Gå til innhold

VIF-Stabæk - kamptråd


Eiko
 Del

Anbefalte innlegg


Kanskje på tide å fokusere litt på det sportslige også?

 

Vi har helt motsatt utgangspunkt i år enn til seriekampen i fjor. I fjor ledet vi serien, og hadde en rekke gode kamper bak oss, mens i år har VIF utrolig nok en seiersrekke med seg inn i denne kampen.

 

Kanskje er det det som skal til for å snu trenden og slå dem på Ullevål igjen? Håper i hvertfall vi gir dem bedre kamp enn i cupfinalen, og at gutta ikke lar MA's grisespill og psykologi ødelegge for seg.

 

Håper på dette laget (men tror det ikke):

 

Jon

 

MMS-IAO-JIH-VEH

 

CK-PF-DK-MIX

 

DN-FB

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Kanskje på tide å fokusere litt på det sportslige også?

 

Vi har helt motsatt utgangspunkt i år enn til seriekampen i fjor. I fjor ledet vi serien, og hadde en rekke gode kamper bak oss, mens i år har VIF utrolig nok en seiersrekke med seg inn i denne kampen.

 

Kanskje er det det som skal til for å snu trenden og slå dem på Ullevål igjen? Håper i hvertfall vi gir dem bedre kamp enn i cupfinalen, og at gutta ikke lar MA's grisespill og psykologi ødelegge for seg.

 

Håper på dette laget (men tror det ikke):

 

Jon

 

MMS-IAO-JIH-VEH

 

CK-PF-DK-MIX

 

DN-FB

Noen som vet om Tom Stenvoll er klar til denne kampen? (sorry min uvitenhet)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje på tide å fokusere litt på det sportslige også?

 

Vi har helt motsatt utgangspunkt i år enn til seriekampen i fjor. I fjor ledet vi serien, og hadde en rekke gode kamper bak oss, mens i år har VIF utrolig nok en seiersrekke med seg inn i denne kampen.

 

Kanskje er det det som skal til for å snu trenden og slå dem på Ullevål igjen? Håper i hvertfall vi gir dem bedre kamp enn i cupfinalen, og at gutta ikke lar MA's grisespill og psykologi ødelegge for seg.

 

Håper på dette laget (men tror det ikke):

 

Jon

 

MMS-IAO-JIH-VEH

 

CK-PF-DK-MIX

 

DN-FB

 

Vil ha det laget jeg og men regner med at Henning setter Mix på benken med mindre han blir skadet i landskampene og at vi er tilbake med HH og PF sentralt.. Forøvrig har jo enga fredheim holm og moa ute har de ikke? Så det de klarte mot oss offensivt under cupfinalen tror jeg ikke TLs eldste og mest kjedelige spisspar seternes og berre er i stand til... De flytter seg vel ikke med mindre de får ballen i hodehøyde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje på tide å fokusere litt på det sportslige også?

 

Vi har helt motsatt utgangspunkt i år enn til seriekampen i fjor. I fjor ledet vi serien, og hadde en rekke gode kamper bak oss, mens i år har VIF utrolig nok en seiersrekke med seg inn i denne kampen.

 

Kanskje er det det som skal til for å snu trenden og slå dem på Ullevål igjen? Håper i hvertfall vi gir dem bedre kamp enn i cupfinalen, og at gutta ikke lar MA's grisespill og psykologi ødelegge for seg.

 

Håper på dette laget (men tror det ikke):

 

Jon

 

MMS-IAO-JIH-VEH

 

CK-PF-DK-MIX

 

DN-FB

Noen som vet om Tom Stenvoll er klar til denne kampen? (sorry min uvitenhet)

 

 

Tom er klar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje på tide å fokusere litt på det sportslige også?

 

Vi har helt motsatt utgangspunkt i år enn til seriekampen i fjor. I fjor ledet vi serien, og hadde en rekke gode kamper bak oss, mens i år har VIF utrolig nok en seiersrekke med seg inn i denne kampen.

 

Kanskje er det det som skal til for å snu trenden og slå dem på Ullevål igjen? Håper i hvertfall vi gir dem bedre kamp enn i cupfinalen, og at gutta ikke lar MA's grisespill og psykologi ødelegge for seg.

 

Håper på dette laget (men tror det ikke):

 

Jon

 

MMS-IAO-JIH-VEH

 

CK-PF-DK-MIX

 

DN-FB

 

Vil ha det laget jeg og men regner med at Henning setter Mix på benken med mindre han blir skadet i landskampene og at vi er tilbake med HH og PF sentralt.. Forøvrig har jo enga fredheim holm og moa ute har de ikke? Så det de klarte mot oss offensivt under cupfinalen tror jeg ikke TLs eldste og mest kjedelige spisspar seternes og berre er i stand til... De flytter seg vel ikke med mindre de får ballen i hodehøyde?

 

Er moa skadet? Var han ikke bare syk? eller er det lenger siden kanskje...

