Gå til innhold

Stabæk - FC København, onsdag 05.08 kl. 20.45


matsj
 Del

Anbefalte innlegg


Starter med å gratulere FCK med avansement:Gratulerer! Over til noe annet. Synes det er noe nedverdigende når stabæksupportere diskuterer med motstandersupportere etter et tap. Altså hvem faen ville ikke spilt slik fotball i en så viktig kamp?? Alle vet at vi mest sannsynlig ville gjort nøyaktig det samme om vi var i samme situasjon som FCK. Drillo-fotball eller ikke. De vant og de vant fortjent. Drit nå i om de spiller kjedelig og kynisk. synes det hele erganske hyklersk når jeg tenker meg om. No offence gutta, men face it! :rolleyes:

 

Vi hadde aldri spilt sånn fordi det ikke ligger i vår natur. Vi evner ikke å ligge bakpå, det har vi sett gang på gang..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Fra og med i dag eksisterer ikke FCK for min del. Skal ikke bruke tid til å se de på tv (forutenom mot Brøndby).

Bryr meg nada om "Nordens lag i CL".. Kampen er over, nå er det viktig kvartfinale som gjelder. Og foruten en tur til sameland, venter enga, fugla og bartene etter hverandre. Det blir knallbra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, så var CL eventyret over for denne gang. Grattis til FCK, prikkfri kamp taktisk.

Men: Hvorfor må vi være så jævla ubesluttsomme foran mål? Hvorfor ikke sette fart, spille kjappe pasninger eller skyte direkte? Det blir jo bare susing og dalling hver gang vi er i angrep. Og Bella Bella Bella, hvordan kunne du unngå å sette den der? Du og Daniel kunne strengt tatt avgjort dette i vår favør. Alt i alt er jeg stolt over prestasjonen til gutta, vi møter et bedre lag, men kjemper og forsøker. Det er alt jeg ber om.

 

Over til noe mye mer positivt, fy faen for en stemning! Jeg er dritstolt over den fantastiske rammen vi skapte i går kveld. Jeg var redd for at dette skulle bli en ny cupfinale, med tanter som bare skulle "oppleve" og ikke bidra. You proved me wrong! 1. omgang i går er det største jeg har opplevd med $$! Og en stor takk til Anders C som er en jævla bra forsanger, legend in the making!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merket meg at sandapene var nærmere taket i langpasningene idag.

La også merke til at Ståles menn var farlig nær å bli første lag som traff taket. Det hadde vært noe å være stolt over det, Ståle! Synnøve har forresten siste ukene fremstått som særdeles usympatisk (men enn jeg kunne huske fra tidligere)

 

Ellers reagerer jeg litt på følgende som Solbakken sa etter kamp:

Jeg hadde fått tips fra flere norske klubber om dårlig luft inne i arenaen. Derfor var vi forberedt på det. Allerede i pausen klaget flere over luftfuktigheten, og utover i andre omgang gikk vi litt tomme for krefter.

 

Om Enga var blant disse, er det ikke overraskende. Men norske klubber skulle da for F****** holde seg for gode til å sladre til Ståle og gi danskene verdifull info før kamp :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk var et charmerende bekendskab for dansk fodbold.

 

I fik en lektion i europæisk fodbold i går aftes, lærepengene er dyre her og man får ikke noget gratis. I spillede to flotte kampe, men scorer kun et mål, vi spiller to dårlige kampe men scorer 3. Lidt samme historie som da i spillede mod Rennes sidste år, flotte kampe, men i taber jo samlet? Man må håbe at Stabæk lærer og spille mere kynisk, i det mindste for norsk fodbolds skyld, ellers løber den danske liga endnu mere fra jer end vi er i forvejen.

 

Man kan spille flot fodbold og det er meget sjovt, men det er trolds alt sjovest og spille europacup og ikke bare kvalkampe.

