Gå til innhold

Stabæk-FC lyn oslo


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


....og hvem er det da vi har tigjengelige på benken i dag?

Det begynner vel å bli litt kamp om å være der også nå som skadesituasjonene bedrer seg og også flere blir hentet inn utenfra og fra junioravdelingen.

 

Benken må vel være MMS (byttes inn), Palmi (byttes inn), Hoff (byttes inn) og to som garantert ikke kommer innpå. Kanskje Rogne og Iven? Eller Senky? Hvor mange kan man ha på benken medregnet keeper - 5 eller 6?

 

Tror 7 Attenmannstropp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Laget i dag

 

Jon

Keller, JIH, IAO, Tom

Daigo, Henning, Pontus F, Mix

Bella, Daniel

 

Spennende!

 

Jeg synes vi burde starte med Hoff. Verken Mix eller Daigo er flankespillere. Og jeg er, som sagt tidligere, svært skeptisk til den backfireren. Men men, vi får gi det en sjanse. Kanskje Høiland gjør en bedre figur sentralt i forsvaret. Blir spennende å se hvordan midtbanen fungerer i dag, og om Berglund/Nannskog begynner å finne hverandre litt mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget i dag

 

Jon

Keller, JIH, IAO, Tom

Daigo, Henning, Pontus F, Mix

Bella, Daniel

 

Spennende!

Fikk akkurat melding om at disse 11 starter:

 

-Jon

 

-Keller, Jon Inge, IAO, Tom

 

-Daigo, Farnerud, Henning, Mix

 

-Daniel, Bella

Fikk alle forskjellig melding?

 

Jeg fikk en slik en:

Hei! Her er laget mot Lyn:

- Jon

- Keller, Jon Inge, IAO, Tom

- Daigo, Henning, Farnerud, Mix

- Daniel, Bella.

Vi sees på Telenor Arena!

Det er lite sannsynlig, så jeg tror nok heller Meyah må inn her og Stuart inn her :lol:

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke om det er jeg som ikke følger med, men hva faen er å knårre ballen??

Det er noe du gjør på løkka, hvor kommentatoren fikk sin fotballfaglige utdanning...

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får Koba til en eneste dritt i dag?

 

Edit: Og hva får IA gult for der?

 

Edit 2: 9450 tilskuere ja. Så mye for publikumsrekord.

 

Edit 3: 10 458?

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får Koba til en eneste dritt i dag?

 

Og hva får IA gult for der?

 

synes koba har jobbet bedre enn i de siste kampene iallefall. men mye svette pasninger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommentatoren tar jo opp ting som har blitt avkreftet opp til flere ganger..

Mix skal ikke til U-19 pga han mister 3 kamper. Samme med Rogne.

Nancy har vel sagt tydelig i fra at ikke de er interessert å leie ut Veigar.(I tillegg til at han vært skadet så og si hele oppholdet så at han ikke har fått spilletid er vel ikke så rart.)

Så har man Indy for Lyn som ikke blir suspendert, han har 2 kort..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Åååååååh

Dags att låta hela laget spela 2-lags matchen så dom får lite självförtroende.

Kanske borde dom också kolla matchvideos ifrån förra året.

Känns som många bollar går på felvända spelare.

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var 2 timer jeg aldri får igjen. Og Nannskog, hva faen var det siste der?

Hans "beryktede" høyrebein. Men det ser jo ikke ut til at venstrebeinet hans er i godt, gammelt slag heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var 2 timer jeg aldri får igjen. Og Nannskog, hva faen var det siste der?

Hans "beryktede" høyrebein. Men det ser jo ikke ut til at venstrebeinet hans er i godt, gammelt slag heller.

Nannskog er ute av form....sånn er det bare :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var 2 timer jeg aldri får igjen. Og Nannskog, hva faen var det siste der?

Hans "beryktede" høyrebein. Men det ser jo ikke ut til at venstrebeinet hans er i godt, gammelt slag heller.

Nannskog er ute av form....sånn er det bare :(

 

Nej nannskog är inte het för tillfället, JJ borde kanske prövat att kasta in Senky på slutet.

Synd att MIX gick ut tyckte han gjorde det bra. Hoff va i och för sig inte så dålig på slutet.

 

Tyckte backlinjen såg bättre ut idag än senast. JIH har ju klart bättre adress på passen jämfört med MMS.

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi lærer ikke. Problemet vårt er for stor strekk i laget. Avstanden fra midtbanen til spissparet er enormt. Vi spiller som om vi har en mellomromsspiss. Det er bare Hoff av midtbanespillerne som tør å nærme seg motsanderens 16-meter med ballen. Vi kan ikke slå innlegg/stikkere 40 meter fra motstanderens mål. ALT kommer til å bli snappet opp av forvaret. Vi savner helt klart Veigar til å jobbe i det rommet jeg snakker om. Samt en Tchoyi/Alan som var villig til å ta meg seg ballen inn i dette rommet. Vi utfordrer jo nesten aldri motsanderens backfirer.

 

...og Daniel fortsetter å bomme på 100 % sjanser. Daniel har denne sesongen sett ut som middels Adeccoligaspiss. Når han ikke scorer har han ingenting annet å bidra med. Hoff fra start mot Glimt. Han er den eneste som skaper litt ubalanse i motstanderens forsvar ved å utfordre. Resten av gjengen satser alt at pasningsspillet skal skape sjanser. Det gjør de skjeldent når den "dødlige pasningen" skal spilles fra midt på banen. Mix var positiv. Farnerud er en veldig god fotballspiller, men hva han bidrar med i dette Stabæklaget aner jeg ikke. Keller gjorde en god kamp. Det samme gjorde resten av forsvaret. Hauger er en god defensiv midtbanespiller, men han trenger en mer offensiv makker.

