Gå til innhold

Stabæk-Tirana, tirsdag 21.07 kl. 20.45


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Hva kan vi håpe på mtp publikum? Jeg mener 5000-6000 bør være mulig med riktig markedsføring av kampen og greie billettpriser.

 

Håper så mange som mulig møter opp og støtter gutta videre mot CL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Broren min og jeg drar i hvert fall hjem fra hytta for å få sett kampen. Vi bør vel klare 6000, med tanke på resultatet i første kamp, men det kommer selvfølgelig helt an på markedsføringen. Det er egentlig dumt at den vises på tv, det hadde nok fort vært mange fler som reiste hjem fra hyttene sine hvis den ikke hadde gjort det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Broren min og jeg drar i hvert fall hjem fra hytta for å få sett kampen. Vi bør vel klare 6000, med tanke på resultatet i første kamp, men det kommer selvfølgelig helt an på markedsføringen. Det er egentlig dumt at den vises på tv, det hadde nok fort vært mange fler som reiste hjem fra hyttene sine hvis den ikke hadde gjort det.

 

Nå skal vi kanskje ikke begynne å klage over at den blir vist på TV ;)

 

Men hvor mange var vi på forrige cupkamp igjen? Burde som sagt klare hvert fall like mange, nå som prisene er såpass lave i forhold til i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann hadde 5972 i sin første hjemmekamp i kvalifiseringen i 2008 mot Ventspils. Mot Marseilles i runden etter kom 11197.

RBK hadde 12827 i sin første hjemmekamp i kvalifiseringen i 2007 mot Astana. Mot Tampere i runden etter kom 14123

VIF hadde 9693 i sin eneste hjemmekamp i kvalifiseringen i 2006 mot Mladá Boleslav.

 

Historieløse supportere av andre klubber kommer til disse oss når 4000 dukker opp for å se kampen. Men fakta er at kvalifiseringsrundene til Europa tradisjonelt sett trekker lite med folk. Men det hadde vært moro om vi slo Branns 5972.

 

2809 dukket forøvrig opp mot Rennes i fjor

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde markedsavdelingen hatt "litt" vett i hodet så hadde de solgt billetter til denne kampen og garantert de som kjøpte billett med hjemmefansen forskjøpsrett hvis vi kommer til CL/EL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde markedsavdelingen hatt "litt" vett i hodet så hadde de solgt billetter til denne kampen og garantert de som kjøpte billett med hjemmefansen forskjøpsrett hvis vi kommer til CL/EL.

God ide det, bortsett fra at de fleste ordentlige supportere allerede har denne garantien i form av av de har et sesongkort. ;) Tror eneste løsningen er masse billetter tilnærmet gratis. Allá kampen mot Anderlecht på Ullevoll for noen år siden.

 

Sees, :)

Endret av Randers
Lenke til innlegg
Del på andre sider


De slipper forøvrig sesongkortinnhaverne inn gratis på Lerkendal ikveld. Prisene mot Tirana er helt greie de. Jeg tror ikke oppmøtet ville vært betydelig større om alle slapp inn gratis.

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det tror jeg. Det er noe med nordmenn og gratis.

 

Nok en gang er jeg skuffet over markedsavdelingen i SF. Hadde man delt ut 15000 gratisbilletter hadde det kanskje kommet 8000 og kiosksalget ville vært himmelsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det tror jeg. Det er noe med nordmenn og gratis.

 

Nok en gang er jeg skuffet over markedsavdelingen i SF. Hadde man delt ut 15000 gratisbilletter hadde det kanskje kommet 8000 og kiosksalget ville vært himmelsk.

 

Jeg har heller troen på at tilskuertallene stort sett gjenspeiler interessen, og at gratisbilletter ikke ville ha så stor effekt som du tror. Har man lyst til å se kampen så har man råd til å se den også, for såpass billige er billettene til denne kampen.

 

Økonomisk sett ville det heller ikke vært lønnsomt. 4000 tilskuere som betaler 200 kroner ville gitt samme omsetning som om 8000 la igjen 100 kroner i kiosken. Det ville ikke skjedd. Kiosken tjener pengene sine i pausen og da er kapasiteten stort sett allerede sprengt. Hver person legger heller ikke igjen 100 kr i kiosken hver gang. Samt at 1 kr brukt i kiosken ikke er det samme som 1 kr for se kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det tror jeg. Det er noe med nordmenn og gratis.

 

Nok en gang er jeg skuffet over markedsavdelingen i SF. Hadde man delt ut 15000 gratisbilletter hadde det kanskje kommet 8000 og kiosksalget ville vært himmelsk.

 

Jeg har heller troen på at tilskuertallene stort sett gjenspeiler interessen, og at gratisbilletter ikke ville ha så stor effekt som du tror. Har man lyst til å se kampen så har man råd til å se den også, for såpass billige er billettene til denne kampen.

 

Økonomisk sett ville det heller ikke vært lønnsomt. 4000 tilskuere som betaler 200 kroner ville gitt samme omsetning som om 8000 la igjen 100 kroner i kiosken. Det ville ikke skjedd. Kiosken tjener pengene sine i pausen og da er kapasiteten stort sett allerede sprengt. Hver person legger heller ikke igjen 100 kr i kiosken hver gang. Samt at 1 kr brukt i kiosken ikke er det samme som 1 kr for se kampen.

 

Jeg er faktisk enig med Mortimer. Det er absolutt noe med nordmenn og det å få ting gratis. Det er akkurat som med damer og det å gå på salg; man kjøper en haug av ting man vanligvis kanskje ikke hadde tatt seg råd til, bare fordi det er satt ned med 70%. Da har man nesten ikke noe valg.

