Gå til innhold

Stabæk-FC lyn oslo


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


Hvorfor vinner vi ikke fotballkamper lenger? Det finnes mange grunner, men den største av dem alle er:

 

TELEHOR ARENA.

 

Errr... vi rykket ned på Nadderud!

 

Now go to bed.

 

Frykter at prisen på ny arena fort kan bli nedrykk. Utrolig leit, men dessverre ser det sånn ut om dagen.

 

Har tilgode å se en bra kamp der inne.

 

 

Hvor var du under superfinalen ??? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Frykter at prisen på ny arena fort kan bli nedrykk. Utrolig leit, men dessverre ser det sånn ut om dagen.

 

Har tilgode å se en bra kamp der inne.

 

Har du sett mange gode bortekamper da? Eller har det kanskje noe med lagets beskaffenhet om dagen å gjøre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nannskog bør vel påta seg skylden for dette poengtapet. Han hadde vel puttet 2 mål om kampen var spilt i fjor, og gitt hvilket bein han avsluttet med, var nok sjansen i starten av kampen størst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor vinner vi ikke fotballkamper lenger? Det finnes mange grunner, men den største av dem alle er:

 

TELEHOR ARENA.

 

Errr... vi rykket ned på Nadderud!

 

Now go to bed.

 

Frykter at prisen på ny arena fort kan bli nedrykk. Utrolig leit, men dessverre ser det sånn ut om dagen.

 

Har tilgode å se en bra kamp der inne.

 

 

Hvor var du under superfinalen ??? :)

 

Jeg var på TA. Førsteomgang var bra. Har vært på alt av matcher der i år også treningskampene.

 

Har bare innsett at det skal godt gjøres å være et topplag så lenge vi spiller innendørs og at ledelsen lovet en fotballstadion, ikke et eventbygg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Frykter at prisen på ny arena fort kan bli nedrykk. Utrolig leit, men dessverre ser det sånn ut om dagen.

 

Har tilgode å se en bra kamp der inne.

 

Har du sett mange gode bortekamper da? Eller har det kanskje noe med lagets beskaffenhet om dagen å gjøre?

 

Var i fr.stad (flaks), var i drammen. Tragisk rett å slett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor vinner vi ikke fotballkamper lenger? Det finnes mange grunner, men den største av dem alle er:

 

TELEHOR ARENA.

 

Errr... vi rykket ned på Nadderud!

 

Now go to bed.

 

Frykter at prisen på ny arena fort kan bli nedrykk. Utrolig leit, men dessverre ser det sånn ut om dagen.

 

Har tilgode å se en bra kamp der inne.

 

 

Hvor var du under superfinalen ??? :)

 

Jeg var på TA. Førsteomgang var bra. Har vært på alt av matcher der i år også treningskampene.

 

Har bare innsett at det skal godt gjøres å være et topplag så lenge vi spiller innendørs og at ledelsen lovet en fotballstadion, ikke et eventbygg.

 

 

Det går ikke an å skylde på innendørs , kunstgress , fargen ,solen som ikke er der , ditten og datten.

Molde klarte å spille bra her og vi kan klare det. men nå fungerer ikke laget BASTA.

Det er lett å finne bort forklaringer når ting ikke går så bra som vi alle ønsker.

Vi må jobbe med våre tinng og laget med sine har personelig veldig tillit til JJ han er ikke blitt noe dårligere siden i fjord høst. Han har ikke hatt noen lett jobb med nye spillere rett før første kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge moralen i laget er god, så tror jeg det kommer til å løsne etterhvert. Janne snakker om at det er mye nesten og at vi må gjøre nesten til bra. Og han har rett, det er mye nesten. Så lenge gutta jobber målrettet på treningene vil det gi utslag etter hvert. Gjennom gode opplevelser vil selvtillitten komme tilbake, og gode opplevelser kommer ettervært som gutta ser at det de trener på fungerer i kamp. Det kommer til å ta tid, men tror vi kommer til å se at kombinasjonene kommer mer og mer for hver kamp. Hadde det vært dårlig stemning i laget hadde jeg vært bekymret, men humøret og viljen er der. Vi må slutte å tenke tabell og heller tenke på prestasjon. Det er mye å ta tak i, men helsvart er det heller ikke.