Hvis han bare var syk, regner jeg med at han er tilbake til 14. juni....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Positiv foran denne kampen. Gutta fikk snudd trenden før pausen, vi får håpe at alt utenomsportslig ikke påvirker det sportslige (det gikk jo bra en stund for Lyn i fjor). Enga har 4 strake seire på rad, og det er en statistikk som snart brytes, det er sjelden et lag tar så mange seire på rad. Videre har ikke imponert mange med spillet sitt, tross mange poeng. Det vil kan gi de en sovepute nå i ferien og forhåpentligvis våkner de ikke før marerittet er et faktum (les: klart tap mot Stabæk). Enga føler kanskje at de har noe å revansjere etter utklassingen på Nadderud i fjor høst, samt Supercupen før sesongstart, men jeg tror gutta vil revansjere cupfinaletapet mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje på tide å fokusere litt på det sportslige også?

 

Vi har helt motsatt utgangspunkt i år enn til seriekampen i fjor. I fjor ledet vi serien, og hadde en rekke gode kamper bak oss, mens i år har VIF utrolig nok en seiersrekke med seg inn i denne kampen.

 

Kanskje er det det som skal til for å snu trenden og slå dem på Ullevål igjen? Håper i hvertfall vi gir dem bedre kamp enn i cupfinalen, og at gutta ikke lar MA's grisespill og psykologi ødelegge for seg.

 

Håper på dette laget (men tror det ikke):

 

Jon

 

MMS-IAO-JIH-VEH

 

CK-PF-DK-MIX

 

DN-FB

 

Vil ha det laget jeg og men regner med at Henning setter Mix på benken med mindre han blir skadet i landskampene og at vi er tilbake med HH og PF sentralt.. Forøvrig har jo enga fredheim holm og moa ute har de ikke? Så det de klarte mot oss offensivt under cupfinalen tror jeg ikke TLs eldste og mest kjedelige spisspar seternes og berre er i stand til... De flytter seg vel ikke med mindre de får ballen i hodehøyde?

 

Er moa skadet? Var han ikke bare syk? eller er det lenger siden kanskje...

Hvis han bare var syk, regner jeg med at han er tilbake til 14. juni....

 

 

Sant det, tenkte at han var skadet jeg... Han er visst klar

 

http://www.siste.no/fotball/eliteserien/article4377199.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten tvil årets viktigste kamp til nå. Tap betyr middelhavsfarer/nedrykksfare resten av sesongen mens seier gir oss heng på bronseplass og luke til bunnen av tabellen. Det vil bli ett skille mellom topp bunn i denne runden. Så får vi bare håpe gutta er nok menn til å sørge for at vi vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig tror jeg dersom gutta gjør en god jobb i "ferien" har vi veldig gode sjanser på å rett og slett overkjøre VIF. For meg ser det ut som VIF tror de er konger etter 5 kamper uten tap, perfekt tidspunkt for et lag i fremgang, rent spillemessig og full pott sist. Mitt tips 1-3, og får håpe Bella greier å åpne scoringskontoen skikkelig...:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel ikke vunnet mot Enga på Ullevaal siden 1996, og har liten tro på seier i år.

 

Vant 2-0 på Ullevaal i 2002. Hagen scoret selvmål etter et skudd fra Peter Sand og Chippen fintet alt og alle før 2-0 målet. Vi slo også Vif borte i 1999, men det var på Bislett.

 

Jeg er av de som mener at Vif har hatt griseflaks i flere kamper den siste tiden. De slipper til utrolig mange sjanser selv når de ligger med alle mann bak. Her burde vi ha alle muligheter.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Vi har vel ikke vunnet mot Enga på Ullevaal siden 1996, og har liten tro på seier i år.

 

Slum du har aldri troa :)

 

 

2-3 DANIEL (2), IA (1)

Endret av daglish7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten tvil årets viktigste kamp til nå. Tap betyr middelhavsfarer/nedrykksfare resten av sesongen mens seier gir oss heng på bronseplass og luke til bunnen av tabellen. Det vil bli ett skille mellom topp bunn i denne runden. Så får vi bare håpe gutta er nok menn til å sørge for at vi vinner.

 

Må vel bare si meg enig her, blir utrloig viktig å vinne denne kampen. Spiller vi som i "superfinalen" bør det gå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten tvil årets viktigste kamp til nå. Tap betyr middelhavsfarer/nedrykksfare resten av sesongen mens seier gir oss heng på bronseplass og luke til bunnen av tabellen. Det vil bli ett skille mellom topp bunn i denne runden. Så får vi bare håpe gutta er nok menn til å sørge for at vi vinner.

 

Må vel bare si meg enig her, blir utrloig viktig å vinne denne kampen. Spiller vi som i "superfinalen" bør det gå.

 

Hvis vi spiller som i "superfinalen" så bør det gå, det er jeg enig i. Men å spille mot vålerenga borte i forhold til hjemme er det stor forskjell på. Det har det vært for Stabæk de siste sesongene. På nadderud og senest i superfinalen har vi vært klart best og rundspilt dem. Mens vi har hatt problemer mot dem på ullevaal. Syntes det er helt umulig å spå utfallet av denne kampen. Vi får bare håpe at man kan ta med seg godfølelsen fra de 2 seneste hjemmekampene.

