Gå til innhold

Stabæk-Tromsø


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Tromsø er et lag vi ikke har noe spesielt godt tak på. Totalt viser statistiken 10-4-10 og 38-32 i målforskjell, mens vi på hjemmebane har 4-2-6 og 19-20 i målforskjell. Således er det helt greit at kampen ikke spilles på Nadderud, da Tromsø må være et av lagene som har best statistikk på den bortebanen. Begge lag har kommet skjevt ut, Tromsø litt mindre dårlige enn oss, men holdt på å ryke i cupens 2. runde. Dette blir en kamp som gutta må (bør) vinne.

 

Henning er ute med karantene, Tom og Johan med skade. Pontus S er vel ikke klar for en hel kamp ennå, heldigvis har vi JIH tilbake. Noen som vet status på Keller?

 

Det blir (heldigvis?) forandringer på laget før denne kampen, men om jeg skal gjette, vil jeg satse på

Jon

MMS-JIH-IAO-VEH

DK-Mix-PF-EH

DN-FB

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg vil ha DK inn sentralt så kan heller mix løpe opp og ned langs linja. For min del kunne jeg også sett skjelvik fra start, men det blir vel litt for mye å forlange.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Mortimer om Koba, men Skjelvik ser jeg gjerne at starter på benk. Bedre å la han komme innpå i pausen eller raskt etter pausen med friske ben som kan dra av en-to-tre mann. Kanskje vi får Segers innpå mot slutten av kampen også.

 

 

Jon

MMS-JIH-IAO-VEH

Mix-DK-PF-EH

DN-FB

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd at henning er ute slik at en kraftfull offensiv 4-2-3-1 ikke er mulig, men sånn som det er nå er vel den mest gunstige løsningen å flytte daigo inn med farnerud i midten og palmi og mix på hver sin kant.

Daigo er jo tross alt en sentral midtbanespiller og med hans relativt lave hurtighet har han ikke altfor mye å bidra med ute på kanten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd at henning er ute slik at en kraftfull offensiv 4-2-3-1 ikke er mulig, men sånn som det er nå er vel den mest gunstige løsningen å flytte daigo inn med farnerud i midten og palmi og mix på hver sin kant.

Daigo er jo tross alt en sentral midtbanespiller og med hans relativt lave hurtighet har han ikke altfor mye å bidra med ute på kanten!

 

Palmi har fungert dårlig på kanten! Han trives heller ikke der ute.

For å opprettholde en viss bredde er man avhengig av noen som holder kanten, Palmi trekker for ofte innover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kunne tenkt meg denne fra start mot Tromsø. Tilnærmet perfekt i mine øyne, basert på tilgjengelige spillere, samt utnyttelse av deres sterke sider.

 

- - - - - - - Jon - - - - - - - -

 

JIH - MMS - IAO - Hedenstad

 

- Keller - Farnerud - Mix -

 

- - - - - - Daigo - - - - - -

 

- - - Bella - Nannskog - - -

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at vi får se akkurat samme lag som mot Kvik-Halden. Det var nok derfor Mix startet sentralt sammen med Farnerud. Eneste jeg kan tenke på, er at dersom Keller er 100%, så kanskje Daigo får spille sentralt, med Keller på kant. jeg håper!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at vi får se akkurat samme lag som mot Kvik-Halden. Det var nok derfor Mix startet sentralt sammen med Farnerud. Eneste jeg kan tenke på, er at dersom Keller er 100%, så kanskje Daigo får spille sentralt, med Keller på kant. jeg håper!

 

Men Mix startet jo ikke sentralt mot Kvik Halden.

Han spilte v.kant.

Jr.kampene peker klart i retning av at han er best som sentral midtbane, og i roller som offensiv kjapp fremspiller til spiss og kanter som kommer hurtig bakfra.

Gi Daigo friere roller. Aksepter at han kan levere det ustrukturerte og uventede som Alan fikk lov til i fjor. La ham vandre fra kant til kant, og tilgi hos ham like mange balltap som Alanz ble tilgitt. Da kommer de kreative resultatene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kunne tenkt meg denne fra start mot Tromsø. Tilnærmet perfekt i mine øyne, basert på tilgjengelige spillere, samt utnyttelse av deres sterke sider.

