Gå til innhold

FC København - Stabæk, onsdag 29 juli kl 20:15


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Kort oppsummering av FCK - Køge (akkurat ferdig). Køge tok tidlig ledelsen 1-0, men tapte til slutt 7-1. FCK største hjemmeseier i klubbens 17 år lange historie. Køge er nyopprykket, og FCK har 10x større budsjett. 14000 på plass i Parken i dag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 397
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Noen som vet om denne kampen blir sendt på tv? Er desverre på hytta i stavern med familyen og tror ikke det er annet enn tv2 og nrk. Satser på at ice`en min klarer å få til sendinga over nettet om den går der.

Noen som vet?

 

Den går på viasat 4. Du får sett den på viasat on demand og du finner den kanskje på www.atdhe.net kunne ikke se den der nå, men den kommer kanskje etter hvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hej Stabæk fans, en lille hilsen fra København ;)

 

Glæder mig som et lille barn til denne kamp! Stabæk virker som et udmærket hold, der sikkert ikke bliver nogen walkover for FCK.

 

Men der er vist ikke nogen tvivl om, hvem der er favoritten her :lol:

 

FCK har lige klasket nyoprykkede HB Køge i dagens superliga kamp med hele 7-1, til trods for en chokstart, så det bliver sikkert et toptunet FCK mandskab i møder på onsdag.

 

Pga. sommerferien ved jeg ikke hvor højt tilskuertallet bliver, men der bliver forhåbentligt godt fyldt op ;)

 

God kamp til alle!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke nevn navnet på han du vet er du snill. Ble jo litt småkvalm her jeg sitter.

 

 

 

Ta deg gjerne frihetene til å sensurere navnet i posten min.. Glemte meg litt der :(

 

 

Beklager

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra FCK-Forumet:

 

"Vores ligas opblomstring og vores eget holds styrke blev jo sat lidt i relief med henholdsvis AaB's nederlag og vores eget nederlag til FCN. Vi er gode, og er blevet bedre, men er slet slet ikke i en position hvor vi kan kalde mesterholdene fra de andre skandinaviske lande som "walkovers" eller "lette" modstandere.

 

Stabæk er et hold som vi skal have stor stor respekt for. Berglund ved vi er farlig, og som flere andre skriver spiller de også ganske pæn fodbold i de få kampe jeg har set dem. De er trods alt norske mestre og jeg er overbevist om de er klasser bedre end Lillestrøm som der var en anden bruger der nævnte.

 

Hvis Stabæk slår os ud vil det hverken være en sensation eller en stor overraskelse, men naturligvis en skuffelse for os.

 

Over to kampe bør vi være bedre, men ikke så markant bedre som nogen mener, og derfor er jeg overbevist om det bliver meget tæt."

 

Han får satt ord på det bedre enn noen andre på det forumet! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra FCK-Forumet:

 

"Vores ligas opblomstring og vores eget holds styrke blev jo sat lidt i relief med henholdsvis AaB's nederlag og vores eget nederlag til FCN. Vi er gode, og er blevet bedre, men er slet slet ikke i en position hvor vi kan kalde mesterholdene fra de andre skandinaviske lande som "walkovers" eller "lette" modstandere.

 

Stabæk er et hold som vi skal have stor stor respekt for. Berglund ved vi er farlig, og som flere andre skriver spiller de også ganske pæn fodbold i de få kampe jeg har set dem. De er trods alt norske mestre og jeg er overbevist om de er klasser bedre end Lillestrøm som der var en anden bruger der nævnte.

 

Hvis Stabæk slår os ud vil det hverken være en sensation eller en stor overraskelse, men naturligvis en skuffelse for os.

 

Over to kampe bør vi være bedre, men ikke så markant bedre som nogen mener, og derfor er jeg overbevist om det bliver meget tæt."

 

Han får satt ord på det bedre enn noen andre på det forumet! :)

 

 

Godt det er noen realister i Danmark også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt det er noen realister i Danmark også :)

 

Hoho, rolig nu, hvad taler du om? Heja, Stabæk!

