Gå til innhold

Kamptråd: Godset-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Det irriterer meg også at folk ikke synger når de står på supportfeltet, det eneste untaket er blø for drakta mot slutten, og elsker stabæk helt på slutten.

 

kan skjønne at en gammel tante ikke synger for fulle mugger, men når unge folk står i stabækdrakt og ikke synger blir jeg provosert, særlig i dag. FUCK!

 

Dette er ikke noe vi kan kreve på bortkamp. Grunnen til det er enkel; bortefeltet er det samme feltet enten du sitter med en Stabæk-cap kun brukt for å skygge for solen, eller har sesongkort med SS og står og synger på hver jævla kamp. Når bortefeltet er fullt, så blir det i tillegg vanskelig å få de som ikke synger til å sitte samlet så de ikke bryter opp i de som synger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 341
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Utifra hva jeg har sett av tidligere kamper denne sesongen, må da det være fornuftig å trekke Henning mer tilbake i banen og legge opp til en diamant må midten. Det vil i hvertfall stenge en del av det rommet som tidligere har vært mellom midtbane og back-rekke, men jeg ser også at med våre ikke-typiske vingspillere kan bli noe smale i spillet og dermed være sårbare mot lage med gode vinger.

 

Det skjedde faktisk i dag. Frem til Henning måtte ut så så det faktisk ut som, for første gang i år, at det var en ganske klar fordeling på midten. Henning lå dypt, og Pontus var ganske offensiv. Det eneste som er dumt med det, er at Pontus ikke passer som offensiv midtbane. Han slår alt for mye på tvers og i støtte, og alt for få gjennombruddspasninger. For all del, det er flott å få vridd spillet, men kanskje ikke HELE tiden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skjedde faktisk i dag. Frem til Henning måtte ut så så det faktisk ut som, for første gang i år, at det var en ganske klar fordeling på midten. Henning lå dypt, og Pontus var ganske offensiv. Det eneste som er dumt med det, er at Pontus ikke passer som offensiv midtbane. Han slår alt for mye på tvers og i støtte, og alt for få gjennombruddspasninger. For all del, det er flott å få vridd spillet, men kanskje ikke HELE tiden?

 

Pontus er ingen kreativ spiller og heller ikke noe anker-type. Tror han passer bedre som en ren ballfordeler i en femmer på midten med klart definerte indreløpere ved siden av seg. Vi kan rett og slett ikke fortsette med den midtbanen, enkelt og greit. Ting løser seg ikke før vi forsøker alternativer sentralt. Det føler jeg meg nokså sikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, i dag var det forferdelig.

 

Sikkert hørt dette mange ganger før, men gutta trenger tid. Vi har faktisk en tropp stapfull av gode spillere, som flere tippeliga lag ville drept for, (i teorien). Det tok lang tid å bygge opp det vi så i fjor og med tanke på at av de som starter i dag var det ikke mange i startelveren for 1. år siden.

 

Så lenge spillet sitter innen CL kvalikk (helst før) og slik at vi får Europa spill til neste år kommer dette også til å bli en blaa sesong :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er litt enig med Simenstad..

 

Det er flere enn oss som spiller ræva for tiden, så selvom kampen i dag var hinsides dårlig, er det ikke så langt opp rent tabellmessig. Lyn var dårlige i dag, og er helt sikkert minst like usikre som oss før neste runde, men da får vi prøve å dra fordel av hjemmebane. Det burde være mulig å spille opp mot 1 omgangen mot Molde, og da slår vi Lyn!

 

Får prøve å glemme denne kampen og håpe at det er noe instinkt i gutta som forteller dem at man ikke vinner kamper uten å krige, og at det blir krig neste gang. Får virkelig ikke håpe dem synes det er såå moro å tape..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det lugger gitt...

 

Akkurat nå ligner det hverken fugl eller fisk. Dessverre virker det som om spiralen er nedadgående. Tror derfor ikke bunnen ennå er nådd.

 

Vi har de siste sesongene vært kjent for kjappe overganger. Men nå finner vi ikke linjene i spillet og blir altfor omstendelige. Motstanderne når å komme seg i posisjon og vi får ikke utnyttet at de er i ubalanse. Tidligere har vi hatt spillere som har vært gode 1 mot 1 offensivt og som har kunnet skape ubalanse når spillet ellers ikke har funket. Det har vi ikke i samme grad nå. Når vi dessuten er totalt tannløse på dødballer, blir det dessverre vrient å vinne fotballkamper.

