Gå til innhold

24/6 RBK-Stabæk


geirti
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Berglund må få et par lydopptak av den første omgangen fra Semb....Faen så mye tull er det lenge siden jeg har hørt fra han..I denne omgangen skal jeg være enig, men å si at Bella ikke er bevegelig og mangler fart er jo direkte feil.

 

Han er helt opphengt i den første sjansen han brukte. Men altså, når de kanskje endelig har funnet på noe annet å si enn "savnet etter Veigar og Alan er sårt" så er det vel begrenset hva vi kan forvente av bananskallen Semb, han vet jo ikke bedre stakkar.

 

Og der klarte de sannelig min hatt å nevne Alan og Veigar igjen. De klarte å holde 66 minutter før det glapp. Nå skrur jeg av disse idiotene og ser på VGLive isteden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Hvor er Johan Andersson, Johan, Johan"

"Hvor er Johan Andersson, Johan, Johan"

"Hvor er Johan Andersson, Hvor er Johan Andersson, Hvor er Johan Andersson, Johan!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Berglund må få et par lydopptak av den første omgangen fra Semb....Faen så mye tull er det lenge siden jeg har hørt fra han..I denne omgangen skal jeg være enig, men å si at Bella ikke er bevegelig og mangler fart er jo direkte feil.

 

Semb er en kommentar som med den aller største innlevelse åpenbarer for alle hvorfor kamp er best live, uten kommentator! Takk skal du ha, din gamle tulling. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående kampen, synes jeg det er helt greit så langt. Vi møter et Rosenborg som i denne formen skal valse over alt i Norge. Dessverre. Så lenge Jon fortsetter med slike redninger er vi inne i kampen, og kan stjele med oss ett poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry, men skjønner ikke hvorfor Janne tar ut Hoff etter 55 min når man ser hva vi har på benken. River ut den selvtilliten han evnt fikk fra forrige kamp. Synes ikke han vår så ræva mot RBK. Spilte blant annet Bella og Daniel på blank ved to anledninger..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et hederlig tap. Selv om RBK vant klart på sjanser, var veldig mange av disse relativt ufarlige skudd fra distanse (vi har tross alt Super-Jon i mål). Hadde absolutt sjansen til å putte i 1. omg, 2. omg var mer skuffende. I en periode midtveis så RBK slitne ut, og 3'eren var ikke flinke til å løpe hjem, likevel klarte ikke gutta å utnytte det.

 

Når vi først skal tape, er det vel greit å tape mot RBK, da "gir" vi i hvertfall ikke poeng til medaljerivalene. Idiotisk av Nannskog, men Brann bør vel få unngjelde neste kamp uansett(?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg er i godt slag om dagen, og gjør at vi ikke får til spillet vårt så godt som vi ønsker/trenger. Og hvis det er et tap som er greit!?!? i løpet av sesongen, så må det være Rosenborg i Tr.heim i år. Håper gutta tar med seg det positive fra denne kampen (periodevis var det "klikk klakk" med one touch og gode tendenser), og valser over Brann i neste kamp :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var årets suverent vanskeligste kamp i Eliteserien - hadde vi spilt ut RBK i dag, hadde vi nok også vært gode nok til å være blant favorittene til å nå gruppespillet i CL. Det er vi ikke. Selv om vi er favoritter mot Tirana.

 

Det viktigste nå er å nullstille, og feie over Brann på mandag. Det tror jeg vi klarer - ikke nødvendigvis "feie over", men hvertfall ta tre poeng. Det er såpass jevnt bak Rosenborg nå, at vi nå slåss med ni lag, tabellmessig - plass 2 til 11 (ca.). Kampen mot Brann er derfor en sekspoenger.

 

Neste ikke-sekspoengskamp (som den i dag) er mot Lyn på søndag om 10 dager. Deretter følger sekspoengerne på rekke og rad - krydret med NM og E-cup. Dette blir to artige (og slitsomme) måneder!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok. Jeg hadde en god følelse før kampen, men dessverre ble det tap. Og det var jo ikke ufortjent. Vi skaper ingenting i 2. omgang og ikke alt for mye i 1. omgang heller. De vinner vel sjansestatistikken rimelig greit og kunne fort ha vunnet med mer enn ett mål.

 

Jeg tror ikke vi skal bruke for mye energi på å studere denne kampen. RBK er det klart beste og mest stabile laget i TL i år. De vinner helt sikkert TL slik mange, inkludert meg, trodde på forhånd. At vi taper 1-0 på Lerkendal er respektabelt nok. Jeg synes vi faller veldig i kvalitet når Henning må ut, og enda mer da Skjelvik kommer inn og vi blir tvunget til å bruke Kobayashi på høyre. Defensivt er det greit nok, men jeg skulle gjerne ønsket meg en bedre høyreback. MMS opphever offside på målet og har generelle problemer med fart defensivt og bidrar med fint lite offensivt. Offensivt synes jeg Berglund er uvanlig stasjonær i dag.

