preller av når vi roper mot dem på tvilsomme og feilaktige avgjørelser.

 

Enig med du.

 

Men det var vel strengt tatt ikke mer enn én som sto for eder og galle?

Dommeren sa etter kampen at det hverken ødelegger, eller påvirker henne. Og så fikk hun jo en klem etter kampen da.

(Vi har jobbet sammen før). Hun er også den som har vært lengst i gamet av kvinnedommere. Hun gikk som første kvinne "linja" mot oss på Melløs en gang på 90 tallet.

Jeg er enig i at effekten for å påvirke dommeren blir borte hvis vi klager på absolutt alt. Det blir som å rope ulv ulv.

I tillegg var dommertrioen stort sett veldig bra kampen igjennom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampoppsett 3. runde NM kvinner:

 

 

 

Røa - Fart

 

Team Strømmen - Fortuna

 

Amazon Grimstad - Donn

 

Klepp - Sandviken

 

Arna-Bjørnar - Haugar

 

Trondheims-Ørn - Kattem

 

Medkila - Kolbotn

 

Fløya - Stabæk

 

 

 

Kampene skal spilles 9. juni klokken 18.00, og førstnevnte lag får hjemmekamp. Om det er gunstigere rent reisemessig, kan kampene spilles til andre klokkeslett.

 

 

Man var vel litt lei av at Fløya og Medkila "alltid" møter hverandre i 3. runde, så da sendte man like godt Kolbotn og Stabæk nordover. Om ikke annet bør vel en hjemmekamp i en evt. kvartfinale være sikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

De øvrige kampene gikk i går, og bare Toppserielag videre. Kolbotn var dog nok en gang ille ute mot Medkila (2003), men kom seg videre med en scoring fire minutter før 2. ekstraomgang var over.

 

Så regner med at vi fikser dette i Tromsø. Er litt spent på lagoppstilligen. Er vel en del ute med skader bak på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så regner med at vi fikser dette i Tromsø. Er litt spent på lagoppstilligen. Er vel en del ute med skader bak på banen.

På mandagens trening var det mange som ikke trente ja.

Nå får vi testet bredden i stallen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vi er på vei til Bislett
×
×
  • Opprett ny...