Gå til innhold

Stabæk-FC lyn oslo


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


Høiland ble heftig kåt på drillopasninger i andre mot godset, det liker jeg ikke. Samarbeidet I A og Morten fungerer ikke. Hvor ble det av Sandberg?:P

 

Vi skal slå Lyn!

 

 

Edit: Vi MÅ trene på hodedueller. Taper så og si alt.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg ønsker å se dette laget:

---------Knudsen---------

Høiland-MMS-IAO-Stenvoll

-Keller-Hauger-Kobayashi-Hoff-

---Berglund-Nannskog--

 

Da har vi to hardtarbeidende kanter, som også jobber defensivt, i tillegg til en klarere fordeling av arbeidet sentralt. Henning ligger dypt, og Kobayashi får spille i den rollen han er vant til (stemmer det ikke at han spilte sentralt i Japan?).

 

Jeg ønsker å sette ut Farnerud rett og slett for å få mer spill fremover i midtbaneleddet. Det har vært for mye tversover- og bakoverpasninger fra Hauger/Farnerud, hvertfall ut i fra det jeg har sett.

Støttes. Høiland og Keller kan også byttes som back/kant. Jeg stoler kanskje mer på Keller som back, Høiland er litt for ofte "Bambi på isen" men gjør mye bra framover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har få duellsterke spillere i form egentlig. det er et problem. MMS er ikke på samme nivå som i fjor, og IAO er over-the-top. Likevel så tror jeg at dette er kampen hvor vi skal vise at vi kan være stabile bakover, og likevel kontringskåte. Jeg mener at med Keller på kant og Kobayashi sentralt får vi en bedre balanse enn det vi har i dag, men jeg er likevel redd for Stenvoll på venstrebacken. Han har ikke nødvendigvis spilt seg bort, men slet svært mye mot for eksempel Molde. Et alternativ er jo Keller på høyreback og Høiland på venstreback, med Mix på høyrekant.

 

Man kan si hva man vil om Hoffs dårlige førstetouch, og at han ikke nødvendigvis skaper så veldig mye, men husk at han spiller mot gamle lagkamerater, og vet nok hvordan man skal dra av Magne Simonsen. I tillegg jobber han hardt hver kamp. Vi må bare innse at vi ikke egnetlig har noen andre venstrekanter som holder nivå idag. Palmason er sentral midtbane.

Endret av LudaKris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha

 

Austbø

 

Keller - MMS - Segerstrøm - Stenvoll

 

MIX - Hauger - Farnerud - Hoff

 

Berglund - Nannskog

 

For min del kan godt både hauger og farnerud ligge dypt og de må da klare å samarbeide såpass at bare en av de går offensivt etter at ballen er slått ut på kant, så kan vi spille på kantene istedet for å slå den fordømte mislykka "flo" pasningen fra backene hele tiden. Da vinner vi kampen så lenge daniel og berglund gidder å bevege seg.

 

Jeg synes det er helt feil å ta ut den mest positive spilleren fra Godset-kampen, nemlig Daigo. Den eneste kreative midtbanespilleren vår skal ut av elleveren? Det henger ikke på greip da det er nettopp kreativitet vi mangler i det leddet. Jeg går heller for Bjornhs alternativ med Daigo og Hauger sentralt. Jeg synes Daigo begynner å bli litt tøffere i duellspillet for hver kamp. Med hardtarbeidende Keller ved sin side trenger han ikke gjøre de lange løpene defensivt. Han kan da konsentrere seg om å skape noe fremover og gjøre seg tilgjengelig for sine motspillere rundt ham.

 

Å sette Farnerud ut vil nok neppe han selv være fornøyd med, men realitetene er at han bidrar med fint lite i dette Stabæk-laget slik som vi spiller om dagen.

Endret av drazyc
Lenke til innlegg
Del på andre sider


syns keller heller skulle bekle backen, ser ingen grunn til å ha høiland utpå der.