 

I kampen igår på TeleNor Arena triller i meget bold, rundt og rundt og var dygtige til at trille den rundt, men det bliver kun til nogen 'optræk' til chancer, og 1-2 store chancer som i får misbruger i og enten sparker over mål eller direkte på keeperen. Det får man altså ikke mål af. Dybe stikninger som keepern kaster sig ud og tager og indlæg som bliver sparket væk, det giver heller ikke mål. Det giver heller ikke mål og hoppe over bolden inde i feltet og håbe på der er en anden som sparker den ind.

 

Stabæk fik aldrig det mål der for alvor kunne have gjort det spændene hvem som skulle blive den samlede vinder. FCK kom for at spille 0-0 og det lykkes.

 

Til dig der skriver "Jeg kan ikke forstå at FCK er så glade for Ståle" - FCKs fans er faktisk ikke specielt tilfreds med Ståle, mange er utilfreds og brokker sig meget, men det er lidt svært og kræve manden fyret når han vinder så meget som han gør og vi har spillet europæisk gruppespil alle de sæsoner han har været hos os og sidste sæson vandt vi både pokal og liga.

 

Vi kan passende overtage jeres træner når Norge endelig for lokket Ståle hjem til landstrænerposten i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, så var CL eventyret over for denne gang. Grattis til FCK, prikkfri kamp taktisk.

Men: Hvorfor må vi være så jævla ubesluttsomme foran mål? Hvorfor ikke sette fart, spille kjappe pasninger eller skyte direkte? Det blir jo bare susing og dalling hver gang vi er i angrep. Og Bella Bella Bella, hvordan kunne du unngå å sette den der? Du og Daniel kunne strengt tatt avgjort dette i vår favør. Alt i alt er jeg stolt over prestasjonen til gutta, vi møter et bedre lag, men kjemper og forsøker. Det er alt jeg ber om.

 

Over til noe mye mer positivt, fy faen for en stemning! Jeg er dritstolt over den fantastiske rammen vi skapte i går kveld. Jeg var redd for at dette skulle bli en ny cupfinale, med tanter som bare skulle "oppleve" og ikke bidra. You proved me wrong! 1. omgang i går er det største jeg har opplevd med $$! Og en stor takk til Anders C som er en jævla bra forsanger, legend in the making!

 

Yes bra drag igår =)

 

Vet inte om det är lov att tycka det, men tyckte till och med bengalen med lite rök, förhöjde stämningen. Blev lite italienskt romderby över det hela =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gratulerer FCK! Dere har mer rutine enn oss på dette nivået, og når dere i tillegg har den lille ekstra dosen flaks vi ikke har så går dere videre. Ikke noe å si på det.

 

Ja, FCK spilte sinnsykt kjedelig fotball i går, men likevel taktisk perfekt. Etter 3-1 seier hjemme kan vi egentlig ikke klage på akkurat det. I Europa er FCK`s taktikk en god oppskrift på å komme videre: vinne med et par mål hjemme, trygge det i land borte. I hvert fall for lagene som ikke befinner seg på øverste hylle.

 

Men det kunne likevel gått veien for oss. Hadde Bellas heading i stanga gått inn, tror jeg vi ville satt inn et voldsomt trykk den siste halve timen. Og da kunne utfallet fort blitt annerledes.

 

Og ja, vi er for inneffektive. Men dog, i løpet av begge oppgjørene har vi tre baller i stengene. Det er mye tilfeldigheter som gjør at disse tre går i stengene og ikke i mål.

 

Med manglende rutine og en liten porsjon utur slår vi ikke FCK. Men i gruppespillet senere i høst har vi litt mer rutine, og i tillegg den flaksen vi manglet nå. Da skal vi få vår herlige revansje mot danskene :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At dansk fotball løper fra norsk tror jeg er overdrevet. Det Stabæk-laget som vant serien i fjor hadde slått FCK. Husk også at for tiden er Stabæk reelt sett Norges 3. eller 4. beste lag (Bak Rosenborg, Molde og Odd). Jeg er ikke så bekymret for norsk fotball, og tar som sagt gjerne OB i Euro League.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor trekker egentlig Nordens største klubb kun 100-200 bortesupportere når man spiller kun et stein kast eller to fra København?!