 

Vi mangler et oppspillspunkt eller to. Jobben som har vært gjort i vinter både i forhold til å kjøpe rette spillere og treningsarbeidet forøvrig har nok ikke vært god nok. Bevares, vi har en god spillerstall, men den er nok ikke så godt sammensatt som den har vært de siste par årene.

 

Så får vi se om JJ lykkes med å snu dette før sommeren. Vi har noen typer som kan prøves i andre roller. Vi bør snu noen steiner og tørre å ta noen tøffe beslutninger i lagoppsettet. Hvis ikke er jeg redd vi får mer falming i blinde på dette sidesporet. Vi må også faderlig fort pense inn på et mer direkte og kjapt spor, kutte ut tilløpene til c-momenter og spille enkelt. Vi må bli litt kipe, krype sammen i forsvar og finne tilbake til kontringsspillet igjen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ha med Morten? største tabbe midstopperen i Tl hitil?

 

La meg gjette, du ønsker at Morten skal ta hatten sin og gå? :blink:

 

 

Nei helt feil, jeg ønsker at Morten spiller på det han kan!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må vi huske på det at i tre år har vi hatt spillere som somen alan og veigar. I fjor hadde vi i tilegg annan som ryddet fint opp på midtbanen.

 

Nå har vi ingen og vi trenger tid til å bygge et nytt lag. Jeg syntes det var dristig og sette inpå mix så tidlig men han spilte jo en god kamp. Gleder meg til fremtiden og konsanterer at alle lag trenger motgang for å bli bedre.

 

 

Alltid Uansett!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må vi huske på det at i tre år har vi hatt spillere som somen alan og veigar. I fjor hadde vi i tilegg annan som ryddet fint opp på midtbanen.

 

Nå har vi ingen og vi trenger tid til å bygge et nytt lag. Jeg syntes det var dristig og sette inpå mix så tidlig men han spilte jo en god kamp. Gleder meg til fremtiden og konsanterer at alle lag trenger motgang for å bli bedre.

 

 

Alltid Uansett!!

Avslutter med å si meg enig i dette :)

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert hørt dette mange ganger før, men gutta trenger tid. Vi har faktisk en tropp stapfull av gode spillere, som flere tippeliga lag ville drept for, (i teorien). Det tok lang tid å bygge opp det vi så i fjor og med tanke på at av de som starter i dag var det ikke mange i startelveren for 1. år siden.

 

Tja... Knudsen, Høiland, Stenvoll, Skjønsberg, Farnerud (greit han var ikke her for et år siden men han "trenger ikke tid" på å spille seg inn), Hauger, Nannskog seff og Palmi som ikke var startellever, men han hadde ok med spilletid. Så har vi IA som ikke akkurat er helt ukjent med Stabæk fra før. Det er 9 av 11 det....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Petter Myhre leverer en tankevekker i sin analyse på TV2 ref. spillet mellom Daigo, Daniel og Berglund. Det kan virke som litt av nøkkelen ligger i at guttene får en felles og soleklar forståelse av det spillet man ønsker. Tidligere gjorde man jo egentlig bare det samme om og om igjen over noen variasjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fint om folk kan bite i seg eder og galle.

 

Dette er kollektiv kollaps av meget gode spillere.

 

Feilen ligger mentalt og/eller taktisk.

 

Jønsson er mannen som må snu dette. Det hjelper ikke å bytte ut 1, 2 eller 3 spillere.

 

Vil dere se innsats og gode angrep, prøv SFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må si Petter Myhre sin analyse av kampen i fotballxtra virker ganske god.

 

Spillermønsteret er ikke godt nok innøvd, den hengende spissen slår ofte støttepassninger i stedet for å slå gjennombrudd til Nannskog. Angrepet stopper opp når gjennombrudspassningen aldri kommer, da kjører en seg fast og slår langt.

 

Håper dette kommer, etter noen fler uker med trening...................

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert hørt dette mange ganger før, men gutta trenger tid. Vi har faktisk en tropp stapfull av gode spillere, som flere tippeliga lag ville drept for, (i teorien). Det tok lang tid å bygge opp det vi så i fjor og med tanke på at av de som starter i dag var det ikke mange i startelveren for 1. år siden.

