Gå til innhold

24/6 RBK-Stabæk


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Lerkendal neste, og alle bør være klar over at Rosenborg er store favoritter, selv etter oppvisningen vår i kveld.

 

Poeng her vil være en ren bonus, men vi vil uansett være et av formlagene i tippeligaen, og ha god kurs mot noe som kan vise seg å bli medalje.

 

Etter denne runden vil serien være halvspilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

12 125

Jeg var på Lerkendal da Trygvi sørget for 1-0 seier i 2001, jeg var der i 2003 da vi knuste dem 6-1, jeg var der i 2004 da vi trodde vi kom til å holde plassen etter å ha vunnet 2-1 og jeg var der ifjor da vi vant 2-1 og virkelig skjønte at vi kom til å vinne seriegull.

 

Vi vinner igjen på onsdag.

Endret av Slum
resultatedit
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var på Lerkendal da Trygvi sørget for 2-1 seier i 2001, jeg var der i 2003 da vi knuste dem 6-1, jeg var der i 2004 da vi trodde vi kom til å holde plassen etter å ha vunnet 2-1 og jeg var der ifjor da vi vant 2-1 og virkelig skjønte at vi kom til å vinne seriegull.

 

Vi vinner igjen på onsdag.

 

Jeg har sett Stabæk på Lerkendal to ganger. Vi tapte begge kampene. Jeg nøyer meg med Fetter Grå denne gangen.

 

Vi vinner på onsdag.

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg så en glød og en vilje hos mange av spillerene i dag (mot start), som har manglet i mange av kampene tidligere i sesongen. Fortsetter vi med den innsatsen kommer vi hvertfall til å gi RBK god motstand, og i beste fall 3 poeng!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


.....og startoppstillingen blir?

 

Identisk som mot Start?

Keller er ute med karantene...

 

Beklager, burde sett det på annen tråd.

 

Blir det da Mix eller Hoff som puttes inn på høyre kant, eller kommer Skjelvik inn på venstre og Daigo flyttes over på høyre?

Håper at endringene ikke blir større enn så!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


.....og startoppstillingen blir?

 

Identisk som mot Start?

Keller er ute med karantene...

ha fikk jo tidenes billigste gule kort, kanskje på tide at dommerne også får karantene :blink:

 

Vil påstå at det var håpløst å få gult kort der, men det har mest med at jeg syntes det var meningsløst av Keller å gjøre det han gjorde der. Nesten så jeg trodde Keller har andre planer for onsdagskvelden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naturgress i år:

 

Serie: 2-2-0

Cup: 3-0-0

 

Ubeseiret mot såpass gode hjemmelag som Brann, Ffk, Viking og Vif. Når vi da samtidig at det går år og dag (?) mellom hvert hjemmetap for trioen Sander, Kvik Halden og Eidsvold Turn så må man si at vi er gode på den type underlag i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naturgress i år:

 

Serie: 2-2-0

Cup: 3-0-0

 

Ubeseiret mot såpass gode hjemmelag som Brann, Ffk, Viking og Vif. Når vi da samtidig at det går år og dag (?) mellom hvert hjemmetap for trioen Sander, Kvik Halden og Eidsvold Turn så må man si at vi er gode på den type underlag i år.

 

Ser man bak resultatene i seriekampene, så var seirene våre to meget jevne kamper (FFK og VIF) som kunne bikket begge veier, og de to uavgjorte kampene hadde vi vel strengt tatt fortjent å tape begge to (Brann og Viking). Kan vi konkludere med at vi er effektive på naturgress i serien?

 

Dette blir en knalltøff kamp, og vi skal være meget fornøyd om vi klarer uavgjort (tap skal man jo aldri være fornøyd med). På den annen side tror jeg RBK ser dette som en av sine tøffeste hjemmekamper for året - hvertfall med tanke på hva vi har vist de siste kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hm... Hoff er høyrebeint, sant?

 

Jeg har en følelse av at vi får utnyttet kombinasjonen Daigo/Hoff hvis Hoff spiller på høyresiden og Daigo på venstre. Daigo er (egentlig) en sentral midtbanespiller, og på venstrekanten får han da bedre mulighet til å skjære innover i banen, mens hoff kan trekke mot cornerflagget og få gode innlegg med høyrefoten. Tanker?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hm... Hoff er høyrebeint, sant?

 

Jeg har en følelse av at vi får utnyttet kombinasjonen Daigo/Hoff hvis Hoff spiller på høyresiden og Daigo på venstre. Daigo er (egentlig) en sentral midtbanespiller, og på venstrekanten får han da bedre mulighet til å skjære innover i banen, mens hoff kan trekke mot cornerflagget og få gode innlegg med høyrefoten. Tanker?

