Gå til innhold

StabækTV


JonasM
 Del

Anbefalte innlegg


Skal man lage en seriøs julekalender med ordentlige spørsmål, må man ha veldig flotte premier for at folk skal gidde å følge med. (Det blir uansett ingen utfording når man kan google svar.) Blånøttene har i stedet helt greie premier og et uhøytidelig innhold. Jeg synes Siri Nordeide Grønli er både søt og sjarmerende, og kontrasten til en mer apatisk og "voksen" MMS regner jeg med er tilsiktet og noe de spiller bevisst på. Det funker fint etter mitt syn.

 

Det finnes julekalendere for enhver smak om man ikke liker akkurat denne måten å gjøre det på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen mener kanskje jeg er unødvendig negativ, men jeg mener at når man i Stabæk-TV legger ned såpass mye tid og krefter på noe slikt, så fortjener man tydelig tilbakemelding på når man gjør det bra og når man ikke gjør det bra. Skulle jeg være i kraftig mindretall her, bør selvfølgelig Jonas & Co bare se bort fra denne ene grinebiteren. Uansett, here goes:

 

 

Jeg synes mye av det Stabæk-TV har kommet med av stoff utenom kampene har vært både veldig bra og mentalt oppløftende (duellen for eksempel).

 

Men dette blir så kommerzt (hele sendinger viet en eller annen sponsor jeg strengt tatt bryr meg filla om) og platt at jeg ikke finner det oppløftende i det hele tatt.

 

Er Stabæk virkelig så ille ute at det hadde ødelagt hele julestemningen å ha fokusert mer på klubben og fotballen? Selvfølgelig ikke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle spillerne har fri nå, Geirti, så det blir vanskelig å gjøre det med fotballorientert. Blaanøttene er et rent overskuddsfenomen der vi får med frivillige og lager ting utenom det vanlige. I år har vi valgt å dra rundt til enkelte sponsorer, som samlet sett gir Stabæk ca 50 millioner i året. Dette er en fin måte for oss å gi noe tilbake til dem, noe sponsorene selv setter veldig stor pris på. Kanskje blir de også med oss videre til neste år, tiltross for kjipe tider?

 

Som sagt er Blaanøttene et produkt vi lager av ren glede i en tid det ikke skjer noe sportslig. Vi har brukt to og en halv dag på innspillingen av alle episodene, og Jonas koser seg med redigeringen. Men vi tar med oss ønsket ditt om mer sportslig innhold dersom vi har ork, kapasitet og mulighet til å lage Blaanøttene også neste år. Benytter samtidig anledningen til å takke alle som har vært med å bidra slik at vi fikk stablet Blaanøttene på beina i år også, til tross for store kutt i administrasjonen.

 

GOD JUL!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mine små kroner her;

 

Jeg synes dette rett og slett er veldig bra. Produksjonen fremstår som meget profesjonell (skal dog sies at jeg ikke har antydning til kompetanse for å gi noen slik tilbakemelding), Siri er søt og blid, Morten er sikkert kjekk han ( B) ), og innholdet er bra nok.

Selvfølgelig kan det sies at man kunne gjort dette mer Stabækrelatert, men det å spille på lokalmiljøet og andre ting som skjer kan heller ikke være feil. Gamle helter har Rich tatt seg av før, intervjuer med trenere og spillere har vi nok av fra før, og de hisstoriske tilbakeblikkene man kunne spilt på ligger vel på nettet uansett, så det finner vi selv.

 

Stå på Lars og Jonas! Vi trenger noen smil i en ellers traurig tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alltid bra med tilbakemeldinger, geirti! Så vi ser ikke bort fra det du påpeker :)

 

Lars har skrevet om det som ligger bak blaanøttene i år, men kan jo påpeke at vi har en luke nå den 14. hvor det blir "myke minutter" med Jørgen og Vegar, men det går riktignok mer på bosituasjonen og "samlivet" mellom dem to. Er redd det er det nærmeste vi kommer fotball i år.

 

Duellen var ment som en konkurranse mellom spillerne utenfor fotballbanen, med link til fotballen på forskjellige plan som nevnt. Blaanøttene spiller mer på avstanden mellom Siri og Morten, og rettet mot premier, sponsorer og enkel humor og går ut av konseptet fotball som du påpeker. Som Lars nevner føler vi enormt god respons fra sponsorene at vi har oppsøkt dem for å lage innslag, noe vi håper også kan være et ledd i å sette klubben i positivt lys hos våre trofaste sponsorer, og kanskje kommende.