 

Høiland var jo blant de bedre spillerne våre forrige kamp? En av de få som faktisk kom på offensive løp med ball.

 

 

Skulle ikke så mye til for å syns litt utpå banen på søndag, syns bare keller er bedre!

 

Neivel? Så ikke så mye til Keller desverre når han kom inn. Høiland er bedre offensivt og defensivt enn det Keller har vært så langt i år, han er i tillegg bedre på hodet. Også er det ett poeng at Daigo og Jon Inge bør få lov til å bygge relasjoner, å utvikle spillet sitt på høyrekanten.

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha

 

Austbø

 

Keller - MMS - Segerstrøm - Stenvoll

 

MIX - Hauger - Farnerud - Hoff

 

Berglund - Nannskog

 

For min del kan godt både hauger og farnerud ligge dypt og de må da klare å samarbeide såpass at bare en av de går offensivt etter at ballen er slått ut på kant, så kan vi spille på kantene istedet for å slå den fordømte mislykka "flo" pasningen fra backene hele tiden. Da vinner vi kampen så lenge daniel og berglund gidder å bevege seg.

 

Jeg synes det er helt feil å ta ut den mest positive spilleren fra Godset-kampen, nemlig Daigo. Den eneste kreative midtbanespilleren vår skal ut av elleveren? Det henger ikke på greip da det er nettopp kreativitet vi mangler i det leddet. Jeg går heller for Bjornhs alternativ med Daigo og Hauger sentralt. Jeg synes Daigo begynner å bli litt tøffere i duellspillet for hver kamp. Med hardtarbeidende Keller ved sin side trenger han ikke gjøre de lange løpene defensivt. Han kan da konsentrere seg om å skape noe fremover og gjøre seg tilgjengelig for sine motspillere rundt ham.

 

Å sette Farnerud ut vil nok neppe han selv være fornøyd med, men realitetene er at han bidrar med fint lite i dette Stabæk-laget slik som vi spiller om dagen.

 

Tuller du? Virker som det bare er jeg som synes Pontus har vært vår minst dårlige i år. Enig at han har et stykke å gå, men han er motoren i laget vårt. Pisker opp tempoet i spillet vår og lar ballen gå hurting på 1-2 touch, i tillegg er han en meget god ballvinner. Ved siden av Nannskog er han den ene Stabæspilleren jeg nesten aldri ville ha satt ut av laget!

Nei... der er vi uenige!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet med Farnerud per i dag er at det ikke virker som at han har en klart definert rolle. Henning er midtbaneankeret, og det gjør at Pontus skal være mer offensiv, men han slår ikke nok pasninger fremover. Mye pasninger går på tvers og tilbake, og jeg syns han er usynlig. Etter at Henning gikk ut mot Strømsgodset syns jeg faktisk at Farnerud var usynlig resten av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tuller du? Virker som det bare er jeg som synes Pontus har vært vår minst dårlige i år. Enig at han har et stykke å gå, men han er motoren i laget vårt. Pisker opp tempoet i spillet vår og lar ballen gå hurting på 1-2 touch, i tillegg er han en meget god ballvinner. Ved siden av Nannskog er han den ene Stabæspilleren jeg nesten aldri ville ha satt ut av laget!

Nei... der er vi uenige!

 

Problemet er jo ikke at han ikke er god, men at han er god på feil måte. Han spiller ikke nok fremover, det går veldig mye på tvers. Som jeg skrev et annet sted her; det er fint å få vridd spillet, men kanskje ikke hele tiden?

 

Men jeg er veldig uenig i at vi skal sette han ut jeg også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tuller du? Virker som det bare er jeg som synes Pontus har vært vår minst dårlige i år. Enig at han har et stykke å gå, men han er motoren i laget vårt. Pisker opp tempoet i spillet vår og lar ballen gå hurting på 1-2 touch, i tillegg er han en meget god ballvinner. Ved siden av Nannskog er han den ene Stabæspilleren jeg nesten aldri ville ha satt ut av laget!

