Gå til innhold

StabækTV


JonasM
 Del

Anbefalte innlegg


 

Bra video, men sinnsykt ustabilt lydnivå. Først skrur man opp lyden for å høre hva en person sier, så får man plutselig trommehinnene sprengt når den neste svarer.

 

Du kan også bruke en kompressor i etterkant på lydsporene som er tatt opp med mic. Den vil da, med riktig innstillinger, jevne ut nivforskjeller i lyden.

Jeg syntes det var grei lyd jeg. Det eneste minuset var at fokuseringen var litt treig, men det er jo bare en liten bagatell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Bra video, men sinnsykt ustabilt lydnivå. Først skrur man opp lyden for å høre hva en person sier, så får man plutselig trommehinnene sprengt når den neste svarer.

 

Du kan også bruke en kompressor i etterkant på lydsporene som er tatt opp med mic. Den vil da, med riktig innstillinger, jevne ut nivforskjeller i lyden.

Jeg syntes det var grei lyd jeg. Det eneste minuset var at fokuseringen var litt treig, men det er jo bare en liten bagatell.

Lyden virket ok når jeg hører med hodetelefoner, men skjønner godt hva dere mener. Fokusen slet jeg med pga motlys og automatikk. Tar på å filme rundt i gangene i ett strekk samtidig som at lys, lyd og fokus hver for seg skal være "perfekt". :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Bra video, men sinnsykt ustabilt lydnivå. Først skrur man opp lyden for å høre hva en person sier, så får man plutselig trommehinnene sprengt når den neste svarer.

 

Du kan også bruke en kompressor i etterkant på lydsporene som er tatt opp med mic. Den vil da, med riktig innstillinger, jevne ut nivforskjeller i lyden.

Jeg syntes det var grei lyd jeg. Det eneste minuset var at fokuseringen var litt treig, men det er jo bare en liten bagatell.

Lyden virket ok når jeg hører med hodetelefoner, men skjønner godt hva dere mener. Fokusen slet jeg med pga motlys og automatikk. Tar på å filme rundt i gangene i ett strekk samtidig som at lys, lyd og fokus hver for seg skal være "perfekt". :)

Skjønner :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Bra video, men sinnsykt ustabilt lydnivå. Først skrur man opp lyden for å høre hva en person sier, så får man plutselig trommehinnene sprengt når den neste svarer.

Vi var opptatt av å få videoen fort ut siden det var "ferskvare" og ønsker å oppdatere med video før VGNett og de andre mediene rakk å få ut sine opptak på nettet, men jeg skal jobbe med at Lars ikke skal svelge mikrofonen idag så da blir det bra. ;)

 

Høres bra ut. Husk å passe på at musikken ikke blir for høy i forhold til praten også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sure can do! Etter tre år med mediestudier er bare perfeksjon godt nok. Dessuten er det viktig å lage et publkumvennlig produkt for å nå ut til en størst mulig masse, og det å endre volumnivå i et redigeringsprogram er ikke akkurat noen stor jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sier absolutt ikke at StabækTV er dårlig, bare at det kan bli enda bedre ved hjelp av minimale forandringer. Det er ganske enkelt snakk om konstruktiv kritikk.

 

Ingen er perfekte, heller ikke Stabæk TV, men du har rett det er ting som kan forbredes. Jeg syntes vi skal være veldig fornøyde. Det meste på Stabæk TV holder veldig god kvalitet.

 

Oss uten tre år på medie linjen ser nok ikke småfeil så godt som deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde de 100talls timene som jeg bruker vært lønnet så selvfølgelig hadde jeg gjort alt 130% riktig, men dette er som sagt et frivillig engasjement for at ikke Lars skal bli overbelastet siden de fleste rundt ham ikke er på kontoret lenger (som de fleste vet hvorfor). I adobe premiere har jeg ikke klart å finne dette som tydeligvis skal være enkelt. Det jeg har måttet gjøre er å kutte hvert eneste spørsmål og hvert eneste svar - så justere hver og en slik at det høres riktig ut løpet av hele opptaket. Og et timinutters opptak blir da langdrygt arbeid med å se til at jeg får med der lyden av første ord starter osv osv.