 

Tja... Knudsen, Høiland, Stenvoll, Skjønsberg, Farnerud (greit han var ikke her for et år siden men han "trenger ikke tid" på å spille seg inn), Hauger, Nannskog seff og Palmi som ikke var startellever, men han hadde ok med spilletid. Så har vi IA som ikke akkurat er helt ukjent med Stabæk fra før. Det er 9 av 11 det....

 

Njaa, laget for 1. år siden mot Ham-Kam 27.04.2008:

 

Knudsen,

Keller, Skjønsberg, Segerstrøm, Holmvik,

Tchoyi, Andersson, Annan, Alanzinho,

Veigar, Nannskog

 

Det er 3(4) av 11 det... Men ikke noe vits å dvele ved det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og så en takk til deg som fant ut at det var lurt å rive billetten i småbiter og så kaste dem på gulvet i bussen. det er ikke noe jeg liker bedre enn å ligge på gulvet og plukke opp papirbiter...

 

Sorry, min feil... Rev billetten i stykker etter en dårlig kamp, skulle dog ikke havnet på gulvet. En unnskyldning er på sin plass.

 

Når det gjelder kampen så er jeg skremt over hvor usikre vi virker i midtbaneleddet. Ballen går for sakte fremover, og når det først gjør det så spilles ballen rett i beina på en kar i feil blå drakt. Vi virker ikke å ha noen spesifikk plan med spillet vårt, spesielt med tanke på at vi spiller med 2 bakromspisser. Vi må bli mer kyniske og dreie spillet vårt rundt spillerne vi har på banen, og ikke de vi har hatt tidligere.

 

En annen ting er velgene vi gjør mot slutten av kamper hvor vi jager scoring. Det nytter rett og slett ikke å slå langt mot spisser som ikke eier luftstyrke, men likevel er det det vi gjør hver gang. Det hadde vært noe annet om vi hadde hatt Kovacs eller Aarøy å bruke som oppspillspunkt, men vi har Skog/Lund, og de kan ikke brukes på den måten. Så snart vi blir mer gjennombruddshissige bakfra og prøver å utnytte spissduoens styrker, så vil ting bli bedre. Dog innebærer dette at vi må få orden på forsvarsspillet vårt også, men det har jeg ikke tenkt til å gå inn på, det overlater jeg til andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så får vi se om JJ lykkes med å snu dette før sommeren. Vi har noen typer som kan prøves i andre roller. Vi bør snu noen steiner og tørre å ta noen tøffe beslutninger i lagoppsettet. Hvis ikke er jeg redd vi får mer falming i blinde på dette sidesporet. Vi må også faderlig fort pense inn på et mer direkte og kjapt spor, kutte ut tilløpene til c-momenter og spille enkelt. Vi må bli litt kipe, krype sammen i forsvar og finne tilbake til kontringsspillet igjen.

 

Ja, det er helt klart nødvendig å ta litt risiko i lagoppsettet. Å kjøre på med samme fundament, særlig i midtbaneleddet, vil neppe fungere. La Mix få starte en kamp, prøv Palmi i Pontus-rollen (hva nå enn den rollen består av), skyv Daigo inn sentralt, eller la Keller få spille der.

 

Hørte Bohinen følte vi trengte et par forsterkninger, en defensiv og en offensiv. Den offensive må være en teknisk og kreativ spiller med en viss fysikk. Det er virkelig det vi mangler. Den defensive bør helst være en venstreback som er fleksibel nok til å vikariere i stopperposisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Bohinen. Vi trenger en stor sterk møtende spiss (les et oppspillspunkt) og en spillende midtstopper som kan mer enn å klarere. Segerstrøm er en slik, defor er kanskje det de ser etter en venstrebent back.

 

 

Ellers er vel dette tiden for å støtte laget og ikke lage mer kristestemning enn nødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert hørt dette mange ganger før, men gutta trenger tid. Vi har faktisk en tropp stapfull av gode spillere, som flere tippeliga lag ville drept for, (i teorien). Det tok lang tid å bygge opp det vi så i fjor og med tanke på at av de som starter i dag var det ikke mange i startelveren for 1. år siden.