 

Vår bestemann er uten tvil Jon (det begynner å bli en del kamper nå). Kobayashi gjør en bra 1. omgang på venstre, faktisk både offensivt og defensivt. Ellers er det en grei innsats fra alle gutta, men ingen som utmerker noe særlig.

 

Nå må vi se frem mot Brann hjemme på mandag. Synes Brann har sett ut til å få mer orden på det defensive denne sesongen med Steinar Nilsen bak roret. Vi har slitt mot kompakte lag så langt i år. Jeg tror det blir en jevn affære. Vi får vel tilbake Keller, men må greie oss uten Daniel. Dette er vel den verste sesongen Nannskog har hatt når det gjelder gule kort i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liker det at SS synger ut Kjernen (kanskje ikke i trøkk) og må bli kastet ut av politiet på Lerkendal.

 

Forferdelig tribunekultur der også, med unger som roper sug? (jeg skjønte ikke hva de sa) hver gang vi prøver å dra i gang noe med stabæk. Heller ikke spesielt imponert over Kjernen, de trenger vist minst 5 minutters pause mellom hver sang :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ble tydelig frustrert og oppgitt over at han fikk frispark imot seg i den situasjonen, da Daigo tydelig har kontroll over ballen selv og motspiller forsøker å nå ballen...men burde seff klare å unngå å sparke ballen...føler uansett at Daigo jobbet veldig godt gjennom hele kampen.

 

Faen heller da, er det så sykt vanskelig å ikke:

 

1. Sparke bort ballen for gult kort.

2. Kjefte på seg gult kort.

 

Geez...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mine 5 cents:

 

Helt greit å tape for et bedre lag, som vinner TL greit med mindre de selger 5 mann.

 

Positivt:

- Jon er tryggheten selv igjen.

- Koba er bra

- Henning viser klasse frem til han må ut (og det svekker oss voldsomt)

- Synes gutta kjemper rimelig bra

 

Negativt:

- Uryddig forvarsspill, særlig fra MMS

- Hoff er helt ute av det, og vi savnet Keller enormt

- Alt for mange håpløse langballer fra forsvaret med håp om at Daniel skal trylle

- Vi ser vel at benken er litt tynn, og ingen av innbytterne gjorde seg vel særlig positivt bemerket (Palmi var direkte dårlig)

- Daniel klarer å kjefte på seg gult, som kanskje koster oss dyrt på mandag

 

 

Alt i alt et tap med æren i behold, for et bra RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er uenig i kritikken av Hoff, føler at mange "leter" etter en feilpasning de kan kritisere.

På Blaa "heglet" det med meldinger med en gang han mister en ball, mens en av våre kjære forsvarsspillere kan kælke bort 10-15 langpasninger uten adresse. En av spissene skal legge ballen fra høyre til venstre fot, uten å få det til på blank kasse osv. Alt det er greit, bare ikke Hoff gjør noe feil :angry: Vi må ha samme krav til spillerne, uansett hva de heter.

Jeg mener at vi ble svekket når Hoff gikk ut. Spillet på flankene fungerte da best frem til bytte.

Savner at vi bytter inn en spiss når Bella går ut og vi ligger under. For meg er Palmi en offensiv midtbanespiller.

JEG VIL HA AASE, OG JEG VIL HA HAN NÅ!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kastet ut av politiet på Lerkendal.

 

????

 

 

 

Om ikke direkte kastet ut, så i hvert fall bedt om å gå av politiet. Men det var nå digg å kunne stå igjen etter kamp å kunne synge uten å la seg irritere over et par tusen pipete trønderunger på feltene rundt. Etter kampen i går minnet mye om det som skjedde etter kolbotnkampen (selv om det kanskje ikke er like imponerende på Lerkendal som på Sofiemyr?).

 

For de som ikke var der: Stabæk Support ble stående igjen å synge lenge etter kampslutt. Mens trønderpublikummet faktisk begynte å forlate stadion fem minutter FØR slutt, stod vi igjen ca 25 minutter etter kampslutt med kontinuerlig sang og viste hvem som er de BESTE supporterne. Stadion var helt tom, alle lyskasterne var skrudd av, og vaktene rundt oss begynte å bli utålmodige etter å komme hjem til karsken og dansbandet. Klokka halv tolv kom politiet til og geleidet oss ut av stadion.

 

Om ikke vi er den største supportergjengen enda, tror jeg faktisk ikke det er mange andre som er bedre enn oss i å vise støtte til laget vårt sånn som vi opptrer på kamp nå. Jævli bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er uenig i kritikken av Hoff, føler at mange "leter" etter en feilpasning de kan kritisere.