 

Så fortell meg hva effect/innstilling jeg skal bruke slik at dette tar minimalt med tid kontra det jeg gjør idag så skal jeg blidgjøre alle :)

 

Edit: (i dette tilfellet en tilføyelse om hele prosessen) Å redigere er en del av hele arbeidet med et opptak. Først er det gjerne planlegging, så skal opptaket gjøres. Dermed er det å få dette inn på pc. Så starter redigeringa og se til at det blir nogenlunde ok. Deretter er det å eksportere det ut slik at jeg kan laste opp filen i riktig format til Sumo's server. Når filen er lastet opp starter Sumo en automatisk konvertering (der mister opptaket mye av bilde- og lydkvaliteten). Mens dette foregår må jeg hente ut et bilde som illustrerer opptaket og få den lastet opp til stabak.no - og lage en artikkeltekst som så skal lastes opp til forside, og de gjeldende undermenyer. Når videoen er opplastet og ferdig konvertert så må man inn i et nytt program for å få den aktivert på Sumo, her må man grabbe et nytt bilde fra videoen som skal vises på Sumo, beskrivende tekst, og plassere videoen der den hører hjemme. Så skal den linkes fra artikkelen på stabak.no. Voila, en snutt på 3 minutters lengde er publisert etter mye møysommelig arbeid som krever tunga rett i munnen (skriptfeil/feil formater kan få nettsider til å fucke - klarte å få til noen svarte milevise store felt fordi jeg eksporterte til en type jpg, ikke til en annen jpg...).

 

Men det er så jævlig gøy å gjøre dette!!! Stabæk Support er fantastiske, det samme er styre og stell, og spillerne i Stabæk. Derfor er det godt med konstruktiv kritikk også, men fortell hvor jeg får til dette med lyden slik at jeg ikke har revet av alt hår før jeg begynner på den prosessen over! ;)

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og det var av den grunnen jeg skrev det jeg skrev. Å bli hakket på med små detaljer motiverer ingen. Som en annen sa. Det er du og bare du som sikkert legger merke til disse tingene.

 

Mitt tips til deg draupnir. Send en PM til Jonas, møt han og Lars på TA og kom med den konstrukive kritikken der.. At vi i det hele tatt har StabækTV nå, ettersom Haakon skal(har) slutte(t) er jo strålende!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og det var av den grunnen jeg skrev det jeg skrev. Å bli hakket på med små detaljer motiverer ingen. Som en annen sa. Det er du og bare du som sikkert legger merke til disse tingene.

 

Mitt tips til deg draupnir. Send en PM til Jonas, møt han og Lars på TA og kom med den konstrukive kritikken der.. At vi i det hele tatt har StabækTV nå, ettersom Haakon skal(har) slutte(t) er jo strålende!

 

Takk, Frilin. Egentlig tar jeg det kun som konstruktiv kritikk. Vil egentlig fortelle at det går mye timer, slik at feil oppstår lett dessverre: Skrivefeil i artiklene, feilformuleringer på headerne, feilplasseringer, lydfeil, kommentarer på videoer som ikke burde komme med og mye mer. Jeg skal skjerpe meg ihvertfall på alt, for vil jo ikke miste denne muligheten jeg elsker ved siden av jobben som setter igang 13. august igjen :)

 

Ferien har i år vært viet til Stabæk, kun Stabæk... og et bryllup til brodern da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

 

Jonas Moen, klapp klapp klapp!

 

Slenger på StabækLars, klapp klapp klapp!

 

Jeg har ikke lagt merke til verken skrivefeil eller dårlig lyd. Det dere leverer er helt kanonbra! Endelig har Stabæk fått et nett-tvprodukt som er oppdatert og bra. Masse cred fra meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:

 

Jonas Moen, klapp klapp klapp!

 

Slenger på StabækLars, klapp klapp klapp!

 

Jeg har ikke lagt merke til verken skrivefeil eller dårlig lyd. Det dere leverer er helt kanonbra! Endelig har Stabæk fått et nett-tvprodukt som er oppdatert og bra. Masse cred fra meg.

