Gå til innhold

Chippen vs Alanzinho


AndersBD
 Del

Chipp vs Alan  

108 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


To profilerte, driblesterke, hurtige vinger som herjet med motstandere og sendte publikum til himmels.

Hvem mener dere var best i Stabækdrakta?

Chippen hadde 25 mål på 83 kamper, mens Alan hadde 16 mål på 69 kamper, hvis stat'sen til Aftenposten stemmer.

 

Personlig mener jeg Chippen var en bedre spiller, og en av de beste vi noensinne har hatt i Stabæk. Definitivt den raskeste spillern vi har hatt, og scoret et av de vakreste målene jeg har sett, borte mot Moss. Til Alans fordel tok vi riktignok seriegull med han på laget, men jeg lener fortsatt mot Chipp.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Erindrer en vårsesong, tror det var nest siste før han stakk (han spilte vel siste kamp hjemme mot Vif, sommeren 2003?), hvor noe sånt som 7 av 8 venstrebacker på lag som Stabæk hadde møtt, hadde fått gult kort. Mot RBK samme året (eller året før), dro han av to motspillere en meter fra Nils Arne Eggen, som naturligvis holdt på å sprekke sidelengs av hendelsen. Klassisk Chippen.

 

Målene borte mot Vif på Ullevaal, og Moss på Meløs, er to høydepunkter fra Chippen, men jeg kan ikke si at Alanzinho sitt mot Aafk står noe tilbake for disse, snarere tvert i mot.

 

En sa ja takk, begge deler, men da måtte vel strengt tatt Tobbe og Annan spilt sentralt, for å holde fortet flytende defensivt.

 

Som et apropos: De spillerne som har vært i klubben under Janne, har gjort det langt tøffere å sette opp tidenes Stabæk-lag, for det har kommet til noen veldig aktuelle kandidater de siste årene.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper en del her inne ikke har opplevd Chippen, men han var en spiller med ekstreme ferdigheter og en fotballforståelse Alan aldri oppnådde.

 

Chippen var best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper en del her inne ikke har opplevd Chippen, men han var en spiller med ekstreme ferdigheter og en fotballforståelse Alan aldri oppnådde.

 

Chippen var best.

Uansett på tide å gjenoppleve denne:

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stemmer klart for Chippen, en spiller som var stabilt god, og hadde ett blikk og en spilleforståelse som allan hadde ett stykke igjen til når han dro.

Allan var også en god ving, men kunne jeg valgt en hadde jeg valgt Chippen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper en del her inne ikke har opplevd Chippen, men han var en spiller med ekstreme ferdigheter og en fotballforståelse Alan aldri oppnådde.

 

Chippen var best.

Uansett på tide å gjenoppleve denne:

 

 

 

Dette gjorde godt i hjertet å se igjen, BD!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begge to var fantastiske spillere for oss, men skulle jeg valgt en hadde det blitt Alanzinho. X factoren hans var i mine øyne enda bedere en Chippen, pluss at han putta bøtta i skapet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen var stor, og vil for alltid være en legende, men jeg velger likevel Alan. Rett og slett fordi han skremte livskiten av alle vi møtte, og tvang dem til å legge opp spillet etter oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper en del her inne ikke har opplevd Chippen, men han var en spiller med ekstreme ferdigheter og en fotballforståelse Alan aldri oppnådde.

 

Chippen var best.

Uansett på tide å gjenoppleve denne:

 

Koselig med Kajan på slutten der han holder seg bak øret for å høre bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Noe som slo meg når jeg så noen filmer av han på youtube nå er at han har blitt ganske stor, kan aldri huske at han har vært så fysisk "sterk" siden stabæk

 

Og ett annet spm.. Tippeligaen for 6 år siden, var den bedre da enn nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min mening er at den siste sesongen til Alan overgår det Chippen gjorde for oss i de sesongene han var her.

 

Helt enig! ikke at jeg fikk se han så nøye, men en spiller som var bedre en alan i stabæk? vanskelig å tro

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen var god for all del, men det tok ikke mange sekundene å bestemme seg for Alan. Den respekten Alan fikk fra motstanderne sier det meste, og i tillegg var han en av våre viktigste spillere både i gull- og sølvsesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen var god for all del, men det tok ikke mange sekundene å bestemme seg for Alan. Den respekten Alan fikk fra motstanderne sier det meste, og i tillegg var han en av våre viktigste spillere både i gull- og sølvsesongen.

 

Akkurat "respekt" er vel kanskje ikke ordet jeg ville brukt hvis man ser på hvordan Alan ble behandlet av motstanderen i kamper som f.eks Stabæk - Lillestrøm (23/9/2007) og

, der de feller ham ned både herfra og derfra, og like sent hver gang. Dommerne derimot, var alltid litt overbeskyttende ovenfor ham :P Endret av draupnir
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chippen var god for all del, men det tok ikke mange sekundene å bestemme seg for Alan. Den respekten Alan fikk fra motstanderne sier det meste, og i tillegg var han en av våre viktigste spillere både i gull- og sølvsesongen.

uy

Akkurat "respekt" er vel kanskje ikke ordet jeg ville brukt hvis man ser på hvordan Alan ble behandlet av motstanderen i kamper som f.eks Stabæk - Lillestrøm (23/9/2007) og

, der de feller ham ned både herfra og derfra, og like sent hver gang. Dommerne derimot, var alltid litt overbeskyttende ovenfor ham :P

 

Går utifra at du skjønner hva jeg mener. Alle lag hadde to/tre mann som skulle ta seg av Alan, men det eneste de gjorde var å rygge i frykt for å bli rundlurt (også hadde du de som gikk inn med knottene først og mord i blikket) :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Chippen vs Alanzinho
×
×
  • Opprett ny...