 

- - - - - - - Jon - - - - - - - -

 

JIH - MMS - IAO - Hedenstad

 

- Keller - Farnerud - Mix -

 

- - - - - - Daigo - - - - - -

 

- - - Bella - Nannskog - - -

 

 

Hedenstad og Diskerud blir altfor tynt på venstresiden. MMS - IAO fungerer heller ikke.

 

Om Keller blir spilleklar håper jeg vi rykker tilbake til start: Keller - Risp - MMS - Høiland. Palmason blir i så fall det eneste reelle alternativet på midten.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kunne tenkt meg denne fra start mot Tromsø. Tilnærmet perfekt i mine øyne, basert på tilgjengelige spillere, samt utnyttelse av deres sterke sider.

 

- - - - - - - Jon - - - - - - - -

 

JIH - MMS - IAO - Hedenstad

 

- Keller - Farnerud - Mix -

 

- - - - - - Daigo - - - - - -

 

- - - Bella - Nannskog - - -

 

Hvis du i 4-3-1-2 bare lar Daigo og Mix bytte plass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kunne tenkt meg denne fra start mot Tromsø. Tilnærmet perfekt i mine øyne, basert på tilgjengelige spillere, samt utnyttelse av deres sterke sider.

 

- - - - - - - Jon - - - - - - - -

 

JIH - MMS - IAO - Hedenstad

 

- Keller - Farnerud - Mix -

 

- - - - - - Daigo - - - - - -

 

- - - Bella - Nannskog - - -

 

Hvis du i 4-3-1-2 bare lar Daigo og Mix bytte plass!

 

Jeg har større tro på Daigo sentralt. Mix er nok bedre sentralt enn på vingen han og, men tror forskjellen er større med Daigo. Dessuten vil Mix gjøre en mye bedre jobb med å hjelpe Vegar defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreslår følgende:

 

Jon

JIH - IAO - MMS - VEH

CK - DK - PF - EH

DN - PRP

 

Jeg har rett og slett ikke helt troen på Berglund/Nannskog som spisspar. Synes vi skal la Palmi prøve seg som hengende spiss igjen. Keller er selvskreven hvis han er skadefri, og fordi vi ikke har noen bedre alternativer på høyre kant, er det best å skyve Keller frem. MMS kan eventuelt bytte plass med JIH, men alt i alt føler jeg MMS er best som stopper når vi først skal bruke ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil tørre å påstå at Bella og Nannskog er et bedre spisspar enn Pàlmi/Bella eller Pálmi/Nannskog. Pálmi er og blir en sentral midtbanespiller. Jeg håper at enten han eller Daigo spiller sentralt denne kampen. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at Pálmi "fortjener" å få en kamp sentralt, siden han blir plassert av Jönsson der andre spillere ikke presterer (kant/spiss).

det gjør at jeg enten vil se:

 

Keller - Daigo - Farnerud - Mix/Hoff

----------Nannskog-Berglund--------

 

Keller - Pálmi - Farnerud - Mix/Hoff

-----------------Daigo-----------------

--------------Nannskog---------------

 

Eller:

 

Keller - Pálmi - Farnerud - Mix/Hoff/Daigo

---------Nannskog - Berglund--------------

 

Tanker?

Endret av LudaKris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil tørre å påstå at Bella og Nannskog er et bedre spisspar enn Pàlmi/Bella eller Pálmi/Nannskog. Pálmi er og blir en sentral midtbanespiller. Jeg håper at enten han eller Daigo spiller sentralt denne kampen. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at Pálmi "fortjener" å få en kamp sentralt, siden han blir plassert av Jönsson der andre spillere ikke presterer (kant/spiss).

det gjør at jeg enten vil se:

 

Keller - Daigo - Farnerud - Mix/Hoff

----------Nannskog-Berglund--------

 

Keller - Pálmi - Farnerud - Mix/Hoff

-----------------Daigo-----------------

--------------Nannskog---------------

 

Eller:

 

Keller - Pálmi - Farnerud - Mix/Hoff/Daigo

---------Nannskog - Berglund--------------

 

Tanker?

