Gå til innhold

Lyn-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Foreløpig ser det ut til at kampen spilles, til tross for at Lyn-spillerne ikke får feriepengene sine.

Stabæk ligger nå på 6. plass med 23p, Lyn ligger siste med sine 11.

 

Stabæk ligger på 7. plass på bortetabellen med 2-2-4 (6-8)

Lyn ligger på sisteplass på hjemmetabellen med 0-5-2 (8-10)

 

Stabæk ligger på 3. plass på formtabellen med 4-0-2 (10-3)

Lyn ligger på 15. plass på formtabellen med 0-2-4 (4-11)

 

Stabæk har et lite overtak i innbyrdes oppgjør med totalt 7-4-6 (29-26), men er hakket bedre på bortebane mot Lyn med 4-1-3 (13-11)

 

Stabæk har ingen karantener i denne kampen og får en mål- og spillekåt (regner jeg med) Nannskog tilbake. Lyn får tilbake Indiri som har sonet rødt kort mot Molde (2 gule, gir vel en kamp?), mens Stanley Ihugba (noen som har hørt om han før?) må sone for 3 gule.

 

Stabæk har etterhvert fått orden på økonomien (håper jeg), mens Lyn fortsatt er langt ute i hengemyra med hode et stykke under overflaten, forhåpentligvis vil dette styrkeforholdet også vise på banen og i poengprotokollen etter kampen. Med seier er det mulig å klatre opp til 3. plass forbi Odd (Sandefjord borte), Engen (AaFK borte) og Start (Godset hjemme). Veien opp til sølv og gull blir nok uforandret, i og med at RBK møter TIL hjemme og Molde B/G borte.

 

Vi kan nok med sikkerhet si at det blir endringer i lagoppstillingen fra forrige kamp, og jeg regner med å se:

JK

MMS-JIH-IAO-VEH

CK-HH-PF-DK

FB-DN

 

Om det blir tøffe tak ute på matten, får vi sette inn store, sterke Stenvoll som har gitt Lynspillere juling tidligere :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Liiin MÅ vinne.

LiiinVIL vinne.

 

Man forstår på Ullevaal at toget/trikken er i ferd med å gå.

Denne ski-klubben kommer til å spille opp mot fjorårsbeste.icon7.gif

 

Jeg spår dessverre at det er de poengene man spiller om her som vil ende opp med bli avgjørende for Stabæks EUROPACUPSPILL til neste år.

Thriller, -med eller uten Jackson i hvite sokker og Lyndrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjøpes billetter på Stabækbutikken?

 

Jeg kjøpte billetter i Stabækbutikken i dag, så regner med at de selges der til de sendes tilbake på fredag eller lørdag :) Koster 150 kroner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjøpes billetter på Stabækbutikken?

 

Jeg kjøpte billetter i Stabækbutikken i dag, så regner med at de selges der til de sendes tilbake på fredag eller lørdag :) Koster 150 kroner!

 

Selger vel billetter på stadion som vanlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk utsatt ferieavreisen med én dag så da rekker jeg denne også!

 

 

Mulig sangmodifikasjon spesielt til denne kampen:

 

Hvem er denne klubben som ingen penger har?

Det ligner litt på Ly-yn i grunn

Økonomisk er de helt på bunn

Tigger nå fra store og små

lalalalalalalalalalalalal (ralling)

 

 

Skal vel være overkommelig å få til det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk utsatt ferieavreisen med én dag så da rekker jeg denne også!

 

 

Mulig sangmodifikasjon spesielt til denne kampen:

 

Hvem er denne klubben som ingen penger har?

Det ligner litt på Ly-yn i grunn

Økonomisk er de helt på bunn

Tigger nå fra store og små

lalalalalalalalalalalalal (ralling)

 

 

Skal vel være overkommelig å få til det...

http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%85_kaste_sten_i_glasshus

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det Palmi som ryker ut av startoppstillingen når Daniel er tilbake igjen???

 

Tenkte på det jeg også.. Mulig Keller blir flyttet ned på backplass og ersatter Morten kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det Palmi som ryker ut av startoppstillingen når Daniel er tilbake igjen???

 

Tenkte på det jeg også.. Mulig Keller blir flyttet ned på backplass og ersatter Morten kanskje?