 

Hey, norske drenge, jeg vil bare LIIIGE gøre jer opmærksom på, at vi er adskillige danskere der ikke er synderligt nationale, når det kommer til europa(-klub)-fodbold:

 

Jeg håber da af hele mit hjerte at Stabæk slår FCK ud med et BRAG! Og jeg er ikke alene.

 

Men lidt mere seriøst: ja, FCKerens vurdering er ret realistisk. FCK har et vældig godt hold, dere må ikke undervurdere dem, men de er ikke uden svagheder.

 

Får FCK lov til at styre kampen, bliver de svære at slå. Stabæk skal turde spille med FCK og møde dem langt oppe på banen, selv på udebane, selv om man naturligvis ikke kan presse dem hele tiden. FCKs firebackkæde er altså til at presse, for ikke alle i backkæden er lige hurtige.

 

Held og lykke herfra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som jeg ser det er Stabæks aller største problem at vi er alt for dårlig til å takle å bli presset høyt, og det tror jeg skal bli en utfordring i københavn.. Det var tydelig mot start idag, og vi har sett det mange ganger før. Da er jo løsningen å ikke la seg bli presset, men det spørs om Janne tør å legge opp til den taktikken der nede..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi slå ut Danskene er vi nødt til å få inn Høiland for Morten, han duger desverre ikke på det nivået.

Nøkklen til videre spill i CL er å få et anstendig resultat før hjemmekampen.

Det får vi av knallhard defansiv jobbing som resulterer i kontringspill på bortebane og overkjøring hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som jeg ser det er Stabæks aller største problem at vi er alt for dårlig til å takle å bli presset høyt, og det tror jeg skal bli en utfordring i københavn.. Det var tydelig mot start idag, og vi har sett det mange ganger før. Da er jo løsningen å ikke la seg bli presset, men det spørs om Janne tør å legge opp til den taktikken der nede..

 

Stabæk vil blive presset højt oppe på banen, ingen tvivl om det, men I skal periodevis frem og lægge pres på midtbanen, for som sagt: bolde i dybden vil være gift for FCK forsvar. En hurtig angriber kan godt putte en eller to. I vil få chancer. Men igen, det kræver, at Stabæk tør holde i bolden, når de får den tilbage efter pres.

 

Ovenstående er selvfølgelig meget banalt, undskyld mig. Men jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal forklare, hvad jeg mener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Som jeg ser det er Stabæks aller største problem at vi er alt for dårlig til å takle å bli presset høyt, og det tror jeg skal bli en utfordring i københavn.. Det var tydelig mot start idag, og vi har sett det mange ganger før. Da er jo løsningen å ikke la seg bli presset, men det spørs om Janne tør å legge opp til den taktikken der nede..

 

Stabæk vil blive presset højt oppe på banen, ingen tvivl om det, men I skal periodevis frem og lægge pres på midtbanen, for som sagt: bolde i dybden vil være gift for FCK forsvar. En hurtig angriber kan godt putte en eller to. I vil få chancer. Men igen, det kræver, at Stabæk tør holde i bolden, når de får den tilbage efter pres.

 

Ovenstående er selvfølgelig meget banalt, undskyld mig. Men jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal forklare, hvad jeg mener.

 

Jeg skjønner deg og er helt enig i det du sier. Etablerer Fck press og tviner Stabæk til å spille lavt har vi ikke sjans. Men du sier også at raske spillere i bakrom er vår sjanse? Der har vi Daniel som har gitt norsk fotball skole i dette de siste årene..

 

Jeg vet at Stabæk er bedre enn Fck på å holde ballen i laget, men tørr vi håpe på at Janne prøver dette ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner deg og er helt enig i det du sier. Etablerer Fck press og tviner Stabæk til å spille lavt har vi ikke sjans. Men du sier også at raske spillere i bakrom er vår sjanse? Der har vi Daniel som har gitt norsk fotball skole i dette de siste årene..

 

Jeg vet at Stabæk er bedre enn Fck på å holde ballen i laget, men tørr vi håpe på at Janne prøver dette ut?

 

Ja, jeg siger at hurtige/raske spilllere godt kan gøre ondt på FCK, hurtigt lavt spil op gennem midten. Det er rigtigt, som du siger, at det vil være farligt for Stabæk at stå for lavt. Omvendt skal dere selvfølgelig heller ikke stå for højt, hehe.