 

Og til direktesendingen av 2. lagskampen i morgen blir det testet ut med et nysammensatt og større team. Hvis Jonas får det som han vil blir det to kameraer, to kommentatorer, og en som sitter foran pcen og ser til at grafikk blir lagt ut på opptaket. Så dette kan bli bra. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste for at StabækTV skal utvikle seg videre i riktig retning!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde de 100talls timene som jeg bruker vært lønnet så selvfølgelig hadde jeg gjort alt 130% riktig, men dette er som sagt et frivillig engasjement for at ikke Lars skal bli overbelastet siden de fleste rundt ham ikke er på kontoret lenger (som de fleste vet hvorfor). I adobe premiere har jeg ikke klart å finne dette som tydeligvis skal være enkelt. Det jeg har måttet gjøre er å kutte hvert eneste spørsmål og hvert eneste svar - så justere hver og en slik at det høres riktig ut løpet av hele opptaket. Og et timinutters opptak blir da langdrygt arbeid med å se til at jeg får med der lyden av første ord starter osv osv.

 

Så fortell meg hva effect/innstilling jeg skal bruke slik at dette tar minimalt med tid kontra det jeg gjør idag så skal jeg blidgjøre alle :)

 

Edit: (i dette tilfellet en tilføyelse om hele prosessen) Å redigere er en del av hele arbeidet med et opptak. Først er det gjerne planlegging, så skal opptaket gjøres. Dermed er det å få dette inn på pc. Så starter redigeringa og se til at det blir nogenlunde ok. Deretter er det å eksportere det ut slik at jeg kan laste opp filen i riktig format til Sumo's server. Når filen er lastet opp starter Sumo en automatisk konvertering (der mister opptaket mye av bilde- og lydkvaliteten). Mens dette foregår må jeg hente ut et bilde som illustrerer opptaket og få den lastet opp til stabak.no - og lage en artikkeltekst som så skal lastes opp til forside, og de gjeldende undermenyer. Når videoen er opplastet og ferdig konvertert så må man inn i et nytt program for å få den aktivert på Sumo, her må man grabbe et nytt bilde fra videoen som skal vises på Sumo, beskrivende tekst, og plassere videoen der den hører hjemme. Så skal den linkes fra artikkelen på stabak.no. Voila, en snutt på 3 minutters lengde er publisert etter mye møysommelig arbeid som krever tunga rett i munnen (skriptfeil/feil formater kan få nettsider til å fucke - klarte å få til noen svarte milevise store felt fordi jeg eksporterte til en type jpg, ikke til en annen jpg...).

 

Men det er så jævlig gøy å gjøre dette!!! Stabæk Support er fantastiske, det samme er styre og stell, og spillerne i Stabæk. Derfor er det godt med konstruktiv kritikk også, men fortell hvor jeg får til dette med lyden slik at jeg ikke har revet av alt hår før jeg begynner på den prosessen over! ;)

 

Er det ikke Soundbooth eller noe sånt???

Tror det....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde de 100talls timene som jeg bruker vært lønnet så selvfølgelig hadde jeg gjort alt 130% riktig, men dette er som sagt et frivillig engasjement for at ikke Lars skal bli overbelastet siden de fleste rundt ham ikke er på kontoret lenger (som de fleste vet hvorfor). I adobe premiere har jeg ikke klart å finne dette som tydeligvis skal være enkelt. Det jeg har måttet gjøre er å kutte hvert eneste spørsmål og hvert eneste svar - så justere hver og en slik at det høres riktig ut løpet av hele opptaket. Og et timinutters opptak blir da langdrygt arbeid med å se til at jeg får med der lyden av første ord starter osv osv.

 

Så fortell meg hva effect/innstilling jeg skal bruke slik at dette tar minimalt med tid kontra det jeg gjør idag så skal jeg blidgjøre alle :)

 