 

Jeg tror ikke det er noen vinner å sette Daigo på venstrekanten, ettersom det da vil bli alt for lite hjelp til Vegar defensivt. Vegar er god, men han er også ung og urutinert på høyeste nivå. Vil derfor helst se Mix eller kanskje Hoff forran han på venstre.

Endrer litt på midt forrige post, og vil helst de denne fra start:

 

JK

CK(MMS) - JIH - IAO - VEH

DK(CK) - PRP(DK) - PF - EH/MD

DN - FB

 

(Med alternativet i parantes)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bytt ut flest mulig av de som hadde kreative posisjoner mot Aalesund.

 

Vi er ofte gode nok defensivt i alle lagdeler bortsett fra helt fremme.

Men det er jo tragisk hvordan angrepene avventes inntil motstander er i balanse, for at ball skal kunne trilles bakfra inntil "tryggheten" er der. Blir for dumt at det bare er Nannskog eller Nannskog og Bella som skal agere eksplosivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MØT OPP MINST LIKE TIDLIG SOM MOT SANDEFJORD, ALLE HOMO SAPIENS!!

Hva med hun (eller de) som har med miniatyrbikkja på kamp? :o (Bikkja må komme samtidig som Alz?)

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er stor sjanse for at Mix/Andersen Aase/Skjelvik kommer inn utover i kampen.

Men det var tenkt at både Mix og Hedenstad skulle få starte. Jönsson har kanskje gått bort fra det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagens trening å lese, så det ut som laget vil bli slik:

 

JK

MMS-Risp-JIH-Vegar

Keller-Pontus F- Palmi-Daigo

Bella-Nannskog.

 

Så får vi bare håpe på det beste.

 

Nok en gang, ja... Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig med å la Daigo prøve seg sentralt i en kamp. Det blir jo farlig med en gang han er innover mot midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagens trening å lese, så det ut som laget vil bli slik:

 

JK

MMS-Risp-JIH-Vegar

Keller-Pontus F- Palmi-Daigo

Bella-Nannskog.

 

Så får vi bare håpe på det beste.

 

Nok en gang, ja... Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig med å la Daigo prøve seg sentralt i en kamp. Det blir jo farlig med en gang han er innover mot midten.

 

Enig. Skjønner virkelig ikke at han ikke får prøve seg som sentral midtbane. En trenger ikke å være rakettforsker for å se at han trives best som en tilrettelegger med lissepasninger fra midtbanen, ikke fra kanten...

 

Kan ikke noen som har pressekort klare å stille JJ dette spørsmålet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Skjønner virkelig ikke at han ikke får prøve seg som sentral midtbane. En trenger ikke å være rakettforsker for å se at han trives best som en tilrettelegger med lissepasninger fra midtbanen, ikke fra kanten...

 

Kan ikke noen som har pressekort klare å stille JJ dette spørsmålet?

 

Dessverre hadde jeg ikke planlagt å fungere som presse på innsiden av arenaen imorgen, men kan være jeg er heldig og får et spørsmål med JJ før/etter kampen likevel (videoopptakt). Skal ihvertfall prøve om ingen andre har mulighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagens trening å lese, så det ut som laget vil bli slik:

 

JK

MMS-Risp-JIH-Vegar

Keller-Pontus F- Palmi-Daigo

Bella-Nannskog.

 

Så får vi bare håpe på det beste.

 

Nok en gang, ja... Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig med å la Daigo prøve seg sentralt i en kamp. Det blir jo farlig med en gang han er innover mot midten.

 

Med den oppstillingen burde det ikke være noe problem under kampen å teste Daigo sentralt ved å at han bytter posisjon med Palmi. Håper vi får se det. Ellers spennende med forandringer på midtbanen, men den ser ikke veldig offensiv ut...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Tromsø
×
×
  • Opprett ny...