Gå til innhold

Stabæk - Amazon Grimstad


Albert
 Del

Anbefalte innlegg


Lørdag møter vi Grimstad på Fornebu.  

 

Stabæk Support skal stå på F-feltet, det er litt lengre inn mot midten av langsiden enn det gamle feltet vårt. 

 

Alle skal bruke inngang D3 (så langt vekk fra Onkel Grå du kommer uten å runde noen hjørner).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor står vi ikke på kortsiden?

 

De åpner ikke en hel kortside for oppunder 100 mann. Står vi på midten når hallen er tom blir vel lyden ok uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å stå på kortsiden denne kampen kan sammenlignes med å stå alene på gamle feltet vårt på Nadderud ved SFK kamper i år.

Når det kun er en liten del av tribunen som benyttes er det dumt å stå litt rundt omkring.

Rent adm. er det vel heller ikke så mye å lure på. ;)

 

Tror dette skal gå greit

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lørdag møter vi Grimstad på Fornebu.  

 

Stabæk Support skal stå på F-feltet, det er litt lengre inn mot midten av langsiden enn det gamle feltet vårt. 

 

Alle skal bruke inngang D3 (så langt vekk fra Onkel Grå du kommer uten å runde noen hjørner).

 

Yes, da kan jeg stå på min faste plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig med en seier igjen, selv om det fortsatt ikke glir helt som det skal. Virker ikke helt som en seriemester som er utpå der. Et par ting dog:

 

Vi begynner vel snart å bli vant til at dommerne dømmer som amøber, og denne kampen var absolutt ikke noe unntak. Mumbasa eller Mbemba eller hva hun het på Amazon står med to strake armer i ryggen på Klaveness som faller og vi får knapt frispark --> Janne har en skulder mot skulder-duell med en av Amazonspillerne, ballen ender ut over sidelinjen.... og Janne får gult kort.

 

Linjedommeren står en meter unna situasjoner som selv en Amazontilhenger hadde ment var vårt innkast, og klarer ikke ta avgjørelsen selv. Han ser på dommeren som var ved midtbanen. I tillegg var det de sedvanlige offsideavgjørelsene. Det er nesten fristende å dra og se en annen toppseriekamp for å se om de suger like mye der.

 

Anette Nybø ligger urørlig og holder seg til hodet. Dommeren er like ved, men lar være å blåse av, isteden benytter hun sjansen til å pirke Nybø på ræva.

 

Ble Melissa brukt som back i dag, eller var hun egentlig midtbane? og hvis man først bruker Melissa som back, skal hun ikke være med offensivt? Syns det virket som hun var nede og jobbet ved egen 16 omtrent hele kampen. Virker som litt rar bruk av en landslagsspiss.

 

Solveig er på vei tilbake fra skade, og så hun sto over treningen her om dagen, men vi ser hvor avhengig vi er av henne på banen. Hun er rett og slett i en egen klasse. Derfor skjønner jeg stussingen over at hun starter på benken. Hvis hun fortsatt ikke holder en hel kamp holder jeg nesten med Finn som (under kampen) mente hun burde startet. Det er nesten bedre å starte med det beste laget og så bruker "fyllspillerne" til å sikre inn seieren, hvis Solveigs bidrag da f.eks. har hjulpet oss opp i en 3-0 ledelse. HERLIG pasning til 2-0-målet.

 

Vi drukner i TA. Trøkket fra oSS var det dårligste jeg har hørt på en damekamp. Var såvidt vi orket å dra i gang "overalt fra nord til sør" og Finn som var der som eneste forsanger følte seg nok litt alene. Men det gjallet forsåvidt greit når vi først prøvde. Det er bare at når hallen blir så stor og vi er så få føler man seg veldig alene når man synger og da blir det nesten littegranne flaut.

 

Og altså, 308 tilskuere... hva FAEN er det?

 

Men alt i alt, grattis med 3 viktige poeng :) Håper det har snudd seg skikkelig nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig en seier igjen, men ikke imponerende spill selv om vi styrer det meste. Heldigvis slipper vi en kamp hvor en scoring fra motstanderen skaper uro. Da er det å håpe at man fortsetter å vinne kamper igjen fremover slik at man er tilbake der man hører hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik har Bastionen det annenhver søndag på Ullevaal. Forferdelig. Nadderud er hjemmebanen vaår, eneklt og greit.

 

SKANDALE at Solveig Gulbrandsen ikke startet kampen. Ballsikker og smart og helt klart blant våre 3 beste spillere når hun er utpå. Treffer med alle pasninger. "supermario" skaper også mer action på topp. Wiik får det ikke til å stemme, men det var riktig å kjøre 4-4-2.Førsteomgang var et langt gjesp, 2. omgang er meget bra. Kampen totalt sett er mer enn godkjent, men et par stygge feilskjær hjemover kunne kostet baklengsmål. Amazon Drillos skal ha for at de er flinke til å krige motstanderen i filler og trekke tempoet ned. Omtrent som Dan Drillos Kolbotn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja var i grunn pinlig stille i begynnelsen

Vet ikke om det skyldes at vi var på Telenor, eller hva som gjorde det.

Kontrasten var ihvertfall stor i forhold til Kolbotn kampen.

De gangene vi sang var jo folk med med en gang. Skikkelig suaementalitet på oss i går ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik har Bastionen det annenhver søndag på Ullevaal. Forferdelig. Nadderud er hjemmebanen vaår, eneklt og greit.