Edit: (i dette tilfellet en tilføyelse om hele prosessen) Å redigere er en del av hele arbeidet med et opptak. Først er det gjerne planlegging, så skal opptaket gjøres. Dermed er det å få dette inn på pc. Så starter redigeringa og se til at det blir nogenlunde ok. Deretter er det å eksportere det ut slik at jeg kan laste opp filen i riktig format til Sumo's server. Når filen er lastet opp starter Sumo en automatisk konvertering (der mister opptaket mye av bilde- og lydkvaliteten). Mens dette foregår må jeg hente ut et bilde som illustrerer opptaket og få den lastet opp til stabak.no - og lage en artikkeltekst som så skal lastes opp til forside, og de gjeldende undermenyer. Når videoen er opplastet og ferdig konvertert så må man inn i et nytt program for å få den aktivert på Sumo, her må man grabbe et nytt bilde fra videoen som skal vises på Sumo, beskrivende tekst, og plassere videoen der den hører hjemme. Så skal den linkes fra artikkelen på stabak.no. Voila, en snutt på 3 minutters lengde er publisert etter mye møysommelig arbeid som krever tunga rett i munnen (skriptfeil/feil formater kan få nettsider til å fucke - klarte å få til noen svarte milevise store felt fordi jeg eksporterte til en type jpg, ikke til en annen jpg...).

 

Men det er så jævlig gøy å gjøre dette!!! Stabæk Support er fantastiske, det samme er styre og stell, og spillerne i Stabæk. Derfor er det godt med konstruktiv kritikk også, men fortell hvor jeg får til dette med lyden slik at jeg ikke har revet av alt hår før jeg begynner på den prosessen over! ;)

 

Er det ikke Soundbooth eller noe sånt???

Tror det....

Sakset fra Adobes netytside:

 

Uneven volume is corrected with a single click

New in Soundbooth CS4: You can match volume across several tracks at the same time or smooth out the volume level differences of actors or speakers in recorded dialogue or interview clips.

See top new features

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke Soundbooth eller noe sånt???

Tror det....

 

Adobe Soundbooth kan nok gjøre noe sånt ja. Jeg har Soundbooth på pcen min, men har bare så vidt brukt det én gang, så jeg vet ikke hvordan det skal gjøres. Men det kan nok finnes ut på en eller annen måte.

 

EDIT: Men jeg har bare Soundbooth CS3, da betyr vel det at det ikke går med mitt program da.

Endret av Rettep
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke Soundbooth eller noe sånt???

Tror det....

 

Adobe Soundbooth kan nok gjøre noe sånt ja. Jeg har Soundbooth på pcen min, men har bare så vidt brukt det én gang, så jeg vet ikke hvordan det skal gjøres. Men det kan nok finnes ut på en eller annen måte.

 

EDIT: Men jeg har bare Soundbooth CS3, da betyr vel det at det ikke går med mitt program da.

 

Vet ikke... Tror det er nytt i CS4

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke Soundbooth eller noe sånt???

Tror det....

 

Adobe Soundbooth kan nok gjøre noe sånt ja. Jeg har Soundbooth på pcen min, men har bare så vidt brukt det én gang, så jeg vet ikke hvordan det skal gjøres. Men det kan nok finnes ut på en eller annen måte.

 

EDIT: Men jeg har bare Soundbooth CS3, da betyr vel det at det ikke går med mitt program da.

 

Vet ikke... Tror det er nytt i CS4

Koster 493,00 å oppdatere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for svar ang. funksjon til lyden. Sjekker det ut.

 

 

Første som er på vei er opptak fra Nyhavn igår. Den er ppe og på nett om ca. 1,5 time. Intervjuene kommer noe etter det. Natten gikk til redigering av kampen slik at høydepunktene kunne komme ut på nett. Måtte dessverre sover noen timer etter jeg kom hjem.

 

God stemning blant spillerne på flyet. Segerström satte ny personlig rekord i en kortlek, men Jørgen Roll var ikke langt unna.

 

Daigo skal imorgen snakke japansk på stabæktv for å lokke alle japanere "der ute" til å komme på onsdag og heie på Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for svar ang. funksjon til lyden. Sjekker det ut.

 

 

Første som er på vei er opptak fra Nyhavn igår. Den er ppe og på nett om ca. 1,5 time. Intervjuene kommer noe etter det. Natten gikk til redigering av kampen slik at høydepunktene kunne komme ut på nett. Måtte dessverre sover noen timer etter jeg kom hjem.

 

God stemning blant spillerne på flyet. Segerström satte ny personlig rekord i en kortlek, men Jørgen Roll var ikke langt unna.

 

Daigo skal imorgen snakke japansk på stabæktv for å lokke alle japanere "der ute" til å komme på onsdag og heie på Stabæk!