 

Eller bytter Bella direkte. Pontus var jo ikke skremmende dårlig i en mer offensiv rolle.....!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det Palmi som ryker ut av startoppstillingen når Daniel er tilbake igjen???

 

Tenkte på det jeg også.. Mulig Keller blir flyttet ned på backplass og ersatter Morten kanskje?

Eller skal vi selge Daniel, spare lønnen hans og få inn noen millioner?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det Palmi som ryker ut av startoppstillingen når Daniel er tilbake igjen???

 

Tenkte på det jeg også.. Mulig Keller blir flyttet ned på backplass og ersatter Morten kanskje?

Eller skal vi selge Daniel, spare lønnen hans og få inn noen millioner?

 

Ja for vi husker jo alle hvordan det sist gikk uten en målgjører (vi rykket ned, Finstad topscorer med 4, hvis jeg husker riktig), nei Daniel må bli og spille.

 

Siden Keller forlater oss (takk for innsatsen) er det kanskje ett poeng å å spille inn hans erstatter? Og Lyn bør vel være en kamp man kan tillate seg å prøve litt, ettersom de jo ikke har vunnet en eneste hjemmematch i år. Hoff på høyre er vel mest nærliggende, men kan bli for offensivt. Eller kanskje Tom på venstrebacken og Vegar på høyre?  Men gitt at Lyns beste våpen er fart, er det vel greit å holde Vegar på venstrebacken.

 

Prøver meg på følgende:

 

JK

 

MMS - JIH - IAO - VEH

 

EH - PF - HH - DK

 

FB - DN

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lyn er (dessverre) et lag vi i år bør slå lett, håper på 0-2 ved pause og at Iven får sjansen i andre omgang. Skal han leies ut så er det et bra utstillings vindu. Han går jo selv å tror at han blir leid ut. Ellers kan vi kanskje prøve oss med flere "unggutter"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk utsatt ferieavreisen med én dag så da rekker jeg denne også!

 

 

Mulig sangmodifikasjon spesielt til denne kampen:

 

Hvem er denne klubben som ingen penger har?

Det ligner litt på Ly-yn i grunn

Økonomisk er de helt på bunn

Tigger nå fra store og små

lalalalalalalalalalalalal (ralling)

 

 

Skal vel være overkommelig å få til det...

 

Vi synger jo denne om oss selv, både i Trondheim, i LSK hallen og på TA har vi sunget den, så hvorfor ikke her, men vi kan jo ta begge varianter, så viser vi litt selviron :rolleyes:

 

Ellers skal man jo ikke kaste spyd når man bor i stråhytte :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror folk vi slår Lyn med 2. laget? Benke Keller for å prøve spillere? Det får vi gjort i august uansett, ingen grunn til å ikke bruke han når vi kan. Ta ut landslagskeeperen i pausen fordi vi vil vise frem en kar som ikke er god nok for oss og skal leies ut?

 

Husk at dette er laget der mange før sesongen håpet vi kunne kjøpe Sigurdsson, Guastavino og Holmen. Det siste var det ikke mange som forsto her inne, men likevel. I tillegg har de en keeper som har storspilt de siste kampene. Resten av spillerne er ikke akkurat søppel det heller.

 

Absolutt ingen grunn til å ikke stille sterkest mulig. Om det er med Berglund eller Palmi er en annen sak. Synes Berglund har vært tragisk dårlig så langt. Han har sluppet billig unna her fordi han har klart å smiske godt med oss supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror folk vi slår Lyn med 2. laget? Benke Keller for å prøve spillere? Det får vi gjort i august uansett, ingen grunn til å ikke bruke han når vi kan. Ta ut landslagskeeperen i pausen fordi vi vil vise frem en kar som ikke er god nok for oss og skal leies ut?

 

Husk at dette er laget der mange før sesongen håpet vi kunne kjøpe Sigurdsson, Guastavino og Holmen. Det siste var det ikke mange som forsto her inne, men likevel. I tillegg har de en keeper som har storspilt de siste kampene. Resten av spillerne er ikke akkurat søppel det heller.