 

Etter å ha sett sammendraget fra gårsdagens kamp, skaper vi faktisk en del sjanser.

Og det på et Lynlag som fakisk har vært ganske gjerrige bakover i seriestarten.

Med knallhard jobbing og fokus på kombinasjoner har jeg tro på at vi skal kapre en del poeng utover i sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge moralen i laget er god, så tror jeg det kommer til å løsne etterhvert. Janne snakker om at det er mye nesten og at vi må gjøre nesten til bra. Og han har rett, det er mye nesten. Så lenge gutta jobber målrettet på treningene vil det gi utslag etter hvert. Gjennom gode opplevelser vil selvtillitten komme tilbake, og gode opplevelser kommer ettervært som gutta ser at det de trener på fungerer i kamp. Det kommer til å ta tid, men tror vi kommer til å se at kombinasjonene kommer mer og mer for hver kamp. Hadde det vært dårlig stemning i laget hadde jeg vært bekymret, men humøret og viljen er der. Vi må slutte å tenke tabell og heller tenke på prestasjon. Det er mye å ta tak i, men helsvart er det heller ikke.

 

Etter å ha sett sammendraget fra gårsdagens kamp, skaper vi faktisk en del sjanser.

Og det på et Lynlag som fakisk har vært ganske gjerrige bakover i seriestarten.

Med knallhard jobbing og fokus på kombinasjoner har jeg tro på at vi skal kapre en del poeng utover i sesongen.

 

Enig dette kommer til å gå bedre etter hvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge moralen i laget er god, så tror jeg det kommer til å løsne etterhvert. Janne snakker om at det er mye nesten og at vi må gjøre nesten til bra. Og han har rett, det er mye nesten. Så lenge gutta jobber målrettet på treningene vil det gi utslag etter hvert. Gjennom gode opplevelser vil selvtillitten komme tilbake, og gode opplevelser kommer ettervært som gutta ser at det de trener på fungerer i kamp. Det kommer til å ta tid, men tror vi kommer til å se at kombinasjonene kommer mer og mer for hver kamp. Hadde det vært dårlig stemning i laget hadde jeg vært bekymret, men humøret og viljen er der. Vi må slutte å tenke tabell og heller tenke på prestasjon. Det er mye å ta tak i, men helsvart er det heller ikke.

 

Etter å ha sett sammendraget fra gårsdagens kamp, skaper vi faktisk en del sjanser.

Og det på et Lynlag som fakisk har vært ganske gjerrige bakover i seriestarten.

Med knallhard jobbing og fokus på kombinasjoner har jeg tro på at vi skal kapre en del poeng utover i sesongen.

 

Enig dette kommer til å gå bedre etter hvert.

 

Kanske dags att någon klipper ihop videoklipp med var och en spelare där dom gör bra saker.

Finns ju massvis ifrån förra året för dom som spela då.

Som dom kan ladda med innan match och få lite "gode opplevelser".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at det er mye nesten, men det er dessverre også mye som er svært lang unna for tiden. Kanskje ikke noe stort poeng i å rippe opp i alt, men et par ting er i mine øyne utrolig svakt:

 

- Alle langballene mot våre småvokste spisser er jo bare å be om å miste ballen (særlig når ingen engang forsøker å vinne annenballen).

 

- Strekket i laget og for dårlig jobbing hjem gjør at vi blir lett bytte på kontringer og ikke får satt inn press før langt inn på egen halvdel.

 

- Det er for mye føring av ball fremover (særlig Daigo, men han trenger kanskje tid slik Alan fikk?)

 

Disse tingene er det spillerne som må ta ansvaret for. Jeg nekter å tro at JJ tegner opp en taktikk med vekt på langballer, strekk i laget og føring av ball.

 

På plussiden noterer jeg meg at Keller gjorde en bra kamp, og jeg synes Mix var frisk. Ellers mener jeg resten var fra middels til ganske dårlige, dessverre.

 

PS. Takk til SS for bra innsats tross dårlige rammebetingelser. Jeg håper jeg får oppleve dere på kortsiden en gang så det ikke føles som bortekamp hver gang vi spiller i TA.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk ikke godfot av dette her akkurat.

 

Ikke hadde de kroneis i kiosken engang. Hva er greia med det, liksom?

 

For noe drit.