 

Tja... Knudsen, Høiland, Stenvoll, Skjønsberg, Farnerud (greit han var ikke her for et år siden men han "trenger ikke tid" på å spille seg inn), Hauger, Nannskog seff og Palmi som ikke var startellever, men han hadde ok med spilletid. Så har vi IA som ikke akkurat er helt ukjent med Stabæk fra før. Det er 9 av 11 det....

 

Njaa, laget for 1. år siden mot Ham-Kam 27.04.2008:

 

Knudsen,

Keller, Skjønsberg, Segerstrøm, Holmvik,

Tchoyi, Andersson, Annan, Alanzinho,

Veigar, Nannskog

 

Det er 3(4) av 11 det... Men ikke noe vits å dvele ved det.

 

Swing and a miss...

 

Nå går vel litt av poenget på hvem som var startellevermateriale og spilte mye for laget, ikke nødvendigvis hvem som startet akkurat mot hamkam i fjor. Det er jo ikke akkurat som Farnerud, Stenvoll, Høiland, Hauger og Palmi trenger tid på å spille seg fortrolige med laget. IA bruker vel ikke lang tid siden han er en gammel traver. Palmi brukes mye på plasser han ikke er vant til men er jo heller ingen ukjent spiller for de andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Bohinen. Vi trenger en stor sterk møtende spiss (les et oppspillspunkt) og en spillende midtstopper som kan mer enn å klarere. Segerstrøm er en slik, defor er kanskje det de ser etter en venstrebent back.

 

 

Ellers er vel dette tiden for å støtte laget og ikke lage mer kristestemning enn nødvendig.

 

Enig. Vi må jobbe hardt på tribunen for å holde en så bra stemning som mulig gjennom denne tiden, så skal vi se at vi kommer styrket ut av det til slutt. Bra å se at så mange står igjen på slutten og klapper for heltene våre, selv om jeg synes det bare er rett og rimelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er nesten så jeg sitter å venter på en unnskyldnig fra spillerne til klubbens supportere! går for faen meg ann å vise at man vil noe?! og ikke bare se ut som om man gir totalt faen! jeg gir ikke totalt faen og jeg får ikke betalt for å dra til drammen! :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som så mange andre har sagt her inne; vi må slutte med alle langpasningene. Vi har ingen tanks på topp som kan gi resten av laget tid til å komme seg i angrep. Vi må angripe som en enhet bakfra. Spille oss oppover om du vil. Slik har i gjort det de siste årene, og slik bør vi fortsette.

 

Jeg synes det er merkelig at Jønsson åpenbart har justert spillestilen til Stabæk i så stor grad som han har gjort. Selvfølgelig bør man nyansere den når nye spillere kommer inn, men man må fortsatt beholde den innøvde stilen halvparten av gutta kan spille i blinde. Espen Hoff er selvfølgelig ingen Alanzinho, men han har likevel vist ved flere anledninger at han er kapabel til å dra av en mann eller to. Den dimensjonen av spillet føler jeg vi fortsatt har mulighet til å utnytte.

 

En annen ting jeg synes er merkelig er at Keller benkes. Han er en av de spillere på laget jeg føler virkelig er lojal til Jannes filosofi. Jeg tror at Keller på høyresiden hadde gjort underverker. Da får Henning og Pontus den hjelpen de sårt trenger for å kontrollere midtbanen, samtidig som de offensive spillere kan unnlate seg litt defensivt arbeid. Kobayashi og Hoff kan rulere på venstre. Keller bør være selvskreven! Mulig han ikke har formen inne eller har slengt med leppa. Jeg finner hvertfall ikke noe grunn til at en av våre viktigste menn fra i fjor ikke får plass på laget. For å bli bedre offensivt, så må vi bli bedre defensivt. Det er midtbanen som er problemet hittil i år, ikke forsvaret. Vi trenger et arbeidsjern til, and that´s my man Keller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er nesten så jeg sitter å venter på en unnskyldnig fra spillerne til klubbens supportere! går for faen meg ann å vise at man vil noe?! og ikke bare se ut som om man gir totalt faen! jeg gir ikke totalt faen og jeg får ikke betalt for å dra til drammen! :ph34r:

 

Slik snakker en ekte medgangssupporter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Godset-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...