 

Absolutt ingen grunn til å ikke stille sterkest mulig. Om det er med Berglund eller Palmi er en annen sak. Synes Berglund har vært tragisk dårlig så langt. Han har sluppet billig unna her fordi han har klart å smiske godt med oss supportere.

 

Jeg synes absolutt vi burde stille sterkest mulig. Derfor bør DU holde deg hjemme!

 

Jeg synes det er fair å skrive det direkte til deg,

og ta oppgjøret med deg nå så du ikke slipper billig unna,

og heller ikke åpne opp for at du senere tar til vettet,

og ikke minst for at jeg da ikke kan bli påvirket av din smisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk utsatt ferieavreisen med én dag så da rekker jeg denne også!

 

 

Mulig sangmodifikasjon spesielt til denne kampen:

 

Hvem er denne klubben som ingen penger har?

Det ligner litt på Ly-yn i grunn

Økonomisk er de helt på bunn

Tigger nå fra store og små

lalalalalalalalalalalalal (ralling)

 

 

Skal vel være overkommelig å få til det...

 

Vi synger jo denne om oss selv, både i Trondheim, i LSK hallen og på TA har vi sunget den, så hvorfor ikke her, men vi kan jo ta begge varianter, så viser vi litt selviron :rolleyes:

 

Ellers skal man jo ikke kaste spyd når man bor i stråhytte :)

 

nettopp. Vi synger den om oss selv. punktum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes absolutt vi burde stille sterkest mulig. Derfor bør DU holde deg hjemme!

 

Jeg synes det er fair å skrive det direkte til deg,

og ta oppgjøret med deg nå så du ikke slipper billig unna,

og heller ikke åpne opp for at du senere tar til vettet,

og ikke minst for at jeg da ikke kan bli påvirket av din smisk.

Hæææ?? :huh::blink::huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner å bli litt bekymret foran kampen nå. Andre lag har en tendens til å snu dårlige trender mot oss. Lyn er definitivt ikke i noen god trend, hverken på borte-, eller hjemmebane og har et stygt tap å revansjere. Satser på at trenden fortsetter nedover en kamp til før den snur for Lyn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


anbefaler å lese bastionens kamptråd. Brannkampen har tydeligvis gjort inntrykk-inkl $$ innsats.Selv satt jeg på motsatt kortende på den kampen - og skrek meg hes på kastene til $$,herlig.Håper vi klarer å org. kastene like bra på Ullevål når vi står samlet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror folk vi slår Lyn med 2. laget? Benke Keller for å prøve spillere? Det får vi gjort i august uansett, ingen grunn til å ikke bruke han når vi kan. Ta ut landslagskeeperen i pausen fordi vi vil vise frem en kar som ikke er god nok for oss og skal leies ut?

 

Husk at dette er laget der mange før sesongen håpet vi kunne kjøpe Sigurdsson, Guastavino og Holmen. Det siste var det ikke mange som forsto her inne, men likevel. I tillegg har de en keeper som har storspilt de siste kampene. Resten av spillerne er ikke akkurat søppel det heller.

 

Absolutt ingen grunn til å ikke stille sterkest mulig. Om det er med Berglund eller Palmi er en annen sak. Synes Berglund har vært tragisk dårlig så langt. Han har sluppet billig unna her fordi han har klart å smiske godt med oss supportere.

 

Nei men Keller er ferdig i klubben, og da bør vi bruke tiden på å trene inn en ny spiller. Hva sier det deg som ungt talent i Stabæk at Keller foretrekkes foran deg selv om han er på vei ut. Bjørnar ble benket etter at han signerte for Brann, og det er helt greit.

 

Det må være greit å tenke fremover, f. eks til august hvor vi bla. møter Tromsø og LSK borte, samt VIF hjemme. Da er det ok å ha en erstatter drillet inn, slik at det ikke blir et enormt problem da.  

 

 

Nei vi skal ikke spille med 2. Laget, men mot overkommelig motstand bør det vel være en ide å tenke på tiden etter Keller. 

 

Og for å få det protokollført: jeg er glad for at vi sparte oss for penger til både overgangssum og lønn til Holmen og Guastavino.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er logikken? Alle spillere skal vekk. Vi visste at Alan forsvan etter fjorårssesongen, men det var aldri snakk om å benke han. Vi vet at Daniel på et tidspunkt legger opp. Skal vi la være å bruke han den siste halve sesongen? Tror du vi spiller Tippeligaen 2009 for å spille inn et lag for 2012?

