Gå til innhold

Stabæk-FC lyn oslo


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


...Jeg ville kanskje droppet Hauger eller Farnerud - flyttet Daigo inn sentralt og enten tatt inn Keller på høyrekanten, eller flyttet frem Høiland og latt Keller ta backen...

 

@ringo

 

Har vært inne på det samme i en post i en annen tråd.

Tror noe av problemet offensivt er at vi ikke lenger benytter oss noe særlig av rommet mellom midtbane og spisser (mellomrommet): Det er sjelden en av de sentrale midbanespillerne oppsøker mellomrommet med eller uten ball og det er sjelden en av spissene møter i det samme rommet. Da mister man oppspillsalternativer, noe som resulterer i passninger på tvers eller bakover på midtbanen og langpasninger på to (lave) spisser som "truer" bakrom. Motstanderlaget har ikke lenger noe problem med å være i balanse. Skulle like gjerne sette en ommrokkering på midtbanen som i forsvaret foran lyn-kampen.

Endret av smurfeblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Må si jeg er skeptisk til å benke MMS. Argumentet til Janne er å få mer fart inn sentralt med Høiland. Er det virkelig noen som føler at det er manglende fart som har vært problemet med forsvarsspillet vårt så langt i år? Virker som en merkelig og nesten desperat beslutning, må jeg si. Nå synes jeg Høiland er desto mer klønete i duellspillet enn MMS, og jeg føler meg overhodet ikke trygg med IAO-Høiland som midtstoppere. Men vi får vel iallfall gi det en sjanse!

JJ virker desperat allerede...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ's dilemma er vel som følger; Forsvaret har ikke fungert i år. Dette har de også gått ut i media og innrømmet og uttalt som fokusområde. Ergo; noe må skje. Men der hans kaptein MMS har vært svært variabel i år, har faktisk hans noe bardust blivne makker IAO levert bedre boller. IAO har iallefall skjønt at man må gi alt, og trøkke til. Innsatsen og moralen gir ham trumfkortet nå, da MMS virker usikker og utilpass. At han eventuelt må benkes for å få tenning er likevel dramatisk. I tillegg handler det om hvilken motstander man skal møte, og kombo'n gjør at IAO og JIH er å foretrekke. Helst med Keller og Tom på hver sin back. Jeg tipper på at HH vil bli en tilbaketrukket midtbane, mens PF får fordeleransvaret forrover. Dessverre. Har ikke sett mye som minner om at PF har gjennombruddspassningene inne. Daigo prøver iallefall, men sliter derimot med touchen på den avgjørende passningen. Det virker litt krampeaktig, som om noen (les; Daniel) har diktert ham til å gjøre slik og sånn. Daigo er åpenbart en possession-type, og det tar tid å få inn dette. Likevel, Daigo på sitt beste er et godt våpen, og det så vi i Super-duper-finalen. Daniel trenger sååååårt en å spille sammen, og jeg tror Berglund kan være mannen. Den siste plassen blir et valg mellom Hoff, Palmi og Senky, og jeg tror Hoff får sjansen denne gang. Litt pga Lyn-bakgrunnen.

 

Hadde vært moro å se mer til Senky i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvordan det går med billettsalget?

Det meldes fra høyst offisielt hold at vi har passert 8500.  Bastionen påstår de har mobilisert kraftig og kommer med borti 1500 (samme som Kanarifansen hadde).  Det betyr at det kan gå mot publikumsrekord.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvordan det går med billettsalget?

Det meldes fra høyst offisielt hold at vi har passert 8500. Bastionen påstår de har mobilisert kraftig og kommer med borti 1500 (samme som Kanarifansen hadde). Det betyr at det kan gå mot publikumsrekord.

 

Blir vel 500 liiin fans og resten er carrot plakatene fra bendit svingen på ullevål :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 079

Asker- og Bærumsrussen har visst fått feltet ved siden av Lyn. De har vel 500 plasser. Edit, 1000.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes egentlig at Austbø skal få spille mot Lyn. Han ble lovet litt spilletid da han kom til Stabæk og Han fikk for lite spilletid til å få gull i fjor. Og når skal han får spilletid hvis han ikke får det når Jon er ute av form. Men jeg skal ikke si så mye. Har bare sett en kamp av Iven i det siste. Da var han ikke kjempegod. Noen ande som vet hvordan han gjør det for tiden? Er forresten også ganske negativ til å benke MMS. Men hvis det først skal gjøres håper jeg Rogne får sjansen iallefall en omgang.

 

Om jeg hadde vært JJ, hadde det sett sånn ut imorra:

 

Jon/Austbø (vet ikke hvor bra Iven er for tiden)

 

Keller-MMS-Rogne-Høiland

 

Daigo-Farnerud-Hauger-Hoff

 

Mix-Daniel

 

Med Diskerud i Veigar sin gamle rolle. Senky var ikke mye å skryte av mot Mo eller Lillehammer. Og jeg kjenner en innbitt Elfsborg-supporter som mener at Berglund blir altfor lik Daniel. Men Bella er en utrolig interresant spiller da.!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bastionen skal protestere: B)

 

Solbriller i Turnhallen.no Arena

 

Vi stiller i solbriller på kampen i morgen.