 

Stadig mange som har ferie her og folk vil nok hellere tage til ude kamp i næste champions league runde. Tak for kampen, det var ganske underholdende og mødte nogen flinke norske fans i parken.

 

Som min mor sa etter kamp (hun er ikke ofte på kamp) "Det er synd for fotballen at den er blitt slik som den er, ved at et lag bare kan spille destruktivt og ikke gjøre noe for å spille bra fotball"

 

Ståle bør ikke vise seg i Bærum...

 

Det bliver man nødt til når ens spillere har svært med kunst græsset, men ja det er sådan det skal gøres især når vores forsvar er så dårlige med dybeløb. Flot defensivt og jeres alle sammens favorit træner Ståle indrømmer da også at det er italiensk forsvarspil.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-24154222.html

Endret av CalculatingInfinity
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes dommeren var bra forresten.

:)

Uenig. Han var en kontrollfreak. Han pirket på små uviktige ting (at noen stjeler én meter ved innkast på midtstreken), han tillot at danskene kastet bort utrolig mye tid, han dømte feilkast i stedet for fordel. Vanskelig å se fra min vinkel, men en blåste av for offside uten at linjedommeren hadde vinket er også uvanlig.

 

Jeg skal ikke si dømminga hans hadde noe å si, han overså ikke store ting eller gjorde store feil som fikk konsekvenser, men syns ikke han fortjener betegnelsen 'bra'.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvor moro hadde det ikke vært om FCK trekker salzburg i playoff'n.

 

FCKgjengen mener jo nå at de er ferdige med kunstgressmaset... salzburg har som kjent tilsvarende gress som vi har i TA....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han hadde to store feil: en offsideavblåsning og en brutal nedsparking av Daigo på 17 m (begge i 1. omgang). På offsideavblåsningen hadde Daniel vært alene med keeper (det var Bella som var i offside og han gikk rolig ut). Ellers ingen matchavgjørende feil det jeg kan se.

 

Men som siste taler sa: Kontrollfreak! Og så jævlig irriterende: Stabæk-spillerne klager på uthaling av tid gjentatte ganger. Dommeren viser tydelig at han skal legge til tid (gjentatte ganger). Hva skjer? Jo; etter-boka-tillegg: 1 i første omgang og 3 i andre. 6 bytter i andre omgang gir vel 3 minutter alene!?

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge VG er nå opptil TIL å forsvare Norges ære... De har tydeligvis ikke fått med seg at Stabæk fortsatt er med i EL..

 

Og gjett hvem som skrev artikkelen? Espen Sutrebakken selv... Jeg tok saken i egne hender, og sendte en liten mail til Espen. Som forøvrig svarte at det var ment at TIL skulle forsvare Norges ære i kveld, eller noe i den duren...

 

For en klønete familie....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes dommeren var bra forresten.

:)

Uenig. Han var en kontrollfreak. Han pirket på små uviktige ting (at noen stjeler én meter ved innkast på midtstreken), han tillot at danskene kastet bort utrolig mye tid, han dømte feilkast i stedet for fordel. Vanskelig å se fra min vinkel, men en blåste av for offside uten at linjedommeren hadde vinket er også uvanlig.

 

Jeg skal ikke si dømminga hans hadde noe å si, han overså ikke store ting eller gjorde store feil som fikk konsekvenser, men syns ikke han fortjener betegnelsen 'bra'.

 

Han lot veldig mange frispark gå fra ganske langt unna. Det var en 5-meter han pirket på, men det var vel det? Innkastene synes jeg var greit.