 

De spillerne som vil inn på laget kan starte med å vise at de duger i 2. divisjon. Det er en grusom undervurdering av Lyn å tro at vi kan bruke dem som treningskamp.

 

Keller er en av de beste høyrekantene i ligaen, og skal selvfølgelig spille.

 

Hans overgang kan heller ikke sammenliknes med Bjørnar. Bjørnar forkastet Stabæk og valgte en konkurrent. Keller går til utlandet, og han gjør det i sommer utelukkende av en grunn: Vår ledelse ønsker det. Vi kunne fint hatt han ut sesongen om økonomien tilsa det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er logikken? Alle spillere skal vekk. Vi visste at Alan forsvan etter fjorårssesongen, men det var aldri snakk om å benke han. Vi vet at Daniel på et tidspunkt legger opp. Skal vi la være å bruke han den siste halve sesongen? Tror du vi spiller Tippeligaen 2009 for å spille inn et lag for 2012?

 

De spillerne som vil inn på laget kan starte med å vise at de duger i 2. divisjon. Det er en grusom undervurdering av Lyn å tro at vi kan bruke dem som treningskamp.

 

Keller er en av de beste høyrekantene i ligaen, og skal selvfølgelig spille.

 

Hans overgang kan heller ikke sammenliknes med Bjørnar. Bjørnar forkastet Stabæk og valgte en konkurrent. Keller går til utlandet, og han gjør det i sommer utelukkende av en grunn: Vår ledelse ønsker det. Vi kunne fint hatt han ut sesongen om økonomien tilsa det.

Hjælp.... 

 

 

http://vglive.no/#:eliteguiden:borsen509

 

Keller er nr. 27. på VG-børsen som er forholdsvis pålitelig. Rent objektiv er han derfor langt ifra Norges beste høyrekant, da både Bolanos, Diouf, BH. Riise og Bentley er foran ham (Og for den saks skyld Huseklepp som jo ble "hentet" til Stabæk som høyrekant). Ei heller er han TL beste høyreback hvor han jo har spilt endel kamper i år. 

 

Kobayashi er forøvrig nr. 21 på samme liste og han har vel spilt flere kamper for Stabæk på høyrekanten enn Keller. Og nei jeg mener ikke at vi bør benke ham... 

 

Å sammenligne Alan og Nannskog med situasjonen Bjørnar / Keller blir rett og slett bare dumt, forskjellen er jo at nevnte spillere var under kontrakt med Stabæk mens Keller og Bjørnar var BEKREFTET til andre klubber. Situasjonene Bjørnar / Keller er forøvrig likere en du tror, da begge hadde takket nei til et nytt kontraktstilbud ifra Stabæk av økonomiske grunner.  

 

Poenget mitt er egentlig smertelig enkelt, vi VET at Keller forsvinner 1. August. Akkurat som vi viste at Bjørnar gikk etter sesongen 08. Hvorfor skal vi da: 

 

 

1. Spille en spiller i form for en annen klubb

 

2. Satse på nevnte spiller, fremfor en annen som vi vet blir i klubben. (Ihvertfall lenger, ingenting er sikkert i fotball).

 

3. Når vi vet at spilleren forsvinner - trenger man en erstatter; og da kan han få verdifull kamptrening med resten av laget. Noe han trenger da han skal møte: VIF, LSK, Tromsø og Rosenborg i august og første kamp i september. 

 

Jeg sier ikke at vi ikke skal bruke Keller frem til han drar. Tror f. eks han kan være meget god å ha i cupkampen mot LSK og CL kvalikk. Og ære være Keller for det bidraget han har gitt til klubben, men nå forlater han oss altså 1. aug. 

 

Lyn er ett lag vi skal slå, og har hatt et godt grep om, og da kan vi tillate oss å matche en annen spiller, eks. Skjelvik eller Hoff. 

 

Jeg så forresten Molde - Lyn og slik Lyn spilte da hadde vel 2. laget slått dem.

 

Og forresten: Hoff storspilte mot MS for andrelaget så da har han vist at han "duger"?   

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lyn-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...