 

Ni borde höra med daigo om det finns någon typ facebookgrupp/forum etc för japaner i norge som ni kunde gå in o göra lite "reklam" på, tala om när matchen är osv.

 

Fast ännu bättre vore nog att marknadsföra sig lite mot svenskar i oslo.

Hört snack om att upp emot 50 000 svenskar jobbar i oslo.

Tror det finns bra potential att värva fans inom den gruppen pga. fin teknisk fotboll, bra arena(varmt o skönt i höst), och bra svenskar i truppen.

 

Är tyvärr som med danskarna att många svenskar tror att tippeliga fotboll=drillo fotboll

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for svar ang. funksjon til lyden. Sjekker det ut.

 

 

Første som er på vei er opptak fra Nyhavn igår. Den er ppe og på nett om ca. 1,5 time. Intervjuene kommer noe etter det. Natten gikk til redigering av kampen slik at høydepunktene kunne komme ut på nett. Måtte dessverre sover noen timer etter jeg kom hjem.

 

God stemning blant spillerne på flyet. Segerström satte ny personlig rekord i en kortlek, men Jørgen Roll var ikke langt unna.

 

Daigo skal imorgen snakke japansk på stabæktv for å lokke alle japanere "der ute" til å komme på onsdag og heie på Stabæk!

 

Ni borde höra med daigo om det finns någon typ facebookgrupp/forum etc för japaner i norge som ni kunde gå in o göra lite "reklam" på, tala om när matchen är osv.

 

Fast ännu bättre vore nog att marknadsföra sig lite mot svenskar i oslo.

Hört snack om att upp emot 50 000 svenskar jobbar i oslo.

Tror det finns bra potential att värva fans inom den gruppen pga. fin teknisk fotboll, bra arena(varmt o skönt i höst), och bra svenskar i truppen.

 

Är tyvärr som med danskarna att många svenskar tror att tippeliga fotboll=drillo fotboll

 

 

janzinho: helt riktig. Bella tar den oppgaven med å henvende seg til alle de svenske der ute :)

Flotte innspill! Skal se om jeg får snakket med Daigo om det. Tror jeg brukte ca 10 min til å få ham til å forstå hva han takka ja til (prate japansk til kameraet hvor han inviterer japanske fans/turister).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første som er på vei er opptak fra Nyhavn igår. Den er ppe og på nett om ca. 1,5 time.

 

Mulig jeg er en gammel gnom som ikke klarer å orientere meg, men ligger det ute noe sted nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første som er på vei er opptak fra Nyhavn igår. Den er ppe og på nett om ca. 1,5 time.

 

Mulig jeg er en gammel gnom som ikke klarer å orientere meg, men ligger det ute noe sted nå?

 

Jada, bare gå inn på StabækTV, så skal du finne den. Eventuelt så finner du linken som Jonas postet i en annen tråd (tror det var turtråden). :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skummet gjennom de siste postene da det ikke var alt jeg intr meg for ang hvordan ting gjøres osv. MEN en ting jeg la merke til var at ble lit "grinete" poster og til det vil jeg svare:

 

De som jobber med StabækTV gjør en super jobb, men må kunne si fra om ting og ønsker selvom jeg vet dette er gratisarbeid! Stå på! det er ingen som klager men bare vil ha det bedre :) Det vi har nå er mer enn jeg noen gang hadde trodd og alt som blir bedre framover er helt utolig :)

 

Spørmål:

Det burde være mulig å kunne donere noen kroner dedikert direkte til StabækTV? jeg vet ikke hvor mange som bruker tjenesten så langt?

 

Uansett vil jeg si at det som blir gjort er stårlende og at alle timer med dataproblemer og frustrasjon kommer til glede av oss som ser på! Stå på :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daigo skal imorgen snakke japansk på stabæktv for å lokke alle japanere "der ute" til å komme på onsdag og heie på Stabæk!

 

Haha, konge ide. Ellers burde det være bra potensiale for oppsøking av japanere i Frognerparken. Hva med å utstyre Daigo med noe heftig kamerautstyr og sende han på jakt etter landsmenn mellom statuene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

StabækTV
×
×
  • Opprett ny...