 

Om 10.000 vil ha f.eks. Mandelstang, vil det ikke bli tatt hensyn til. ISS styrer kiosken, punktum.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at det er mye nesten, men det er dessverre også mye som er svært lang unna for tiden. Kanskje ikke noe stort poeng i å rippe opp i alt, men et par ting er i mine øyne utrolig svakt:

 

- Alle langballene mot våre småvokste spisser er jo bare å be om å miste ballen (særlig når ingen engang forsøker å vinne annenballen).

 

Særlig når vi har en på topp som tidligere sesonger har scoret bøttevis med mål fordi han har fått presise stikkere fra midtbanen og spisskollegaen. Å slå lange baller mot Nannskog er så håpløst at jeg risikerer å blir skallet før sommerpausen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at det er mye nesten, men det er dessverre også mye som er svært lang unna for tiden. Kanskje ikke noe stort poeng i å rippe opp i alt, men et par ting er i mine øyne utrolig svakt:

 

- Alle langballene mot våre småvokste spisser er jo bare å be om å miste ballen (særlig når ingen engang forsøker å vinne annenballen).

 

- Strekket i laget og for dårlig jobbing hjem gjør at vi blir lett bytte på kontringer og ikke får satt inn press før langt inn på egen halvdel.

 

- Det er for mye føring av ball fremover (særlig Daigo, men han trenger kanskje tid slik Alan fikk?)

 

Disse tingene er det spillerne som må ta ansvaret for. Jeg nekter å tro at JJ tegner opp en taktikk med vekt på langballer, strekk i laget og føring av ball.

 

På plussiden noterer jeg meg at Keller gjorde en bra kamp, og jeg synes Mix var frisk. Ellers mener jeg resten var fra middels til ganske dårlige, dessverre.

 

PS. Takk til SS for bra innsats tross dårlige rammebetingelser. Jeg håper jeg får oppleve dere på kortsiden en gang så det ikke føles som bortekamp hver gang vi spiller i TA.

 

ja, kan være ening i en del.. Når det gjelder disse langballene, så er det ikke langballene i segselv som er problemet. Problemet er at de blir slått for kort! Disse ballene er ikke ment for hodedueller men for å strekke motstanderen og skape rom i midten. Pasningene skal i bakrommet slik at Daniel og Berglund kan jage. Enten er ballene for korte eller så er motstanderens forsvarere flinke til å falle av i riktig tid. Det gjør det lettere å forsvare seg mot når man har to spisser som kun truer bakrom, da har de kun en ting å fokusere på: nemlig å falle av!

 

I fjor truet vi flere rom samtidig, dette er forferdelig vanskelig å forsvare seg mot. Daniel i bakrom, veigar i mellomrom, johan i løp fra dypet og alan fra kant. Slik jeg ser det i år, er det kun bakrommet som trues. Det krever ekstrem treffsikkerhet og timing for at skal kunne utspille eliteserieforsvarere, når det er kun det de trenger å konsentrere seg om. Langballene blir slått bevist for å skape rom og evt få Daniel alene med keeper, ikke for å få hodedueller. Men pga faktorer jeg har vært inne på, blir dette til hodedueller med store, sterke midstoppere i stedet for!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan kritisere mye vedr gårsdagens kamp, ingen tvil om det.

Selv er jeg mest kritisk til følgende.

Pause

Vi går i kiosken etter at 1. omgang er blåst av, ikke 5 minutter før for å unngå kø

Kampslutt

Vi synger for gutta helt til de har gått inn i garderoben etter kamp, ikke løp ut i det dommeren blåser av for å rekke 1. buss hjem.

 

Jeg gir honnør til Jon Inge Høiland som sto for 100% økning vedr Jr. support.

Han var den eneste som gikk bort etter kampen, sist kamp var det ingen :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at det er mye nesten, men det er dessverre også mye som er svært lang unna for tiden. Kanskje ikke noe stort poeng i å rippe opp i alt, men et par ting er i mine øyne utrolig svakt:

 

- Alle langballene mot våre småvokste spisser er jo bare å be om å miste ballen (særlig når ingen engang forsøker å vinne annenballen).

 

- Strekket i laget og for dårlig jobbing hjem gjør at vi blir lett bytte på kontringer og ikke får satt inn press før langt inn på egen halvdel.