 

SKANDALE at Solveig Gulbrandsen ikke startet kampen. Ballsikker og smart og helt klart blant våre 3 beste spillere når hun er utpå. Treffer med alle pasninger. "supermario" skaper også mer action på topp. Wiik får det ikke til å stemme, men det var riktig å kjøre 4-4-2.Førsteomgang var et langt gjesp, 2. omgang er meget bra. Kampen totalt sett er mer enn godkjent, men et par stygge feilskjær hjemover kunne kostet baklengsmål. Amazon Drillos skal ha for at de er flinke til å krige motstanderen i filler og trekke tempoet ned. Omtrent som Dan Drillos Kolbotn.

Solveig drev ikke en gang alternativ trening på torsdag. Hun er ikke helt restituert.

Regner med at hun egentlig skulle spares, men ble satt innpå fordi vi ikke var gode nok på midten.

Den dama løftet jo laget med en gang hun kom inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja var i grunn pinlig stille i begynnelsen

Vet ikke om det skyldes at vi var på Telenor, eller hva som gjorde det.

Kontrasten var ihvertfall stor i forhold til Kolbotn kampen.

De gangene vi sang var jo folk med med en gang. Skikkelig suaementalitet på oss i går ;)

Historisk dårlig av oss.

Når vi yter så lite på tribunen burde det vi ytrer ihvertfall være til støtte for laget. Vi brukte vel mer energi på dommertrioen enn på å støtte laget.

Kommer tilbake vedr dette senere. Denne kampen må ha vært et absolutt lavmål fra vår side.

(Jeg var ikke bedre enn noen andre, prøver ikke å kaste stein i glasshus)

 

SFK fortjener bedre, det tror jeg vi alle er enige i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja var i grunn pinlig stille i begynnelsen

Vet ikke om det skyldes at vi var på Telenor, eller hva som gjorde det.

Kontrasten var ihvertfall stor i forhold til Kolbotn kampen.

De gangene vi sang var jo folk med med en gang. Skikkelig suaementalitet på oss i går ;)

Historisk dårlig av oss.

Når vi yter så lite på tribunen burde det vi ytrer ihvertfall være til støtte for laget. Vi brukte vel mer energi på dommertrioen enn på å støtte laget.

Kommer tilbake vedr dette senere. Denne kampen må ha vært et absolutt lavmål fra vår side.

(Jeg var ikke bedre enn noen andre, prøver ikke å kaste stein i glasshus)

 

SFK fortjener bedre, det tror jeg vi alle er enige i.

 

Ja enig at det blir brukt unødvendig mye energi på dommerne. Fint at folk er engasjerte så skal i grunn ikke blande meg opp i det. Men når syngingen var så dårlig, kommer ropingen på dommerne ekstra godt frem. Velger å tro at folk (inkludert meg selv)var litt sløve og at vi tar i litt mer neste gang.

Og en ting til, hva med å skifte ut "solgt seg som en hore" , til "solgt seg for en krone". Hore får liksom en litt annen mening i Toppserien. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en ting til, hva med å skifte ut "solgt seg som en hore" , til "solgt seg for en krone". Hore får liksom en litt annen mening i Toppserien. :blink:

 

Er nesten enig. Samtidig så har det, i alle fall de gangene jeg har fått med meg, blitt sunget når dommeravgjørelsen har vært så ubegripelig dritræva at det er vanskelig for å fatte at det går an. Da må vi klemme litt til, og "solgt seg for en krone" har ikke helt samme misnøyeeffekten (eller hva vi skal kalle den). Blir litt mer aldersgrense 12 år syns jeg.

 

Vi bør ikke slenge den rundt som et vanlig rop, det er jeg enig, den bør henge rimelig høyt.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en ting til, hva med å skifte ut "solgt seg som en hore" , til "solgt seg for en krone". Hore får liksom en litt annen mening i Toppserien. :blink:

 

Er nesten enig. Samtidig så har det, i alle fall de gangene jeg har fått med meg, blitt sunget når dommeravgjørelsen har vært så ubegripelig dritræva at det er vanskelig for å fatte at det går an. Da må vi klemme litt til, og "solgt seg for en krone" har ikke helt samme misnøyeeffekten (eller hva vi skal kalle den). Blir litt mer aldersgrense 12 år syns jeg.

 

Vi bør ikke slenge den rundt som et vanlig rop, det er jeg enig, den bør henge rimelig høyt.

 

Da kan man kanskje ha krone som standard, og øke innsats til hore når man er skikkelig forbanna?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en ting til, hva med å skifte ut "solgt seg som en hore" , til "solgt seg for en krone". Hore får liksom en litt annen mening i Toppserien. :blink:

 

Er nesten enig. Samtidig så har det, i alle fall de gangene jeg har fått med meg, blitt sunget når dommeravgjørelsen har vært så ubegripelig dritræva at det er vanskelig for å fatte at det går an. Da må vi klemme litt til, og "solgt seg for en krone" har ikke helt samme misnøyeeffekten (eller hva vi skal kalle den). Blir litt mer aldersgrense 12 år syns jeg.

 

Vi bør ikke slenge den rundt som et vanlig rop, det er jeg enig, den bør henge rimelig høyt.

 

Da kan man kanskje ha krone som standard, og øke innsats til hore når man er skikkelig forbanna?

 

Siden det allerede brukes når vi er skikkelig forbanna og vi har andre rop når vi bare er misfornøyde spørs det hvor mye poeng det er. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Amazon Grimstad
×
×
  • Opprett ny...