Gå til innhold

Stabæk - FC København, onsdag 05.08 kl. 20.45


matsj
 Del

Anbefalte innlegg


Hvis FCK kan slå ManU 1-0 på hjemmebane, kan vel Stabæk slå FCK 2-0 på hjemmebane? Forskjellen mellom Man U og FCK er rimelig mye større en forskjellen mellom FCK og Stabæk, om det i det hele tatt er noen forskjell?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


haha. Ikke sammenlikn Vidic med Antonsson

i begynder virkelig at overbevise mig om at i ikke er særlig smarte heller....jeg sammenligner ikke nogen med andre..men hvis i piver over det her niveau...hvad så hvis i går videre?? forstår du nu??

iøvrigt slog vi United med 1-0 i parken men det nevner du sjovt nok ikke.. I hyler og skriger over dommere og hvad ved jeg men det blir ikke bedre... vi klager ikke over kunstgresset det er bare utroligt at i får lov til det af fifa...men der ryger nok nogle store checks afsted til dem....måske derfor i ikke har råd til rigtig græs? Og jeg tror du tager fejl hvis du mener Stabæk er de eneste der kan spille på kunstgress

 

Selvom Vidic har en tøff spillestil, så kvester han ikke spillere av den grunn. Det er lov å være tøff og fair. Antonsson var stygg og uærlig. Ja. Dere slo United på hjemmebane. Gratulerer så mye. Men det plasserer ikke dere i samme bås som Man Utd. Man Utd hadde vel ingenting å spille for heller. Correct me if I'm wrong. Det er vel dessuten UEFA som bestemmer hva slags underlag som er tillatt. Og det er vel ingen i Stabæk som mener at vi er de eneste som kan spille på kunstgress. Vi har hjemmebanefordel i Telenor Arena akkurat som dere hadde det i Parken. Underlaget har nok minimalt å si. Det er danskene som har gjort kunstgresset til en stor sak/problem.

"Nuff said" om den saken;) De dansken er peilet inn i en kurs som virker vanskelig å rokke ved!

 

Foresten burde folk her være mindre krass i omtale av FCK, de har tross alt spilt i CL og slått ManU. De er en mye større og bedre klubb enn oss, som vi burde ære og respektere!

 

(ironi)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Worst case scenario: Er det noen som så B-kampen mot Asker og vet om Stenvoll er spilleklar?

 

Stenvoll spilte første timen mot Asker. Og han var på benken mot AAFK.

 

I verste fall kan Skjønsberg trekke inn som midtstopper og Stenvoll gå inn på backen. Men noen ny forsvarskonstellasjon nå vil være svært uheldig!

 

Vi trenger Segers! Kanskje Ivar Hoff kan ta en prat med ham? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan foreslår du at vi skal få gresset til å gro innendørs?

 

man kan vel også få kunstigt lys og varme i banen? ligesom Parken har?

 

 

Jeg ved ikke hvor i har det fra at kunstgress skulle være et problem, jeg tror det er pressen og så har i suget det til jer...jeg synes bare overall er det et problem at der er forskellige underlag...

 

Nu tror jeg nok at jeg er den eneste dansker herinde som reelt har skrevet godt om Stabæk og alligevel så kommer i allesammen med alt mulig shit - og så kalder i danskerne overlegne??

 

jeg ved heller ikke hvor i har det fra at jeg skulle sammenligne United med Fck..overhovedet ikke, men hvis i synes FCK spiller groft så¨er det jo helt vildt hvor overrasket i bliver hvis i kommer i gruppespillet for der bliver spillet hårdt..

 

men jeg forstår godt at i er vrede og prøver at finde ting og sager i FCK-Stabæk kampen som var groft og dit og dat men I kunne selv have afgjort det ved at sparke bolden i kassen og vinde men det gjorde i ikke så nu sætter i jeres lid til at I klarer den på Telenor arena- men igen i skal frem på banen og score samtidig med at i skal holde FCK fra at score...det lyder lidt svært det må selv i indrømme...