 

Han har heller ikke lov å dømme fordel på feilkast.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til dig der skriver "Jeg kan ikke forstå at FCK er så glade for Ståle" - FCKs fans er faktisk ikke specielt tilfreds med Ståle, mange er utilfreds og brokker sig meget, men det er lidt svært og kræve manden fyret når han vinder så meget som han gør og vi har spillet europæisk gruppespil alle de sæsoner han har været hos os og sidste sæson vandt vi både pokal og liga.

 

Sikkert fint det å komme til Europa, men med det mannskapet og den økonomien dere har skulle dere vel ha klart et lite "mirakel" etterhvert... Og faktisk hevde dere litt. Med en annen trener enn Ståle Stil tror jeg fort dere kunne klart det.

 

Vi fikk i hvert fall et godt eksempel på hva Ståle er virkelig svak på og det er å representere en klubb i eget land til og med.. Slesk, arrogant og en ekstremt dårlig vinner. Som blaapaatur sier, man følger ikke en klubb som er helt jævlig i måten de oppfører seg på.

 

Klubbdirektøren og forresten, gå å heng deg og ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om!

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit at vi tapte og røk ut, men jeg er positiv med tanke på Europa-framtiden til Stabæk. Denne erfaringen kommer til å bli viktig. Det er det vi må huske på i dag. Jeg synes Stabæk var gode i begge kampene, men jeg føler ikke at FCK måtte virkelig slite i gårsdagens kamp. På tross av to stolpetreff, sitter jeg med en følelse av at FCK hadde kontroll.

 

-Vi har mer i Mesterligaen å gjøre

 

- Ikke for å være stygg, men vi har mer å gjøre i Mesterligaen enn det Stabæk har. Vi spiller på 70 prosent, mens de er nær 100 prosent. I tillegg er vi i starten av vår sesong, mens de er midt i sin, sier nordmannen til Viasat 4.

Solbakken er arrogant, men jeg tror han er inn på noe her. Men hva så? Hva ellers kan man forvente med den Europa-erfaringen Stabæk har? Jeg synes virkelig at gutta gjorde alle negative spådømmer til skamme. Det er en klisjè, men Rom ble ikke bygget på en dag. Klubben vant ikke Tippeligaen med en gang. Men de greide det til slutt. På samme måte er jeg overbevist om at Stabæk til slutt vil hevde seg i Europa, hvis de får muligheten jevnlig. derfor er det ekstra gledelig at gutta uten erfaring på dette nivået, står fram og presterer noe av sitt beste.

 

Forøvrig er det ikke noe poeng i rakke ned på FCK på grunn av spillestil i disse to kampene. De gjorde det de måtte for å gå videre. De viste evne til å legge opp spillet etter hvordan motstanderen presser dem. Det er nettopp denne egenskapen jeg skulle ønske Stabæk hadde mer av i disse kampene. Men dette og kynismen som er nødvendig, kommer med litt erfaring. Det eneste som betyr noe, er hva gutta får ut av disse kampene i det lange løp. Dessuten tror jeg ikke skuffelsen vil prege de neste kampene. Jeg håper og tror spillerne er fornøyde med innsatsen, og ser at de gjorde hva de kunne for å sikre avansement. Har tro på en kjempekamp førstkommende lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til dig der skriver "Jeg kan ikke forstå at FCK er så glade for Ståle" - FCKs fans er faktisk ikke specielt tilfreds med Ståle, mange er utilfreds og brokker sig meget, men det er lidt svært og kræve manden fyret når han vinder så meget som han gør og vi har spillet europæisk gruppespil alle de sæsoner han har været hos os og sidste sæson vandt vi både pokal og liga.

 

Sikkert fint det å komme til Europa, men med det mannskapet og den økonomien dere har skulle dere vel ha klart et lite "mirakel" etterhvert... Og faktisk hevde dere litt. Med en annen trener enn Ståle Stil tror jeg fort dere kunne klart det.