 

Den danske liga startede i sidste uge, og den første kamp tabte FCK med 2-0. Da var de meget uheldige - og Stabæk skal nok ikke spille på samme måde som FC Nordsjælland - men alligevel: Nordsjælland var ikke kun heldige, de var OGSÅ skarpe. Og derfor vandt de over FCK. Og nu er Stabæk jo et meget bedre hold end Nordsjælland.

 

Tålmodighed er et af kodeordene, også selv om man kommer bagud, men sådan er det jo i europæisk fodbold.

 

Nok engang held og lykke. Jeg mener bestemt, at Stabæk har en chance.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kære Stabæk-fans

 

Vi glæder os til at prøve kræfter med jeres hold i Parken på onsdag - det kan blive to meget lige opgør. I dag fik FCK så taget lidt revanche for den pauvre sæsonstart (0-2 mod Nordsjælland), da oprykkerne fra HB Køge fik en 7-1-lussing - selv om de nåede at være foran... Det er ikke uden bekymring, vi går ind til kampene; det ER blevet bemærket, at Stabæk er kommet i omdrejninger, selv om 2-2 og indsatsen mod en oprykker som Start ikke er imponerende for et mesterhold.

 

I skal nok ikke regne med kæmpestort publikum på onsdag. I dag kom kun lidt over 14.000 tilskuere, og mange FCK-fans er desværre på ferie lige nu. Vi håber på to fair og velspillede opgør! Velkommen i København.

 

Broderlige hilsner fra kontinentet

 

Langegutt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.youtube.com/watch?v=bqeUNXZ9j6k

Mål fra Fck - HB Køge kampen.

0-1 Emmanuel Ake 6'

1-1 Mathias Zanka Jørgensen 17'

2-1 Zdenek Pospech 27'

3-1 Aílton 48'

4-1 César Santín 62'

5-1 Morten Nordstrand 70'

6-1 Dame N'Doye 77'

7-1 Martin Vingaard 83'

 

Håber i kan stille et lidt bedre forsvar;)

Endret av Djipsy
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

http://www.youtube.com/watch?v=bqeUNXZ9j6k

Mål fra Fck - HB Køge kampen.

0-1 Emmanuel Ake 6'

1-1 Mathias Zanka Jørgensen 17'

2-1 Zdenek Pospech 27'

3-1 Aílton 48'

4-1 César Santín 62'

5-1 Morten Nordstrand 70'

6-1 Dame N'Doye 77'

7-1 Martin Vingaard 83'

 

 

Håber i kan stille et lidt bedre forsvar;)

 

Morsomt angrepspill dere har. Ailton er en veldig god spiss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.youtube.com/watch?v=bqeUNXZ9j6k

Mål fra Fck - HB Køge kampen.

0-1 Emmanuel Ake 6'

1-1 Mathias Zanka Jørgensen 17'

2-1 Zdenek Pospech 27'

3-1 Aílton 48'

4-1 César Santín 62'

5-1 Morten Nordstrand 70'

6-1 Dame N'Doye 77'

7-1 Martin Vingaard 83'

 

Håber i kan stille et lidt bedre forsvar;)

 

Tror vi nærmest kan garantere et bedre forsvar enn det der, og vi har en MYE bedre/rutinert keeper enn han typen dere spilte mot igår. FCK vil nok få litt hardere motstand enn de forventer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sjældent set så dårligt forsvarspil som hbk havde i kampen mod fck, fck imponerede bestemt ikke i første halvleg men kom godt igen efter et heldigt mål af vores forsvars talent Zanka (19 år og har allerede spillet +50 kampe... også mod større hold i europa).

 

Fck har det med slet ikke at være klar de første 20 minutter af kampene hvilket resultere i et mål eller 2 fra modstanderen, især dybe løb er rigtig nemme at score med mod os, faktisk meget skræmmende så nemt det ser ud og sådan som Ståle stadig ikke har fikset det (det har været et problem i lang tid) og vi ved hvor god Berglund er til at løbe i dybden.