 

Men igen GOD KAMP

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oddsen før denne kampen:

 

Norsk Tipping:

H=2,35 / U=2,80 / B=2,55

 

Betway:

H=2,30 / U=3,40 / B=2,70

 

Unibet:

H=2,60 / U=3,40 / B=2,55

 

Bet24:

H=2,75 / U=3,65 / B=2,75

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan foreslår du at vi skal få gresset til å gro innendørs?

 

man kan vel også få kunstigt lys og varme i banen? ligesom Parken har?

 

 

Jeg ved ikke hvor i har det fra at kunstgress skulle være et problem, jeg tror det er pressen og så har i suget det til jer...jeg synes bare overall er det et problem at der er forskellige underlag...

 

Gresset er vel avhengig av en viss grad direkte sollys. Dere kan åpne taket, det kan ikke vi.

 

På grunn av forholdene i Norge (kaldt, snø, tele + lang sesong) er det flere og flere klubber som benytter seg av kunstgress. Noe som fungerer bra i norsk serie. Før Stabæk bygget sin stadion ble vel UEFA kontaktet slik at Stabæk var sikre på at hjemmebanen vår ville være godkjent for spill. Da synes jeg det er greit!!

 

 

Nu tror jeg nok at jeg er den eneste dansker herinde som reelt har skrevet godt om Stabæk og alligevel så kommer i allesammen med alt mulig shit - og så kalder i danskerne overlegne??

 

Men igen GOD KAMP

 

Det er og skal være litt tempratur mellom lagene i slike oppgjør. Det var det før oppgjøret i Parken, og sånn er det nå. Sånn er det vel foran alle CL og Europa league kamper vil jeg tro. Forskjellen når et norsk og dansk lag skal spille er vel at vi forstår alt som står på deres forum, og motsatt. Man får altså med seg alt som slenges av dritt.

 

Jeg er enig i at du har vært mer realistisk enn mange av de andre FCK supporterene, men dessverre er det de som kjefter, skriker og lager mest F..., som man henger seg opp i.

 

Stabæk supporterene gjør hva vi kan og mener er best for å støtte vårt lag foran kampen - og du gjør det samme for FCK. Det er sånn det skal være :)

 

Jeg tror det blir en tøff og spennende kamp, og spiller Stabækgutta så bra som vi vet de kan på Telenor, vil det bli spennende å se hvem som forsvinner til CL og hvem som må til Europa League!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ved ikke hvor i har det fra at kunstgress skulle være et problem, jeg tror det er pressen og så har i suget det til jer...jeg synes bare overall er det et problem at der er forskellige underlag...

 

Når det menes at kunstgress burde forbys av FIFA/UEFA, så mener man at kunstgress er et problem. Når Ståle Solbakken velger å utsette valg av taktikk til etter treningen på TA idag, så menes det at kunstgress er et problem. osv.

 

Kunstgress er ikke noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ståle kan ta turen nedover hit til litt fattigere strøk.. Her spiller barn, ungdommer og voksene på kunstgress hele sesongen... Selvfølgelig har de store klubbene gress, men tror nok neste generasjons stjernespillere her nede har kjent på kunstgresset de og.

 

Jeg vet ikke om Argentina ennå kan kalle seg et like godt fotballand som det Europa herskerene Danmark, med FCK i spissen kan, men de har produsert et par spennende spillere opp igjennom....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje du bare skal fucke af fra vårt forum?

 

Hvorfor den tonen? Er vel mer enn greit med en diskusjon med motstanderlagets supportere så lenge tonen er nogenlunde saklig! Jeg syns i hvert fall det kan være interessant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Solbakken ble skremt av hva som møtte han i Parken. Da han fulgte kampen mot AAFK så han et lag som ikke sløste med sjansene. Fokuset hans på underlaget er nok det som vil prege meiabildet dersom FCK skulle havne i Europa League.

Stabæk Support sang så det gikk kaldt nedover ryggen på en hver mot AAFK, og dersom de topper dette mot FCK tror jeg dette kan bli veldig morro.

Jeg tror på 3-0 seier i morgen!

Bella 1-0, Nannskog 2-0, og som seg hør og bør setter Palmi spikern i kista 3-0!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje du bare skal fucke af fra vårt forum?