Nei... der er vi uenige!

 

Problemet er jo ikke at han ikke er god, men at han er god på feil måte. Han spiller ikke nok fremover, det går veldig mye på tvers. Som jeg skrev et annet sted her; det er fint å få vridd spillet, men kanskje ikke hele tiden?

 

Men jeg er veldig uenig i at vi skal sette han ut jeg også.

 

Jeg er helt enig i dette med at det spilles for mye støtte og på tvers, spesielt fra våre to sentralt på midten. Men her mener jeg Janne må ta et lite oppgjør med spillerne våre, heller enn å skifte ut halve laget. Evt. kan han gjøre begge deler. Men å bare skifte ut spillere er jeg redd ikke vil medføre at denne delen av spillet vårt vil endre seg. De må få beskjed om et annet spillemønster når vu har ballen. Lange høye oppspillsom default fra forsvaret: feil. Støtte-/tversoverpasning som default når man er på motstanders banehalvdel: feil.

 

Her synes jeg spillere som Koba og Mix er veldig positive; de søker alltid offensive løsninger - av typen timeterspasninger fremover - gjerne til spillere i bakrom.

 

Jeg forstår godt at mindre kreative spillere som Morten synes det er håpløst å prøve å spille seg ut bakfra - han vet at et kort pasning medfører enten at han får ballen tilbake (gjerne i en mer pressa situasjon enn før han sendte pasningen), eller at det blir høyrisiko tversoverpasninger som forsvaret må rydde oppe. Dermed velger han en pasning som mer kan betegnes som en klarering (lang ball opp mot motstanders sekstenmeter).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet vårt er vel i stor grad at vi ikke har noe oppspillspunkt høyt i banen som kan holde ballen, evt spille gjennom noen i bakrom. Vi blir avhengige av mange pasninger/lange pasninger/mye ballføring for å komme fremover. Når vi da ikke har noen som Alan, som kan dra av et par mann, blir det ganske lett å forsvare seg mot oss og tilsvarende vanskelig for oss å angripe.

 

Vi ser jo at alle lag står høyt og presser, men faller raskt av og fjerne bakrommet når vi får ballen. Dette har vi pr i dag ingen gode mottrekk mot, og ender ofte med en lang klarering/pasning fra forsvaret.

 

Tilsvarende blir det vanskelig for Pontus å spille fremover, ettersom det ikke er bakrom eller våre spillere er tett oppdekket. Da kommer støttepasningen eller en pasning på tvers fort.

 

Jeg har ikke noe godt forslag til hvordan dette kan løses, men vi er vel avhengige av å få inn et offensivt løpsmønster som gir flere pasningsalternativer uten å måtte ty til langballen hele tiden. Personlig ser jeg gjerne Hoff og Keller på kantene og Henning (def) og Daigo (off) sentralt med Daniel og Berglund foran. Hvis Keller bidrar bakrover slik han gjorde da vi hadde Somen, kan det kanskje gi litt mer trykk fremover samtidig som vi ikke taper noe bakover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig ser jeg gjerne Hoff og Keller på kantene og Henning (def) og Daigo (off) sentralt med Daniel og Berglund foran. Hvis Keller bidrar bakrover slik han gjorde da vi hadde Somen, kan det kanskje gi litt mer trykk fremover samtidig som vi ikke taper noe bakover.

 

Her slipper vi også problemet som oppstår på høyresiden ved at Koba er slapp på å løpe hjemover, synes godset fikk en del 2 mot Høiland situasjoner på grunn av dette som burde vært unngått. Og Koba er bra på det Veigar gjorde med bravur en del ganger, slå gjennom på førstetouch, Pontus og Henning er litt for glade i ballen når angrep skal bygges opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å sette Farnerud ut vil nok neppe han selv være fornøyd med, men realitetene er at han bidrar med fint lite i dette Stabæk-laget slik som vi spiller om dagen.