 

- Det er for mye føring av ball fremover (særlig Daigo, men han trenger kanskje tid slik Alan fikk?)

 

Disse tingene er det spillerne som må ta ansvaret for. Jeg nekter å tro at JJ tegner opp en taktikk med vekt på langballer, strekk i laget og føring av ball.

 

På plussiden noterer jeg meg at Keller gjorde en bra kamp, og jeg synes Mix var frisk. Ellers mener jeg resten var fra middels til ganske dårlige, dessverre.

 

PS. Takk til SS for bra innsats tross dårlige rammebetingelser. Jeg håper jeg får oppleve dere på kortsiden en gang så det ikke føles som bortekamp hver gang vi spiller i TA.

 

ja, kan være ening i en del.. Når det gjelder disse langballene, så er det ikke langballene i segselv som er problemet. Problemet er at de blir slått for kort! Disse ballene er ikke ment for hodedueller men for å strekke motstanderen og skape rom i midten. Pasningene skal i bakrommet slik at Daniel og Berglund kan jage. Enten er ballene for korte eller så er motstanderens forsvarere flinke til å falle av i riktig tid. Det gjør det lettere å forsvare seg mot når man har to spisser som kun truer bakrom, da har de kun en ting å fokusere på: nemlig å falle av!

 

I fjor truet vi flere rom samtidig, dette er forferdelig vanskelig å forsvare seg mot. Daniel i bakrom, veigar i mellomrom, johan i løp fra dypet og alan fra kant. Slik jeg ser det i år, er det kun bakrommet som trues. Det krever ekstrem treffsikkerhet og timing for at skal kunne utspille eliteserieforsvarere, når det er kun det de trenger å konsentrere seg om. Langballene blir slått bevist for å skape rom og evt få Daniel alene med keeper, ikke for å få hodedueller. Men pga faktorer jeg har vært inne på, blir dette til hodedueller med store, sterke midstoppere i stedet for!

 

Yes yes och yes.

Förra året fanns så många alternativ i anfallen, enda som fattades va väl en frisparksskytt då vi ofta fick frisparkar runt straffområdet(alan o veigar)

 

Ska dom slå långbollar måste det gå över backlinjen i bakrom eller slå dom på fötterna till Daniel o Bella.

Såg ju igår att Daniel inte va nöjd med bollarna igår. Kom dom i bakrom så gick dom ofta långt ut mot hörnflaggorna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gir honnør til Jon Inge Høiland som sto for 100% økning vedr Jr. support.

Han var den eneste som gikk bort etter kampen, sist kamp var det ingen :angry:

 

Det er en skandale hvis de ikke går bort til Jr support. En eller annen bør fortelle spillerne hva det betyr for gutter og jenter i den alderen.

 

Og Thomas: Hvor mye er 100% økning fra 0?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gir honnør til Jon Inge Høiland som sto for 100% økning vedr Jr. support.

Han var den eneste som gikk bort etter kampen, sist kamp var det ingen :angry:

 

Det er en skandale hvis de ikke går bort til Jr support. En eller annen bør fortelle spillerne hva det betyr for gutter og jenter i den alderen.

 

Og Thomas: Hvor mye er 100% økning fra 0?

 

Janne var vel der borte en tur han også.

 

Forøvrig helt enig, det kan forventes at man går bort til JR. Support også. I fjor var de jo der borte etter hver kamp?

 

Spillerne virker totalt uinteressert i publikum spør du meg. Mulig de er flaue over dårlige prestasjoner den siste tiden, ikke vet jeg. Men at de ikke kan vise mer engasjement og glede over å ha tilskuere fatter jeg ikke. Den eneste som viste noe som helst i går var Jon, som prøvde å hause opp stemningen litt mot slutten.

 

Kanske damelaget skal gi gutta et lite kurs i hvordan man gir tilbake til publikum?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gir honnør til Jon Inge Høiland som sto for 100% økning vedr Jr. support.

Han var den eneste som gikk bort etter kampen, sist kamp var det ingen :angry:

 

Det er en skandale hvis de ikke går bort til Jr support. En eller annen bør fortelle spillerne hva det betyr for gutter og jenter i den alderen.

 

Og Thomas: Hvor mye er 100% økning fra 0?