På Blaa "heglet" det med meldinger med en gang han mister en ball, mens en av våre kjære forsvarsspillere kan kælke bort 10-15 langpasninger uten adresse. En av spissene skal legge ballen fra høyre til venstre fot, uten å få det til på blank kasse osv. Alt det er greit, bare ikke Hoff gjør noe feil :angry: Vi må ha samme krav til spillerne, uansett hva de heter.

Jeg mener at vi ble svekket når Hoff gikk ut. Spillet på flankene fungerte da best frem til bytte.

Savner at vi bytter inn en spiss når Bella går ut og vi ligger under. For meg er Palmi en offensiv midtbanespiller.

JEG VIL HA AASE, OG JEG VIL HA HAN NÅ!!!

 

I og for seg enig i at Hoff får mer tyn enn andre, men det går vel på forventninger og antatt toppnivå. Hoff har kanskje ikke vært vår svakeste spiller i år, men han har nok skuffet forventningene mest - og får dermed mest tyn. Det blir litt annerledes når Skjelvik ikke får det til; ingen venter at en 17-åring skal rundspille Strand (selv om vi håper det).

 

Jeg må si jeg har problemer med å se hvorfor Palmi får spilletid for tiden. I mine øyne gjør hans stort sett enten (i) feil valg eller (ii) utfører det han prøver på helt elendig. Hvis Aase er svakere, blir jeg skremt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det var noe vemodig ved byttet av Hoff. Han virker som en veldig alright fyr og det er veldig, veldig, synd han ikke lykkes. Kanskje det er riktig av oss å la han gå videre til Odd? Det forutsetter dog at pengene vi får inn kan reinvesteres. Hvis ikke kan vi like gjerne beholde ham og håpe at det løsner.

 

Ellers er jeg på grensen til å være personlig indignert på Bellas vegne etter Sembs evindelige hakking i går. Tett fulgt opp av Dagbladets spillerbørs i dag. Men de er kanskje unskyldt? De roter nemlig også med lagoppstillingen vår i sin spillerbørs. Det skulle ikke forundre meg om de ikke har vært til stede selv, men kun fulgt TV2 sendingen fra en TV uten bilde med sosemikkelen Semb som eneste referanse. Selv i fjor når vi vartet opp med vår beste propagandafotball var denne Semb negativ. Ja med unntak av hyllesten av Alan da. Lurer på om noen i Stabæksystemet har gjort Semb noe en gang i tiden? Han virker ihvertfall bestemt på å øse tilbake all dritten han fikk i tiden som landslagssjef videre på oss Blaa generelt, og i går Bella spesielt. Makan!

 

Det var jævlig synd at vi ikke fikk med oss poeng i går. Med unntak av de første 15 så hang vi greit med i svingene. RBK har endel avslutninger i 2. omgang, men som oftest fra dårlig vinkel og mot en udekket keeper. Det er ikke spesielt farlig. En corner, en kontring et frispark og så hadde vi hatt 1. poeng i sekken. Synd, synd, synd.

 

Derimot føler jeg at vi reduserte sjansene våre med byttene som ble gjort. Daigo funker vesentlig bedre til venstre enn høyre. Jeg synes dessuten ikke Jørgen Skjelvik ser ut til å være kommet like langt i utviklingen som våre andre unge spillere og han burde nok ikke være i troppen riktig ennå. I går fikk han ikke til noenting, misset posisjonene og ble løpende i mellom. Det var feil kamp for ham å komme inn i og et galt taktisk valg av trenerteamet.

 

Men i sum en ok prestasjon. Dessverre ble resultatet noe dårligere enn det kunne blitt, men i rettferdighetens navn så vant det for dagen sterkeste laget.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det var noe vemodig ved byttet av Hoff. Han virker som en veldig alright fyr og det er veldig, veldig, synd han ikke lykkes. Kanskje det er riktig av oss å la han gå videre til Odd? Det forutsetter dog at pengene vi får inn kan reinvesteres. Hvis ikke kan vi like gjerne beholde ham og håpe at det løsner.

 

@ringo

Enig i det meste.

Hoff:

Nedtur å gi opp nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var jævlig synd at vi ikke fikk med oss poeng i går. Med unntak av de første 15 så hang vi greit med i svingene. RBK har endel avslutninger i 2. omgang, men som oftest fra dårlig vinkel og mot en udekket keeper. Det er ikke spesielt farlig. En corner, en kontring et frispark og så hadde vi hatt 1. poeng i sekken. Synd, synd, synd.