 

Det er faktisk noen av oss der ute som faktisk ikke har råd, uansett hvor lyst man har.

(De hadde dog ikke hatt råd til å legge igjen så mye i kiosken heller da..)

Endret av Blaatona
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da måtte man i tilfelle delt ut gratisbilletter fysisk, slik at folk fikk "eierskap" til den. Åpne dører tror jeg ikke ville ført til så mange flere folk ettersom det kreves mye markedsføring for at folk skal få med seg dette. Akkurat som det 70% eksempelet ditt. Folk må på en måte få vite om tilbudet. I shoppingsammenheng fungerer nok det trikset best om man allerede befinner seg ved/i butikken. Slik er det ikke med TA ettersom det er et prosjekt for de fleste å forflytte seg til TA. De som er klar over at det er kamp er det først og fremst fordi de har et ønske om å få med seg kampen. Flestparten av disse dukker nok opp uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da måtte man i tilfelle delt ut gratisbilletter fysisk, slik at folk fikk "eierskap" til den. Åpne dører tror jeg ikke ville ført til så mange flere folk ettersom det kreves mye markedsføring for at folk skal få med seg dette. Akkurat som det 70% eksempelet ditt. Folk må på en måte få vite om tilbudet. I shoppingsammenheng fungerer nok det trikset best om man allerede befinner seg ved/i butikken. Slik er det ikke med TA ettersom det er et prosjekt for de fleste å forflytte seg til TA. De som er klar over at det er kamp er det først og fremst fordi de har et ønske om å få med seg kampen. Flestparten av disse dukker nok opp uansett.

 

Sant, sant. Markedsføring er jo alfa omega i alle tilfeller. Jeg kommer uansett! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at matchen gaar pa viasat 4? Har noen erfaring med muligheter for aa se denne paa viasat on-demand i utlandet?

burde funke greit. har vel sett noen kamper på sumo i utlandet, men er ikke sikker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at matchen gaar pa viasat 4? Har noen erfaring med muligheter for aa se denne paa viasat on-demand i utlandet?

 

 

Min erfaring; hold deg unna alt som har med VIASAT å gjøre - sats på streaming fra en eller annen nettside

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, men tror det er litt anderledes. TL er det ingen andre i verden som har kjoept og derfor kan man se det overalt i verden.

 

Hvis Viasat er det eneste selskapet som skal vise kampen er det fullt mulig, men det jeg lurer paa er om vi har soglt rettigheter til Albania. Da tror jeg nemlig det fort kan bli vanskelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at matchen gaar pa viasat 4? Har noen erfaring med muligheter for aa se denne paa viasat on-demand i utlandet?

fant dette her: http://viasatondemand.com/help/Faq.aspx

Rett IP-adresse:

Et anna viktig sjekk er å sjekke at du har IP-adresse i Sverige, Norge eller Danmark, eller fungerer ikke våre tjenester

Det kan altså se ut som om viasatondemand bare tilbys i skandinavia. Når jeg prøvde linken fra jobb-pcen (som rutes via England), så fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde tilgang.

Det må i så fall løses med en proxy-løsning, som det har blitt skrevet så mye om på diverse sider - men som jeg ikke veit noe om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at matchen gaar pa viasat 4? Har noen erfaring med muligheter for aa se denne paa viasat on-demand i utlandet?

 

 

Min erfaring; hold deg unna alt som har med VIASAT å gjøre - sats på streaming fra en eller annen nettside

Ja, er fullt klar over det ettersom jeg som 16 aaring ble satt over fra salgsavd. til teknisk som vikar en periode.... Men er sjelden jeg har sett stream fra norske sider og da var spoersmaalet om noen kunne undersoeke om vi har solgt rettighetene til albansk tv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helsides annonse i Dagbladet i dag :)

Bilde eller? Lurer på om jeg må ut igjen for å kjøpe avisa :)

Sikker ikke nødvendig å kjøpe avis, annonsen er identisk med denne plakaten:

cl-plakat_1418a.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns det er veldig rart det med lite oppmøte på kvalifiseringskampene til Champions League i Norge og ellers i europa. Det er da man virkelig trenger støtten slik at man kommer seg til gruppespillet. Vet ikke hva summen i år er for å nå gruppespillet, men noen millioner er det garantert. Derfor håper jeg virkelig at folk drar på kampen tirsdag for alt kan skje.

 

Skulle Stabæk vinne tirsdag så kan man "ta" hjemmebanen til FCK med stort oppmøte av de blaa. For mot dem så tror jeg det avhenger veldig av resultatet på bortebane. Håper på en "Lyn"-reprise med Stabæk Support :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns det er veldig rart det med lite oppmøte på kvalifiseringskampene til Champions League i Norge og ellers i europa. Det er da man virkelig trenger støtten slik at man kommer seg til gruppespillet. Vet ikke hva summen i år er for å nå gruppespillet, men noen millioner er det garantert. Derfor håper jeg virkelig at folk drar på kampen tirsdag for alt kan skje.

 

Skulle Stabæk vinne tirsdag så kan man "ta" hjemmebanen til FCK med stort oppmøte av de blaa. For mot dem så tror jeg det avhenger veldig av resultatet på bortebane. Håper på en "Lyn"-reprise med Stabæk Support :)

 

 

Jeg kommer! Alltid uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Tirana, tirsdag 21.07 kl. 20.45
×
×
  • Opprett ny...