 

Tuller du? Virker som det bare er jeg som synes Pontus har vært vår minst dårlige i år. Enig at han har et stykke å gå, men han er motoren i laget vårt. Pisker opp tempoet i spillet vår og lar ballen gå hurting på 1-2 touch, i tillegg er han en meget god ballvinner. Ved siden av Nannskog er han den ene Stabæspilleren jeg nesten aldri ville ha satt ut av laget!

Nei... der er vi uenige!

 

Ikke misforstå meg - jeg mener ikke at Pontus er en dårlig fotballspiller. Og jeg mener ikke nødvendigvis at han har vært den som har prestert dårligst av samtlige spillere i år. Men han har ingen funksjon i laget. Han bidrar jo ikke med noe som helst offensivt. Henning er nødt til å ha en mer kreativ og offensiv makker sentralt, ellers kan vi like så godt spille med 10 mann. Hvor mange ganger ble Pontus spilt opp, for så å gi fra seg ballen i lengderetning mot Godset? Tror du må lete en stund for å finne et eksempel på akkurat det.

 

Alt henger så klart sammen med alt. Aktive kanter som går på dype løp offensivt vil skape rom for Pontus og også gjøre det enklere for ham å finne alternativer. Men jeg mener bestemt at Pontus ikke har de ferdighetene som kreves for den rollen han har pr. dags dato i Stabæk. Tror Daigo, iallfall med litt tid, har mye mer å fare med i den rollen.

 

Forøvrig er vi nå i ferd med å gå off-topic, så det er vel ikke lenge til Alzheimer poengterer nettopp dette :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å sette Farnerud ut vil nok neppe han selv være fornøyd med, men realitetene er at han bidrar med fint lite i dette Stabæk-laget slik som vi spiller om dagen.

 

Tuller du? Virker som det bare er jeg som synes Pontus har vært vår minst dårlige i år. Enig at han har et stykke å gå, men han er motoren i laget vårt. Pisker opp tempoet i spillet vår og lar ballen gå hurting på 1-2 touch, i tillegg er han en meget god ballvinner. Ved siden av Nannskog er han den ene Stabæspilleren jeg nesten aldri ville ha satt ut av laget!

Nei... der er vi uenige!

 

Ikke misforstå meg - jeg mener ikke at Pontus er en dårlig fotballspiller. Og jeg mener ikke nødvendigvis at han har vært den som har prestert dårligst av samtlige spillere i år. Men han har ingen funksjon i laget. Han bidrar jo ikke med noe som helst offensivt. Henning er nødt til å ha en mer kreativ og offensiv makker sentralt, ellers kan vi like så godt spille med 10 mann. Hvor mange ganger ble Pontus spilt opp, for så å gi fra seg ballen i lengderetning mot Godset? Tror du må lete en stund for å finne et eksempel på akkurat det.

 

Alt henger så klart sammen med alt. Aktive kanter som går på dype løp offensivt vil skape rom for Pontus og også gjøre det enklere for ham å finne alternativer. Men jeg mener bestemt at Pontus ikke har de ferdighetene som kreves for den rollen han har pr. dags dato i Stabæk. Tror Daigo, iallfall med litt tid, har mye mer å fare med i den rollen.

 

Forøvrig er vi nå i ferd med å gå off-topic, så det er vel ikke lenge til Alzheimer poengterer nettopp dette :-)

 

Er nok riktig analyse over her. For mye tverrgående pasninger som gjør at mulighetene for tidlig gjennombruddspasning til DN på topp. Har sett det samme på TA. Videre må midtbanen være bedre organisert ved balltap. Dvs. bedre sikringer. Både mot Molde, FFK og Godset var det for mye rom mellom de to firerne. Kanskje luksus og litt naivt å spille med to rene spisser på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er nok riktig analyse over her. For mye tverrgående pasninger som gjør at mulighetene for tidlig gjennombruddspasning til DN på topp. Har sett det samme på TA. Videre må midtbanen være bedre organisert ved balltap. Dvs. bedre sikringer. Både mot Molde, FFK og Godset var det for mye rom mellom de to firerne. Kanskje luksus og litt naivt å spille med to rene spisser på topp.