 

Innendørs fotball en sommerdag som dem vi har nå er latterlig, svett og ikke særlig attraktivt. Så vi tar oppfordringen fra forumet vårt og markerer hvor håpløst dette er, i ren og skjær protest mot innestengt svettelukt en ellers så fin sommerkveld.

 

...det er vel meldt overskyet vær fram til kampstart! (ifølge yr iallefall)

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bastionen skal protestere: B)

 

Solbriller i Turnhallen.no Arena

 

Vi stiller i solbriller på kampen i morgen.

 

Innendørs fotball en sommerdag som dem vi har nå er latterlig, svett og ikke særlig attraktivt. Så vi tar oppfordringen fra forumet vårt og markerer hvor håpløst dette er, i ren og skjær protest mot innestengt svettelukt en ellers så fin sommerkveld.

 

...det er vel meldt overskyet vær fram til kampstart! (ifølge yr iallefall)

 

Viser jo bare at de er mer opptatt av å få brunfargen på plass enn å se på fotball...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På denne dag

 

 

Tidspunkt Type. Hjemmelag Bortelag Resultat/Referat

03.05.1992 kl 19:00 2. divisjon Stabæk Stranda 7 - 0

03.05.1995 kl 18:00 Tippeligaen Stabæk Bodø/Glimt 4 - 0

03.05.1998 kl 18:00 Tippeligaen Stabæk Vålerenga 2 - 0

03.05.2000 kl 18:00 Tippeligaen Stabæk Bodø/Glimt 6 - 1

03.05.2009 kl 18:00 Tippeligaen Stabæk FC Lyn Oslo

 

 

Dette er resultatene våre de gangene vi har spilt kamp den 3. mai, hentet fra stabak.no.

 

Ting kan tyde på at vi scorer endel mål i dag :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


trist hvis lyn gjør som stabak.no sier og tar med 15 000 supportere for da må vi jo si nei til veldig mange i døra...

 

Jeg har nedjustert litt nå. Det var litt i overkant, kanskje

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 274

Som vanlig pesimist! vi taper 3-1. men håper på å bli positivt overasket:D
stabaek.no -> Editing Post Stabæk-FC lyn oslo

 

Tipper vi vinner 2-1. Ting begynner å sette seg, men spillet varierer veldig. Vi er overlegent best i den ene omgangen og vinner den 2-0. Den andre omgangen har begge lag lite å by på (vi aller minst), og Lyn vinner den omgangen 1-0.

 

Mest stolt hadde jeg egentlig vært om vi spiller en drittkamp, taper 3-0, og lager bra trøkk fra tribunene hele kampen (Liin-batalionen blir fullstendig overdøvet, selv på målene).

 

Edit: nei vent, vi MÅ ha tre poeng i dag. Kan vi ikke ta to strake seire nå (+ cupen), og så tar vi denne "stolt-greia" mot Sandefjord i stedet :blink:

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har startelleveren blitt sluppet enda? Jeg vet at Palmi blir benket, så da tipper jeg denne lagoppstillingen.

 

 

--------------Jon------------------

--Keller-Olsen-Høiland-Stenvoll--

--Daigo-Hauger-Farnerud-Hoff--

------Nannskog-----Berglund----

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har startelleveren blitt sluppet enda? Jeg vet at Palmi blir benket, så da tipper jeg denne lagoppstillingen.

 

 

--------------Jon------------------

--Keller-Olsen-Høiland-Stenvoll--

--Daigo-Hauger-Farnerud-Hoff--

------Nannskog-----Berglund----

 

Jeg har hørt noen rykter om at MIX skal spille fra start. Hvem går da ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har startelleveren blitt sluppet enda? Jeg vet at Palmi blir benket, så da tipper jeg denne lagoppstillingen.

 

 

--------------Jon------------------

--Keller-Olsen-Høiland-Stenvoll--

--Daigo-Hauger-Farnerud-Hoff--

------Nannskog-----Berglund----

 

skulle gjerne sett høiland på back, keller på høyre kant. morten inn på stopper med IA. og prøve daigo offensivt sentralt, og ut med farnerud. evt daigo mer som veigar var, og ut med bella. greit at hoff får prøve seg.

 

edit: ser nå at mix starter. http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article240960.ece

Endret av axe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper egentlig at farnis går ut mot mix, daigo inn sentralt og mix på kant. på tide å få daigo der han passer best, bare se hvordan somen plutselig blomstret når han fikk spille der han passet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


....og hvem er det da vi har tigjengelige på benken i dag?

Det begynner vel å bli litt kamp om å være der også nå som skadesituasjonene bedrer seg og også flere blir hentet inn utenfra og fra junioravdelingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 274

....og hvem er det da vi har tigjengelige på benken i dag?

Det begynner vel å bli litt kamp om å være der også nå som skadesituasjonene bedrer seg og også flere blir hentet inn utenfra og fra junioravdelingen.

 

Benken må vel være MMS (byttes inn), Palmi (byttes inn), Hoff (byttes inn) og to som garantert ikke kommer innpå. Kanskje Rogne og Iven? Eller Senky? Hvor mange kan man ha på benken medregnet keeper - 5 eller 6?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-FC lyn oslo
×
×
  • Opprett ny...