 

Min drøm for neste år er at vi har 5-6 forskjellige "programserier" for å dekke behovet de forskjellige supporterne har når det gjelder Stabækinfo. En ny type av duellen, blaanøttene i sin egen kategori, reportasjer som bygger opp til kamp, reportasjer som omhander sist kamp, og en "programserie" som går mer i dybden av hver spiller/støtteapparatet. I tillegg håper jeg at vi kunne kommet med noe nytt og unikt som skiller seg fra andre klubbTV-konsept, og fra TV2. Men alt dette krever tid, samarbeid, og muligheter fra mange parter :)

 

Beklager at jeg ikke klarte å skrive en kortere melding.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes StabækTV blir bedre og bedre. Det JonasM skisserer av idéer og muligheter ovenfor høres lovende ut. Spesielt det med å presentere enkeltspillere nærmere tror jeg er viktig i forhold til å skape idoler for kidsa. Fans for livet. Jo mer innsikt man får og jo nærere man kommer desto mer får man følelsen av tilhørighet. Nordmenns spesielle forhold til engelsk fotball er det jo i stor grad media som har fremdyrket - et tydelig eksempel på at fotballklubbene kan tjene godt på å ha en velfungerende medieavdeling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager at jeg ikke klarte å skrive en kortere melding.

 

 

Intet problem å skrive lange meldinger når man har så mye bra å komme med.

 

Planene fremover høres veldig bra ut. Selv om dere "bare" skulle få til halvparten av disse programseriene, hadde det vært helt fantastisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg velger å la arenasaken være en helt annen greie, og heller lufte ideer for neste år. retteP kom med et forslag jeg mener å påstå er strålende. Få spillere og lagledere til å stille lag i en quiz om Stabæk og litt rundt tippeligaen gjennom årene og gjøre det til en StabækTV-greie. Her er det han linket til:

 

http://www.youtube.com/watch?v=AEIz272tiV4

 

Skal jeg forsøke å dra i gang dette? Første jeg ser for meg er at stabækLars tar "programlederrollen".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, dette er en smashing idea! Absolutt noe jeg kunne tenke meg å se mer av. Kjør gjerne en seerkonkurranse i tillegg...

 

Toppers. Har en idé om at det er er totalt 4 lag. 2 herrelag og 2 damelag. Lars is the man in the middle. Hvert av lagene består av to spillere og en fra støtteapparatet/ledelsen.

En runde konkurrerer damelagene. Neste runde konkurrerer herrelagene. Vinnerne fra begge rundene møtes i finalen. Dvs 3 episoder. Fungerer det? Tenkte at SS skulle hatt noen lag, men da kommer vi over på oddetall. Om ikke noen har en smart løsning som hindrer oddetallsløsningen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig. Da har vi en god plan! Eneste aberet oppi alt dette er at jeg må finne en god måte å sjonglere med spørsmål rundt dame- og herrelaget. Men, kanskje man kan lokke tversigjennomblaae stabækLars til det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel også ha et 4 rene spillerlag (2 herre 2 dame) og 1 rent støtteapparat-lag + 1 $-lag

Hva med et JR-lag?

Det er lurt. For om vi skal ha et utslagssystem bør det være 2 eller fire dueller i første runde. Dvs lag 1 mot 2, lag 3 mot 4, lag 5 mot 6, og lag 7 mot 8. Hvorav da 4 lag går videre til to semifinaler og til slutt finalen.

 

Skulle det da vært 2 herrelag, 2 damelag, 1 SS-lag, 1 støtteappartlag, 1 juniorlag, og et aldermannsligalag?

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle det da vært 2 herrelag, 2 damelag, 1 SS-lag, 1 støtteappartlag, 1 juniorlag, og et aldermannsligalag?

Eller 2 herrelag, 2 damelag, 2 SS-lag (herrer og damer), 1 støtteapparatlag, 1 juniorlag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle det da vært 2 herrelag, 2 damelag, 1 SS-lag, 1 støtteappartlag, 1 juniorlag, og et aldermannsligalag?

Eller 2 herrelag, 2 damelag, 2 SS-lag (herrer og damer), 1 støtteapparatlag, 1 juniorlag.

 

 

Når vi først skal dele inn, så er det vel logisk å ha et juniorlag av hvert kjønn? Så kanskje to juniorlag i stedet for to $$-lag?

 

 

Men det viktigste er selvfølgelig at det blir noe av.

 

For dette var en kjempeidé!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjipt å se Daniel bli avvist av 17-åringer og at MMS bare har draget hos 34-åringer. Iven holder seg jo som alle vet til damer som nærmer seg 40. Bjarni vet jeg intet om, men jeg mistenker at han er mest opptatt av statsobligasjoner og modellfly.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Planlegger å ha mange små spillerdueller, en mot en. Denne ble kort og litt enkel, men håper det virker ok!

 

http://www.stabak.no...rticle63147.ece

 

Jeg synes spørsmålene kan bli stående litt lengre...

 

Da skal jeg passe på det neste gang :)

 

Kom forslag med enkle dueller mellom to spillere. Andre quiztemaer/spørsmål, ja/nei, tverrleggern osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

StabækTV
×
×
  • Opprett ny...