 

Ja. Vi må også ikke glemme at Veigar var en viktig duellspiller som bidro mye defensivt. Vi får håpe at Berglund er usedvanlig arbeidsom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det skjer noe angående plasseringen vår på det møtet om torsdan, vil det få noen betydning for hvor vi skal stå i den kampen her?

 

Nei. Det er ikke en prosess som bare tar et par dager.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kunne sett for meg laget slik:

 

iven

høiland-Morten-I A-Tom

Hauger

Keller Hoff

Daigo

Nannskog Senky/Berglund

 

Hvorfor betalte vi 5mill for Iven hvis han ikke får sjansen når Jon sliter? Hoff var god i lyn, gi han litt tid. Daigo blir kanskje litt pingle men er kreativ og slår gode pasninger. Senky så lovende ut det lille han fikk mot odd. ihvertfall kjapp, kan sikkert tilføye noe ekstra.

 

Når gutta får definerte roller tror jeg dette kan gå bra. vi er veldig sterke på papiret hvis det er noen trøst ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kunne sett for meg laget slik:

 

iven

høiland-Morten-I A-Tom

Hauger

Keller Hoff

Daigo

Nannskog Senky/Berglund

 

Spennende midtbane. Kan jo hende Daigo blir en like stor åpenbaring som offensiv midtbane som Somen ble da han fikk prøve seg i den rollen (uten sammenligning forøvrig). Har dog problemer med å sette ut Farnerud... Hva med Farnerud i en defensiv/playmaker-rolle på bekostning av Hauger? Huff! Har nesten like store problemer med å sette ut Hauger... Sliter JJ med det samme?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende midtbane. Kan jo hende Daigo blir en like stor åpenbaring som offensiv midtbane som Somen ble da han fikk prøve seg i den rollen (uten sammenligning forøvrig). Har dog problemer med å sette ut Farnerud... Hva med Farnerud i en defensiv/playmaker-rolle på bekostning av Hauger? Huff! Har nesten like store problemer med å sette ut Hauger... Sliter JJ med det samme?

 

Kommer litt an på hvordan laget tenker å spille. Henning passer bedre som et rent anker i en midtbanefirer uten alt for veldefinerte kanter, slik Stabæk til vanlig spiller. Etter min mening er Henning både mer løpssterk og taklingssterk enn Pontus. Pontus er en vesentlig bedre playmaker og passer derfor bedre i en femmer på midten med indreløpere og veldefinerte kanter.

 

Tror Janne sliter med dette. Tror han innerst inne vet at noe er galt, men han ser vel også at både Pontus og Henning er spillere som ville gått inn i ethvert Tippeliga-lag, med unntak av Rosenborg. De er rett og slett for gode for benken. En byttehandel (der Pontus drar) med en annerledes midtbanetype i sommer er noe jeg vil stemme for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende midtbane. Kan jo hende Daigo blir en like stor åpenbaring som offensiv midtbane som Somen ble da han fikk prøve seg i den rollen (uten sammenligning forøvrig). Har dog problemer med å sette ut Farnerud... Hva med Farnerud i en defensiv/playmaker-rolle på bekostning av Hauger? Huff! Har nesten like store problemer med å sette ut Hauger... Sliter JJ med det samme?

 

Kommer litt an på hvordan laget tenker å spille. Henning passer bedre som et rent anker i en midtbanefirer uten alt for veldefinerte kanter, slik Stabæk til vanlig spiller. Etter min mening er Henning både mer løpssterk og taklingssterk enn Pontus. Pontus er en vesentlig bedre playmaker og passer derfor bedre i en femmer på midten med indreløpere og veldefinerte kanter.

 

Tror Janne sliter med dette. Tror han innerst inne vet at noe er galt, men han ser vel også at både Pontus og Henning er spillere som ville gått inn i ethvert Tippeliga-lag, med unntak av Rosenborg. De er rett og slett for gode for benken. En byttehandel (der Pontus drar) med en annerledes midtbanetype i sommer er noe jeg vil stemme for.