 

Vi kan forresten glemme medalje denne sesongen. Vi får håpe at vi får satt et okay spillet fram til Euripacupkampene begynner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Farnerud er bedre enn henning. Henning slår kun tversover- og støttepasninger, farnerud spiller hvertfall fremover av og til. Han spilte gjennom Nannskog på overtid. Det er jo INGEN bevegelse forand ballfører! Nannslog er ikke på hugget og bare kjefter. Når vi først får sjansen, som vi faktisk fikk en del ganger i dag, skyter gutta midt på keeper eller 4 meter utenfor. Skjønner hvorfor MMS var benket. Han hadde vel bare feilpasninger etter han ble byttet inn. 3 dager til neste kamp. Jeg gruer meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi lærer ikke. Problemet vårt er for stor strekk i laget. Avstanden fra midtbanen til spissparet er enormt. Vi spiller som om vi har en mellomromsspiss. Det er bare Hoff av midtbanespillerne som tør å nærme seg motsanderens 16-meter med ballen. Vi kan ikke slå innlegg/stikkere 40 meter fra motstanderens mål. ALT kommer til å bli snappet opp av forvaret. Vi savner helt klart Veigar til å jobbe i det rommet jeg snakker om. Samt en Tchoyi/Alan som var villig til å ta meg seg ballen inn i dette rommet. Vi utfordrer jo nesten aldri motsanderens backfirer.

 

...og Daniel fortsetter å bomme på 100 % sjanser. Daniel har denne sesongen sett ut som middels Adeccoligaspiss. Når han ikke scorer har han ingenting annet å bidra med. Hoff fra start mot Glimt. Han er den eneste som skaper litt ubalanse i motstanderens forsvar ved å utfordre. Resten av gjengen satser alt at pasningsspillet skal skape sjanser. Det gjør de skjeldent når den "dødlige pasningen" skal spilles fra midt på banen. Mix var positiv. Farnerud er en veldig god fotballspiller, men hva han bidrar med i dette Stabæklaget aner jeg ikke. Keller gjorde en god kamp. Det samme gjorde resten av forsvaret. Hauger er en god defensiv midtbanespiller, men han trenger en mer offensiv makker.

 

Vi kan forresten glemme medalje denne sesongen. Vi får håpe at vi får satt et okay spillet fram til Euripacupkampene begynner.

 

Tycker det ligger mycke i det du skriver. Skulle vilja se farnerud mycket mer i rummet mellan mittfält och försvar där Veigar höll till. Han har ju passningskvaliteten tycker ja för att kunna slå genomskärare till Daniel o bella.

Och mer spelare måste få bollen rättvända.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Farnerud er bedre enn henning. Henning slår kun tversover- og støttepasninger, farnerud spiller hvertfall fremover av og til.

 

Du kan ikke bedømme dem som om de skulle hatt samme rolle i laget. (noe det til tider ser ut som de har) Det skulle bare mangle at Farnerud hadde flere offensive bidrag enn Hauger siden det er jobben hans. Siden vi slapp til lite og skapte lite i åpent spill, så kan man si at Hauger hadde en bedre dag på jobben en sin makker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en svak forestilling hjemme i TA, og det har ikke akkurat vært mange feststundene på Fornebu sålangt i år (selv om vi hadde en brukbar omgang mot Molde, pluss at Charity Shield kampen ikke var så verst). Dessverre mangler vi fullstendig offensiv samhandling, og det blir derfor veldig vanskelig å skape store sjanser / score mål. Når heller ikke Daniel er i toppform, blir det ikke mange poengene. Jeg håper og tror Janne og gutta får orden på laget etterhvert, for jeg er sikker på at det bor mye i dette laget, de må bare få det til å fungere sammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Farnerud er en veldig god fotballspiller, men hva han bidrar med i dette Stabæklaget aner jeg ikke. Keller gjorde en god kamp. Det samme gjorde resten av forsvaret. Hauger er en god defensiv midtbanespiller, men han trenger en mer offensiv makker.

 

 

Hovedproblemet er manglende kreativitet på midten. Jeg tror nøkkelen ligger i å sette ut Farnerud. Det åpner for å flytte Daigo inn i midten der han passer best. Keller frem på høyrekant med Høiland på back.

 

Greit nok at Farnerud jobber og sliter, men han fyller ikke den offensive rollen vi hadde i spillere som Anderson og Tchoyi. Vi ha mer kreativitet inn på midten. Når vi i tillegg mangler den kreative dimensjonen som Alan og Veigar gav oss, blir savnet rett og slett for stort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pontus Farnerud må involvere seg høyere opp i banen. Mannen har jo fantastisk touch på ballen, hadde han bare brukt det offensivt. Noen må fortelle mannen hvor god han er :) Han kan dra av de fleste, hvis han bare forsøker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet at de har forskjellige roller.. Det er mange som klager på Farnerud og mener han iikke leverer det han skal.

Men jeg mener det ikke er Farnerud sin skyld. Han prøver og prøver, men med null insiativ fra spillerne forand på banen er det ingen å spille til. Det er ingen som går på løp og river opp forsvaret. Begge vingene står og ser på, og da ender det med støttepasnnger og påfølgende lang ball fra forsvar opp mot spissene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-FC lyn oslo
×
×
  • Opprett ny...