 

Så er vi også ved at få Petter Larsson ind i forsvaret som indtil nu ikke har lavet andet end store fejl, kostet mål og fået dumme kort og vores nok bedste forsvarspillet Mikael Antonsson fik en fiber sprænging inden kampem mod hbk så han er ikke med mod stabæk.

 

Vorest midtbane har heller ikke været alt for god men med Atiba Hutchinson tilbage fra goldcup ser det igen meget bedre ud.

 

Jeg tror på en meget lige kamp, alt for lige til hvad jeg kan lide og det er bestemt ikke alle fck fans som tror det bliver en walkover.

Endret av CalculatingInfinity
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Halloiss! Jeg bare lurer på noe. Når vi er fremme ved københavn.. Hvor blir vi satt av? Og noen ideè av hva man kan gjøre der borte? fram til kamp start.

 

EDIT: Fant ut at jeg poste feil sted

Endret av Fy faan
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Halloiss! Jeg bare lurer på noe. Når vi er fremme ved københavn.. Hvor blir vi satt av? Og noen ideè av hva man kan gjøre der borte? fram til kamp start.

 

EDIT: Fant ut at jeg poste feil sted

 

Var der for 2 uker siden, og du har masse muligheter der, Bl.a Tivoliet hehe :P og i strøget har du sykt mye salg om sommeren hvis du er ute etter og shoope, halvpris fra norge på omtrent alle Merkeklær pluss nedsatte priser :) Kjempe fin by,så blir en Herlig tur det her! men for min del så blir det en del pub runder :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.youtube.com/watch?v=bqeUNXZ9j6k

Mål fra Fck - HB Køge kampen.

0-1 Emmanuel Ake 6'

1-1 Mathias Zanka Jørgensen 17'

2-1 Zdenek Pospech 27'

3-1 Aílton 48'

4-1 César Santín 62'

5-1 Morten Nordstrand 70'

6-1 Dame N'Doye 77'

7-1 Martin Vingaard 83'

 

 

Håber i kan stille et lidt bedre forsvar;)

 

Morsomt angrepspill dere har. Ailton er en veldig god spiss

 

Super Jon hadde tatt alle disse målene B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.youtube.com/watch?v=bqeUNXZ9j6k

Mål fra Fck - HB Køge kampen.

0-1 Emmanuel Ake 6'

1-1 Mathias Zanka Jørgensen 17'

2-1 Zdenek Pospech 27'

3-1 Aílton 48'

4-1 César Santín 62'

5-1 Morten Nordstrand 70'

6-1 Dame N'Doye 77'

7-1 Martin Vingaard 83'

 

Håber i kan stille et lidt bedre forsvar;)

 

Vi kan jo kåntre med http://www.youtube.com/watch?v=zz14b71896I ...selv om dette snart er tre år siden og over halvparten av målscorerne har forlatt oss siden den gang :unsure:

 

Veldig offtopic spørsmål: Hvorfor var Tchoyi alltid så apatisk når det kom til å feire andres mål?

Endret av draupnir
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke helt hvor skremt vi skal være av FCK sine seneste resultater. I mediene skrives det at FCK har 19-1 i de seneste tre kampene. Men motstanden har rett og slett vært elendig. Mogren trenger vel en kort introduksjon. De vant den montenegriske serien som ble startet opp så sent som i 2006. (De kom på 5. og 3. av 12 de første to sesongene). Vil tro Tirana faktisk er mange klasser over dem.

 

Så har vi Køge da. En klubb som har eksistert i 4 mnd. En sammenslåing av Køge BK og Herfølge BK ble til HB Køge. Laget som kom på første og siste plass i første divisjon i fjor. Køge BK ble slått konkurs i februar, som førte til at de ble trukket 3 poeng og resten av kampene deres ble satt til 0-3 tap. De ble også degradert til Sjællandsserien (5. øverst nivå). De endte så med 4 poeng og et tilskuersnitt på 386. Til sammenlikning hadde Nybergsund Trysil 599 i snitt i fjor. Herfølge derimot var litt mer suksessfull. De vant første divisjon og den nystartede klubben overtok deres plass i ligasystemet: altså endte det med opprykk for Køge. Herfølge har de fire siste årene vært i 1. divisjon (9,9,4,1) men har tradisjoner for å være i toppen i dansk fotball og vant faktisk serien i 2000. HB Køge overtok Herfølge sin stadion med 3500 sitteplasser. Herfølge hadde et snitt på 1413 i opprykksesongen. Sesongen før hadde de et snitt på 1000. Altså på et nivå med Notodden og Sandnes Ulf i fjor og litt bak Moss og Sogndal som er mer sammenliknbare. Køge spilte forøvrig uavgjort i sin første kamp mot opprykkskollega Silkeborg. Den kampen trakk massive 2533 tilskuere...