 

Hoff sin beste posisjon er venstrekant på tross av at han er best med høyrefoten. Dette er posisjonen har spilt stort sett hele sin proff-karriere med untak av 1,5-2 år i Lyn da han og Kim Holmen dannet et godt spisspar. Koba er visstnok best sentralt, men i den posisjonen er nok Hauger, Farnerud og Palmason foran i køen. Stiller vi med Hoff, Koba, Hauger og Farnerud på midtbanen blir Hoff plassert å venstre og Koba på høyre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går for Drillo-statistikk: Når et lag har vært ubeseiret så lenge som RBK (14 kamper), øker sannsynligheten for at det skal komme et tap. RBK har vel egentlig ikke imponert veldig spillemessig i år. De har vært solide defensivt og effektive offensivt. Tror nok de går på en blaa smell på onsdag ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk er nok et av lagene med best statistikk mot RBK, totalt har vi faktisk 10-6-10 i seriesammenheng, men de slår oss på målforskjell (39-45, -6). Tar vi med cupfinalen i -98 er vi beste laget. Vi har imidlertid en relativt beskjeden bortestatistikk på Lerkendal 4-1-8 (19-30, -11).

Etter opprykket er det 1-0-2 på Lerkendal og 3-1-2 totalt

 

Vi vet at Stabæk står godt til RBK, så her er det bare å brette opp armene og forbedre bortestatistikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror denne matchen blir en av de vanskeligste for begge lag denne sesongen.

 

Spillet vårt har begynt å sitte og såfremt vi ikke går ut der oppe litt passivt og legger oss bakpå skal RBK virkelig kjenne at vi er på gang igjen.

 

Har en god følelse som sier seier og for de som har litt penger i lommen er oddsen hos Norsk Tipping pene 4,50 og selvfølgelig oppover hos nett-selskapene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har et spm. angaaende kjoep av billetter til denne kampen. Jeg er ikke medlem av SS, men er en Stabaek-supporter som bor i Trondheim og har lyst til aa se kampen. Paa RBKs nettsider blir jeg henvist til en side om borteturer paa stabaek.no naar jeg forsoeker aa kjoepe billett som Stabaek-supporter. Jeg lurer paa hvordan billettsalget til selve kampen foregaar (jeg har naturligvis ikke behov for bussturen)? Kan man kjoepe billetter til bortefeltet i en billettluke paa Lerkendal, eller staar SS for salg av disse?

 

Dersom jeg burde ha funnet svar paa dette spm et annet sted beklager jeg det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har et spm. angaaende kjoep av billetter til denne kampen. Jeg er ikke medlem av SS, men er en Stabaek-supporter som bor i Trondheim og har lyst til aa se kampen. Paa RBKs nettsider blir jeg henvist til en side om borteturer paa stabaek.no naar jeg forsoeker aa kjoepe billett som Stabaek-supporter. Jeg lurer paa hvordan billettsalget til selve kampen foregaar (jeg har naturligvis ikke behov for bussturen)? Kan man kjoepe billetter til bortefeltet i en billettluke paa Lerkendal, eller staar SS for salg av disse?

 

Dersom jeg burde ha funnet svar paa dette spm et annet sted beklager jeg det.

Billetter selges i Stabækbutikken nå, men du kan regne med at det er mulig å kjøpe billetter i inngangen/på stadion. Stabæk Support har ingenting med billettsalget å gjøre i hvert fall.

 

 

PS: Meld deg inn i $$ og støtt en god sak ;) Blant dem subsidierte borteturer, så flere får råd til å besøke Trondheim...

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troppen iflg RBK.no:

 

Rune Almenning Jarstein, Alexander Lund Hansen, Markus Henriksen, Anthony Annan, Micke Dorsin, Roar Strand, Alejandro Lago, Kris Stadsgaard, Per Ciljan Skjelbred, Simen Wangberg, Alexander Tettey, Trond Olsen, Vadim Demidov, Kjell Rune Sellin, Rade Prica, Didiér Konan Ya, Dario Zahora, Steffen Iversen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Underlig nok har jeg en god følelse før denne kampen. Rosenborg er snart nødt til å gå på sitt første tap for sesongen. Sapara spiller ikke. Vi har godfølelsen fra søndag bevart i laget. Vi har tryggere keeper. Og det er meldt gode vær- og spilleforhold. Tror på borteseier!

 

Merk: Ikke ofte jeg har en god følelse før en Stabæk-kamp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

24/6 RBK-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...