Kanske damelaget skal gi gutta et lite kurs i hvordan man gir tilbake til publikum?

 

Vil du virkelig se daniel vrikke på rumpa foran feltet vårt etter match?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja, kan være ening i en del.. Når det gjelder disse langballene, så er det ikke langballene i segselv som er problemet. Problemet er at de blir slått for kort! Disse ballene er ikke ment for hodedueller men for å strekke motstanderen og skape rom i midten. Pasningene skal i bakrommet slik at Daniel og Berglund kan jage. Enten er ballene for korte eller så er motstanderens forsvarere flinke til å falle av i riktig tid. Det gjør det lettere å forsvare seg mot når man har to spisser som kun truer bakrom, da har de kun en ting å fokusere på: nemlig å falle av!

 

For såvidt enig i det, men sannsynligheten for at IAO, MMS eller en annen i backrekka treffer akkurat der de må fra 40-50 meter (de har antagelig mellom 1 og 2 meters treffpunkt for å få til et gjennombrudd) er vel ikke særlig høy. Særlig når motstanderen er flink til å falle raskt av, slik du påpeker.

 

Derfor; dette er å kaste bort ballen (med mindre vi prøver oss på Kovacs e.l. i sommer).

 

Edit: Og når ballen slås hardt uten vinkel, blir muligheten for å lykkes mikroskopisk...

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


[...]

Har bare innsett at det skal godt gjøres å være et topplag så lenge vi spiller innendørs [...]

Jeg kan ikke se hvordan det kan være problemet. Jeg tror årsaken til formsvikten er at vi ligger 3.4 km i veiavstand fra nærmeste shellstasjon.

Nå må det slutte å fleipes om et så viktig tema! Dette har selvfølgelig ikke noe med hverken innendørs spill eller avstand til Shell å gjøre. Det har ene og alene å gjøre med at sjøflyhavna ble så tidlig isfri. Makan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gir honnør til Jon Inge Høiland som sto for 100% økning vedr Jr. support.

Han var den eneste som gikk bort etter kampen, sist kamp var det ingen :angry:

Og enda verre blir det når de presterer mye bedre enn oss! Mange rundt om på stadion som skryter av lyden og stemningen de gir fra seg, er selv veldig imponert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi stod der borte i 1. omgang og det har mye mer med retning å gjøre enn lydnivå. Selv om kidsa er flinke er det et blast av dimensjoner å stille seg med SS igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spilte PFO i går? Så kampen på TV, men hørte han vel aldri nevt ved navn og heller ingen pipekonsert. Pipekonsert ble det derimot for Hoff. Fikk ikke med meg om det var noen episoder i kampen som medførte det, eller om de generelt bare var sure for at han gikk til et bedre lag i vest

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PF som forøvrig har droppet O satt vel på benken, men han hadde vel ikke guts til å spille. Pipekonserten mot Hoff var vel bare fordi at han gikk til det bedre laget i vest ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gir honnør til Jon Inge Høiland som sto for 100% økning vedr Jr. support.

Han var den eneste som gikk bort etter kampen, sist kamp var det ingen :angry:

 

Det er en skandale hvis de ikke går bort til Jr support. En eller annen bør fortelle spillerne hva det betyr for gutter og jenter i den alderen.

 

Og Thomas: Hvor mye er 100% økning fra 0?

Kanske damelaget skal gi gutta et lite kurs i hvordan man gir tilbake til publikum?

 

Vil du virkelig se daniel vrikke på rumpa foran feltet vårt etter match?

Nei jeg ønsker følgende.

Alle på fletet vårt bidrar for å hjelpe gutta i 2x45 minutter +5-10 minutter etter kamp, uansett hvordan det går.

Jeg blir flau når så mange forlater feltet i slutten av 1. omgang eller rett etter at dommeren har blåst av kampen.

Alle spillerne takker for kampen til begge supporterfeltene. Spesielt når det ikke går bra, det er da samholdet er viktigst.

Det har med vanlig folkeskikk å gjøre. Får man hjelp av noe sier man "takk for hjelpen" etterpå.

Spillerne kommer alltid bort til oss, men Jr. support har blitt ignorert på TA hver eneste gang. Dette gjør meg fly forbanna.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-FC lyn oslo
×
×
  • Opprett ny...