 

Så var det tapet mot FC Nordskjælland i serieåpningen. 0-2 mot laget som har disse plasseringene (av 12) i siste årene: 8,9,5,9,10,9.

 

Selvom det er lett å bli skremt av storseirne til FCK bør man ikke bli det. Det stemmer godt overens med danskene som har besøkt forumet her og er mer nøkterne enn man skulle forvente av dansker og FCK-supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke helt hvor skremt vi skal være av FCK sine seneste resultater. I mediene skrives det at FCK har 19-1 i de seneste tre kampene. Men motstanden har rett og slett vært elendig. Mogren trenger vel en kort introduksjon. De vant den montenegriske serien som ble startet opp så sent som i 2006. (De kom på 5. og 3. av 12 de første to sesongene). Vil tro Tirana faktisk er mange klasser over dem.

 

Så har vi Køge da. En klubb som har eksistert i 4 mnd. En sammenslåing av Køge BK og Herfølge BK ble til HB Køge. Laget som kom på første og siste plass i første divisjon i fjor. Køge BK ble slått konkurs i februar, som førte til at de ble trukket 3 poeng og resten av kampene deres ble satt til 0-3 tap. De ble også degradert til Sjællandsserien (5. øverst nivå). De endte så med 4 poeng og et tilskuersnitt på 386. Til sammenlikning hadde Nybergsund Trysil 599 i snitt i fjor. Herfølge derimot var litt mer suksessfull. De vant første divisjon og den nystartede klubben overtok deres plass i ligasystemet: altså endte det med opprykk for Køge. Herfølge har de fire siste årene vært i 1. divisjon (9,9,4,1) men har tradisjoner for å være i toppen i dansk fotball og vant faktisk serien i 2000. HB Køge overtok Herfølge sin stadion med 3500 sitteplasser. Herfølge hadde et snitt på 1413 i opprykksesongen. Sesongen før hadde de et snitt på 1000. Altså på et nivå med Notodden og Sandnes Ulf i fjor og litt bak Moss og Sogndal som er mer sammenliknbare. Køge spilte forøvrig uavgjort i sin første kamp mot opprykkskollega Silkeborg. Den kampen trakk massive 2533 tilskuere...

 

Så var det tapet mot FC Nordskjælland i serieåpningen. 0-2 mot laget som har disse plasseringene (av 12) i siste årene: 8,9,5,9,10,9.

 

Selvom det er lett å bli skremt av storseirne til FCK bør man ikke bli det. Det stemmer godt overens med danskene som har besøkt forumet her og er mer nøkterne enn man skulle forvente av dansker og FCK-supportere.

 

De siste tre kampene til FCK er

 

FCN - FCK 2-0

Mogren - FCK 0-6

FCK - HB Køge 7-1

 

Total: 13-3

 

Til sammenligning:

 

Tirana - Stabæk 1-1

Stabæk - Tirana 4-0

Start - Stabæk 2-2

 

Total: 7-3

 

Da skal det sies at Tirana nok er vesentlig bedre, OG faktisk hadde noe å spille for, enn Mogren. Start hjemme er nok betraktelig bedre enn HB Køge borte, og Tirana hjemme er nok ikke noe lettere enn FCN hjemme. Vi har spilt mot betraktelig kjipere motstand og oppnådd greie resultater. FCK har spilt mot mye enkelere motstand, og at de står med et tap blandt disse må være en stor skuffelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

FC København - Stabæk, onsdag 29 juli kl 20:15
×
×
  • Opprett ny...