 

Vi fikk i hvert fall et godt eksempel på hva Ståle er virkelig svak på og det er å representere en klubb i eget land til og med.. Slesk, arrogant og en ekstremt dårlig vinner. Som blaapaatur sier, man følger ikke en klubb som er helt jævlig i måten de oppfører seg på.

 

Klubbdirektøren og forresten, gå å heng deg og ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om!

 

Synnøve har én jobb: Skaffe resultater. Sekundært skal han profilere klubben mot presse og sponsorer i Danmark. Å slenge litt dritt til motstandere får vi akseptere. Det er vel ingen her som ville blitt mindre glad i Daniel om han langet ut etter Enga en gang i blant?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg synes egentlig stabaek spiller bra nok fotball for aa komme seg videre til baade cl og el - men laget maa laere aa spille litt töffere. ja takk til mindre underholdende fotball, ja takk til skitne triks hvis det er det det trengs for aa komme videre.

det betyr ikke at jeg kun vil se kjedelige/daarlig spilte kamper fra naa av, men innimellom naar situasjonen krever det kan guttene gjerne vaere litt hissigere og litt stygge og - paa en viss maate - mindre naiv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alt i alt en skuffende kamp, men grunnen er jo så klart at FCK kontrollerer det hele inn til 0-0. I Parken fikk vi mer rom å gå i, og det ble en mye mer underholdende kamp. Vi måtte ha fått et bedre resultat i København for å ha en reell sjanse i denne kampen. I dag får vi betale for manglende kreativitet offensivt. Vi stanger mot et kompakt FCK-lag, og balltempoet vårt er ikke i nærheten av høyt nok. Vi trenger nok også flere fysiske fibre og hodestyrke i laget dersom vi skal score mål mot et såpass defensivt lag.

 

Stabæks beste var utvilsomt Hauger og Rogne. Rett og slett fantastisk å se to lokale Stabæk-lads stå slik frem i en så viktig kamp. Henning gjorde vel knapt en eneste feil igår, og han hadde mye ball! Rogne spiller med en ro som er ekstremt imponerende. Banker de aller fleste i lufta og utstråler rutine i løpsdueller. Det er litt av noen talenter vi har i Stabæk om dagen, i Rogne, Mix og Vegar. Vegar gjør en godkjent kamp, men han har spilt bedre i tidligere kamper i år. Vi har utvilsomt noen av de mest spennende juniorene i TL.

 

Litt kjedelig at Farnerud og Daigo blir litt borte. De blir i lange perioder tatt helt ut av kampen. Den eneste som vel slipper til i bredden noen ganger er MMS, og det lukter jo ikke akkurat mål av Morten. Men vi må bare ta med oss denne erfaringen videre. Med litt mer marginer på vår side hadde vi gått videre til play-off - det tror jeg gutta er klar over selv!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt kjedelig at Farnerud og Daigo blir litt borte.

 

Du kan da ikke mene det? Etter mitt skjønn banens soleklart beste spiller.

 

Jeg synes ikke Farnerud var spesielt toneangivende mot FCK. Han må bli flinkere til å gjøre seg spillbar og være desto mer i bevegelse. Kan ikke helt skjønne hvordan du begrunner at Farnerud var banens beste. Føler han var vesentlig mindre borti ballen mot FCK enn han normalt er i TL. Hauger vant vesentlig flere dueller og la ned mange flere meter enn Farnerud. For all del, Farnerud gjorde ingen elendig kamp. Men FCK var flinke til å ta ham ut av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt kjedelig at Farnerud og Daigo blir litt borte.

 

Du kan da ikke mene det? Etter mitt skjønn banens soleklart beste spiller.

 

Jeg synes ikke Farnerud var spesielt toneangivende mot FCK. Han må bli flinkere til å gjøre seg spillbar og være desto mer i bevegelse. Kan ikke helt skjønne hvordan du begrunner at Farnerud var banens beste. Føler han var vesentlig mindre borti ballen mot FCK enn han normalt er i TL. Hauger vant vesentlig flere dueller og la ned mange flere meter enn Farnerud. For all del, Farnerud gjorde ingen elendig kamp. Men FCK var flinke til å ta ham ut av kampen.