 

Hvorfor den tonen? Er vel mer enn greit med en diskusjon med motstanderlagets supportere så lenge tonen er nogenlunde saklig! Jeg syns i hvert fall det kan være interessant.

 

 

se linken til blaapaatur, en intern morsomhet fra KBH-turen. Beklager hvis noen ble støtt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


se linken til blaapaatur, en intern morsomhet fra KBH-turen. Beklager hvis noen ble støtt...

 

Tok ikke den gitt. Skal nok mer til for å bli støtt også ;) Men diplomater må holde orden på mye....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På kampdagen åpner billettluken på Telenor Arena på Fornebu kl. 17.45.

 

Generelle åpningstider i StabækButikken:

 

* Mandag, tirsdag, onsdag og fredag 10 – 17

* Torsdag 10 - 18

* Lørdag 10-16

 

info på stabak.no om billettsalg

Ja, men det står jo at siste frist for å holde av plassen sin for sesongkortholdere er mandag 3. august. Så det betyr vell at jeg ikke får stå på kortsiden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På kampdagen åpner billettluken på Telenor Arena på Fornebu kl. 17.45.

 

Generelle åpningstider i StabækButikken:

 

* Mandag, tirsdag, onsdag og fredag 10 – 17

* Torsdag 10 - 18

* Lørdag 10-16

 

info på stabak.no om billettsalg

Ja, men det står jo at siste frist for å holde av plassen sin for sesongkortholdere er mandag 3. august. Så det betyr vell at jeg ikke får stå på kortsiden...

 

Kortside er fri plassering uansett, som sagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ståfeltet blir ikke berørt av muligheten for å holde av plassen sin. Kjøp deg billett på nettet på K-feltet nå, og vandr over til I/J og stå og syng om du er redd for at det skal bli utsolgt imorgen. Hele kortsiden er unummerert (ignorer plasseringen du får ved kjøp av billett på nettet) Eller dra til Stabækbutikken imorgen eller møt opp i god til før kampstart på Telenor Arena og kjøp billett der. Det bør være enkelt å få tak i plass på kortsiden så lenge det ikke er helt utsolgt. (noe det neppe er og blir)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har hatt mye værre bortesupportere enn FCK1 her. Det han skriver om Telenor Arena er strengt tatt ikke annet enn det som har blitt diskutert her i årevis. Er det virkelig ikke mulig å få skyvetak? Er det virkelig ikke mulig å få ekte gress? Vi kan godt innrømme at vi har stilt de samme spørsmålene selv.

 

Hele kunstgressdebatten tror jeg er et psykologisk spill fra Ståle Solbakken. Legger dere merke til at han nå plutselig dukker opp overalt og sier at han ikke bryr seg og at han ikke synes Stabæk bør snake så mye om det? Stabæk??? Det var jo FCK som dro opp den debatten. Jeg tipper Synnøve sitter med spillerne sine og ler av hele greia. De har trent mye på kunstgress og kjenner det godt. Istedetfor å måtte svare på spørsmål om dårlig form og et godt hjemmelag får de nå spørsmål de kan stå og le av.

 

Kunstgress er som det kommenteres fra Argentina ikke noe særnorsk fenomen. I Sør-Europa brukes det også, og i Russland spilles det toppserie på kunstgress. I USA spilles football såvidt jeg vet på kunstgress på flere arenaer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stjeler litt fra en post på FCK forumet.

 

Her er en oversikt over hvordan det har gått i dobbeltkamper etter at hjemmelaget vant 3-1 i den første.

Oversikten er fra 1998 og fremover.

 

# Resultat i kamp nr 2 (med bortelagets mål først)

9 0-0

6 1-1

7 2-2

2 3-3

 

7 0-1

6 0-2 <- tapt

2 0-3 <- tapt

1 0-5 <- tapt

9 1-2

1 1-4 <- tapt

2 1-5 <- tapt

 

7 1-0

6 2-0

3 2-1

3 2-3

1 2-4

4 3-0

3 3-1

1 3-2

1 3-4

1 4-0

2 4-1

1 4-2

 

I 12 av 85 kamper har laget som lå under 3-1 kommet tilbake og vunnet sammenlagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - FC København, onsdag 05.08 kl. 20.45
×
×
  • Opprett ny...