 

Interessant nok står det nærmest det direkte motsatte på http://www.stabak.no/menn/article1485.ece - "Bortsett fra to enormt store muligheter til Stabæk iløpet av de første 15minuttene, var det lite som stemte for Bærumslaget. Vi hang godt med det første kvarteret, men så gjorde vi et veldig slapp jobb i forsvaret, som gjorde at Rosenborg lett kom igjennom å satte ballen lett i mål, utagbart for Knudsen.

 

Oppsummering av første omgang er vel slik at vi hang godt med de første 15minuttene, men vi var for slurvete i pasningspillet, og i angrepsfasen stopper det opp for de Blaa."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om ikke vi er den største supportergjengen enda, tror jeg faktisk ikke det er mange andre som er bedre enn oss i å vise støtte til laget vårt sånn som vi opptrer på kamp nå. Jævli bra!

Er du virkelig stolt over det vi presterte i går?? Greit nok at vi ble stående igjen en stund etter kampen, men førsteomgangen var helt tragisk sangmessig fra vår side. For det første var det umulig å se forsangerne, det er forsangerne som skal stå på setene ikke alle andre! Så bare ryggen til drita-fulle fjortiser... Og hva skjedde med at vi skulle ha TRE forsangere!?!? Var ihvertfall ti stykker som trodde de var det... Og når vi nesten hele kampen, spesielt i første omgangen kun konsentrerer oss om å "disse" motstanderen og alle ungene rundt istedet for å støtte laget blir det for dumt (ihvertfall når det KUN konsentreres om det). Hadde vi oversett alle RBK-drittungene kanskje det ikke hadde blitt like ille??

 

Greit nok, jeg pleier ofte å ha litt promille på match selv. Men i går var det litt for høy rallefaktor.

 

Stolt i går? Jeg var egentlig ganske flau...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på om noen i Stabæksystemet har gjort Semb noe en gang i tiden? Han virker ihvertfall bestemt på å øse tilbake all dritten han fikk i tiden som landslagssjef videre på oss Blaa generelt, og i går Bella spesielt. Makan!

 

Jeg er rimelig sikker på at Semb var i frågan da vi ansatte Hasse Backe før 96-sesongen. Husker han var ute og snakket veldig positivt om oss i media, virket som om han hadde veldig lyst på den jobben da mener jeg å huske.

 

I så fall: Langsint mann......................... For jeg er nemlig enig i alt du sier om hans negativitet.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var jævlig synd at vi ikke fikk med oss poeng i går. Med unntak av de første 15 så hang vi greit med i svingene. RBK har endel avslutninger i 2. omgang, men som oftest fra dårlig vinkel og mot en udekket keeper. Det er ikke spesielt farlig. En corner, en kontring et frispark og så hadde vi hatt 1. poeng i sekken. Synd, synd, synd.

 

Interessant nok står det nærmest det direkte motsatte på http://www.stabak.no/menn/article1485.ece - "Bortsett fra to enormt store muligheter til Stabæk iløpet av de første 15minuttene, var det lite som stemte for Bærumslaget. Vi hang godt med det første kvarteret, men så gjorde vi et veldig slapp jobb i forsvaret, som gjorde at Rosenborg lett kom igjennom å satte ballen lett i mål, utagbart for Knudsen.

 

Oppsummering av første omgang er vel slik at vi hang godt med de første 15minuttene, men vi var for slurvete i pasningspillet, og i angrepsfasen stopper det opp for de Blaa."

 

Vel, da vurderer vi det forskjellig :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var jævlig synd at vi ikke fikk med oss poeng i går. Med unntak av de første 15 så hang vi greit med i svingene. RBK har endel avslutninger i 2. omgang, men som oftest fra dårlig vinkel og mot en udekket keeper. Det er ikke spesielt farlig. En corner, en kontring et frispark og så hadde vi hatt 1. poeng i sekken. Synd, synd, synd.

 

Interessant nok står det nærmest det direkte motsatte på http://www.stabak.no/menn/article1485.ece - "Bortsett fra to enormt store muligheter til Stabæk iløpet av de første 15minuttene, var det lite som stemte for Bærumslaget. Vi hang godt med det første kvarteret, men så gjorde vi et veldig slapp jobb i forsvaret, som gjorde at Rosenborg lett kom igjennom å satte ballen lett i mål, utagbart for Knudsen.

 

Oppsummering av første omgang er vel slik at vi hang godt med de første 15minuttene, men vi var for slurvete i pasningspillet, og i angrepsfasen stopper det opp for de Blaa."

 

Vel, da vurderer vi det forskjellig :)

 

@ringo

 

 

Slenger meg på Ringo`s versjon.

Vi har et bra banespill, men blir litt tafatte i angrep, men det var fullt mulig å kapre poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

24/6 RBK-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...