 

Farnerud gjør i mine øyne atter en veldig god kamp. Pontus F og Henning eier midtbanen - som vanlig.

 

Henning var BB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må bare si hvor stolt jeg er av det gutta har vist i to kamper! Som Stabæk supporter er jeg vant til skuffelser når klubben har press på seg og må prestere men, det er lenge siden jeg har følt en så stor lettelse som jeg gjorde etter hjemmekampen! Ikke nok med at vi vant kampen på tribunen, vi vant flere hjerter og fikk satt Danmark på plass!

 

Og jeg tørr påstå at Henning gjør en av sine beste kamper noensinne! Tilnærmet PERFEKT gjenomføring av sin rolle.

Farnerud er en god nummer to.

 

VI HAR MYE Å GLEDE OSS TIL!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må bare si hvor stolt jeg er av det gutta har vist i to kamper! Som Stabæk supporter er jeg vant til skuffelser når klubben har press på seg og må prestere men, det er lenge siden jeg har følt en så stor lettelse som jeg gjorde etter hjemmekampen! Ikke nok med at vi vant kampen på tribunen, vi vant flere hjerter og fikk satt Danmark på plass!

 

Og jeg tørr påstå at Henning gjør en av sine beste kamper noensinne! Tilnærmet PERFEKT gjenomføring av sin rolle.

Farnerud er en god nummer to.

 

VI HAR MYE Å GLEDE OSS TIL!!!!

 

Stort sett enig med deg her, men vi skal ikke overdrive hvor bra gutta gjorde det heller. Det viktigste er tross alt at vi lager flest mål. Det gjør vi ikke. MEN: For å få flest mål må vi ha mest spill og skape flest sjanser, det gjør vi, men vi mangler altså effektiviteten. Med mer europacupspill blir nok også dette bedre.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke helt skjønne hvordan du begrunner at Farnerud var banens beste. Føler han var vesentlig mindre borti ballen mot FCK enn han normalt er i TL. Hauger vant vesentlig flere dueller og la ned mange flere meter enn Farnerud. For all del, Farnerud gjorde ingen elendig kamp. Men FCK var flinke til å ta ham ut av kampen.

 

Jeg mener Stabæks største problem i kampen var at vi var alt for unøyaktige i den siste gjennombruddspasningen. Vi hadde utrolig mange muligheter til å skape store sjanser, men den siste pasningen satt ikke. I all hovedsak mener jeg at Pontus er mannen som gir oss disse mulighetene. Den geniale pasningen som gir 2 mot 1 situasjonen, det smarte presset høyt i banen som gjør at vi vinner ballen der oppe i god posisjon. Pontus er en spiller med ekstremt godt utviklet spilleforståelse og setter gang på gang inn det riktige presset (ofte helt på egen hånd), vinner ballen og setter hurtig opp en bedre plassert spiller. Så også på onsdag. Hadde vi hatt presisjon i fremspillene (spesielt fra Daigo, Daniel og Espen/Palmi) så hadde vi skapt bøtter med sjanser. Og Pontus er etter min mening mannen som gir oss de aller fleste av disse mulighetene.

 

Absolutt all ære til Henning, han spilte en strålende kamp, tapte knapt en duell og aldri ballen hvis han hadde den. Men Henning ble for defensivt orientert og tør litt for lite med ball, samtidig som han tross alt opererte i et område som det nesten bare fantes en Fck-spiller av gangen. Pontus opererte i et område som var overbefolket.

 

Så; ut i fra arbeidsbetingelser og viktige egenskaper for å skape mål (det var jo mål vi trengte!), så mener jeg fortsatt at Pontus var banens i særklasse beste spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - FC København, onsdag 05.08 kl. 20.45
×
×
  • Opprett ny...