 

Det er nesten så jeg håper at Pontus eller Henning blir skadet ut sesongen, så vi kan få plass til en ny en og samtidig beholder begge...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bastionen informerer:

 

På søndag samles vi på Paddy´s før vi samlet busses til Fornebu Arena hvor vi møter Stabæk. Fjorårets tippeligavinner ligger å snuser på Lyns bakende og ligger poenglikt, men bak Lyn på tabellen.

 

Meld deg på turen til turnhallen.no arena ute på Fornebu. Lynusklubben skal mobilisere, og det burde Bastionen også. Påmeldingsfrist er fredag kl. 12.00

 

Turen koster 100 kr for medlemmer av Bastionen, andre betaler 150,-. Bli med for å se Lyn ta flere poeng på bortebane inne i Tippeligaens nyeste arena. Det er INGEN parkeringsmuligheter ved Telenor Arena Vi oppfordrer derfor våre supportere til å bruke Bastionens busser denne søndagen. Veibeskrivelse o.l. finner du her

 

Avreise fra Rådhusplassen kl. 16.45

 

Biletter selges i Lynbutikken og via billettservice. Det er osgå kjøpsmuligheter i en bod ved vår Inngang D1. Bastionen sitter på felt I. Billettene koster 170,-

 

:)

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vet hvem som tar ut laget. Tre bemerkninger bare:

 

1) Om ikke Austbø starter mot Lyn, betyr det at kampen om keeperplassen er ikke-eksisterende. Og at vi har et begynnende keeperproblem.

 

2) At Høiland ikke vurderes som en bedre makker til Skjønsberg enn IAO begynner å bli pinlig (og kostbart). Det kan ta sin tid før Risp eller Segerström er spilleklare. Hvilket vil si at vi er avhengig av å møte svært tafatte angrep for å ha håp om poeng.

 

3) Jeg ser at Hoff og Diskerud er foreslått av mange. Var det noe Hoff beviste mot Godset, var at det at han ikke har noe i en startoppstilling å gjøre. Diskerud viste også at han sannsynligvis er best egnet som innbytter.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et par kreative, omenn langt flere blåøyde, forslag til startellevere er foreslått til Lyn-kampen. La det være som det vil. Vi vet hvem som tar ut laget.

 

Tre bemerkninger bare:

 

1) Om ikke Austbø starter mot Lyn, betyr det at kampen om keeperplassen er ikke-eksisterende. Og at vi har et begynnende keeperproblem.

 

2) At Høiland ikke vurderes som en bedre makker til Skjønsberg enn IAO begynner å bli pinlig (og kostbart). Det kan ta sin tid før Risp eller Segerström er spilleklare. Hvilket vil si at vi er avhengig av å møte svært tafatte angrep for å ha håp om poeng.

 

3) Jeg ser at Hoff og Diskerud er foreslått av mange. Var det noe Hoff beviste mot Godset, var at det at han ikke har noe i en startoppstilling å gjøre. Diskerud viste også at han sannsynligvis er best egnet som innbytter.

 

 

1) Hvorfor betyr det at vi har et keeperproblem? Og hva innebærer det at problemet er begynnende? Det er da høyst vanlig at man har en klar førstekeeper, og en andrekeeper som ikke er på samme nivå som førstekeeperen?

 

2) Høiland er vel den spilleren som har prestert dårligst av samtlige hittil i år, muligens sammen med Hoff. Jeg er ingen stor fan av IA, men jeg syns faktisk han gjorde en ok kamp mot Godset. Jeg beholder mye heller IA i midten, med Keller inn for Høiland på backen.

 

3) Hoff skal ikke starte, der er vi enige!

Du syns Diskerud spilte bra da eller, med tanke på at han jo var innbytter også mot Godset? Eller mener du at han er best egnet som innbytter mot slutten av kampene?