 

Gleder meg til kampen, og håper vi kommer med mange folk. Husker Lyn-Stabæk på Ullevaal i fjor hvor 3/4 av tilskuerne var stabækfans, hadde vært morro med en gjentagelse neste søndag :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiller vi som i "superfinalen" bør det gå.

 

Tror det er bedre om VIF spiller som i Superfinalen, for da var de helt utrolig ræva. ;)

 

Dessverre tror jeg ikke VIF er så dårlige nå, så da er vi avhengige av å gjøre det selv med balltempo, defensiv trygghet på overganger imot og tålmodighet når VIF legger seg bakover og MA tar på seg Mr Hyde-rollen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror hvis atte vi spiller innmari bra, så vinner vi, men atte hvis vi spiller skikkelig skikkelig dårlig, så taper vi

Tror ikke det er så enkelt. Jeg tror at hvis vi spiller innmari bra, og vif også spiller innmari bra, så kanskje det blir uavgjort. Det kan også skje hvis både vi og vif spiller skikkelig skikkelig dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ingen grunn til å bytte Risp med IAO etter TIL-kampen. Med mindre det allerede er vedtatt at utgående kontrakter ikke kommer til å forlenges. (I så fall vil jeg ha MMS/Høiland; og en resept på antidepressiver.) Til tross for flere skadeavbrekk er Risp på samme nivå som IAO- minst.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvor kjøpes billetter til VG NEDRE. går det ann å kjøpe i porten, regner med at det ikke blir utsolgt?

 

 

pleier alltid å gå ann å kjøpe billeter i en bod utenfor en rimi butikk, rett før match, regner med at det ikke blir noe problem denne gangen heller med mindre vi har har fått 5000 nye tilskuere over natten..

Håper vi bare knuser vif, møkka lag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er billettene kjøpt inn :) Prøvde meg på link fra Stabak.no. Ble linket til Billettservice der jeg får vite at det ikke er billetter igjen. Men tett med plasser igjen i Stabækbutikken, så løp og kjøp :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ingen grunn til å bytte Risp med IAO etter TIL-kampen. Med mindre det allerede er vedtatt at utgående kontrakter ikke kommer til å forlenges. (I så fall vil jeg ha MMS/Høiland; og en resept på antidepressiver.) Til tross for flere skadeavbrekk er Risp på samme nivå som IAO- minst.

 

 

Tror jeg må ha sett en annen kamp enn deg. Annen omgang ok, første omgang svært dårlig forsvarsmessig. Ikke at det betyr noe men jeg hade valgt IA fremfor Risp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror hvis atte vi spiller innmari bra, så vinner vi, men atte hvis vi spiller skikkelig skikkelig dårlig, så taper vi

Tror ikke det er så enkelt. Jeg tror at hvis vi spiller innmari bra, og vif også spiller innmari bra, så kanskje det blir uavgjort. Det kan også skje hvis både vi og vif spiller skikkelig skikkelig dårlig.

Du fant et hull i analysen. Min verden faller i grus Freak Magnet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2006

- VIF hadde vunnet serien året før.

- Stabæk spilte siste treningskamp før serieåpningen mot VIF. Vålerenga var mye bedre enn oss i den kampen.

- VIF hadde i ren desperasjon kjøpt inn en spiss som ingen hadde hørt om fra et øst-europeisk land - 3 sekunder før overgansvinduet stengte. Han spilte vel noen minutter i 2006-sesongen før han ble sendt hjem.

- VIF tapte mange jevne oppgjøri seriestarten og kom i en negativ spiral.

- Stabæk begynte etterhvert å imponere, og blandet seg inn i medaljestriden.

- VIF mistet sin trener, som ikke gadd mer. Dette reddet dem fra nedrykk....

 

2009

Bytt om navnene på oppsummeringen fra 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2006

- VIF hadde vunnet serien året før.

- Stabæk spilte siste treningskamp før serieåpningen mot VIF. Vålerenga var mye bedre enn oss i den kampen.

- VIF hadde i ren desperasjon kjøpt inn en spiss som ingen hadde hørt om fra et øst-europeisk land - 3 sekunder før overgansvinduet stengte. Han spilte vel noen minutter i 2006-sesongen før han ble sendt hjem.

- VIF tapte mange jevne oppgjøri seriestarten og kom i en negativ spiral.

- Stabæk begynte etterhvert å imponere, og blandet seg inn i medaljestriden.

- VIF mistet sin trener, som ikke gadd mer. Dette reddet dem fra nedrykk....

 

2009

Bytt om navnene på oppsummeringen fra 2006.

 

Denne sammenhengen er, for å si det pent, syltynn...

 

1. Vålerenga spilte ikke i adecco i fjor.

2. På dette tidspunktet virket allerede Rekdal drittlei - skyldte på egne spillere osv. (det er ingenting i nærheten av det inntrykket Janne gir)

3. Janne var ikke på nippet til å få sparken i starten av 2006 (slik Martin var det i år)

 

Dessuten: Vålerenga tok bronse, og vi fikk femteplass, i 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

VIF-Stabæk - kamptråd
×
×
  • Opprett ny...