 

Personlig gleder jeg meg over at Mix har gjort det så bra de gangene han har kommet inn, men jeg ser det samtidig som et svakhetstegn på laget at han plutselig kan komme innpå og være blant de beste utpå der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vet hvem som tar ut laget. Tre bemerkninger bare:

 

1) Om ikke Austbø starter mot Lyn, betyr det at kampen om keeperplassen er ikke-eksisterende. Og at vi har et begynnende keeperproblem.

 

2) At Høiland ikke vurderes som en bedre makker til Skjønsberg enn IAO begynner å bli pinlig (og kostbart). Det kan ta sin tid før Risp eller Segerström er spilleklare. Hvilket vil si at vi er avhengig av å møte svært tafatte angrep for å ha håp om poeng.

 

3) Jeg ser at Hoff og Diskerud er foreslått av mange. Var det noe Hoff beviste mot Godset, var at det at han ikke har noe i en startoppstilling å gjøre. Diskerud viste også at han sannsynligvis er best egnet som innbytter.

 

 

1) Hvorfor betyr det at vi har et keeperproblem? Og hva innebærer det at problemet er begynnende? Det er da høyst vanlig at man har en klar førstekeeper, og en andrekeeper som ikke er på samme nivå som førstekeeperen?

 

2) Høiland er vel den spilleren som har prestert dårligst av samtlige hittil i år, muligens sammen med Hoff. Jeg er ingen stor fan av IA, men jeg syns faktisk han gjorde en ok kamp mot Godset. Jeg beholder mye heller IA i midten, med Keller inn for Høiland på backen.

 

3) Hoff skal ikke starte, der er vi enige!

Du syns Diskerud spilte bra da eller, med tanke på at han jo var innbytter også mot Godset? Eller mener du at han er best egnet som innbytter mot slutten av kampene?

 

Personlig gleder jeg meg over at Mix har gjort det så bra de gangene han har kommet inn, men jeg ser det samtidig som et svakhetstegn på laget at han plutselig kan komme innpå og være blant de beste utpå der.

 

1) At vi har et begynnende keeperproblem var kanskje klønete formulert. Vi har et keeperproblem, om Jon ikke snur trenden fra kampene mot Odd, Molde og Godset; og om Austbø ikke kan prestere på minst samme - svake - nivå.

 

2) Vi er uenige i vurderingene av Høiland og duoen MMS/IAO. Greit nok.

 

3) Nei, Diskerud utmerket seg i mine øyne ikke da han kom inn for Hauger. Potensialet i midtbanen som startet, men raskt ble splittet mot Godset, tror (håper?) jeg er uforløst.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


2) At Høiland ikke vurderes som en bedre makker til Skjønsberg enn IAO begynner å bli pinlig (og kostbart). Det kan ta sin tid før Risp eller Segerström er spilleklare. Hvilket vil si at vi er avhengig av å møte svært tafatte angrep for å ha håp om poeng.

2) Høiland er vel den spilleren som har prestert dårligst av samtlige hittil i år, muligens sammen med Hoff. Jeg er ingen stor fan av IA, men jeg syns faktisk han gjorde en ok kamp mot Godset. Jeg beholder mye heller IA i midten, med Keller inn for Høiland på backen.

2) Vi er uenige i vurderingene av Høiland og duoen MMS/IAO. Greit nok.

 

En tredje mulighet: Høiland har etter min mening ikke spilt så aller verst. Men det han har vært best på er den offensive biten. Han har variert en del i det defensive, bl.a. mot FFK synes jeg han fungerte veldig bra også defensivt. Jeg mener derfor at det både blir like feil å sette ham ut av laget (fjerner en spiller som har fungert ganske bra) som det er å flytte ham inn i midten (fjerner hans gode offensive bidrag på kanten). La han spille høyreback! (Med Keller på høyre kant, Daigo som sentral offensiv midt og Farnerud på benken).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-FC lyn oslo
×
×
  • Opprett ny...